Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Det er mye jeg ikke forstår her i verden, blant annet hvorfor Fabregas ikke får starte på det spanske landslaget B)

 

Det er vel en spansk konspirasjon for at Cesc ikke skal øke i pris.. Greier ikke se noen annen grunn

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Per dags dato har Spania et fantastisk lag og en fantastisk midtbane.

Grunne til at Cesc ikke blir brukt er det kun treneren som vet, men jeg tenker slik at, om jeg hadde vert landslagsjef og ikke Arsenal fan, så ville jeg foretrukket Iniesta og Xavi fremfor Cesc, men om jeg hadde vert Arsenal fan, så ville jeg brukt han.

Men Cesc er kun 23-24 og Xavi og Iniesta er eldre og har mer rutine.

 

Men to fordeler med at han ikke spiller er at han får ikke skader, og om han spillte, og storspillte med flere assist og scoret mål.

 

Om det sistnevnte hadde skjedd, så vet dere hvordan det hadde gått etter VM med tanke på rykter og dumme uttalelser fra Barca.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes synd på Fabregas nå. Han kan vel heller ikke tro hvorfor Busquets starter istedenfor....

 

Må le hver gang Fabregas ikke starter...

 

Det verste er jo at dette fort kan bli hverdagen hans i Barcelona også.

Link to comment
Share on other sites

Berre han ikkje har fått beskjed om at han må spele i Primera for å kunne bli fast på landslaget..... B)

 

Kan godt være han har fått den beskjeden. Men det hjelper jo fint lite for Fabregas, så lenge Barcelona ikke er villige til å betale det Arsenal krever.

 

Jeg tror egentlig at Ivan Gazidis gir blaffen i hvor mye Barca-DNA Cesc har, eller hvor brennende ønske om å spille for Barca har. Cesc får ingen overgang til Barcelona, før Barcelona betaler det Arsenal mener han er verdt.

 

Jeg tror Cesc fortsatt kommer til å gjøre sitt beste for klubben dersom han må bli, uavhengig av om han er skuffet over å ikke ha fått ønsket sitt oppfyllt. Han ønsker å kunne returnere til Emirates som Barcelonaspiller, og få den hyllesten som Henry fikk. Han ønsker ikke å få den mottagelsen som Adebayor fikk, og kommer til å få resten av sin fotballkarriere. Cesc avgjør selv sitt ettermæle med holdningene/oppførselen han viser når VM er over.

 

Dersom han forsøker å tvinge gjennom en overgang, der Arsenal må godta ett bud som er lavere enn det klubben mener han er verdt, så vil han få en Adebayormottakelse. Dersom han er profesjonell, og forstår at Arsenal ikke er villig til å selge for småpenger, så vil han få en Henrymottakelse.

 

Forøvrig tror jeg tiden i Arsenal der det holdt for spillere å si at de ønsket ett klubbskfite, så fikk de det selv om klubben fikk dårlig betalt er over. Gazidis er mer opptatt av klubbens økonomi enn spillernes trivsel for å si det enkelt. Og slik mener jeg at det bør være. Spillerne skriver under kontraktene uten at noen tvinger dem. Da får de stå for det de har skrevet under på.

Link to comment
Share on other sites

ENIG Kim!

 

Får berre håpe at Arsenal står like sterkt imot "barca" etter VM som tidlegare i sommar... føler desverre at vi ikkje alltid har vore sterke i slike situasjonar med eg trur vi er betre rusta no, både økonomisk og gjennom Gazidis

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være han har fått den beskjeden. Men det hjelper jo fint lite for Fabregas, så lenge Barcelona ikke er villige til å betale det Arsenal krever.

 

Jeg tror egentlig at Ivan Gazidis gir blaffen i hvor mye Barca-DNA Cesc har, eller hvor brennende ønske om å spille for Barca har. Cesc får ingen overgang til Barcelona, før Barcelona betaler det Arsenal mener han er verdt.

 

Jeg tror Cesc fortsatt kommer til å gjøre sitt beste for klubben dersom han må bli, uavhengig av om han er skuffet over å ikke ha fått ønsket sitt oppfyllt. Han ønsker å kunne returnere til Emirates som Barcelonaspiller, og få den hyllesten som Henry fikk. Han ønsker ikke å få den mottagelsen som Adebayor fikk, og kommer til å få resten av sin fotballkarriere. Cesc avgjør selv sitt ettermæle med holdningene/oppførselen han viser når VM er over.

 

Dersom han forsøker å tvinge gjennom en overgang, der Arsenal må godta ett bud som er lavere enn det klubben mener han er verdt, så vil han få en Adebayormottakelse. Dersom han er profesjonell, og forstår at Arsenal ikke er villig til å selge for småpenger, så vil han få en Henrymottakelse.

 

Forøvrig tror jeg tiden i Arsenal der det holdt for spillere å si at de ønsket ett klubbskfite, så fikk de det selv om klubben fikk dårlig betalt er over. Gazidis er mer opptatt av klubbens økonomi enn spillernes trivsel for å si det enkelt. Og slik mener jeg at det bør være. Spillerne skriver under kontraktene uten at noen tvinger dem. Da får de stå for det de har skrevet under på.

 

støtter dette innlegget helt ut. Håper og tror Gazidis & co er profesjonelle nok til å sette hardt mot hardt her. Og selv om det sikkert er riktig at Cesc ønsker en overgang, tviler jeg sterkt på at Barca klarer å hoste opp pengene som skal til. Derfor tror jeg ikke Cesc går denne sommeren. Men jeg tror heller ikke han blir kontraktstiden ut. På et tidspunkt blir det for attraktivt å selge - før prisen begynner å falle. Men det viktige er at det er klubben som har regien.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være han har fått den beskjeden. Men det hjelper jo fint lite for Fabregas, så lenge Barcelona ikke er villige til å betale det Arsenal krever.

 

Jeg tror egentlig at Ivan Gazidis gir blaffen i hvor mye Barca-DNA Cesc har, eller hvor brennende ønske om å spille for Barca har. Cesc får ingen overgang til Barcelona, før Barcelona betaler det Arsenal mener han er verdt.

 

Jeg tror Cesc fortsatt kommer til å gjøre sitt beste for klubben dersom han må bli, uavhengig av om han er skuffet over å ikke ha fått ønsket sitt oppfyllt. Han ønsker å kunne returnere til Emirates som Barcelonaspiller, og få den hyllesten som Henry fikk. Han ønsker ikke å få den mottagelsen som Adebayor fikk, og kommer til å få resten av sin fotballkarriere. Cesc avgjør selv sitt ettermæle med holdningene/oppførselen han viser når VM er over.

 

Dersom han forsøker å tvinge gjennom en overgang, der Arsenal må godta ett bud som er lavere enn det klubben mener han er verdt, så vil han få en Adebayormottakelse. Dersom han er profesjonell, og forstår at Arsenal ikke er villig til å selge for småpenger, så vil han få en Henrymottakelse.

 

Forøvrig tror jeg tiden i Arsenal der det holdt for spillere å si at de ønsket ett klubbskfite, så fikk de det selv om klubben fikk dårlig betalt er over. Gazidis er mer opptatt av klubbens økonomi enn spillernes trivsel for å si det enkelt. Og slik mener jeg at det bør være. Spillerne skriver under kontraktene uten at noen tvinger dem. Da får de stå for det de har skrevet under på.

 

 

Ingen tvil om at det er slik det skal være i en klubb som Arsenal, Cesc er verdt mere enn 50 mill pund og dermed selger ikke Arsenal for mindre enn det, punktum.

Når det gjelder vår kapteins holdning og innstilling til denne transfer-sagaen er jeg ikke like enig med deg.

Jeg er helt overbevist om at Cesc ønsker å gi absolutt alt for Arsenal og Wenger pga hans profesjonelle innstilling og kjærlighet overfor vår klubb, og ikke pga hans tanker om ettermæle.

Jeg tror han har et brennende ønske om å vinne noe med Arsenal før han forlater klubben.

Absolutt alt han har uttalt tyder jo på det, han gjentar seg selv om og om igjen angående hans forhold til både klubb og manager og nettopp derfor bør ingen tvile på akkurat dette.

Jeg aksepterer hans ønske om å få reise tilbake til sin hjemby og familie for å spille i Barcelona, men dette betyr absolutt ikke at han kommer til å ha problemer med å ofre alt for Arsenal utover høsten hvis ikke Barcelona verdsetter ham høyt nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han har et brennende ønske om å vinne noe med Arsenal før han forlater klubben.

 

Dersom det er riktig at han selv i samtale med Wenger har bedt om å få en overgang til Barcelona i sommer, så faller den påstanden på sin egen urimelighet. Du kan ikke ha ett brennende ønske å om vinne noe med Arsenal før du forlater klubben, og samtidig be om å bli solgt denne sommeren. Det henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Jeg tror Fabregas er veldig opptatt av ettermælet sitt i Arsenal, nettopp fordi han har vært så lenge i klubben, og klubben betyr såpass mye for han. Derfor kommer han også til å ha en profesjonell holdning dersom han må bli værende i Arsenal til neste sesong.

 

ENIG Kim!

 

Får berre håpe at Arsenal står like sterkt imot "barca" etter VM som tidlegare i sommar... føler desverre at vi ikkje alltid har vore sterke i slike situasjonar med eg trur vi er betre rusta no, både økonomisk og gjennom Gazidis

 

Jeg tror ansettelsen av "Ivan den grusomme" er noe av det lureste klubben har gjort på lang tid. Han er kjent for å være knallhard i forhandlinger fra sin tid i amerikansk idrett. Det gir meg god tro på at klubben kommer til å stå like bastant på kravene etter VM. Det at Cesc ikke har spilt i VM kommer ikke til å senke prislappen. Arsenal har en formening om hva Cesc er verdt, og jeg tror ikke de kommer til å gi etter på dette i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det er riktig at han selv i samtale med Wenger har bedt om å få en overgang til Barcelona i sommer, så faller den påstanden på sin egen urimelighet. Du kan ikke ha ett brennende ønske å om vinne noe med Arsenal før du forlater klubben, og samtidig be om å bli solgt denne sommeren. Det henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Jeg tror Fabregas er veldig opptatt av ettermælet sitt i Arsenal, nettopp fordi han har vært så lenge i klubben, og klubben betyr såpass mye for han. Derfor kommer han også til å ha en profesjonell holdning dersom han må bli værende i Arsenal til neste sesong.

Jeg tror ansettelsen av "Ivan den grusomme" er noe av det lureste klubben har gjort på lang tid. Han er kjent for å være knallhard i forhandlinger fra sin tid i amerikansk idrett. Det gir meg god tro på at klubben kommer til å stå like bastant på kravene etter VM. Det at Cesc ikke har spilt i VM kommer ikke til å senke prislappen. Arsenal har en formening om hva Cesc er verdt, og jeg tror ikke de kommer til å gi etter på dette i denne saken.

 

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at Cesc ønsker seg hjem til Barcelona i sommer, men tror han samtidig på hans ord når han sier at han ønsker å vinne trofeer med Arsenal.

Han kan ikke gjøre begge deler, der er vi enig B)

Når han så har ytret ønske om overgang til Barca betyr jo det at gutten ønsker seg hjem nå.

Hvis den overgangen ikke går i orden, dvs at Barca ikke betaler det gutten er verdt, er han klar for å ofre alt for Arsenal i neste sesong.

Verre enn det er det ikke, og det henger absolutt på greip.

Hadde han ikke hatt et brennende ønske om å vinne noe med Arsenal før han reiser kunne kanskje dette blitt en utfordring rent motivasjonsmessig.

Vi er ikke så langt fra hverandre, men dette handler om Cescs personlighet etter min mening.

Jeg tror ikke han først og fremst tenker på ettermælet sitt når han i august ofrer alt for Arsenal, men heller på det faktum at han elsker både klubben og manageren sin.

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikke så langt fra hverandre, men dette handler om Cescs personlighet etter min mening.

Jeg tror ikke han først og fremst tenker på ettermælet sitt når han i august ofrer alt for Arsenal, men heller på det faktum at han elsker både klubben og manageren sin.

 

Selvfølgelig kommer han til å gi alt grunnet sitt forhold til klubben og Wenger. Men jeg tror også han er opptatt av ettermælet sitt. Han ønsker å forlate klubben på godfot med Wenger og supporterne.

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/worldcup/spain/623...d-stay-a-Gunner

 

Cesc sier han ikke har noe imot å bli i Arsenal. Deilig :)

Den uttalelsen sier egentlig svært lite.

 

Å ikke ha noe i mot å bli, betyr ikke nødvendigvis at han gjerne vil bli.

Det er ingen av oss som bør legge for mye i alt preiket i media, for mye av det er vel oppdiktet uansett hvem diverse uttalelser er tillagt.

 

Mitt personlige subjektive grunnløse tips er at Fabregas drar, og på sikt får en flott karriere i Barca. Men at han den første sesongen kommer til å tilbringe mye av tiden på sidelinjen.

Tidligere sesonger har Fabregas vært klar i sin tale om at han ikke vil forlate Arsenal, i år er uttalelsene fra han vage og få, og det betyr for meg at han mentalt er klar for Barcelona og derfor er overgangen sannsynlig.

Samtidig så tror jeg at han er så profesjonell at hvis overgangen går i vasken, så kommer han til å være "lojal" mot Arsenal men om gløden for klubben også vil være der er jeg usikker på.

 

Det er ikke mitt ønske at han drar, men jeg tror at hvis det kommer ett bud fra Barca på £40+ mill, så tør/bør ikke Arsenal-ledelsen si nei.

Fab er en fantastisk spiller, men samtidig så er han på langt nær uerstattelig.

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen sier egentlig svært lite.

 

Å ikke ha noe i mot å bli, betyr ikke nødvendigvis at han gjerne vil bli.

Det er ingen av oss som bør legge for mye i alt preiket i media, for mye av det er vel oppdiktet uansett hvem diverse uttalelser er tillagt.

 

Mitt personlige subjektive grunnløse tips er at Fabregas drar, og på sikt får en flott karriere i Barca. Men at han den første sesongen kommer til å tilbringe mye av tiden på sidelinjen.

Tidligere sesonger har Fabregas vært klar i sin tale om at han ikke vil forlate Arsenal, i år er uttalelsene fra han vage og få, og det betyr for meg at han mentalt er klar for Barcelona og derfor er overgangen sannsynlig.

Samtidig så tror jeg at han er så profesjonell at hvis overgangen går i vasken, så kommer han til å være "lojal" mot Arsenal men om gløden for klubben også vil være der er jeg usikker på.

 

Det er ikke mitt ønske at han drar, men jeg tror at hvis det kommer ett bud fra Barca på £40+ mill, så tør/bør ikke Arsenal-ledelsen si nei.

Fab er en fantastisk spiller, men samtidig så er han på langt nær uerstattelig.

 

nei, man skal ikke legge for mye vekt på slike uttalelser verken den ene eller den andre veien. Mulig du har rett i at han kommer til å dra, og ut fra det man kan lese mellom linjene har du helt sikkert rett i at han er mer mentalt klar for å flytte nå enn tidligere. Men det er to faktorer som gjør at jeg tror han blir i Arsenal enda en sesong eller to; det ene er at Arsenal vil kreve mer enn de £40M du antyder. Det andre er at Barcelona ikke har råd til å kjøpe ham nå. Men presset blir nok ikke mindre etter som tiden går, og på et tidspunkt må Arsenal selge dersom de skal få noe igjen for ham. De har ikke råd til å vente mer enn maks to år.

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen sier egentlig svært lite.

 

Å ikke ha noe i mot å bli, betyr ikke nødvendigvis at han gjerne vil bli.

Det er ingen av oss som bør legge for mye i alt preiket i media, for mye av det er vel oppdiktet uansett hvem diverse uttalelser er tillagt.

 

Mitt personlige subjektive grunnløse tips er at Fabregas drar, og på sikt får en flott karriere i Barca. Men at han den første sesongen kommer til å tilbringe mye av tiden på sidelinjen.

Tidligere sesonger har Fabregas vært klar i sin tale om at han ikke vil forlate Arsenal, i år er uttalelsene fra han vage og få, og det betyr for meg at han mentalt er klar for Barcelona og derfor er overgangen sannsynlig.

Samtidig så tror jeg at han er så profesjonell at hvis overgangen går i vasken, så kommer han til å være "lojal" mot Arsenal men om gløden for klubben også vil være der er jeg usikker på.

 

Det er ikke mitt ønske at han drar, men jeg tror at hvis det kommer ett bud fra Barca på £40+ mill, så tør/bør ikke Arsenal-ledelsen si nei.

Fab er en fantastisk spiller, men samtidig så er han på langt nær uerstattelig.

Enig. Den uttalelsen sier ingenting. Vel, bortsett fra at han vil ha et safety net om det ikke skulle bli overgang. Han vil ikke gå i Adebayorfella...

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen sier egentlig svært lite.

 

Å ikke ha noe i mot å bli, betyr ikke nødvendigvis at han gjerne vil bli.

Det er ingen av oss som bør legge for mye i alt preiket i media, for mye av det er vel oppdiktet uansett hvem diverse uttalelser er tillagt.

 

Mitt personlige subjektive grunnløse tips er at Fabregas drar, og på sikt får en flott karriere i Barca. Men at han den første sesongen kommer til å tilbringe mye av tiden på sidelinjen.

Tidligere sesonger har Fabregas vært klar i sin tale om at han ikke vil forlate Arsenal, i år er uttalelsene fra han vage og få, og det betyr for meg at han mentalt er klar for Barcelona og derfor er overgangen sannsynlig.

Samtidig så tror jeg at han er så profesjonell at hvis overgangen går i vasken, så kommer han til å være "lojal" mot Arsenal men om gløden for klubben også vil være der er jeg usikker på.

 

Det er ikke mitt ønske at han drar, men jeg tror at hvis det kommer ett bud fra Barca på £40+ mill, så tør/bør ikke Arsenal-ledelsen si nei.

Fab er en fantastisk spiller, men samtidig så er han på langt nær uerstattelig.

 

 

Mitt tips er at Cesc blir og at han kommer til å løfte minimum to pokaler i været etter neste sesong for sitt elskede Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Cesc blir og at han kommer til å løfte minimum to pokaler i været etter neste sesong for sitt elskede Arsenal :)

 

Mitt tips er at Cesc stikker, vi får ca 45mill for han, vi kjøper inn en ny spiller som dekker hans plass som får æren av å løfte minimum 2 pokaler for sin nye klubb, Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Følgende fakta foreligger fra dem som har noe de skulle ha sagt i denne saken:

 

Arsenal FC: Mottatt bud er avslått. Vi ønsker ikke flere og forventer det blir repektert av Barcelona.

Arsene Wenger: Cesc Fabregas er ikke til salgs uansett hva Barcelona byr.

Cesc Fabregas: Jeg vil gjerne spille for Barcelona hvis de vil ha meg, men jeg legger fremtiden i hendene på Wenger og har aldri sagt jeg absolutt kommer til å forlate Arsenal.

 

Cesc Fabregas kommer til å spille for Arsenal neste sesong, minst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...