Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Fabregas er vist nok på ferie i Barcelona........

At Cesc er på ferie i hjembyen sin, som også må sies å være en fin by å ta sommerferie for de aller fleste tror jeg ikke har noe med at en overgang til Barca nærmer seg.

Sikkert mange av våre spillere som legger ferien til sine hjemsteder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

At Cesc er på ferie i hjembyen sin, som også må sies å være en fin by å ta sommerferie for de aller fleste tror jeg ikke har noe med at en overgang til Barca nærmer seg.

Sikkert mange av våre spillere som legger ferien til sine hjemsteder.

 

Greit nok men, tror du ikke det kommer til å komme noe sprell fra Barca sin siden?

Link to comment
Share on other sites

For all del, Barcelona og deres spillere skal helt sikkert forsøke å lage noe sirkus i løpet av sommeren. Får vel sikkert se Barcaspillerne stå klare når Fabregas kommer opp etter ett forfriskende bad på en av Barcelonas strender med Barcelonahåndkler i sine Barcelonaspeedoer så Cesc i ett uomtenksomt øyeblikk tørker av seg saltvannet med et Barca håndkle.

At Barcas sirkusnummer påvirker Wenger og Arsenals beslutning om å beholde/selge Cesc har jeg derimot liten tro på.

Link to comment
Share on other sites

Cesc Fabregas har vist seg å være en meget, meget intelligent fotballspiller i disse spekulasjonstidene. Han sier minimalt, prøver å lage minst mulig sirkus, om han nå finner ut at tiden er inne for å reise, så ja gi oss bare nok penger.

 

Fabregas var ikke enorm i fjor, om han reiser i år og vi får inn 50 millioner pund for han vil det være nok til å hente inn spillere som kan gjøre at vi tar steget lenger. Da har vi pengene som skal til for å hente inn en erstatter, vi har penger som skal til for å hente inn en spiss med stor hurtighet og avslutningsevner og vi har penger til å hente inn vinger. Regnestykket vil jo da bli:

 

Erstatter Fabregas: Arteta e.l. - 15 millioner pund

Spiss: 15 millioner pund

Midtstopper: 12 millioner pund

Backup: 7 millioner pund+det vi har nå får et eventuelt salg.

 

Dette vil føre til at vi kommer styrket ut av det hele, om Wenger velger å hente inn så mange nye spillere ved et salg av Fabregas tviler jeg heller på. Men, går Fabregas, er det en ting som er sikkert. Vi trenger en systemendring, dagens system er bygd for Fabregas, vi har pdd ingen som kan ta den rollen han har. Nasri har muligheten, men ikke av samme kvalitet, Wilshere og Ramsey er mulige spillere i rollen men de er ikke gode nok pdd i den posisjonen. Det som da er løsningen er en eventuell endring, og da satse på taktikken anno 49unbeaten! Hente inn Vieira, Pires og Henry i trenerteamet, så er vi langt på vei!

 

Det jeg i bunn og grunn vil si, er at vi ikke er fortapte om vi selger vår kjære kaptein...

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg i mye Even, men uenig i å hente inn Arteta som Fabregas erstatter, Arteta har vært injury prone de siste sesongene og som du skriver; om Fabregas går ut så bør vi legge om formasjonen. Om vi får 50 millioner pund ser jeg helst at pengene blir fordelt slik:

10 millioner pund: Christopher Samba, vi trenger en koloss i forsvaret til kolossene vi møter, må også ha mulighet til å rotere litt i forsvaret og en ny stopper er viktig.

15 millioner pund: Gervinho, fart, innleggsstyrke og teknikk, imponerende statistikker for årets sesong med masse assist og mål.

Da er halvparten av Cesc pengene brukt opp på spillere som allerede ryktes å være på vei inn.

15 millioner pund: Maitudi, nærmeste vi kommer Vieira i vår tid etter min mening, har løpsstyrke, er kraftig og en god pasningsspiller, vil passe perfekt i vår gamle taktikk.

Utfordret meg selv på å finne en spiss som var god nok til å forsterke i ti millioner pund klassen, men tar med eventuelle salg av Denilson og Bendtner for rundt samlet 15 millioner pund, dermed har vi 25 millioner pund å handle spiss for og da vil jeg ha inn:

25 millioner pund: Falcao, scorer på ALT og er typen poacher en 442 formasjon trenger.

 

Det her blir veldig hypotetisk og FM-aktig, men alltid gøy å spekulere i slike ting..

Link to comment
Share on other sites

Arteta var først og fremst nevnt som et eksempel. Enig i mye av det du skriver, spiss i 10 millioner punds klassen er Odemwingie fra WBA et godt prospekt. Han har puttet 15 mål for en klubb som ikke har prestert veldig bra, uten spillere rundt som leverer pasninger som det Nasri, Arshavin, Wilshere, van Persie osv. Han har det bakromsinnstinktet som jeg savner i dagens Arsenal lag.

 

Om, Wenger vil hente inn erstatninger i de FM-tankene vi spinner på nå, vil jeg gjerne se Fabregas gå for 50 millioner pund. For da er jeg sikker på at vi kommer styrket ut av det, og vi vil være en seriøs utfordrer til alle cupene, samt serien...

 

Men, nå må vi passe på topic her.

Link to comment
Share on other sites

Bacary forteller oss det vi alle vet, at Cesc vil til Barca...

 

http://www.teamtalk.com/arsenal/6989850/Sagna-Cesc-wants-to-join-Barca?

 

Ellers et par interessante stats som burde vise catalanerne at de får punge ut hvis de skal ha vår kaptein:

 

- The player with the best minutes per assist in the top five leagues for 2010-11 was Cesc Fabregas

- Cesc Fabregas also had the best min/chance created from open play - one every 28.6 minutes - in Europe's top five leagues. 30m Euros? Bah

 

http://twitter.com/#!/Orbinho

Link to comment
Share on other sites

Dette er vell en ganske sikker kilde? Isåfall herlige nyheter, og som vi alle vet, Cesc må være tidenes forbilde nå det gjelder og være lojal mot klubben sin. Oser respekt lang vei av der Cesc gjør, derfor mener jeg han fortjener å være kaptein :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er vell en ganske sikker kilde? Isåfall herlige nyheter, og som vi alle vet, Cesc må være tidenes forbilde nå det gjelder og være lojal mot klubben sin. Oser respekt lang vei av der Cesc gjør, derfor mener jeg han fortjener å være kaptein :)

 

Det ligger også ute på FIFA.com så det er nok en temmelig grei kilde dette kommer fra ja :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er vell en ganske sikker kilde? Isåfall herlige nyheter, og som vi alle vet, Cesc må være tidenes forbilde nå det gjelder og være lojal mot klubben sin. Oser respekt lang vei av der Cesc gjør, derfor mener jeg han fortjener å være kaptein :)

 

 

"won’t step forward and say I want to join Barça. After 8 years at Arsenal, I won’t harm the club. That’s not my way of being.”

 

Lojalitet til tusen!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er bare ubeskrivelig. Måten han oppfører seg mot klubben, konstant viser sin lojalitet og sine følelser for supporterne, er helt utrolig. Oser klasse lang vei av hele fyren. Hvis han nå syns tiden er inne og ønsker seg hjem til Barcelona, så er det faktisk helt greit, og hvis han fortsatt vil bli i Arsenal, så er det helt fantastisk. Legende.

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis han sier det er i Wengers hender er vi, basert på Wengers nylige utsagn, trygge. Så imidlertid et intervju på tv2sporten nettopp hvor Fabregaqs sa noe sånt som:

 

"Det har alltid vært min drøm å spille for førstelaget til Barcelona, hvem lurer jeg hvis jeg sier noe annet. Vi får se hva som skjer.."

 

Noe i den duren. Han har vel kanskje gjort som han gjorde forrige år, nemlig uttrykt et ønske til Arsene om å dra til Barcelona. Han er vel likevel en smart nok person til å skjønne at han ikke kan kreve noe som helst med 4 år igjen av kontrakten. Uansett, klasse av mannen å ikke uttrykke noe ønske i media og også uttrykke at han er fornøyd i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vel,etter å ha sett intervjuet med Fab på TV2 sporten er det tydelig at det er 50/50 hva som skjer.

Han vil til Barcelona sier han,men vil ikke si noe mer om situasjonen.

Skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Vel,etter å ha sett intervjuet med Fab på TV2 sporten er det tydelig at det er 50/50 hva som skjer.

Han vil til Barcelona sier han,men vil ikke si noe mer om situasjonen.

Skeptisk.

 

 

Vel, det var en reportasje kryssklippa i beste TV2 ånd. Her var det tydelig viktigst å vinkle det til at Fabregas hintet om Barcelona overgang. Etter å ha lest hele intervjuet usensurert så sitter jeg igjen med ett litt annet inntrykk.

TV 2 ja, og denne såpeoperaen av en kanal skal nå servere oss OL... latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det var en reportasje kryssklippa i beste TV2 ånd. Her var det tydelig viktigst å vinkle det til at Fabregas hintet om Barcelona overgang. Etter å ha lest hele intervjuet usensurert så sitter jeg igjen med ett litt annet inntrykk.

TV 2 ja, og denne såpeoperaen av en kanal skal nå servere oss OL... latterlig.

 

Har du en link til hele intervjuet usensurert?

Link to comment
Share on other sites

@OptaJoe Opta Sports

60 - Cesc Fabregas has more assists in top 5 leagues in last 5 seasons than any other player, ahead of Dani Alves, Messi & Xavi. Happy.

 

Sier litt om hvor god den gullfoten til Cesc er.

 

Fabregas - 144 kamper i Premier League de siste 5 sesongene

Xavi - 170 kamper i La Liga på samme tidsrom

Messi - 153

Dani Alves - 165

Link to comment
Share on other sites

@OptaJoe Opta Sports

60 - Cesc Fabregas has more assists in top 5 leagues in last 5 seasons than any other player, ahead of Dani Alves, Messi & Xavi. Happy.

 

Sier litt om hvor god den gullfoten til Cesc er.

 

 

Gjør det!

 

- The player with the best minutes per assist in the top five leagues for 2010-11 was Cesc Fabregas

- Cesc Fabregas also had the best min/chance created from open play - one every 28.6 minutes

 

...er jo også fint å ta mef seg..

Link to comment
Share on other sites

Barca lower Cesc Fabregas valuation

 

Barcelona president Sandro Rosell has told Arsenal that any future bids for Cesc Fabregas will be lower than the one tabled last year – because of ‘wear and tear’.

 

Vel, hvis dette er sant så håper jeg Cesc ser hvor lite de egentlig verdsetter å ville hente han tilbake.

Herregud for en idiot Rosell er. Cesc skal plutselig ha blitt verdt enda mindre enn i fjor?? Fy fader for en useriøs klubb! Blir bare mer og mer forbanna på Barca. Og det hjelper ikke at de har flust av usportslige idioter på banen heller.

Link to comment
Share on other sites

Sannheten er vel at Barca i utgangspunktet ikke trenger Cescs tjenester for øyeblikket, og da er de heller ikke villige til å betale markedspris for vår juvel. Og da burde kanskje hovedpersonen selv forhøre seg om katalanernes motiv for å hente han. Så lenge Xavi, Iniesta og Busquets fortsetter storspillet så er det ikke plass til Cesc i deres ellever. Da kan vår kaptein fort lide samme skjebne som han gjør på landslaget. Alternativt kan de kjøre Iniesta ut på kanten, men det kan jeg ikke tenke meg at de gjør.

 

Den dagen Xavi begynner å telle på knappene så kan det være at behovet for Cesc melder seg på Barcas midtbane, men frem til det så tror jeg alle tre parter er best tjent med at Fab forblir i den engelske hovedstaden inntil videre.

 

Barca opptrer igjen meget respektløst ovenfor vår klubb, og hele transfersagaen later til å være tuftet på et behov for å flekse storklubbmusklene. De utnytter Cescs fortid og tilhørighet til klubben på en skitten måte og virker å være mer opptatt av å vinne en kunstig konstruert maktkamp mot Arsenal enn å knytte seg til Cescs tjenester. Hadde de virkelig trengt han så hadde de betalt det han er verdt. Sånn de gjorde med Zlatan, Chrygynskiy, Villa og Mascherano, for å nevne noen.

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare herlig at drittklubben ikke er villig til å by nok. Som flere har sagt over så betyr det bare at de egentlig ikke trenger Cesc, de vil vell ha han kun fordi han er Katalansk. Jeg har 0 respekt for Barca, og ingenting hadde gledet meg mere en om Cesc blir noe jeg føler meg 99% sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...