Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

reyes, toure og henry har vært arsenals beste spillere denne sesongen.

33642[/snapback]

 

 

Dersom dette stemmer sier det mer om Arsenals sesong enn Reyes, Henry og Toure..

33661[/snapback]

 

Forklaring, takk.....................?

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?article...er+of+the+Month!

 

Gratulere Jose, som Arsenal.coms Player of the Month!

33329[/snapback]

...men på Arsenal-Mania ble KOLO TOURE kåret til månedens spiller av desember. Gratulasjoner til Toure da! :)

 

http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...from=rss&title=

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må bare sei at Reyes spilte meget godt i dag!!!

Når e så lagoppstillinga med reyes og henry på topp...tenkte, dette går ikkje så bra!!

Men det så jo ut som de hadde spilt på topp i sammen i flere år. De fant hverandre lett, Reyes hadde vell to målgivende pasninger til Henry!!

 

Begge to lekte seg å hadde det gøy!

 

Reyes har vist god form i det siste å har svart på spørsmålet om han kan spille godt om vinteren.... det svaret er ja...

 

Med en Reyes i form...lukter det mange målgivende...

Link to comment
Share on other sites

håper wenger nå velger å bruke reyes på topp fremover. reyes er ingen venstreving. han er, og har alltid vært, en playmaker.

35740[/snapback]

 

At Reyes|er en playmaker kan så være, men Reyes har hatt sine beste kamper i fri rolle

som venstreving. De kampene han har spilt venstreving har han vært utrolig i det siste.

Også på det spanske landslaget spiller han ving.

Reyes er en pasningslegger og venstrevingen er en utmerket plass som han ifølge

Wenger også trives best.

Årsaken til at han spiller spiss nå er en nødløsning pga at alle er skadet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
håper wenger nå velger å bruke reyes på topp fremover. reyes er ingen venstreving. han er, og har alltid vært, en playmaker.

35740[/snapback]

 

At Reyes|er en playmaker kan så være, men Reyes har hatt sine beste kamper i fri rolle

som venstreving. De kampene han har spilt venstreving har han vært utrolig i det siste.

Også på det spanske landslaget spiller han ving.

Reyes er en pasningslegger og venstrevingen er en utmerket plass som han ifølge

Wenger også trives best.

Årsaken til at han spiller spiss nå er en nødløsning pga at alle er skadet.

35778[/snapback]

 

reyes spilte på topp for sevilla(playmakerrollen), det er der han har spilt sine beste kamper for arsenal og wenger sier at han er spiss. reyes får ikke utnyttet sitt potensial og ferdighetsregister til fulle på venstrekanten. arbeidsområdet er alt for begrenset. reyes er best når han kan løpe rundt fritt, oppsøke rom, spille andre fri og løpe med ball. jeg vil tro reyes har spilt mye på venstrekanten i det siste pga skadene på cole og clichy. reyes er den av de som *kan* venstreving som jobber best defensivt. når cole er tilbake, håper og regner jeg med at reyes flyttes opp på topp igjen.

Link to comment
Share on other sites

håper wenger nå velger å bruke reyes på topp fremover. reyes er ingen venstreving. han er, og har alltid vært, en playmaker.

35740[/snapback]

 

At Reyes|er en playmaker kan så være, men Reyes har hatt sine beste kamper i fri rolle

som venstreving. De kampene han har spilt venstreving har han vært utrolig i det siste.

Også på det spanske landslaget spiller han ving.

Reyes er en pasningslegger og venstrevingen er en utmerket plass som han ifølge

Wenger også trives best.

Årsaken til at han spiller spiss nå er en nødløsning pga at alle er skadet.

35778[/snapback]

 

reyes spilte på topp for sevilla(playmakerrollen), det er der han har spilt sine beste kamper for arsenal og wenger sier at han er spiss. reyes får ikke utnyttet sitt potensial og ferdighetsregister til fulle på venstrekanten. arbeidsområdet er alt for begrenset. reyes er best når han kan løpe rundt fritt, oppsøke rom, spille andre fri og løpe med ball. jeg vil tro reyes har spilt mye på venstrekanten i det siste pga skadene på cole og clichy. reyes er den av de som *kan* venstreving som jobber best defensivt. når cole er tilbake, håper og regner jeg med at reyes flyttes opp på topp igjen.

35921[/snapback]

 

Må kommentere noe av det du sier her: "oppsøke rom, spille andre fri og løpe med ball"

-dette har vel vært det Reyes har vært dårligst på i år. Hans manglende initiativ uten ball og mangel på forståelse når det går løp rundt ham har gjort at han alt for ofte må begynne å føre ball inn i ufarlige områder på banen og har ført til enormt mange balltap og ødelagte kontringer i år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
håper wenger nå velger å bruke reyes på topp fremover. reyes er ingen venstreving. han er, og har alltid vært, en playmaker.

35740[/snapback]

 

At Reyes|er en playmaker kan så være, men Reyes har hatt sine beste kamper i fri rolle

som venstreving. De kampene han har spilt venstreving har han vært utrolig i det siste.

Også på det spanske landslaget spiller han ving.

Reyes er en pasningslegger og venstrevingen er en utmerket plass som han ifølge

Wenger også trives best.

Årsaken til at han spiller spiss nå er en nødløsning pga at alle er skadet.

35778[/snapback]

 

reyes spilte på topp for sevilla(playmakerrollen), det er der han har spilt sine beste kamper for arsenal og wenger sier at han er spiss. reyes får ikke utnyttet sitt potensial og ferdighetsregister til fulle på venstrekanten. arbeidsområdet er alt for begrenset. reyes er best når han kan løpe rundt fritt, oppsøke rom, spille andre fri og løpe med ball. jeg vil tro reyes har spilt mye på venstrekanten i det siste pga skadene på cole og clichy. reyes er den av de som *kan* venstreving som jobber best defensivt. når cole er tilbake, håper og regner jeg med at reyes flyttes opp på topp igjen.

35921[/snapback]

 

Må kommentere noe av det du sier her: "oppsøke rom, spille andre fri og løpe med ball"

-dette har vel vært det Reyes har vært dårligst på i år. Hans manglende initiativ uten ball og mangel på forståelse når det går løp rundt ham har gjort at han alt for ofte må begynne å føre ball inn i ufarlige områder på banen og har ført til enormt mange balltap og ødelagte kontringer i år.

35930[/snapback]

 

manglende initiativ uten ball? morsomt. kanskje det dummeste jeg har lest i hele dag. antall målgivende er et objektivt bevis på at din andre påstand er direkte feil. i tillegg har alle playmakere en høy prosent av feilpasninger da de ofte prøver på de vanskelige og kreative pasningene.

Link to comment
Share on other sites

Beeltze:

For å slippe alle quotene svarer jeg slik:

Antallet er ikke noe objektivt mål. Man må se på prosenten av vellykkede pass; antallet assists på papiret kan være bra det, men han burde hatt mange fler. Mitt poeng er at han altfor ofte har spolert gode muligheter i år fordi han blir stående å vente på ballen før han starter sitt initiativ, og litt for ofte er løpene rundt ham ferdige når han begynner sitt eget. Da blir det mindre sting i kontraen og Arsenal har vært langt dårligere i denne fasen i år enn tidligere. Her har Reyes en stor del av ansvaret uansett hva du måtte mene.

 

Se på hvilke kamper han har assist i og hvordan de er kommet, det er ikke akkurat playmaker pass han har flest av bortsett fra gjennomspillene til Henry mot M`boro og gjennomspillet til samme mann mot Fulham.

Nå har jeg beskrevet hva jeg mener og angitt hvilke assist som Reyes bør få kreditt for. Det er 3 stk så langt i sesongen- hvordan begrunner du at han er en playmaker og at antallet assist kan forklare at han er så god i den rollen som du tydligvis mener at han er.

Link to comment
Share on other sites

Ser du referer til at Wenger sier Reyes passer best som spiss. Det er

feil. I programmet på Pompeykampen og i intervjuer etter den kampen

sier Wenger at Reyes endelig har funnet sin rolle på venstrevingen.

Personlig syns jeg Reyes får utnyttet sitt potensialet bedre på vingen,

det er vel også der han har scort sine mål.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Se på hvilke kamper han har assist i og hvordan de er kommet, det er ikke akkurat playmaker pass han har flest av bortsett fra gjennomspillene til Henry mot M`boro og gjennomspillet til samme mann mot Fulham.

Nå har jeg beskrevet hva jeg mener og angitt hvilke assist som Reyes bør få kreditt for. Det er 3 stk så langt i sesongen- hvordan begrunner du at han er en playmaker og at antallet assist kan forklare at han er så god i den rollen som du tydligvis mener at han er.

35933[/snapback]

 

da tar du feil. husker blant annet en strålende pasning til ljungberg borte mot ajax, en fantastisk lobb til henry og en 60-meterspasning også til nevnte henry. nå gidder jeg ikke gå gjennom alle kamprapportene fra årets sesong, men jeg vet at mange av de målgivende pasningene er strålende pasninger.

 

 

antall målgivende pasninger *er* det eneste objektive kriteriet.

 

btw, ikke bare er er reyes en playmaker og ikke en venstreving, det er rett og slett ikke plass til en tradisjonell venstrebent ving på arsenals venstreside. med offensive cole og en henry som stadig vekk trekker ut mot venstre, må man ha en kreativ ving som trekker innover på banen. dette for å skape rom for henry og cole. dermed bør hleb eller rosicky, om arsenal henter han, spille på venstresiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Ser du referer til at Wenger sier Reyes passer best som spiss. Det er

feil. I programmet på Pompeykampen og i intervjuer etter den kampen

sier Wenger at Reyes endelig har funnet sin rolle på venstrevingen.

Personlig syns jeg Reyes får utnyttet sitt potensialet bedre på vingen,

det er vel også der han har scort sine mål.

35963[/snapback]

 

 

han sa også at når reyes først kom til klubben, så han på reyes som spiss/playmaker. det er den rollen reyes bestandig har hatt. det er den rollen reyes er best i og trives best i. hadde ikke pires fullstendig gått på trynet denne sesongen, ville reyes spilt på topp. i fjor vår spilte reyes og van persie sammen på topp og gjorde det veldig bra. det er kun tilfeldigheter som nå gjør at reyes må spille på venstresiden:

-cole og clichys skader. må dekke for cygan

-pires' elendige form

Link to comment
Share on other sites

Kan noen være så snille å fortelle meg hvor playmakerrollen egentlig er...

 

Jeg trodde at det var Fabregas-rollen, sentralt på midten, men her ser det ut til at det er spissen som er playmakeren.

Når det var snakk om at Hleb kom til å komme til klubben, så var han liksom kjent for å være playmaker.. men han spilte da på midtbanen.

 

Kan noen gi meg fasiten på dette...? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Kan noen være så snille å fortelle meg hvor playmakerrollen egentlig er...

 

Jeg trodde at det var Fabregas-rollen, sentralt på midten, men her ser det ut til at det er spissen som er playmakeren.

Når det var snakk om at Hleb kom til å komme til klubben, så var han liksom kjent for å være playmaker.. men han spilte da på midtbanen.

 

Kan noen gi meg fasiten på dette...? :)

35971[/snapback]

 

jeg burde kanskje skrevet 'playmaker'. det jeg mener er den 'hengende spissrollen'. 'bergkamprollen' om du vil. spissen som faller ned i mellomrommet og spiller andre igjennom.

 

egentlig er playmakeren 'ballsentralen' på midtbanen. det er han som styrer det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen være så snille å fortelle meg hvor playmakerrollen egentlig er...

 

Jeg trodde at det var Fabregas-rollen, sentralt på midten, men her ser det ut til at det er spissen som er playmakeren.

Når det var snakk om at Hleb kom til å komme til klubben, så var han liksom kjent for å være playmaker.. men han spilte da på midtbanen.

 

Kan noen gi meg fasiten på dette...? :)

35971[/snapback]

 

jeg burde kanskje skrevet 'playmaker'. det jeg mener er den 'hengende spissrollen'. 'bergkamprollen' om du vil. spissen som faller ned i mellomrommet og spiller andre igjennom.

 

egentlig er playmakeren 'ballsentralen' på midtbanen. det er han som styrer det offensive spillet.

35975[/snapback]

 

Ok...

så det betyr altså at jeg visste hva "playmaker" var... sånn som Cesc spiller?

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining kan ein playmaker både spele på midtbana, og som bindeledd mellom midtbana og angrep. Uansett er det ein spelar som "dikterar" spelet og som er primus motor for store delar av det offensive spelet.

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining kan ein playmaker både spele på midtbana, og som bindeledd mellom midtbana og angrep. Uansett er det ein spelar som "dikterar" spelet og som er primus motor for store delar av det offensive spelet.

35982[/snapback]

 

Støtter opp om det der. Playmakeren har ikke en bestemt posisjon, men vedkommende må være en spesiell spillertype. Jeg mener Reyes kan være en playmaker fra vingen også, kanskje fra høyrevingen?

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining kan ein playmaker både spele på midtbana, og som bindeledd mellom midtbana og angrep. Uansett er det ein spelar som "dikterar" spelet og som er primus motor for store delar av det offensive spelet.

35982[/snapback]

 

Støtter opp om det der. Playmakeren har ikke en bestemt posisjon, men vedkommende må være en spesiell spillertype. Jeg mener Reyes kan være en playmaker fra vingen også, kanskje fra høyrevingen?

35992[/snapback]

 

Reyes hadde ikkje klart å spele høyreving med det ekstreme venstrebeinet han har. Det eg meiner er at Reyes er ubrukelig på hørefoten, og då kan han ikkje spele godt på høyre-vingen!

 

Kopteff spelte vel ein del på høyre i Viking, og det gjorde han godt.. Samanlikning? :)

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining kan ein playmaker både spele på midtbana, og som bindeledd mellom midtbana og angrep. Uansett er det ein spelar som "dikterar" spelet og som er primus motor for store delar av det offensive spelet.

35982[/snapback]

 

Støtter opp om det der. Playmakeren har ikke en bestemt posisjon, men vedkommende må være en spesiell spillertype. Jeg mener Reyes kan være en playmaker fra vingen også, kanskje fra høyrevingen?

35992[/snapback]

 

Reyes hadde ikkje klart å spele høyreving med det ekstreme venstrebeinet han har. Det eg meiner er at Reyes er ubrukelig på hørefoten, og då kan han ikkje spele godt på høyre-vingen!

 

Kopteff spelte vel ein del på høyre i Viking, og det gjorde han godt.. Samanlikning? ;)

35997[/snapback]

 

Som en playmakertype kan det godt tenkes at han kan drible inn i banen fra høyrekanten, og da er det lettere for en venstrebent spiller å slå lure, kamuflerte pasninger mot bakrommet. Pires er jo en spiller som liker å drible innover i banen fra venstrekanten, noe vi jo må si han har lykkes bra med. Kanskje Reyes kan gjøre det samme fra høyrekanten? Tror nok Pires er en mye mer nærliggende sammenligning enn Peter Kopteff :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

messi spiller jo også f.eks. på høyrekanten. jeg mener at reyes enten bør spille på topp eller i en litt fri høyre kantrolle.

 

innlegg har aldri vært lagets store stykre uansett, så da kan reyes enten skjære inn mot midten eller slå lure pasninger i bakrommet. i arsenal er det faktisk ofte backene som kommer opp og rundt på kanten og da kan det være lurt å ha en venstrebent spiller på høyrekanten. han kan trekke innover og skape rom på yttersiden for backen. slik som pires og cole samarbeider på venstresiden...

Link to comment
Share on other sites

Reyes hadde ikkje klart å spele høyreving med det ekstreme venstrebeinet han har. Det eg meiner er at Reyes er ubrukelig på hørefoten, og då kan han ikkje spele godt på høyre-vingen!

35997[/snapback]

 

Og Pires kan til sammenligning ikke spille venstrekant pga at han er høyrebent??? Nei, her er det noe som skurrer...

Link to comment
Share on other sites

Reyes har vært veldig god den siste tiden. Han legger masse assists, men det er ikke alltid like lett å henge med på hvor god han egentlig er. Ikke ofte det er så lett å få med seg hvem som legger assists og sånn hvis det går temmelig fort. Jeg tenkte ikke over hvem som la assistene i kampen mot Boro. Når jeg så etter kampen at Reyes hadde hatt 4 assists, så fikk jeg nesten litt sjokk. At han er såå mye innblandet i det avgjørende spillet uten at man merker det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Beelze:

Jeg er fortsatt sterkt uenig i at antallet er eneste objektive mål når man lett kan ettergå alle kamper og selv se hvilke situsjoner han spolerer sjanser med dårlige løp eller pass. Ajax kampen hadde jeg glemt, tar den, 60 meter passet til Henry var nok forrige sesong (M`boro hjemme, første mål) og lobben til Henry kan jeg ikke huske og skal la han få den.. Men, mitt poeng er stadig at han altfor ofte går seg fast i situsjoner hvor det går løp rundt ham som han ikke ser. Jeg har stor tro på gutten og han har hatt sine kamper i år, men jeg syns ikke at han har vært så god som enkelte skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...