Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Ifølge Wenger og spillerne selv sier de at Fabregas er en utmerket leder og kaptein på banen (med unntak av Denilson kanskje). Samtidig er det vel også helt unaturlig av dem å si noe annet også og de backer han opp selvfølgelig.

Wengers valg av kaptein har vel ikke alltid vært vellykket og det blir jo heller ikke stort bedre når han ikke ser etter en spesiell ledertype som skal sjefe laget.

 

Jeg tror mye av dette med kollapser i løpet av enkelte kamper sitter mentalt i ei spillergruppe som ikke helt har den vinnerkulturen og "sikkerheten" som kanskje er nødvendig i disse kampene og når det butter i mot.

Det sprer seg en usikkerhet og nervøsitet hos mange av spillerne når baklengsmål og negative ting skjer i løpet av kampene. (skader, røde kort, dårlige dommeravgjørelser osv.). Ja, de blir lett "vippet av pinnen" egentlig.

Samtidig har de også en evne til å fighte seg tilbake i kamper så det er mye variabelt. Og dette endrer seg nesten fra kamp til kamp. Man vet aldri hva man får servert i en Arsenal-kamp..hehe.

 

Jeg vil si Fabregas er litt sånn som Vieira var sine første år som kaptein.

Ikke den som piska laget mest, men viste sitt engasjement gjennom sitt oppofrende spill. Det var vel mer de senere årene Vieira ble mer "pisker" og skikkelig sjef på banen. Man vokser med rollen. Samtidig var Vieira på et lag som vant jevnlig trofèer, mens Fabregas fortsatt ikke har noe trofè i merittlista (Med Arsenal). Det betyr kanskje ikke alt, men helt sikkert en del i denne sammenhengen. Selv om jeg tror Cesc gir alt for Arsenal kan vi likevel ense en viss oppgitthet hos han både under kamper og i noen intervju. Enten er han lei fordi vi ikke vinner noe eller at Barca-tankene fortsatt ulmer i bakhodet hans.

 

Nå synes jeg han har så langt hatt en god sesong for oss og jeg tror oppriktig han ønsker å vinne PL eller CL med Arsenal før han eventuelt ønsker seg hjem til Spania. Spørsmålet er hvor tålmodig han er og om han er villig til å bli ut kontraktstiden. Jeg tviler, men hvem har egentlig råd til å kjøpe han nå? Barca ser ikke ut til å ha de pengene og det er vel strengt tatt kun dit han vil hvis det blir et salg.

 

Jeg foreslår han blir til han har vunnet et PL-gull eller to, får sin testimonial og da skal han få lov til å takke for seg. Job well done..hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror mye av dette med kollapser i løpet av enkelte kamper sitter mentalt i ei spillergruppe som ikke helt har den vinnerkulturen og "sikkerheten" som kanskje er nødvendig i disse kampene og når det butter i mot.

Det sprer seg en usikkerhet og nervøsitet hos mange av spillerne når baklengsmål og negative ting skjer i løpet av kampene. (skader, røde kort, dårlige dommeravgjørelser osv.). Ja, de blir lett "vippet av pinnen" egentlig. Samtidig har de også en evne til å fighte seg tilbake i kamper så det er mye variabelt.

 

det er jo nettopp derfor dette mannskapet sårt trenger en "åndelig leder", som kan stå frem når det butter i mot. Og dessverre er det ingen i dagens Arsenal som helt er der.

 

Jeg vil si Fabregas er litt sånn som Vieira var sine første år som kaptein.

Ikke den som piska laget mest, men viste sitt engasjement gjennom sitt oppofrende spill. Det var vel mer de senere årene Vieira ble mer "pisker" og skikkelig sjef på banen. Man vokser med rollen. Samtidig var Vieira på et lag som vant jevnlig trofèer,

 

tja, her har du kanskje et poeng. På Vieiras tid hadde man rett og slett et mye bedre lag, som vant på tross av manglende taktiske ferdigheter, og en kaptein som i hvert fall til å begynne med kanskje ikke var noen naturlig leder. Men dagens mannskap har nok et større behov for en ledertype enn Bergkamp & co hadde. De var mer selvgående kan man si. Og man kan vokse inn i en lederrolle. Muligens Vieira er et eksempel på dette? Men har Cesc det som skal til på dette området?

Link to comment
Share on other sites

Vieira har alltid vært en leder på banen for Arsenal uavhengig av om han hadde kapteinsbindet eller ei.

 

Cesc er en fantastisk leder i medgang men mangler foreløpig rutinen i motgang. Det kommer.

 

Utover dette er vermaelen og vp også gode kandidater

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om det er mangel på oppofrelse som er problemet. Innsatsen er jo til tider upåklagelig, men vi klarer ikke å drepe kamper i like stor grad som man skulle ønske. Jeg tror det er et mentalt problem samt at vi sliter litt med å omstille oss når ting butter imot. Tror vi må lære oss å parkere bussen

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...as-3415673.html

 

Håper dette stemmer. Såfremt det ikke legges frem et idiotisk høyt bud på Fabregas så skal han ikke forsvinne fra klubben. Vi trenger kapteinen vår og vi er nå i en meget sterk økonomisk posisjon som gjør at vi ikke trenger å selge spillere lenger.

 

F*ck off Barcelona med deres 290 millioner bud!

Link to comment
Share on other sites

Hørte på intervjuet med Pep Guardiola etter kampen nå - og jeg liker det han sier og respekterer han sterkt for utsagnet på spørsmål om Barcelona vil kjøpe Cesc:

 

"Cesc spiller for Arsenal, som Wenger sier, fortid, nåtid og fremtid. Hvis ARsenal en dag vil selge Cesc, så får vi se om det er interessant da."

 

Ikke ordrett... men betydningen.

Link to comment
Share on other sites

Cesc på twitter: I dont know if ill make sunday or no, but all i know is that from this moment to sunday 16'30 i wont sleep if its necessary. Ive waited too long to captain a final for arsenal and i wont give up till the last second.

 

Får inderlig håpe han rekker kampen. hadde vært tragisk for han om han skulle gå glipp av en finale..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minner veldig om Henrys siste sesong for Arsenal. Mykje rykter om nesten overgang blablabla... gjør ein tragisk sesong, er eindel "skada" og "ute av form" store deler av sesongen. Blir så solgt for småpenger i forhold til kva det vart diskutert året før.

 

Merk mine ord.

Link to comment
Share on other sites

Minner veldig om Henrys siste sesong for Arsenal. Mykje rykter om nesten overgang blablabla... gjør ein tragisk sesong, er eindel "skada" og "ute av form" store deler av sesongen. Blir så solgt for småpenger i forhold til kva det vart diskutert året før.

 

Merk mine ord.

 

Cesc har da hadd en bra sesong han?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas viser seg ikke som god nok til å spille seg inn på benken til Barcelona en gang idag, skuffet over innsatsen til vår kaptein jevnt over hele det siste halvåret. Tror fint han kan erstattes av en dominerende boks til boks spiller, veti kke hvem, men en som kan la Song og Wilshere få friere tøyler offensivt, begge de to kan også kunsten å åpne forsvar

Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt sykt at det nå plutselig er helt ok om Cesc blir solgt siden han spiller en dårlig kamp! Jeg får angst bare av tanken å spille uten El Capitan.

Ikke vært imot det siden starten av sesongen jeg, ikke akkurat hans første kamp denne sesongen, men om han drar vil jeg ha en pris han er verdt, ikke 20 millioner pund.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...