Jump to content

Van Persie vs Adebayor


Ben Elfen

Henrys makker  

53 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er sterkt i tvil om hvem Henry passer best sammen med.

 

Av Adebayor og Van Persie mener jeg at Van Persie pr. idag er en bedre fotballspiller, men det betyr ikke at han fungerer best sammen med Henry. Vi har jo sett i treningskampene at Ade Vp duoen fungerer bra og dersom Henry bare (iflg han selv) bare var 60% matchfit synes jeg det var feil å la Henry starte mot AV.

 

Det er jo ikke noe tvil om at Henry har klippekort på laget, og det skulle jo også bare mangle, men det jeg lurer på med denne tråden er hvem dere mener passer best sammen med Henry på topp?

 

Jeg vet faktisk ikke hvem som passer best sammen med Henry. Det er mitt ærlige svar

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Fint at du lagde en egen tråd om dette :)

 

Dette er et veldig vanskelig spørsmål faktisk. Ade sammenbeider mye bedre med Henry enn det RvP gjør, men RvP er pr. idag en bedre fotballspiller. Jeg tror nok at løsningen vil være at det spørs hvilken motstander vi spiller mot.

 

Dersom vi møter et lag som ligger veldig lavt - f.eks. som Villa på lørdag - trenger vi en som kan skyte. Hodestyrken til Ade er jo greit å ha i slike kamper også, men det er ikke der han største styrke. RvP's største styrker er skudd, teknikk og det å komme seg vekk fra markøren sin. Dette er alle egenskaper som er perfekte for kamper der man bare trenger litt rom for å få et skudd fra en brukbare posisjon.

 

De største styrkene til Ade er å lage rom for andre og holde på ballen. Disse egenskapene er viktige når vi må ligge lavt og må satse på kontringer eller lange baller. Derfor bør han bli mer brukt i slike typiske vanskelige bortekamper.

 

Som du nevner så synes jeg det er bedre å spare en veldig unfit henry og heller ha RvP og Ade på topp, de har vist at de har et ganske bra samarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å kaste glør på bålet i en ny tråd:

Kan ikke alle tre spille samtidig? Adebayor er naturligvis mye mer

begrenset i forhold til roller han kan bekle enn van Persie, Selv

Henry sier jo uten pause at vP har best teknikk i Arsenal. Han kan

lett være ving, eller spille bak spissene i "Dennis-rollen". Adebayor

er spiss, men jeg regner med flere enn meg har latt seg imponere

av hans defensive innsats til tider?! I preseason bl.a.! Han er sitt

forbilde -kanu litt ustabil i avslutningene, men jeg er glad begge spiller

for oss - og om hele laget presterer opp mot de kvalitetene de har

på en god dag burde et angrep bestående av Henry, vP og Ade

kunne spille mot 90% av motstanderne i PL?! Spørsmålet da blir vel

hvor vi skal gjøre av resten, inkludert Theo!

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt klart en utrolig vanskelig diskusjon å finne noe konkret svar på. Samarbeidet Adebayor-Henry gav i fjor mål fra en av dem i hver kamp en periode, noe som kanskje beviser at samarbeidet dem imellom er noe bedre enn samarbeidet mellom vPersie-Henry. Likevel, vPersie-Henry samarbeidet fungerte veldig bra fram til Robin ble skadet. Som det er sagt i tråden, vil det "beste" valget av spissmakkere på topp komme an på motstanden. Men jeg skulle gjerne sett alle tre starte en kamp i sammen, som Didrik presiserte så har vPersie en teknikk i verdensklasse. Han er veldig god til å komme unna oppasseren sin, og har et supert skudd. Ade har hodestyrken og arbeidssinnsatsen som sitt varemerke. Ville ikke det passa perfekt? Med to angripere som kan endre et kampbilde helt på egenhånd (Henry, vPersie) og Adebayor som jobber på topp for å skape rom for dem? Ade er likevel ikke bare en arbeider på topp, men også en målscorer, tilrettelegger og et oppspillspunkt som er god til å holde på ballen.

Dette ville jo vært et drømmeangrep? eller hva? med Hleb på høyrekant, vPersie på venstre, Ade og Henry på topp og Cesc til å styre midtbanen med det flotte overblikket sitt, og sine nydelige pasninger gjennom til våre spisser eller vinger på løp.

Link to comment
Share on other sites

Er også i sterk tvil hvem Henry passer best sammen med.

Sånn sett er det bare Bergkamp som til nå har fungert som en god partner for Henry i Arsenal.

Da har DB ligget litt bak Henry og spilt han igjennom.

 

Sånn sett burde kanskje Van Persie være den som passer best da han kan

ligge litt tilbake som DB,mens Ade er den som ligger gjerne helt foran med Henry.

 

Men samspill mellom 2 spisser går ikke alltid på hvem som er best men også mye på

forholdet mellom dem.

Teknisk sett så er Vp bedre enn Ade ,men det virker så langt som samspillet mellom

Ade og Henry funker best kanskje pga at personlighetene deres passer best sammen.

Dette er bare synsing fra min side,men er det nærmeste jeg kommer til å klare å velge noe+

at det kan forklare hvorfor Wenger tross alt startet med Ade/Henry mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

Hvis RvP skal spille ving, hvilken side synes dere han bør spille på? Hvis han spiller på venstre vil det vært lettere å legge inn og snu spillet, mens han på høyresiden vil lettere komme innover i banen og komme til skudd. Personlig vil jeg helst se han på høyresiden ettersom han har spilt der en del med Nederland og har også vært best fra høyre når han har spilt spiss. Videre ved å ha Reyes / Rosicky på venstresiden og RvP på høyreså blir det gode tilrettelegger på venstre mens høyrevingen er veldig målfarlig. For det er veldig viktig at midtbanen også scorer, for det er begrenset hvor mye spissene klarer. Samtidig er det ekstremt effektivt med løp bakfra i banen fordi de sjelden blir fulgt inn mot kassa.

 

I "the Gunners post" nr 6 05/06 ble det skrevet en artikkel om hvilket spisspar som er det beste. Bergy/Henry var best med 7 (0) mål på 5 (1) kamper [Parantesene er for etter innbytte]. Så kommer Ade/Henry med 13 (1) mål på 10 (1) kamper. Nest sist kommer Reyes/henry med 6 (2) mål på 5(1) kamper. Sist kommer RvP/Henry med 7 (2) mål på 9 (2) kamper. Det andre kombinasjonene gidder jeg ikke nevne for de var nesten ikke brukt og det er derfor feil å ta med kombinasjonene fordi de to ikke har fått tid til å utvikle et samarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på van Persie, Adebayor passer ikke inn i Arsenals spill!

Hvis RvP får sjansen tror jeg at han kommer til å bygge seg opp i løpet av sesongen.

 

Når Cesc kom til Arsenal og gjore sin debut, så jo alle at han hadde talent!!

På mindre enn to sesonger ble han verdenskjent.

 

Stå på RvP#11!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Liker godt Adebayor.. han er en god fotballspiller som også virker trivelig å være med, og er et lyspunkt i troppen, og litt "skøyeraktig".. Det er positivt med å ha han i troppen. Ellers så synes jeg at han er en grei spiller, og at han mot Villa var veldig positiv, og det var bare littegranne uflaks som gjorde at han ikke putta to, med to redninger på strek. Kan tenke meg at han blir bare bedre og bedre denne sesongen, og at han kommer til å være sterk neste sesong, så vi må absolutt ikke selge ham.

 

Liker også veldig godt van Persie, og han er en fantastisk spiller, og et bra talent. Men jeg er litt usikker på ham, for mot Villa når han fikk sjansen så var han jo bedervelig. Han fikk ikke til en dritt, og han var rett og slett dårlig. Og dette var vurdert på en halvtime.

Tror ikke vi bør sette så store forventninger for ham etter VM, for jeg tror han trenger litt tid til å bli stor i klubben. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at han trenger litt tid på å finne seg til rette, selv om han har vært i klubben lenge.

Jeg liker egentlig RvP bedre enn Adè, men spillemessig så var ihvertfall Adè bedre mot Villa. [dog fikk han dobbelt så mye tid som RvP]

 

Konklusjonen:

1. Adèbayor [foreløpig]

2. Robin vP [kommer til å komme i løpet av sesongen. I'm sure.]

3. Walcott [var fantastisk mot Villa, men tror ikke han blir fast på laget pga sin unge alder. Lurer på å bytte plass med Ali]

4. Aliadiere [et bra talent, men kommer aldri til å bli noe stort i Arsenaldrakta.]

Link to comment
Share on other sites

Liker godt Adebayor.. han er en god fotballspiller som også virker trivelig å være med, og er et lyspunkt i troppen, og litt "skøyeraktig".. Det er positivt med å ha han i troppen. Ellers så synes jeg at han er en grei spiller, og at han mot Villa var veldig positiv, og det var bare littegranne uflaks som gjorde at han ikke putta to, med to redninger på strek. Kan tenke meg at han blir bare bedre og bedre denne sesongen, og at han kommer til å være sterk neste sesong, så vi må absolutt ikke selge ham.

 

Liker også veldig godt van Persie, og han er en fantastisk spiller, og et bra talent. Men jeg er litt usikker på ham, for mot Villa når han fikk sjansen så var han jo bedervelig. Han fikk ikke til en dritt, og han var rett og slett dårlig. Og dette var vurdert på en halvtime.

Tror ikke vi bør sette så store forventninger for ham etter VM, for jeg tror han trenger litt tid til å bli stor i klubben. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at han trenger litt tid på å finne seg til rette, selv om han har vært i klubben lenge.

Jeg liker egentlig RvP bedre enn Adè, men spillemessig så var ihvertfall Adè bedre mot Villa. [dog fikk han dobbelt så mye tid som RvP]

 

Konklusjonen:

1. Adèbayor [foreløpig]

2. Robin vP [kommer til å komme i løpet av sesongen. I'm sure.]

3. Walcott [var fantastisk mot Villa, men tror ikke han blir fast på laget pga sin unge alder. Lurer på å bytte plass med Ali]

4. Aliadiere [et bra talent, men kommer aldri til å bli noe stort i Arsenaldrakta.]

 

Denne har vi ikke hørt :D Når vi diskuterte for ikke så lenge siden, så det jo ut som om du var 100% i mot van Persie.... :D

Link to comment
Share on other sites

Syns rett og slett Robin skal spille sammen med Henry på topp. Robin har mye bedre teknikk for det første, et bedre overblikk, og sist men ikke minst et megte godt skudd. Noe som Adebayor absolutt ikke har. Gutten kan jo ikke skyte. Håper det kommer seg. Uansett syns jeg Arsenal altså burde starte med Robin og Titi på topp. Om dette ikke fungerer kan vi sette innpå Ade, som kan vinne mye i luften, og lage rom for Henry.

 

Er også en mulighet å kjøre Ade og Robin på topp, men det må isåfall skje når Titi er skadet eller noe sånt. Han har så høy stjerne i klubben nå, at det jo ikke skjer at han blir vraket om han er frisk. Vet ikke helt hvordan det går utover i sesongen, men jeg håper å se mer van Persie fra start.

 

Og bare så det er sagt, Adebayor gjorde en ganske bra kamp mot Villa, nærme scoring, og spilte rett og slett helt greit, bedre enn det Robin gjorde på den halvtimen han fikk. Men dette var da også en vanskelig kamp å komme inn i.

Link to comment
Share on other sites

Liker godt Adebayor.. han er en god fotballspiller som også virker trivelig å være med, og er et lyspunkt i troppen, og litt "skøyeraktig".. Det er positivt med å ha han i troppen. Ellers så synes jeg at han er en grei spiller, og at han mot Villa var veldig positiv, og det var bare littegranne uflaks som gjorde at han ikke putta to, med to redninger på strek. Kan tenke meg at han blir bare bedre og bedre denne sesongen, og at han kommer til å være sterk neste sesong, så vi må absolutt ikke selge ham.

 

Liker også veldig godt van Persie, og han er en fantastisk spiller, og et bra talent. Men jeg er litt usikker på ham, for mot Villa når han fikk sjansen så var han jo bedervelig. Han fikk ikke til en dritt, og han var rett og slett dårlig. Og dette var vurdert på en halvtime.

Tror ikke vi bør sette så store forventninger for ham etter VM, for jeg tror han trenger litt tid til å bli stor i klubben. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at han trenger litt tid på å finne seg til rette, selv om han har vært i klubben lenge.

Jeg liker egentlig RvP bedre enn Adè, men spillemessig så var ihvertfall Adè bedre mot Villa. [dog fikk han dobbelt så mye tid som RvP]

 

Konklusjonen:

1. Adèbayor [foreløpig]

2. Robin vP [kommer til å komme i løpet av sesongen. I'm sure.]

3. Walcott [var fantastisk mot Villa, men tror ikke han blir fast på laget pga sin unge alder. Lurer på å bytte plass med Ali]

4. Aliadiere [et bra talent, men kommer aldri til å bli noe stort i Arsenaldrakta.]

 

Denne har vi ikke hørt :D Når vi diskuterte for ikke så lenge siden, så det jo ut som om du var 100% i mot van Persie.... :D

 

Det er dine ord...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig vanskelig å vite hvem Wenger bør velge på denne plassen. En løsning kan være å la Ade og Henry spille på topp med vanPersie på høyre kant, derhan har mulighet til å komme inn i banen å skyte og legge inn til Ade. På hjemmebvane mot defensive lag kunne det kanskje vært en ide å spille 4-3-3 med Ade som midtspiss, Henry venstre spiss og vanPersie høyre spiss. Henry trekker jo uansett mye ut på venstresiden så det blir jo egentlig det samme.

 

En meget offensiv løsning vi kanskje kunne brukt på hjemmebane mot lag som Villa som legger seg med ti mann inni 16-meteren når vi angriper. En ting vi bør gjøre mer er å doble på kantene prøve å komme til linjen, mye mindre folk der, er nesten umulig å brodere seg gjennom i midten mot defensive lag.

 

Henry----Adebayor-----vanPersie

-------Rosicky Fabregas-----------

-----------Gilberto------------------

Cole -------------------------Eboue

 

Backene dobler på kantene så mye de bare orker :D

Link to comment
Share on other sites

Syntes vi bør starte med Adebayor og bytte inn v.Persie etter ca.50-60 minutt og Theo litt etter på.. Det vil si sånn som mot Aston Villa!

 

Dette er alt etter hvilket lag man spiller mot tror jeg. Personlig så hadde jeg foretrukket å bruke van Persie mot offensivtspillende lag, mens Adebayor nok hadde vært bedre når vi stanger mot 9-10 mann inni boksen og trenger offensiv luftstyrke. Walcott ville også jeg hatt som en joker på benken, iallefall inntil videre.

Link to comment
Share on other sites

Liker godt Adebayor.. han er en god fotballspiller som også virker trivelig å være med, og er et lyspunkt i troppen, og litt "skøyeraktig".. Det er positivt med å ha han i troppen. Ellers så synes jeg at han er en grei spiller, og at han mot Villa var veldig positiv, og det var bare littegranne uflaks som gjorde at han ikke putta to, med to redninger på strek. Kan tenke meg at han blir bare bedre og bedre denne sesongen, og at han kommer til å være sterk neste sesong, så vi må absolutt ikke selge ham.

 

Liker også veldig godt van Persie, og han er en fantastisk spiller, og et bra talent. Men jeg er litt usikker på ham, for mot Villa når han fikk sjansen så var han jo bedervelig. Han fikk ikke til en dritt, og han var rett og slett dårlig. Og dette var vurdert på en halvtime.

Tror ikke vi bør sette så store forventninger for ham etter VM, for jeg tror han trenger litt tid til å bli stor i klubben. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at han trenger litt tid på å finne seg til rette, selv om han har vært i klubben lenge.

Jeg liker egentlig RvP bedre enn Adè, men spillemessig så var ihvertfall Adè bedre mot Villa. [dog fikk han dobbelt så mye tid som RvP]

 

Konklusjonen:

1. Adèbayor [foreløpig]

2. Robin vP [kommer til å komme i løpet av sesongen. I'm sure.]

3. Walcott [var fantastisk mot Villa, men tror ikke han blir fast på laget pga sin unge alder. Lurer på å bytte plass med Ali]

4. Aliadiere [et bra talent, men kommer aldri til å bli noe stort i Arsenaldrakta.]

 

Denne har vi ikke hørt ;) Når vi diskuterte for ikke så lenge siden, så det jo ut som om du var 100% i mot van Persie.... :D

 

Det er dine ord...

Hæ?...Hva mener du med det? :(

Link to comment
Share on other sites

Det er liten tvil om at van Persie nok er den spelaren med størst basisferdigheiter av dei to. Han er også den med den fremste spisskompetansen. Robin er, slik eg ser det, ein bedre spelar enn Adebayor. Når det er sagt, så er det ikkje svart/kvitt kven som skal starte ein kamp, og Adebayor har så absolutt positive sider å spele på, og han fortjente ikkje kritikken han vekk mot Aston Villa. Somme har hevda Adebayor er udugelig og aldri vinn ein hovudduell, somme er på jordet...

 

Robin van Persie er i tillegg, slik eg ser det, meir ustabil. Både i spelehumør og temperament. Sånn sett er det meir eit sjansespel å spele med Robin, om ein ikkje veit at han er i form. Det kan slå begge veiar. Adebayor leverar stort sett jamne førestillingar, men manglar kanskje det høgste giret. (Derfor trur eg mellom anna at han blir så kritisert akkurat som andre jamne presterarar: Gilberto, Lauren)

 

Uansett treng vi begge to, og begge to vil få sine kampar på topp. Likevel vil eg hevde at eg van Persie er mitt førsteval...

Link to comment
Share on other sites

Eg veit ikkje om dette har vore nemnt, men eg trur Wenger's spissval må sjåast på bakgrunn av landskampane som vart spelt forrige veke. Henry spelte heile kampen for Frankrike og van Persie var spelte i alle fall deler av kampen for Nederland. Det var vel då naturleg at Adebayor starta på topp, sidan han var den einaste med to friske bein. At Henry i etterpåklokskapens lys burde starta på benken får så være.

Eg trur ikkje ein gong Wenger har gjort seg opp ei endeleg meining om kven som skal være Henry's partnar. Van Persie har lengst fartstid i klubben, og i den grad det eksisterer ein "pecking order" er han fyrst i køen. Dei vil imidlertid begge få sjansen framover, og den som grip denne sjansen best ligg godt an.

Me treng ein spiss som er kapabel til å score mål, helst 15+ per sesong, slik at dette ansvaret ikkje i for stor grad fell på Henry. Det fungerte med Bergkamp som, trass i i at han scora lite, bidrog med eksepsjonelle kvalitetar på andre områder (eg ser bort frå den traurige siste sesongen). Om van Persie og Adebayor har tilsvarande kvalitetar er svært tvilsomt, og det var som kjent aldri lett å hoppe etter Wirkola. Begge desse spelarane har noko å prove. Van Persie's sesongavslutning var ikkje all verda, og innsatsen i VM var godkjent, men ikkje meir. Adebayor må vise at den enorme sjansesløsinga er av forbigåande karakter. Det har me berre ikkje råd til gjennom ein heil sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes at Van Persie passer bedre med han. siden han har bedre pasninger enn Ade. Og Adebayor er så dårlig til å utnytte sjansene. Men det går selvfølgelig ann å bruke begge samtidig.

RvP på høyre kant mens Adebayor spiller spiss. Jeg er enig med paddy i at Rvp er en bedre spiss enn Ade. Men adebayor har jo en større arbeidskapasitet enn Van Persie.

Van Persie er som paddy sier er han for ustabil, som gjør at det er lurere å bruke Adebayor. Vi trenger Adebayor, siden han er så stor kan han ha samme rolle som Crouch har i Liverpool. Jeg lurer på hvorfor kommentatorene på Canal + sa at han ikke er noe spesielt god i luftrommet.

Link to comment
Share on other sites

ikke tvil i mitt hode om at van persie bør starte før ade..

 

den sjansen han bommet på i dag er ganske utrolig og ikke klare og sette på mål..

 

uten om og sette den over mål, gjore han ikke en eneste fornuftig ting hele kampen..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

etter kampen mellom manure og arsenal vil jeg at Ade skal spille på topp, syntes vi spillte bra i 4-5-1... Kanskje en formasjon vi må tenke litt over...

 

-Altså. En 4-5-1 med Adebayor på topp utelukker på en måte Henry, gjør det ikke? Det blir vel en smule drøyt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...