Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6244289,00.html

 

Er så inderleg dritlei av Barca-spelarar som må uttale seg i aust og vest om Cesc.. Hadde ikkje trudd det skulle bli slik, men eg hatar verkeleg Barca og alt som har med møkkaklubben å gjere..

 

Håpar elles at Spania får grisebank av Tyskland i semien..

Usikker på hvor troverdig mange av uttalelsene er. Føljetonger som Cesc-sagaen og Ronaldos overgang til RM er fin fint for aviser og nettaviser. Det selger så da er det jo nærliggende å tro at de pusser litt på ting og smører på litt tykt for at folk skal bli interresert
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Barcelona har rett nok provosert meg kraftig med sin medieoppførsel rundt Cesc-sagaen, men når de nå klager på at all publisiteten har drevet prisen i været lurer jeg rett og slett på om de er stokk teite hele gjengen..

 

He(Rosell) added: "It's a topic that has become so public and that's the worst thing you can do with a transfer, because it makes the selling club raise their expectations and you end up paying over the odds."

Link to comment
Share on other sites

Barcelona har rett nok provosert meg kraftig med sin medieoppførsel rundt Cesc-sagaen, men når de nå klager på at all publisiteten har drevet prisen i været lurer jeg rett og slett på om de er stokk teite hele gjengen..

 

He(Rosell) added: "It's a topic that has become so public and that's the worst thing you can do with a transfer, because it makes the selling club raise their expectations and you end up paying over the odds."

Merkelig at ledelsen i Barca lar spillerne få lov til å uttale seg så mye om Fabregas som de har gjort så langt. Nei, la oss stå på krava! Cesc forblir Arsenalspiller også neste sesong!!

Link to comment
Share on other sites

Barcelona har rett nok provosert meg kraftig med sin medieoppførsel rundt Cesc-sagaen, men når de nå klager på at all publisiteten har drevet prisen i været lurer jeg rett og slett på om de er stokk teite hele gjengen..

 

He(Rosell) added: "It's a topic that has become so public and that's the worst thing you can do with a transfer, because it makes the selling club raise their expectations and you end up paying over the odds."

Det er to lag i Spania og de er vant til å få viljen sin. De er nok ikke stokk teite, det er vel heller det at de oppfører seg som det de er. Bortskjemte drittunger som er vant til å få gjøre som de vil

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha diskutert dette med noen Barca-supportere på vgd, så er det mye som tyder på at dette er ment som ett stikk i siden til Laporta, som er hovedårsaken til at denne saken har blitt til ett mediasirkus

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha diskutert dette med noen Barca-supportere på vgd, så er det mye som tyder på at dette er ment som ett stikk i siden til Laporta, som er hovedårsaken til at denne saken har blitt til ett mediasirkus

 

Det gir i det minste en viss mening.

Link to comment
Share on other sites

Barca må låne penger, noe som kan sette en stopper for kjøpet av Cesc

 

Ja, og de må låne penger for å betale lønn. Da er man virkelig ute og kjøre. For en ting er å låne for å investere i fast eiendom slik Arsenal har gjort - da har man jo en sikkerhet for investeringen - en annen ting er å skyve problemene foran seg og pisse i buksa for å holde seg varm, slik brorparten av profesjonelle fotballklubber går i dag. Og merk at det var av nøyaktig samme årsak Lyn nå gikk konkurs; at de hadde for høye lønnsutgifter. Problemet er at det sjelden får konsekvenser, ihvertfall for så store klubber som Barca. De er hellige, og kan i praksis ikke gå konkurs, selv om de teknisk sett er konkurs. Men på kort sikt får vi håpe dette betyr at Cesc blir hos oss. Men egentlig burde det også få konsekvenser som at klubbene blir satt i karantene, og ikke får lov til å kjøpe nye spillere før de løser sine likviditetsproblemer. Her synes jeg FIFA/UEFA er alt for tafatte, og i lomma på klubbene. Arsenal hadde hatt ALT å tjene på et mye strengere regime her.

Link to comment
Share on other sites

Men egentlig burde det også få konsekvenser som at klubbene blir satt i karantene, og ikke får lov til å kjøpe nye spillere før de løser sine likviditetsproblemer. Her synes jeg FIFA/UEFA er alt for tafatte, og i lomma på klubbene. Arsenal hadde hatt ALT å tjene på et mye strengere regime her.

Synes FIFA og UEFA er for tafatte på de fleste områder. De tror de sitter på en "winning formula", derfor tør de ikke ta grep. Pengene fosser jo inn i form av VM og CL og FIFA/UEFA er livredde for å gjøre grep som kan minske pengestrømmen. Heldigvis virker det i allefall som om UEFA så smått begynner å se realitetene, men jeg tror det er for lite og for sent

Link to comment
Share on other sites

Synes FIFA og UEFA er for tafatte på de fleste områder. De tror de sitter på en "winning formula", derfor tør de ikke ta grep. Pengene fosser jo inn i form av VM og CL og FIFA/UEFA er livredde for å gjøre grep som kan minske pengestrømmen. Heldigvis virker det i allefall som om UEFA så smått begynner å se realitetene, men jeg tror det er for lite og for sent

 

Jeg tror ikke det bare er snakk om pengestrømmen, som et problem for at ting ikke skjer fra disse kantene. Det er også snakk om litt kameraderi, og at enkelte storklubber har mye makt på bakrommet. Det har vært en tendens i mange år, at mange klubber går i store røde tall år etter år. Hadde de villet gjort noe med denne utviklingen, så hadde det skjedd for lenge siden.

Nå må de bare gjøre det, før det blir for mange klubber (også storklubber med makt) som kan i realiteten gå konkurs.

Dritt lei gamle menn i dress, som sitter i store posisjoner. Som elsker å vise seg frem å knytte forbindelser med andre personer med makt, uten å gjøre det man er ansatt i å gjøre; Nemlig ta vare på fotballen både nå, og i fremtiden.

Et par gode eksempler, er jo hvordan de opptrådte under "Eduardo sitt straffespark" og "Henry sin hands". Helt håpløst hvordan enkelte av disse gamle gubbene hauset opp disse situasjonene, uten å nevne NOE om andre situasjoner som i realiteten er mye værre. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Skulle skrive igår at jeg var nervøs for at Barca sparte opp til Cesc med å selge Yaya og Chrygynski, og idag vises det at de ikke har råd til lønn engang.. Gjør meg ganske happy :P Håper nesten de ender opp som Lyn ettersom de har drevet på så jævlig de siste årene

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2010/07/07/sport/b..._liga/12456518/

 

Det er tydligvis ikke gull alt som glitrer. Barca må låne penger, noe som kan sette en stopper for kjøpet av Cesc :P

 

Han der preisdenten elelr hvem det nå er som uttalte seg, sier at dette ikke hindrer et kjøp av Fabregas, og at han skal la fansen snakke med Wenger under VM elelr noe sånnt.

 

Hahah, noe av det dummeste jeg har hørt, dem griner etter penger, og selv om dem er på jakt etter penger, så vil dem fortsatt bruke mer enn halparten av det "lille lånet" dem vil ha, til å bruke på Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Han der preisdenten elelr hvem det nå er som uttalte seg, sier at dette ikke hindrer et kjøp av Fabregas, og at han skal la fansen snakke med Wenger under VM elelr noe sånnt.

 

Hahah, noe av det dummeste jeg har hørt, dem griner etter penger, og selv om dem er på jakt etter penger, så vil dem fortsatt bruke mer enn halparten av det "lille lånet" dem vil ha, til å bruke på Fabregas!

Hva skal i så fall fansen si til Wenger og i hvilket forum-

 

Fabregas blir ikke benyttet i VM, det meste er stille og han har lang kontrakt med oss.

Og han blir ikke solgt billig for at han ikke blir brukt så mye i VM. Wenger og Gazidis vet hva denne karen er verdt, både med hensyn til kvalitet og kontrakt.

Dette er tegn på at han bir.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal i så fall fansen si til Wenger og i hvilket forum-

 

Fabregas blir ikke benyttet i VM, det meste er stille og han har lang kontrakt med oss.

Og han blir ikke solgt billig for at han ikke blir brukt så mye i VM. Wenger og Gazidis vet hva denne karen er verdt, både med hensyn til kvalitet og kontrakt.

Dette er tegn på at han bir.

 

Har ingen ide hva de skal si eller noe ting, jeg skrev bare det jeg leste.

Selfølgelig vil Wenger ha Cesc i klubben, og jeg også tror han blir.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Cesc. For en spiller vi (fortsatt) har hos oss. Synd han er omgitt av (hater å si det og kanskje litt spissformulert, men...) middelmådigheter i Arsenal. Gutten fortjener bedre medspillere og jeg ber på mine knær om at Wenger skal få opp øyelåkka og bla opp det som er nødvendig (selv om det nok ikke kommer til å skje) for å hente inn kvalitet...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Cesc. For en spiller vi (fortsatt) har hos oss. Synd han er omgitt av (hater å si det og kanskje litt spissformulert, men...) middelmådigheter i Arsenal. Gutten fortjener bedre medspillere og jeg ber på mine knær om at Wenger skal få opp øyelåkka og bla opp det som er nødvendig (selv om det nok ikke kommer til å skje) for å hente inn kvalitet...

 

Vi har nå ikke bare middelmådigheter, vi har jo tross alt spillere som; van Persie, Arshavin, Song og Vermaelen som jeg mener er langt fra middelmådigheter :D

Link to comment
Share on other sites

Helt greit att Spania vant VM selv om de ikke fortjente det ut i fra tidligere kamper,dette "metter" jo kanjse Cesc litt å med tanke på att han vil vinne trofer i fremtiden! Håper vi klarer å vinne noen i løpet av de to neste sesongene så beholder vi han,hvis ikke så.......

Link to comment
Share on other sites

Fabregas dedikerer VM-seieren til sine medspillere i Arsenal og oss(supporterne).

I tillegg sier han dette: 'I am an Arsenal player and I am proud to be.'

Jeg håper dette betyr at han blir, og jegtolker det som at det er det han mener.

En del kreativ oversetting rundt den kommentaren til Cesc. Andre medier bl.a. teamtalk oversetter det til "I am proud to have been an Arsenal player" :)

Link to comment
Share on other sites

En del kreativ oversetting rundt den kommentaren til Cesc. Andre medier bl.a. teamtalk oversetter det til "I am proud to have been an Arsenal player" :)

 

En av de mest troverdige kildene i England, Skysports, skriver at han sa: I am an Arsenal player and proud to be. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...