Legend14 Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Kom til og tenke på en ting nå, utrolig lik denne kampen var som den i 98 da vi også vant 1-0 etter mål av Overmars, føler det var ment for Ade idag og score akkurat som det var ment for Overmars den gangen. Men føler kampbildet oså var vedlig likt, like fortjent idag som den gang, med samme serieutfall vil jeg tro Link to comment Share on other sites More sharing options...
taugooneren Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Ok da.... han var god store deler av kampen, når jeg tenker meg om. Men jeg liker bedre v Persie enn Ade Men det betyr vel ikke at du må høvle ned på han etter hver kamp? Ikke gidd engang....Jeg var irretert i Aston Villa kampen for at han var foran van Persie, og idag syns jeg kanskje han gjor en 70% bra og 30% dårlig...... Sorry, Sorry! Han var nokså god idag. Det er bare det at han ødelegger store sjanser av og til jeg blir irretert, at han er for treig. Men han var god denne kampen! Sorry Ade Link to comment Share on other sites More sharing options...
MorpheuZ Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Dette var bare fantastisk! Endelig kan jeg starte uka med et smil rundt munnen og erte alle jeg kjenner som holder med scum hahaha! Da Ade satte inn ballen skreik jeg så høyt at forøvrige familiemedlemmer trodde jeg var gal, haha. Det var bare så deilig! Gledesbrøl til tusen . Over til kampen. Man kan lett se og si etter dagens kamp at Arsenal er teknisk overlegne sammenlignet med mancs. Trist å se mancs hele tiden spille lange baller ut mot ronaldo, mens Arsenal spiller touchfotball mancs bare kan drømme om ;-) Alle gutta spilte godt. Jeg syns at Ade fortjener MOM. Jobbet utrettelig, viser stor fart og har god teknikk. Ade kan bli en stjernspiller for oss. La merke til at Ferdinand og Brown feilberegnet farten hans. Tilogmed jeg blir overrasket over hvor rask han er med ballen i beina. Virker som også har en skikkelig desire om å bare bli bedre og bedre. Godt å vite at gutten har beina godt plantet på jorda. Stå på Ade :-) Nå er det bare å se hvordan dette kan sette gutta våre i gang, for denne seiren smakte bedre en den beste biffen én kan få ;-) Gleder meg som en liten guttunge til kampen mot Sheff. Utd på lørdag :-) Proud to be a Gooner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caribo Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Artig å se Adebayor jobber som en helt på topp og får belønning med scoring! Dette var bare strålende! Nuff said! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MorpheuZ Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 En annen ting. Noen som har sett after-match intervjuet av Ade og Cesc på Arsenal tv online? Journalisten gir Ade champange med MOM og tror da at han selv er MOM, men det morsomme er at det er Cesc som er blitt kåret til MOM og Ade skjønner ikke tegninga før etter noen sekunder, og gir da Cesc champagnen og gratulerer Cesc og gir ham en god hug. haha! lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Endelig! En meget bra gjennomført kamp. Arsenal overrasker meg voldsomt. Viser at laget vil vinne en av årets vanskeligste bortekamper, og det uten Henry. På forhånd var jeg ganske så pessimistisk på lagets vegne. Med disse tre velsmakende poengene, så er plutselig bildet forandret. Tap eller uavgjort ville ha gitt oss en trist tabell. Nå klatrer vi, og viser samtidig at selvtillit og form er på vei. Vanskelig å trekke frem enkeltspillere, men Adebayor bør nevnes. Om det var noen som fortjente dette, så var det nettopp han. Ellers imponerer forsvaret og Lehmann. Gleder meg stort til neste kamp!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evju Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Man må begynne å lure på Nettavisen når de prestere å si dette om straffesituasjonen: "En fjærlett Emmanuel Adebayor falt som en utlært teaterhøyskolestudent etter møtet med de røde djevlenes sisteskanse. " Uff, så stakkarslige United-supportere er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Man må begynne å lure på Nettavisen når de prestere å si dette om straffesituasjonen: "En fjærlett Emmanuel Adebayor falt som en utlært teaterhøyskolestudent etter møtet med de røde djevlenes sisteskanse. " Uff, så stakkarslige United-supportere er Samme nettsted fremstiller Gilberto som en elendig straffeskytter, og Tomasz Kuszczak som en mester på straffespark: ...straffesparket tok debutanten i buret seg mesterlig av. Skuddet fra brasilianske Gilberto Silva var både lavt, løst og upresist. Fint at de skriver det slik de selv vil ha det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MorpheuZ Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Blir flau på vegne av tv2/nettavisen lar en tilsynelatende manu supporter skrive kampreferart som er lite objektiv. Dette er et prakteksempel på dårlig og partisk journalistikk. Manu har alltid vært dårlig tapere, se og skjerp dere! Dere tapte mot et mye bedre lag. Selv fergie og neville erkjenner det! Samtidig så blir denne seieren bare deiligere og deiligere av episoder som dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korslundinho Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Hehe mulig å legge ut det intervjuet med Ade og Cesc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballekanon Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Herregud som jeg savner Cygan på vingen...... hehe,for å ikke snakke om sentral midtbane, tenkt deg han kunne ligge å mate lagkameratene med lekkerbiskener av noen pasninger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Norske journalister består bare av United supportere tror jeg, samt Liverpool. Chelski merker man ikke så mye, siden supporterne er for unge til å ha jobber som journalister... Godt å tenke på at vi vant i dag, men neste helg venter en like viktig kamp og med tre poeng mot Sheff Utd så ser det enda bedre ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Når man snakker om norske journalister, så må man vel si at kampens høydepunkt var når Solskjær brente muligheten sin. Hadde neppe åpnet norske aviser i morgen om han hadde scoret. Nydelig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaz Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Dere kan vel ikke mene Adebayor var fantastisk, trenger ikke Henry når vi har Ade, nier, positivt o.s.v?! Han er dårlig, dårlig og atter dårlig....Men som jeg skrev i forrige det var han og Cesc som redda oss dag! Men han er ikke god nok, han passer ikke inn. Han var jo elendig lange peridoder helt til han scorte! Adebayor jobbet som en galeislave alene på topp gjennom hele kampen. En utrolig god defensiv jobbing av Ade. Han scorer til slutt vinnermålet. Hva mer kan du forlange? Han var god, god og atter god!!! Nei f***, han var perodevis glimrende! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballekanon Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Dere kan vel ikke mene Adebayor var fantastisk, trenger ikke Henry når vi har Ade, nier, positivt o.s.v?! Han er dårlig, dårlig og atter dårlig....Men som jeg skrev i forrige det var han og Cesc som redda oss dag! Men han er ikke god nok, han passer ikke inn. Han var jo elendig lange peridoder helt til han scorte! ade var GOD , ordna straffe, heading i stanga, parkerte brown HVER eneste gang de var i duell, J.... bra løp og avslutning som gir oss seieren.. skjønner ikke hvordan du kan si at han var dårlig??!! han er også utrolig viktig, med tanke på at han binder opp FLERE forsvarsspillere hver gang ballen er i nærheten, ALTSÅ, masse rom til de andre kledd i arsenal-drakt!!! grattis med seiern gutta, denna må vi nyte LENGE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Man må begynne å lure på Nettavisen når de prestere å si dette om straffesituasjonen: "En fjærlett Emmanuel Adebayor falt som en utlært teaterhøyskolestudent etter møtet med de røde djevlenes sisteskanse. " Uff, så stakkarslige United-supportere er Samme nettsted fremstiller Gilberto som en elendig straffeskytter, og Tomasz Kuszczak som en mester på straffespark: ...straffesparket tok debutanten i buret seg mesterlig av. Skuddet fra brasilianske Gilberto Silva var både lavt, løst og upresist. Fint at de skriver det slik de selv vil ha det.. http://www.nettavisen.no/sport/pl/arsenal/article740968.ece For ikke å snakke om at de har skrevet en artikkel om super Lehman og i samme artikkel gitt ham nest dårligst karakter på Arsenals spillerbørs. Lehmann hadde to verdensklasse redninger og fortjente 9. Eneste grunn til at han ikke får 10 er på grunn av to dårlige utkast Ben Elfen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Jeg skjønner ikke det straffe greiene. da må jeg ha veldig arsenal øyne når jeg ser dem i aksjon, for jeg mener det må være ett soleklart straffe spark! Hva skal ade gjøre da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donaraz Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Smakte så utrolig godt med seier idag! Helt fantastisk! Håper alle "kritikerne" her inne endelig viser Adebayor den respekten han fortjener! Har hatt tro på han siden han kom til Arsenal, og nå viste han seg virkelig fram! Fantastisk spiller med en eminent teknikk!!! Måten han holder på ballen og leser spillet er flott. Tror Gilberto ble litt påvirket av at han som kaptein bommet på straffen, derfor han hadde en middels kamp. Er virkelig imponert over unggutta idag! Måten de takler på og vinner ballen, husker spesielt godt Rosicky i sluttminuttene da han tok en 30 meters spurt og taklet o`shea! Helt fantastisk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northbank1886 Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Ingen tvil om at Adebayor var god i dag! Han er ikke type som herjer vilt med blendende teknikk og triks..Men han står på og bruker den lange kroppen for det den er verdt.. Baptista tror jeg langsomt kommer til å spille seg inn i start 11 før både van persie og Adebayor.. Virker som en meget god spiller! Er vel heller ikke helt sikkert hvor Wenger kommer til å satse på han.. men time will show! Go gunners! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus87 Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 http://www.nettavisen.no/sport/pl/arsenal/article740968.ece For ikke å snakke om at de har skrevet en artikkel om super Lehman og i samme artikkel gitt ham nest dårligst karakter på Arsenals spillerbørs. Lehmann hadde to verdensklasse redninger og fortjente 9. Eneste grunn til at han ikke får 10 er på grunn av to dårlige utkast Ben Elfen Jeg vil også nevne handsen utafor 16-meteren som minus. Men han fortjente 8 eller 9. Mange gode igangssettinger hadde han også. Først ting som irriterer meg: - Dommeren lar alt for mange høye knotter gå, noe osm irriterer meg grenseløst med tanke på at han nærmest inviterer spillerne til å skade motspillerne. - Straffen var "billig". RvP sin site gang kan diskuteres, men denne var SOLEKLAR! Da giggs ble felt mot Celtic nevnte ingen at den var billig - Media sier at kampen var jevnspilt og begge lagene hadde masse unødvendige ballmiss. FEIL! Kampen bølget fram og tilbake, men Arsenal jobbet bedre, skapte flere sjanser og vant fortjent. Vi hadde noen ballmiss, men Man U hadde mange flere, noe som var et resultat av det gode offensive presset vårt. De fleste av "sjansene" til Man U var bare skudd var vansklige posisjoner som ikke skulle gå inn. Ja, de hadde flere cornere enn oss, men det var et resultat av mange blokkeringer og gode taklinger - ikke skudd som Lehmann dunker over mål. - "Super-Lehmann stoppet Solskjær." Overskriften får det til å se ut som at Man U dominerte kampen med solskjær i spissen, og vi kan prise herren for at Lehmann var den eneste som holdt oss inne i kampen. - Noen som lot merke til hvor lang det tok før nyheten om at vi hadde slått Man U kom opp i avisene og på tekst-tv? I tilegg er det bare en liten notis over at vi vant mot Man U. Jeg overdriver kanskje litt her, men hvis Man U hadde slått oss (og solskjær putta) er jeg temmelig sikker på at overskriftene blitt større og kommet fortere!! - Alle avisene snakker om hvoir langt nede på tabellen vi er, MEN DE NEVNER IKKE AT VI HAR EN KAMP MINDRE SPILT!!!!! Det positive - Vi klarer oss uten Henry. Faktisk har vi vunnet alle kampene Henry ikke har spilt, mens vi har poengtap i alle kampene Henry har spilt i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Forsvaret er potte tett. Ja, de kommer til noen skudd, men de fleste fra vankslige posisjoner. Saha nære en gang ved heading, men bortsett fra det var vi ekstremt gode. Eboue dreit seg ut da Ronadlo skøyt LEhmann i ansiktet, men bortsett fra det hadde Eboue full kontroll på Ronaldo. - VI VINNER DUELLENE! Det var herlig å se at vi hele tiden vant duellene, og enda bedre: Høyt oppe i banen. I tilegg var vi flinke til å snappe andreballene. - Vi kommer til mange sjanser BORTE mot Man U! Vi fikk straffe og var flere ganger nære å score. Hvis vi hadde vært skikkelig effektive kunne vi fort vunnet med 4 mål! - Vi skyter utenfor 16-meteren! Rosicky med en kanon i første som kunne fort blitt en klassiker! - Stor arbeidskapasitetog gode sikringer. - Vi kontrer igjen! - Vi får vår første sier borte mot et lag som ikke engang hadde hatt et poengtap!! - Vi var faktisk gode på cornerne. Det negative - Et par unødvendige ballmiss, selv om det er umulig å unngå dette i løpet av en kamp. - Ved flere anledninger burde vi utnyttet frispark bedre. - Straffebom!!! - Ljungberg fortsetter å vise at han ikke kan spille venstremidtbane. Selv om han gjør en god arbeidsinnsats, har Neville full kontroll på han gjennom hele kampen. - Det er så lite negativt å si at jeg bare må ta med at Walcott ikke kom inn for en sliten Ljungberg Spillerbørs: Lehmann: Et par dårlige utkast og den klønete handsen. Men mange klasseredninger, sikker på dødballer og noen bra igangsettinger og utspill. 8.5 Gallas: God defensiv og har god kontroll på Fletcher. Viser til tider god hode- og taklingsstyrke, men han er negativt innvolvert i Man U's største sjanser og sliter litt med at han bare kan bruke høyrefoten. Likevel god. 7 Toure: Rett og slett feilfri. Da han fikk gult kort stoppet han opp en farlig kontring. Vant det som var av dueller, blokker alt som er og har også et god frispark. 9 Djourou: har fått et fabilaktig samarbeids med Toure. har skyld i noen Man U sjanser, men gjør også veldig mye bra. Sikrere enn Senderos. 8 Eboue: Driter seg mot Ronaldo ved én anledning gjennom hele kampen. Hvis ikke det er godkjent så vet ikke jeg - selv om det ble en stor sjanse ut av det. Kommer mye framover og skaper mye farligheter. Jeg skjønner ikke hvordan Lauren skal klare å spille seg inn på laget igjen. 8.5 Ljungberg: Jobber veldig bra, men klarer lite offensivt. Jeg vil heller se han i midten eller på høyre. I en slitekamp som dette synes jeg det er greit å ha han på banen. Ellers: Benken! 6 Fabregas: Var noe heldig, men mest dyrkig på målet til Ade. Taper noen dueller og har noen ballmiss, men kommer mye framover og er en god ballfordeler. Toure må lære denne gutten å skyte med vrist 8 Gilberto: Bommet på straffen og noen stygge ballmiss. Men han gjør en jobb som er så utrolig viktig. Uten han ville vi garantert sluppet inn minst ett mål! 7 Rosicky: God ballfordeler, jobber bra, gode skudd (med unntak av et skikkelig sleivskudd). mangler litt på styrken i duellene til tider, men klarer å kompensere med god teknikk, dribleferdgheter og fart. Har ekstremt mange gode taklinger. 8.5 Hleb: Dårlig kvalitet på streamen gjorde sitt at jeg kanskje kan ha blandet han sammen med Rosicky noen ganger. Uansett jobbet Hleb veldig bra, driblet bra som alltid, men har noen unødvendige ballmiss og burde utfordret oftere. Viser at han har fått bedre styrke i kroppen og spiller fram Ade på straffen. I likhet med Fabregas synes jeg før kampen at de har vært veldig svake i det siste. Men i dag viste de begge seg fra en fabelaktig side. 7 Ade: For et arbeid denne togoleseren legger ned. han stråler i sin rolle som targetman: Vinner mange hodedueller, god til å holde på ballen, skaper rom for andre, gode løp og alt annet. Han skaffer oss straffe og lager mål. han var vel også den som heada da Man U keeperen slo ballen i stangen. Viser at han er en fantstisk lagspiller. Hadde et frekt skuddforsøk, og var en konstant trussel. 9 - MOM!!!!! Baptista: Kommer inn og viser styrke. God skuddforsøk. 7 Ellers må jeg si at Man U's keeper imponerte veldig (8.5) og Ronaldo var til tider glimrende (7.5) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didrik Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Men han er ikke god nok, han passer ikke inn. Victoria concordia crescit... Joda, Ade er Gooner Adebayor jobbet som en galeislave alene på topp gjennom hele kampen. En utrolig god defensiv jobbing av Ade. Nettopp! Alt for lite fokus på denne siden av Ade. Han har en fantastisk arbeidsmoral og stiller opp defensivt i en grad svært få spisser gjør. Og vanligvis foretrekker jeg van Persie (så lenge vi dominerer kamper), men jeg er sjeleglad for at vi også har spillere som Adebayor! Go Ade, og gratulerer med denne viktige, fortjente scoringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gooner6 Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Men han er ikke god nok, han passer ikke inn. Victoria concordia crescit... Joda, Ade er Gooner Adebayor jobbet som en galeislave alene på topp gjennom hele kampen. En utrolig god defensiv jobbing av Ade. Nettopp! Alt for lite fokus på denne siden av Ade. Han har en fantastisk arbeidsmoral og stiller opp defensivt i en grad svært få spisser gjør. Og vanligvis foretrekker jeg van Persie (så lenge vi dominerer kamper), men jeg er sjeleglad for at vi også har spillere som Adebayor! Go Ade, og gratulerer med denne viktige, fortjente scoringen Ade gjorde en kjempejobb og satte inn den utrolig viktige, og sjelden smaker de bedre, scoringen. Skikkelig herlig med en seier samtidig som vi viser at vi ikke er noen kasteball i år heller! NÅ starter sesongen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runcie McAdams Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Man må begynne å lure på Nettavisen når de prestere å si dette om straffesituasjonen: "En fjærlett Emmanuel Adebayor falt som en utlært teaterhøyskolestudent etter møtet med de røde djevlenes sisteskanse. " Uff, så stakkarslige United-supportere er Samme nettsted fremstiller Gilberto som en elendig straffeskytter, og Tomasz Kuszczak som en mester på straffespark: ...straffesparket tok debutanten i buret seg mesterlig av. Skuddet fra brasilianske Gilberto Silva var både lavt, løst og upresist. Fint at de skriver det slik de selv vil ha det.. http://www.nettavisen.no/sport/pl/arsenal/article740968.ece For ikke å snakke om at de har skrevet en artikkel om super Lehman og i samme artikkel gitt ham nest dårligst karakter på Arsenals spillerbørs. Lehmann hadde to verdensklasse redninger og fortjente 9. Eneste grunn til at han ikke får 10 er på grunn av to dårlige utkast Ben Elfen Reporteren maser om hvor jevn kampen var, og hvor tilfeldig og lite fortjent seieren var.. Samtidig presterer han å gi spillerne de poengene der? Arsenal 7,58 i snitt - United 5,42 i snitt. Høres mer ut som Arsenal - Middlesborough på Highbury i fjor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 - Noen som lot merke til hvor lang det tok før nyheten om at vi hadde slått Man U kom opp i avisene og på tekst-tv? I tilegg er det bare en liten notis over at vi vant mot Man U. Jeg overdriver kanskje litt her, men hvis Man U hadde slått oss (og solskjær putta) er jeg temmelig sikker på at overskriftene blitt større og kommet fortere!! Kom det i hele tatt en egen side på tekst'tv'n til NRK og TV2? Står omtrent om alle de andre kampene, men storkampen som vi vant blir ikke nevnt. Kun resultat og målscorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_rabbit74 Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Media er latterlig . Dagbladet har omsider klart å få ut fingeren , men det står ingenting om storkampen andre steder . Hadde det vært i manu favør hadde det vært store overskrifter , samt viss det hadde vært noe negativt om Arsenal . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.