Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

Det er ikke rart Reyes sliter med å finne stabilitet i spillet sitt når han spiller i en posisjon som er uvant for han. Som Beelzebot sier har Reyes alltid vært en playmaker/hengende spiss. Det var denne posisjonen han hadde i sevilla, og hans aller beste prestasjoner for oss har kommet når han har spilt i denne posisjonen.

Reyes bør få tid til å finne seg til rette i en rolle i klubben (etter min mening bør denne rollen være som hengende spiss, eller som beelzebot nevner, muligens en fri høyre kantrolle). Det er ikke så veldig rart at prestasjonene hans varierer når han stadig bytter posisjon. Det er ganske stor forskjell på å spille kant og spiss.

Kvalitetene til Reyes kommer til sin rett når han kan spille bak spissene, for det Reyes er aller best på er å finne medspillere med gode pasninger. Og, når han er i form/ tilpass kommer de farlige løpene med og uten ball også.

Reyes var aldri noen kantrspiller før han kom til oss, med unntak av noen korte opphold på sevilla og spanias venstreving, fordi den spanske landslagssjefen ønsket seg reyes i en venstre kantrolle. Men han var ikke i nærheten av så god der som han var i sin vante posisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eg meiner framleis at Reyes sine beste prestasjonar i Arsenal-trøya har vert på venstrevingen. Mellom anna starten på førre sesong var han absolutt fantastisk - han var det i i tillegg over tid! God over tid og stabilitet. Det er cluet her. Reyes har ferdigheiter til å spele overalt i angrepet, berre han får tid på seg. Wenger sin aktivitet på transfermarkedet får meg derimot til å tru at det er som ving han ser på Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

en ting jeg tror vi alle kan være enig i, er at reyes bør i det minste få seg en fast 'utgangsposisjon'. nå flyttes han rundt alt ettersom hvem som er ute med skade og ute av form. jeg håper nå reyes får spille 3-4 kamper på rad på topp sammen med henry.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor han spiller, er det flott å se at prestasjonene hans vokser. MEN som Henry tidligere uttalte seg på Arsenal.com, har vi ikke sett det beste av den unge spanjakken enda. Men det virker som han blir mer og mer stabil nå, og om noen sesonger er han kanskje "den store playmakeren" på laget. :D Gleder meg til fortsettelsen.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

håper det. reyes er noe så unikt som en playmaker med fart og 'kondis' i tillegg til overblikk og teknikk. rett og slett et unikum som det vil være sløseri å plassere ute på kanten. la han løpe fritt og spille de andre spillerne igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Så du tror ikke at noe av grunnen at Reyes ikke imponerte idag kan ha noe med resten av prestasjonene på laget?

Hadde det vært så lett å se, så hadde nok Wenger gjort som du sa........for det er jo tydelig at du har fasitten.

 

Tror nok vi skal stole på de som ser Reyes på treninger hver dag og resten av laget, som forstår hvilken plassering på banen spillerene vil gjøre best nytte av seg under hver kamp.

 

Idag var det MYE som gjorde at laget ikke fungerte, og da blir det for dumt å komme med en slik argumentasjon på at Reyes trakk mye mot venstre og ikke lykkes som de fleste andre på laget og derfor ikke skal spille noe annet en spiss....

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

dette er så ufattelig idiotisk:

reyes er rask, teknisk og venstrebent. aha, da MÅ han jo være venstreving. til tross for at han har spilt på topp hele livet sitt. til tross for at hans store styrke er overblikket og pasningene. til tross for at han spiller best på topp, litt bak spydspissen... :angry:

 

reyes er ingen kantspiller.

Link to comment
Share on other sites

Her er er en Sevilla fans syn på Reyes, og hvor han bør brukes på banen.

----------

''Reyes has always played second striker, except for the season you (Arsenal) signed him (in other words, except for half a season) although our coach had tried him wide on various occasions, the result was never completely satisfactory.

 

I can say to you that when he was playing as second striker, he wasn't exactly the same player you see for Arsenal, because then he had total freedom to appear in any part of the pitch, right, left, centre in attack, in defence... he always popped up to help the team as the situation required.

 

I would have to add to the abilities you already know of, that he never lost the ball, never gave a bad pass and the only way to stop him was to foul him. For Sevilla it's very important not to lose the ball in midfield, the defence comes first, so if he didn't know how to keep the ball, he'd never have been the second striker in our team. Another relevant fact is his consistency. Logically he had good games and bad games but he always played at a fairly high level and created danger. When Joaquin and Reyes were compared, the regularity of Reyes was more favourable than Joaquin's inconsistency.

 

I've written of the qualities Reyes had as second striker because I believe they are what Reyes has lost principally since playing wide.

 

The fact is that playing wide all the time, his performance goes on a downward curve until several games later he's reduced to a ghost suffering at Arsenal. This has nothing to do with how he's playing for Arsenal now, it's something that already happened to him here in Sevilla.

 

 

Reyes is fast, left sided and… anyway he has everything needed to be a good left winger. Our coach was interested in trying Reyes in this position because there are very few players of this nature in Spanish football. The result is that, from the start, his normal level dropped quite a bit and with the passing of time, the situation worsened. Anyway, at that time, a team like ours couldn’t be allowed to have its best player playing beneath his capabilities so he didn’t spend too much time on the wing.

 

He played on the wing more regularly in the last year, the reasons: The arrival of Dario Silva and Julio Baptista (good forwards) and above all the expressed wish of Inaki Saez (the national coach at the time wanted Reyes to be the team’s left winger)

 

That year, he began pre season as second striker scoring a few goals, he was in top form.

Once he went to play wide, the fans didn’t complain too much, whilst he was in form, Reyes fulfilled his role only too well (although way below his level) and besides, Baptista was scoring goals. The net result was the team carried on benefiting. What happened on the wing was his game became extremely inconsistent, each time alternating poor games with some good ones until after two months he was playing absolutely horribly. To try and get the player back, our coach put him back as second striker, but the cure was worse than the illness, between the habits he’s picked up playing wide and the poor form he was showing, he was incapable of controlling the ball, nor a decent pass, he’d lost his vision, he got stopped by his opponents… a disaster.

 

He had to be substituted and only with time did he recover his form and his usual good game, when he made it, the coach returned him to the wing and the process repeated itself, that’s to say, to begin with playing well and afterwards extremely inconsistent. Finally, in the middle of all of this, he was sold to Arsenal.

 

I can think of many reasons why he doesn’t perform wide, you are going to have to trust me, you haven’t seen the other Reyes to compare yet.

In my opinion the three factors affecting Reyes are the lack of space, the monotony of the wing and Reyes doesn’t know how to dribble.

When the coach put him wide he thought that if it went well with two or three defenders in the middle of the pitch, wide he only had to deal with one, he should be able to flow easily.

 

This was an error, Reyes doesn’t dribble,…. With space and freedom to go where he wants, he’s a completely unpredictable player, when he went at a defender he simply made a small feint, a stop or a change of rhythm (all very subtle) the defender got confused and when by the time he was paying attention Reyes was already flying towards goal.

 

The problem is that on the wing, Reyes gets a dead ball with little option to get away and little space to manoeuvre, the result is that the only route he took to get past the defender was a long pass to himself and go by on speed.This method became a habit for him until in games all he did was hit the ball long and run after it. Obviously, in no time at all, all the defenders in la liga knew how to put the brake on Reyes, they simply waited for him to hit the predictable pass to himself so they cut it out, most of the time with a foul, but it’s a foul on the touchline without much danger…. After a month Reyes couldn’t flow and got into games less and less, and what’s worse, he was picking up bad habits, one of his best qualities was when he played as second striker he always ran with the ball stuck no more than than 10cm to his feet (this is why it was difficult to get the ball off him) but his way of playing on the wing he got used to slinging the ball long every time he got it, exasperated to see how he lost possession every time he went one on one.

 

But the real punishment for Reyes was the monotony of a position like the wing, without space. In this position he couldn’t develop his imaginative football nor his vision, he is limited, he gets bored and frequently disappears from games.

In my opinion what’s happening with Reyes is what happens with the super talented, they have so much capability that the limits and they are not given the freedom to develop all their potential they get bored and frustrated. ''

-----------------------------

 

Reyes bør spilles i den rollen han er best i over tid. På den måten kan han få ut det utrolige potensialet han har.

Jeg føler en 4-3-1-2 formasjon kunne passet oss bra, om vi hadde hentet inn en ny sentral midtbanespiller. En sentral midtbane bestående av Cesc, Diaby og (?) med Reyes bak Van Persie og Henry kunne fungert bra i mine øyne. Særlig siden kantene våre ikke er så mye å skryte av for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas

Eg synes Reyes gjer mykje tull på fotballbanen for tiden , og eg synes han får altfor mykje støtte av fansen. Det er greit nok at han har ein del assists, Nistelrooy har mange mål, men er han nåken god spelar? Trur ikkje det nei. Reyes taper omtrent ballen kvavr gong han har den, og eg begynner å tvile på om han kjem til å bli så god som eg trudde før

Link to comment
Share on other sites

Eg synes Reyes gjer mykje tull på fotballbanen for tiden , og eg synes han får altfor mykje støtte av fansen. Det er greit nok at han har ein del assists, Nistelrooy har mange mål, men er han nåken god spelar? Trur ikkje det nei. Reyes taper omtrent ballen kvavr gong han har den, og eg begynner å tvile på om han kjem til å bli så god som eg trudde før

36720[/snapback]

:D

 

Det der er noe av det dummeste jeg har lest her. Reyes er dårlig ja... jaha...

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas
Eg synes Reyes gjer mykje tull på fotballbanen for tiden , og eg synes han får altfor mykje støtte av fansen. Det er greit nok at han har ein del assists, Nistelrooy har mange mål, men er han nåken god spelar? Trur ikkje det nei. Reyes taper omtrent ballen kvavr gong han har den, og eg begynner å tvile på om han kjem til å bli så god som eg trudde før

36720[/snapback]

;)

 

Det der er noe av det dummeste jeg har lest her. Reyes er dårlig ja... jaha...

36786[/snapback]

Kor i helvete leste du ut av det eg skreiv at eg synes Reyes er dårlig? Nå må du faen meg læra deg å lesa. Eg skreiv at han gjer mykje tull. Det vil seie at eg synes han sentre mange feilpassningar, springe seg oppi problemer osv. Jævla idiot, Korslundinho :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det så svart/hvitt som enkelte her inne vil ha det til

ang. Reyes. Reyes spiller generelt svakere alltid på bortebane

uavhengig hvor han spiller.

Det har en sammenheng med at laget vårt ikke fungerer da.

Så han ipå Highbury hjemme mot Pompey på vingen. Da var

han ikke mindre enn fantastisk.

Problemet generelt at vi mangler en motgangspiller som

tar tak i ting når det går dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Kan Reyes vente seg noen sanksjoner fra FA etter dagens "slag" mot Wiganspilleren? Syntes ikke det var noe særlig bedre enn Fabregas sitt mot Everton. Kan FA straffe ytterligere selv om dommeren så situasjonen?

37320[/snapback]

 

Så lenge dommeren tok tak i situasjonen under kampen, så kommer nok ikke FA til å gjøre noe

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Vi må huske på at Reyes fortsatt er en ung spiller, og at han har mange gode år fremfor seg hvor han helt sikkert kommer til å være mer stabil..

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

Link to comment
Share on other sites

synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Helt tydelig at det finnes forskjellige meninger om hvordan Reyes spilte i dag. Han løp mye, men til liten nytte. Og ja, han hadde en del gode pasninger, men driblingene? Det gikk stort sett på tvers og ned - på bakken. Det er lenge siden en fotballspiller har tilbragt så mye tid på bakken i løpet av en kamp. Han ble ikke spesielt hardt tatt, det er det man må regne med i England, men han lot seg allikevel frustrere helt på slutten. Han hadde flaks som ikke ble utvist.

 

Synes Reyes ser ut som en veldig god fotballspiller, men foreløpig ikke en fotballspiller som er spesielt god i England. Han takler rett og slett ikke den tøffe spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er lenge siden en fotballspiller har tilbragt så mye tid på bakken i løpet av en kamp. Han ble ikke spesielt hardt tatt, det er det man må regne med i England, men han lot seg allikevel frustrere helt på slutten. Han hadde flaks som ikke ble utvist.

 

 

på hvilken måte har dette betydning for hans prestasjon på banen i dag? de fleste gangene han gikk ned, fikk laget frispark. f.eks. var det han som skaffet frisparket van persie dundret i mål.

 

reyes spilte veldig bra i dag. at du avfeier alle hans brilliante pasninger, arbeidsmoral og gode dribleserier som ubetydelige sier kanskje mest om deg og ditt hat til reyes...

Link to comment
Share on other sites

Det er lenge siden en fotballspiller har tilbragt så mye tid på bakken i løpet av en kamp. Han ble ikke spesielt hardt tatt, det er det man må regne med i England, men han lot seg allikevel frustrere helt på slutten. Han hadde flaks som ikke ble utvist.

 

 

på hvilken måte har dette betydning for hans prestasjon på banen i dag? de fleste gangene han gikk ned, fikk laget frispark. f.eks. var det han som skaffet frisparket van persie dundret i mål.

 

reyes spilte veldig bra i dag. at du avfeier alle hans brilliante pasninger, arbeidsmoral og gode dribleserier som ubetydelige sier kanskje mest om deg og ditt hat til reyes...

37348[/snapback]

 

Jeg hater overhodet ikke Reyes. Jeg synes Reyes er en kjempespiller, men jeg innrømmer at jeg irriterer meg over at han er en pingle, og at han lar seg frustrere av det. Jeg avfeier ikke hans brilliante pasninger, men jeg så ikke SÅ mange. Jeg husker to fine stikkere nå. Arbeidsmoralen hans er bra den, men jeg ser ikke at det gjør så mye godt. Han løper og jager, men det betaler seg lite. Men det er beundringsverdig at han holder motet oppe slik han gjør. Alle de fine dribleseriene stiller jeg meg uforstående til. Husker ingen dribleserier av Reyes.

 

Men merk dette: Jeg ønsker ikke Reyes dit peppern gror, jeg ser at han har potensiale. Hvis han holder seg på beina og legger fra seg sutringa blir han en mye bedre fotballspiller med en gang. Det håper jeg han gjør.

Link to comment
Share on other sites

synes reyes spilte veldig bra i dag. litt ujevn og rotet bort ballen litt meningsløst av og til, men alt i alt en god kamp. han løp utrolig mye, slo noen fantastiske pasninger og driblingene satt bra. litt synd at han misset straffesparket...

37333[/snapback]

 

Helt tydelig at det finnes forskjellige meninger om hvordan Reyes spilte i dag. Han løp mye, men til liten nytte. Og ja, han hadde en del gode pasninger, men driblingene? Det gikk stort sett på tvers og ned - på bakken. Det er lenge siden en fotballspiller har tilbragt så mye tid på bakken i løpet av en kamp. Han ble ikke spesielt hardt tatt, det er det man må regne med i England, men han lot seg allikevel frustrere helt på slutten. Han hadde flaks som ikke ble utvist.

 

Synes Reyes ser ut som en veldig god fotballspiller, men foreløpig ikke en fotballspiller som er spesielt god i England. Han takler rett og slett ikke den tøffe spillestilen.

37346[/snapback]

 

Reyes gjør en kjempejobb uansett om han lykkes med de tekniske tingene eller ikke. Legger alltid ned en innsats andre spillere burde følge med på. Få som vil så mye som han virker det som!!

 

Og skulle Reyes vært utvist skulle vel Scharner og vært det...

Link to comment
Share on other sites

Reyes gjør en kjempejobb uansett om han lykkes med de tekniske tingene eller ikke. Legger alltid ned en innsats andre spillere burde følge med på. Få som vil så mye som han virker det som!!

 

Og skulle Reyes vært utvist skulle vel Scharner og vært det...

37351[/snapback]

 

Klart Scharner skulle vært utvist, men det gjør vel ikke saken noe bedre? Reyes skulle i tillegg hatt et gult kort for filming, og i sånne situasjoner er det jeg snur meg bort i skam.

 

Jeg er helt enig med deg - det er få som vil så mye som han, og det er absolutt en prisverdig kvalitet å ha. Dessverre resulterer det i lite. Det holder ikke å ville mye - man må også få det til.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...