Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

Guest Beelzebot

Men merk dette: Jeg ønsker ikke Reyes dit peppern gror, jeg ser at han har potensiale. Hvis han holder seg på beina og legger fra seg sutringa blir han en mye bedre fotballspiller med en gang. Det håper jeg han gjør.

 

 

...og her er poenget mitt. på hvilken måte er dette avgjørende for hvordan reyes presterer på banen? greit nok, du liker ikke det. jeg bryr meg ikke så mye om det, men det er like fullt fullstendig irrelevant mht hva han tilfører laget.

 

når det gjelder dribleseriene, tenker jeg først og fremst på et par situasjoner i 2.omgang. det var særlig en gang på arsenals høyreside der han hadde et voldsomt driv og skled forbi 2-3 wiganforsvarere før han spilte bergkamp nydelig igjennom.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men merk dette: Jeg ønsker ikke Reyes dit peppern gror, jeg ser at han har potensiale. Hvis han holder seg på beina og legger fra seg sutringa blir han en mye bedre fotballspiller med en gang. Det håper jeg han gjør.

 

 

...og her er poenget mitt. på hvilken måte er dette avgjørende for hvordan reyes presterer på banen? greit nok, du liker ikke det. jeg bryr meg ikke så mye om det, men det er like fullt fullstendig irrelevant mht hva han tilfører laget.

37353[/snapback]

 

Uenig. Reyes bruker mye energi på å sutre og han blir het i toppen når han ikke får det slik han ønsker. Jeg tror han vil levere mye bedre dersom han klarer å glemme situasjoner der dommeren ikke ga han frispark og fokusere 100% på å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Reyes var en av de som skuffet mest idag. Filming, veik i duellene og rotet

til stadighet ballen vekk. Var ikke bare meg som var forbanna på Reyes igår

etter all filminga hans.

Håper Wenger vraker han til manndomsprøven mot Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Reyes blir i alle fall ikkje beskytta av dommarane, noko som fører til frustrasjon hjå Reyes, som igjen fører til svakare spel. Det er klart sutring går ut over prestasjonane. Speleglede og humør er viktige suksessfaktorar.

 

Dette er ikkje berre dommarane sin feil. Reyes dett alt for lett, i alt for mange situasjonar. Når han endeleg skal ha noko, så blir også det avfeid som frispark, og det er relativt lett å forstå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Reyes var en av de som skuffet mest idag. Filming, veik i duellene og rotet

til stadighet ballen vekk. Var ikke bare meg som var forbanna på Reyes igår

etter all filminga hans.

Håper Wenger vraker han til manndomsprøven mot Bolton.

37371[/snapback]

 

reyes var også den som sto bak de fleste av arsenals angrep i går. han løp mest, slo de beste pasningene og hadde flere glimrende dribleraid.

 

reyes var arsenals beste spiller i går, sammen med almunia og henry. at han 'filmet' forandrer ikke det. de som måtte tro det, utviser en manglende fotballforståelse...

Link to comment
Share on other sites

synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Reyes var en av de som skuffet mest idag. Filming, veik i duellene og rotet

til stadighet ballen vekk. Var ikke bare meg som var forbanna på Reyes igår

etter all filminga hans.

Håper Wenger vraker han til manndomsprøven mot Bolton.

37371[/snapback]

 

reyes var også den som sto bak de fleste av arsenals angrep i går. han løp mest, slo de beste pasningene og hadde flere glimrende dribleraid.

 

reyes var arsenals beste spiller i går, sammen med almunia og henry. at han 'filmet' forandrer ikke det. de som måtte tro det, utviser en manglende fotballforståelse...

37431[/snapback]

 

Greit, vi har tatt poenget nå. Reyes er Gud, spilte en perfekt kamp og bør ha 10 på børsen.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke er enig i slaktingen av Reyes her på forumet, men du er jo helt ekstrem den andre veien. Reyes hadde flere flotte pasninger i går, men han også hadde altfor mange mislykkede driblinger, samt flere dårlige løp. Reyes kom ikke rundt Chimbonda en eneste gang i løpet av 120 minutter i går, noe som ikke er bra nok av en ving. I tillegg slet han på det aller meste på slutten av kampen, men det kommer jo av at han var sliten. Naturlig nok også, siden han var den som løp desidert mest av Arsenalspillerne.

 

Konklusjonen bør bli at han har en del igjen før han er i toppslag, men at han gjennomførte en godkjent kamp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Reyes var en av de som skuffet mest idag. Filming, veik i duellene og rotet

til stadighet ballen vekk. Var ikke bare meg som var forbanna på Reyes igår

etter all filminga hans.

Håper Wenger vraker han til manndomsprøven mot Bolton.

37371[/snapback]

 

reyes var også den som sto bak de fleste av arsenals angrep i går. han løp mest, slo de beste pasningene og hadde flere glimrende dribleraid.

 

reyes var arsenals beste spiller i går, sammen med almunia og henry. at han 'filmet' forandrer ikke det. de som måtte tro det, utviser en manglende fotballforståelse...

37431[/snapback]

 

Greit, vi har tatt poenget nå. Reyes er Gud, spilte en perfekt kamp og bør ha 10 på børsen.

 

 

 

stråmann. slå det opp...

Link to comment
Share on other sites

Reyesspilte igjennom andre så de kom alene med keeper 4-5 ganger., og hadde mange brilliante pasninger... Hadde Bergkamp og Henry vært mere effektive burde vi fått minst et mål (kansje flere) som en direkte konsekvens av gjennomspill fra Jose.

Han hadde ikke sin beste kamp, men jeg synes han var god frem til 70-80 minutter av kampen. Etter det var han ikke like god, og gjorde en del rart.

Og folk som ikke klarer å se at Reyes gjorde mye bra mot Wigan, burde ikke be andre om å slå opp fotballforståelse, de burde heller tenke på seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit å like en spiller, men det er nesten meningsløst å

diskutere med dere når dere framstiller alle som ikke syns Reyes gjorde en 10 er kamp for Reyeshatere. Det blir rett og slett for dumt.

 

Reyes er en spiller jeg har sansen for. Han er utrolig arbeidsom og

har som dere sier en bra pasningsfot.

Problemet med Reyes er at mot tøffe lag er han en pingle.

Han detter i tide og utide og hiver seg. Dette er adferd jeg ikke liker

generelt og da syns jeg ikke det er greit av våres egne heller.

 

Mot Wigan klarte ikke Reyes en eneste gang å drille sidebacken til Wigan.

Bare det sier sitt. Reyes jobbet godt og hadde noen glimrende pasninger,

men jeg forventer mer av Reyes enn det han viste mot Wigan.

Eller forventer ikke Reyesfansen her mer av Reyes???

Ja for da er det intet mindre enn trist.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er greit å like en spiller, men det er nesten meningsløst å

diskutere med dere når dere framstiller alle som ikke syns Reyes gjorde en 10 er kamp for Reyeshatere.

 

 

dette er hva som kalles for stråmannsargumentasjon. du konstruerer et bilde av meningsmotstander som ikke eksisterer. det er ingen som påstår at reyes var overjordisk god mot wigan. poenget er at den vanlige 'gjengen' kritiserer reyes etter at han faktisk gjennomførte en god kamp.

 

reyes driblet chimbonda 2-3 ganger, som er helt ok mtp at reyes er hverken en utpreget dribler eller ving. hvor mange ganger tror du duff, c ronaldo eller robben dribbler sidebackene i løpet av en kamp? følg med litt bedre neste gang chelsea eller man u spiller og jeg tror du vil få deg en liten overraskelse...

 

til slutt, reyes er ingen dribleving med vanvittige finter. han er en playmaker som har overblikket og pasningsfoten som sine største styrker. kritiserte du bergkamp i storhetstiden for at han ikke driblet mange nok? i tillegg er han svært god til å løpe med ball og utfordre motspillere i stor fart. på kanten får han ballen alt for ofte på fot og må stoppe opp. i 2.omgang fikk reyes ballen ute på høyresiden og driblet forbi 3 wiganspillere fordi han kunne løpe i full fart mot dem.

Link to comment
Share on other sites

Ingen sier at Reyes spilte til 10'er på børsen, men når noen sier at han spilte elendig og ikke gjorde annet enn å filme og løpe inn i motspillere, ja da kan man jo spørre seg om hvem som er den usaklige.. Greit nok, han har hatt bedre kamper, men han skapte 4-5 store målsjanser enten man liker det eller ei.

I tllegg klages det over at han var for dårlig til å holde bredden, og at han ikke kom seg rundt backen mange nok ganger. Ikke så rart, i og med at Reyes ikke er venstrekant. Som en konsekvens av det beveger han seg inn sentralt. Og hva er egentlig vitsen med å drille sidebacken og legge inn? Det er aldri noen å slå inn til uansett, vi har maksimalt en mann inne i boksen. Omtrent alle Reyes' assists har kommet fra en sentral posisjon, og ikke fra kanten.

JEg likte den rollen Reyes hadde mot wigan, med frihet til å jobbe sentralt i banen.

 

Litt færre ballmist, litt mer selvtillit, litt mer vilje til å holde seg på beina og voilá, vi har en kjempespiller. (enda bedre enn han allerede er)

Link to comment
Share on other sites

Litt færre ballmist, litt mer selvtillit, litt mer vilje til å holde seg på beina og voilá, vi har en kjempespiller. (enda bedre enn han allerede er)

37636[/snapback]

 

Akkurat. Det er det som manglet mot Wigan og det som gjorde at han ikke spilte en særlig god kamp. Selvtillit er det viktigste en god fotballspiller har, og han blir gjort middelmådig uten. Reyes er det perfekte eksempelet.

 

Støtter innlegget ditt fullt ut Morten, som jeg skulle skrevet det selv, så derfor gidder jeg ikke skrive noe her for å gjenta deg :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Ikke så rart, i og med at Reyes ikke er venstrekant. Som en konsekvens av det beveger han seg inn sentralt. Og hva er egentlig vitsen med å drille sidebacken og legge inn? Det er aldri noen å slå inn til uansett, vi har maksimalt en mann inne i boksen.

 

jepp. reyes kom seg f.eks. forbi to mann midt i 2.omgang og slo et godt innlegg på bakerste stolpe. problemet var at det var ikke én eneste arsenalspiller i nærheten av 'boksen'. innlegget seilte forbi alt og alle og trillet ut til kast på motsatt side...

 

Som en konsekvens av det beveger han seg inn sentralt. Og hva er egentlig vitsen med å drille sidebacken og legge inn?

 

litt merkelig at reyes får pepper for dette, da dette er ganske likt måten pires spilte.

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Han har ikke vært så sterk som jeg hadde håpet på i år... Men det er vel ikke mange i Arsenal som har vært så sterk som jeg hadde håpet på heller.

Jeg mener Reyes burde få bli...Gi han en sjanse

Link to comment
Share on other sites

er du IDIOT?, Reyes er jo den som har spilt best på Arsenal. Forutenom at han ikke scorer så mye. Reyes har en fantstisk teknikk, målene kommer bare vent. Jeg har stor tro på at Reyes blir stor i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

reyes hadde nok en svak kamp på venstrekanten i går. mot wigan spilte han bra, men det var fordi han trakk mye inn i midten. det er der reyes er best. han er ingen kantspiller...

Link to comment
Share on other sites

Reyes blir, som alle andre, helt malplassert med 4-5-1. Drittformasjon.

38210[/snapback]

 

Jeg mener at det er da han spiller best, for da får han en litt venstre-tilbaketrukket-spissplass, noe som passer ham ypperlig! Han får rom til å løpe i, og han får bruke kondisjonen han er god for til å jobbe både bakover og fremover, og han får score mål. Så jeg mener at det er på en offensiv vingplass på en 4-5-1 formasjon Reyes spiller best.

 

.....men andre deler av Arsenallaget derimot! :D

Link to comment
Share on other sites

Nå må du tenke litt her. Det er jo da Reyes ikke har fungert i det hele tatt. Hvor mange mål/målgivende har det blitt på Reyes i 4-5-1 kontra 4-4-2? Bare denne statistikken bør fortelle deg hvor feil du tar.

38273[/snapback]

 

Før du sier hva fasiten på statistikken betyr, kan du vennligst fortelle meg hvordan statistikken er? ;)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...