Jump to content

2006.09.17 Manchester United B


Andain

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke det straffe greiene.

da må jeg ha veldig arsenal øyne når jeg ser dem i aksjon,

for jeg mener det må være ett soleklart straffe spark!

Hva skal ade gjøre da?

 

Kunne ikkje være meir enig!!! Visse medier omtaler det som billig, og det irriterer meg!! Det er eit soleklart straffe, og det kan man også se på reaksjonene til manu-spillerne.. Det er ikkje akkurat dei som klager minst på straffe imot, men her var det lite diskusjon!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Straffen er soleklar, noe også alle i SkySports studio var enige i. Jeg setter faktsik deres fotball kunnskaper en del over latterlige nettavisen. Selv om det ikke skulle ha vært kontakt så blir Ade fratatt en klar målsjanse av at keeper legger seg 2 meterlang forran Ade etter at ballen er spilt forbi. Er ikke dette straffe er ingen ting straffe. Hadde Terje Hauge dømt hadde det jo vært rødt kort i tilegg.

 

Stort sett alt som skrives om engelsk fotball på nettavisen er dårlig oversettelse fra Englands værste tabloider. Og det mest fantastiske er at de kun tar med saker som de kan lage sjokkerende overskrifter av. Ett av de ferskeste eksemplene er fra fredag hvor de skriver med store bokstaver at Arsenal er iferd med å kjøpes opp av russere. Arsenal.com avkrefter nyheten etter 20 minutter, men Nettavisen velger fremdeles å kjøre dette som en hovedsak på sportsidene sine utover dagen.

 

Nettavisen er latterlig, og det gjelder også store deler av tabloid pressen her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp hjem fra skolen og følte meg usedvanlig til en mandag å være. Mye av æren av det skal søvnen ha. Flere som sov usedvanlig godt i natt? ;) :D

 

usedvanlig opplagt*

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp hjem fra skolen og følte meg usedvanlig til en mandag å være. Mye av æren av det skal søvnen ha. Flere som sov usedvanlig godt i natt? ;) :D

 

usedvanlig opplagt*

 

har ikke hatt en så god mandag på år og dag :P

 

hele laget gjore en fantastisk jobb, enkelt og greit!!

 

har ment hele tiden at adebayor ikke er god nok, men i går gjore han en meget god kamp, men mannen trenger litt for mange sjanser for og score, det mener jeg enda.. men satser på det kommer etterhvert!!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke la være å irritere meg grønn over latterlige norske medier! Nettavisen skriver bare tull, nrk og tv2 har ikke skrivd en døyt om kampen.. Er det mulig? Det er jo skandale! Det er antakelig den største kampen i PL, og så skriver de ingenting om det! JEg er helt enig med noen andre her, hadde ManU vunnet hadde de slått det stort opp!

 

Jeg var helt bombesikker på at Mad Jens skulle bli utvist på slutten av første omgang. Han kjeftet jo på alle som var i nærheten. Men han skulle uansett ikke hatt gult kort. Ballen var PÅ streken. Herlig kamp! Særlig av Adebayor!

 

Utrolig beundringsverdig at verken Ferguson eller Neville klager på noenting etter kampen.. Ferguson mener vi vant fortjent, og Neville sier at ManU ikke kan skylde på kampprogrammet der Arsenal har hatt akkurat det samme. Flottflott!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke la være å irritere meg grønn over latterlige norske medier! Nettavisen skriver bare tull, nrk og tv2 har ikke skrivd en døyt om kampen.. Er det mulig? Det er jo skandale! Det er antakelig den største kampen i PL, og så skriver de ingenting om det! JEg er helt enig med noen andre her, hadde ManU vunnet hadde de slått det stort opp!

 

Jeg var helt bombesikker på at Mad Jens skulle bli utvist på slutten av første omgang. Han kjeftet jo på alle som var i nærheten. Men han skulle uansett ikke hatt gult kort. Ballen var PÅ streken. Herlig kamp! Særlig av Adebayor!

 

Utrolig beundringsverdig at verken Ferguson eller Neville klager på noenting etter kampen.. Ferguson mener vi vant fortjent, og Neville sier at ManU ikke kan skylde på kampprogrammet der Arsenal har hatt akkurat det samme. Flottflott!

 

Kunne ikke vært mer enig! Norske medier må være noe av det mest åndssvake du finner her i landet! Sporten varer maks i 10 min på tv2 og innholdet er elendig!! Hvem bryr seg om at Olaf Tufte har fått seg ny båt! Dette er ikke første gangen de overskygger Arsenal, se bare på tv3! Greit nok at de viser United, Liverpool osv....men jeg har snakket med utrolig mange "nøytrale" fotballinteresserte som vil se Arsenal pga spillestilen!

 

Forresten! Her er et intervju av Wenger, Fabregas og Adebayor etter kampen igår Intervju, skysports

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg myggent-grønn over uttalelser om billig straffe... Sett reprisen om og om og om igjen... Det er klart straffe.. Ser en på standbeinet (venstre) til Ade i denne situasjonen, så blir det klart truffet av en keeper som rusher ut... Hadde Ade falt mindre dramatisk med knottene godt plantet i gresset kunne dette resultert i en meget ubehagelig skade... men så hadde vi også sluppet dette våset om billig straffe da ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde vunnet 5-0 om the captain var med, tenk de fine ballene som Ade var for treig på, de haddde vært mål :P , han hadde scort på straffen, off nei, the WOmans bare være glad for resultatet ;)

Det er godt å si :D

 

DEILIG

 

Gi meg et klipp av alle de ballene Adebayor var for treig på...?

 

Slutt å hakke på Adè... han nådde alt som var av baller, og de ballene han ikke nådde var baller som var så dårlige at Henry heller ikke hadde nådd dem.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde vunnet 5-0 om the captain var med, tenk de fine ballene som Ade var for treig på, de haddde vært mål :P , han hadde scort på straffen, off nei, the WOmans bare være glad for resultatet ;)

Det er godt å si :D

 

DEILIG

 

Etter dine tidlige usaklige uttalelser om Ade etter United kampen.

Er det rett og slett idiotisk på dette mislykka forsøket på ironi.

Foreslår du ser kampen en gang til....i slowmotion.

Link to comment
Share on other sites

Etter dine tidlige usaklige uttalelser om Ade etter United kampen.

Er det rett og slett idiotisk på dette mislykka forsøket på ironi.

Foreslår du ser kampen en gang til....i slowmotion.

 

Har du kampen da, jeg vil gjerne se den igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hakker ikke på Ade jeg.... det var noen han var for treig på som Henry hadde tatt.

Jeg hakker på United, jeg syns Ade gjor en bra jobb, men Henry ville gjort den bedre.

Det er mest logisk også....

 

Er faktisk langt ifra sikker på at Henry hadde gjort jobben bedre enn Ade i denne kampen. De er 2 vidt forskjellig spiller typer, og som ensom spiss og i denne type kamp tror jeg Ade passer best. Måten han holder på ballen mens resten av laget flytter opp på er imponerende. Han er stor, sterk og har masser av teknikk. Må si meg enig i noen andre inlegg på forumet, dette er noe av det mest imponerende jeg har sett av en Arsenal spiss på lenge. Personlig har jeg ikke vært noen stor fan av Ade. Brukes han riktig mener jeg derimot at han kan bli en meget viktig brikke i dagens Arsenal tropp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hakker ikke på Ade jeg.... det var noen han var for treig på som Henry hadde tatt.

Jeg hakker på United, jeg syns Ade gjor en bra jobb, men Henry ville gjort den bedre.

Det er mest logisk også....

hvisomatte dersomatte.... Er jo mulig vi hadde tapt kampen om Henry var på banen i stedet for Adebayor... Men det finner vi aldri ut.... Adebayor gjorde det Henry og van Persie ikke har klart på de tre første PL-kampene, nemlig å avgjøre en kamp til vår fordel :D

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke la være å irritere meg grønn over latterlige norske medier! Nettavisen skriver bare tull, nrk og tv2 har ikke skrivd en døyt om kampen.. Er det mulig? Det er jo skandale! Det er antakelig den største kampen i PL, og så skriver de ingenting om det! JEg er helt enig med noen andre her, hadde ManU vunnet hadde de slått det stort opp!

 

Jeg var helt bombesikker på at Mad Jens skulle bli utvist på slutten av første omgang. Han kjeftet jo på alle som var i nærheten. Men han skulle uansett ikke hatt gult kort. Ballen var PÅ streken. Herlig kamp! Særlig av Adebayor!

 

Utrolig beundringsverdig at verken Ferguson eller Neville klager på noenting etter kampen.. Ferguson mener vi vant fortjent, og Neville sier at ManU ikke kan skylde på kampprogrammet der Arsenal har hatt akkurat det samme. Flottflott!

 

En annen ting som irriterer meg er at media sa at Lehmann var heldig som ikke ble utvist da han plukket opp ballen "utafor" 16-meteren. I tilegg har "lehmann-skandalen," som jeg personlig ikke skjønner hvordan engang kan bli politianmeldt, har fått større overskrifter enn Arsenal - Man U kampen i går. Altså media prøver alltid å få Arsenal i dårlig lys. Hvis jeg hadde vært politiet hadde jeg ledd mannen opp i trynet når han prøver å anmelde en som har sparket en PLASTFLASKE få deg. Hvilke skade kan en slik flaske gjøre egentlig? Latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig Hamburg sin kiper for rødtkort mens kiperen til Man Utd ikke fikk når fellinga var på omtrent samme måte på Van Persie som på Adb, skjønner ikke helt regla når man skal gi rødt på en felling fra kiper? :lol:

 

Det var fordi keeperen til Hamburg dro ut handa og hekta RvP - selv om kontakten var minimal og han ikke skulle blitt utvist. En annet ting som er verdt å nevne er at v ihar fått straffe i 3 kamper på rad :lol:

Link to comment
Share on other sites

Merkelig Hamburg sin kiper for rødtkort mens kiperen til Man Utd ikke fikk når fellinga var på omtrent samme måte på Van Persie som på Adb, skjønner ikke helt regla når man skal gi rødt på en felling fra kiper? :lol:

 

Det var fordi keeperen til Hamburg dro ut handa og hekta RvP - selv om kontakten var minimal og han ikke skulle blitt utvist. En annet ting som er verdt å nevne er at v ihar fått straffe i 3 kamper på rad :lol:

Det har nok mer med spillestilen vår å gjøre enn evt andre saker. Vi spiller som oftest en fotball som går ut på å spille oss igjennom i midten, og langs bakken eller i bakrom på forsvar som ligger høyt. Da får vi en del situasjoner aleine med keeper og sjansen for da å få straffe er ganske stor...

Link to comment
Share on other sites

Merkelig Hamburg sin kiper for rødtkort mens kiperen til Man Utd ikke fikk når fellinga var på omtrent samme måte på Van Persie som på Adb, skjønner ikke helt regla når man skal gi rødt på en felling fra kiper? :lol:

 

Det var fordi keeperen til Hamburg dro ut handa og hekta RvP - selv om kontakten var minimal og han ikke skulle blitt utvist. En annet ting som er verdt å nevne er at v ihar fått straffe i 3 kamper på rad :lol:

Det har nok mer med spillestilen vår å gjøre enn evt andre saker. Vi spiller som oftest en fotball som går ut på å spille oss igjennom i midten, og langs bakken eller i bakrom på forsvar som ligger høyt. Da får vi en del situasjoner aleine med keeper og sjansen for da å få straffe er ganske stor...

 

Jeg er enig i det du sier. Men en hovedgrunnene til at jeg nevnte det var at vi ofte har hatt en tendens til å bli snytt for straffer. Kanskje fordi dommere regnet med Reyes og Pires som divers? :P. Håper ikke RvP og Eboue blir sett på sånn av dommere etter sine episoder :lol:

Link to comment
Share on other sites

Merkelig Hamburg sin kiper for rødtkort mens kiperen til Man Utd ikke fikk når fellinga var på omtrent samme måte på Van Persie som på Adb, skjønner ikke helt regla når man skal gi rødt på en felling fra kiper? :lol:

 

Det var fordi keeperen til Hamburg dro ut handa og hekta RvP - selv om kontakten var minimal og han ikke skulle blitt utvist. En annet ting som er verdt å nevne er at v ihar fått straffe i 3 kamper på rad :lol:

Det har nok mer med spillestilen vår å gjøre enn evt andre saker. Vi spiller som oftest en fotball som går ut på å spille oss igjennom i midten, og langs bakken eller i bakrom på forsvar som ligger høyt. Da får vi en del situasjoner aleine med keeper og sjansen for da å få straffe er ganske stor...

 

Jeg er enig i det du sier. Men en hovedgrunnene til at jeg nevnte det var at vi ofte har hatt en tendens til å bli snytt for straffer. Kanskje fordi dommere regnet med Reyes og Pires som divers? :P. Håper ikke RvP og Eboue blir sett på sånn av dommere etter sine episoder :lol:

 

Velger å ikke høre på norske "eksperter"(VG, Dagbladet) når det gjelder straffesituasjonen. Her er en mann som har peiling på fotball! Husker ikke hva han heter, men han er en kjent fotballkommentator, legg merke til hva han sier i straffesituasjonen Man utd-Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...