Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Article 17 Consequences of Terminating a Contract Without Just Cause

 

The following provisions apply if a contract is terminated without just

cause:

 

1. In all cases, the party in breach shall pay compensation. Subject to the

provisions of Art. 20 and annex 4 in relation to Training Compensation,

and unless otherwise provided for in the contract, compensation

for breach shall be calculated with due consideration for the law of

the country concerned, the specifi city of sport, and any other objective

criteria. These criteria shall include, in particular, the remuneration and

other benefi ts due to the player under the existing contract and/or

the new contract, the time remaining on the existing contract up to a

maximum of fi ve years, the fees and expenses paid or incurred by the

Former Club (amortised over the term of the contract) and whether

the contractual breach falls within a Protected Period.

 

2. Entitlement to compensation cannot be assigned to a third party. If

a Professional is required to pay compensation, the Professional and

his New Club shall be jointly and severally liable for its payment. The

amount may be stipulated in the contract or agreed between the parties.

 

3. In addition to the obligation to pay compensation, sporting sanctions

shall also be imposed on any player found to be in breach of contract

during the Protected Period. This sanction shall be a restriction of

four months on his eligibility to play in Offi cial Matches. In the case

of aggravating circumstances, the restriction shall last six months. In

all cases, these sporting sanctions shall take effect from the start of

the following Season of the New Club. Unilateral breach without just

cause or sporting just cause after the Protected Period will not result

in sporting sanctions. Disciplinary measures may, however, be imposed

outside of the Protected Period for failure to give due notice of termination

(i.e. within fi fteen days following the last match of the Season).

The Protected Period starts again when, while renewing the contract,

the duration of the previous contract is extended.

 

4. In addition to the obligation to pay compensation, sporting sanctions

shall be imposed on any club found to be in breach of contract or

found to be inducing a breach of contract during the Protected Period.

It shall be presumed, unless established to the contrary, that any club

signing a Professional who has terminated his contract without just

cause has induced that Professional to commit a breach. The club

shall be banned from registering any new players, either nationally or

internationally, for two Registration Periods.

 

5. Any person subject to the FIFA Statutes and FIFA regulations (club

offi cials, players’ agents, players etc.) who acts in a manner designed

to induce a breach of contract between a Professional and a club in

order to facilitate the transfer of the player shall be sanctioned.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

http://www.goal.com/en-gb/news/2565/exclus...to-push-through

 

Ihht til denne så har da Cesc muligheten for selv å kjøpe seg ut av kontrakten for ca £29M.

 

Hmm. Dette beløpet minner mistenkelig på det som er antatt tilbud fra Barca. Kan vi da ha et scenarie der Barca "låner" Cesc £29M for at han skal "selv" kjøpe seg ut, Barca får Cesc til ønsket pris og vi sitter igjen med "småpenger"?

 

er ikke dette kun mulig etter at det er gått 3 år siden kontrakten ble skrevet??

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/en-gb/news/2565/exclus...to-push-through

 

Ihht til denne så har da Cesc muligheten for selv å kjøpe seg ut av kontrakten for ca £29M.

 

Hmm. Dette beløpet minner mistenkelig på det som er antatt tilbud fra Barca. Kan vi da ha et scenarie der Barca "låner" Cesc £29M for at han skal "selv" kjøpe seg ut, Barca får Cesc til ønsket pris og vi sitter igjen med "småpenger"?

 

om dette er mulig er det jo helt latterlig

Link to comment
Share on other sites

Bare tøys og tull. Cesc oppfyller ikke kriteriene slik at han kan bruke denne klausulen.

 

Samtidig tror jeg ikke han ville prøvd å gjøre dette uansett, mtp. at det ville _knust_ forholdet til Wenger og Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om Fabregas skulle bli i Arsenal en sesong til, vil han - for meg - aldri bli den samme. Jeg er skuffet over at han ønsker seg bort, og dersom ryktene om at han undersøker mulighetene for "legal action" skulle stemme, blir det bare enda verre. Siden Cesc er rimelig taus om saken er det tydelig at han håper i det lengste på en overgang.

 

Forferdelig synd det skal være slik. Å starte neste sesong med en spiller som vi vet helst ville spilt i en annen klubb, blir ingen helt for meg, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om Fabregas skulle bli i Arsenal en sesong til, vil han - for meg - aldri bli den samme. Jeg er skuffet over at han ønsker seg bort, og dersom ryktene om at han undersøker mulighetene for "legal action" skulle stemme, blir det bare enda verre. Siden Cesc er rimelig taus om saken er det tydelig at han håper i det lengste på en overgang.

 

Forferdelig synd det skal være slik. Å starte neste sesong med en spiller som vi vet helst ville spilt i en annen klubb, blir ingen helt for meg, dessverre.

 

Nå er Fabregas med Spania og forbereder seg for VM, hans siste uttalelse var at alt står i hendene til Arsenal. Det tolket jeg som om han ikke ville bære spesielt bitter om han må bli.

Link to comment
Share on other sites

Slik situasjonen er, kan eg vanskeleg sjå for meg at Fabregas forsvinn i sommar. Arsenal har alt å tape på at han gjer det, og vil setje foten ned. Det verkar som Fabregas har fått eit innfall over natta om å skifte klubb, og måten det er gjort på ved å bruke pressa som mikrofonstativ er skuffande og uprofesjonelt frå ein person som elles i si tid som Arsenal-spelar har opptrådt på ein voksen og 100 % korrekt måte.

 

Når det er sagt, vil det på eit eller anna tidspunkt måtte tvinge seg fram eit kompromiss. Eg trur dette vert den siste sesongen me ser Fabregas i ei Arsenal-trøye, og det kan på mange måtar være like greit. Over tid er det vanskeleg å leve med ein kaptein som ikkje kjenner lojalitet overfor klubb og manager. Saka har og ei økonomisk side, sidan Arsenal vil tape store summar di lengre det dreg ut med eit sal, og Fabregas' kontrakt går som kjent ut i 2014.

 

No er det ei kjent sak at Barcelona ser ut til å ha problem med å betale det Fabregas faktisk er verd. Det kan ein forstå når gjelda er på £420 mill, og ein i tillegg nyss har lagt ut over £34 mill. på David Villa.

Så da gå det mot eit kompromiss også her, der eit par spelarar går motsett veg.

 

Uansett vill dette bli svært god butikk for oss, sidan det er snakk om ein spelar me snappa opp gratis på ein lovleg, men moralsk sett høgst diskutabel måte. I det lyset kan eg forstå at Barcelona framleis kjenner seg litt snytt, og likar dårleg å måtte betale i dyre dommar for ein spelar dei sjølve har "produsert".

Det er lett å tenkje seg hylekoret på dette forum om Barcelona skulle ha skaffa seg Benik Afobe under liknande omstende.

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som Fabregas har fått eit innfall over natta om å skifte klubb, og måten det er gjort på ved å bruke pressa som mikrofonstativ er skuffande og uprofesjonelt frå ein person som elles i si tid som Arsenal-spelar har opptrådt på ein voksen og 100 % korrekt måte.

 

Hvor får du dette fra? Fabregas har ikke sagt eller uttalt seg om dette på noen måte!

 

Det er kun media som skriver dette fordi de vet at dette selger aviser og at folk benytter seg av nettavisene slik at de drar inn penger på reklamesponsorene de har på siden! Det er ikke uten grunn at ingen av disse artiklene til noen avisene faktisk inneholder sitater fra Fabregas selv.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 4 2010, 05:50 AM) 199836[/snapback]

Hvor får du dette fra? Fabregas har ikke sagt eller uttalt seg om dette på noen måte!

 

Det er kun media som skriver dette fordi de vet at dette selger aviser og at folk benytter seg av nettavisene slik at de drar inn penger på reklamesponsorene de har på siden! Det er ikke uten grunn at ingen av disse artiklene til noen avisene faktisk inneholder sitater fra Fabregas selv.

Det er vel hele kjernen i denne saken; Ingen vet hva Fab har sagt bortsett fra Wenger?!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 4 2010, 05:50 AM) 199836[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvor får du dette fra? Fabregas har ikke sagt eller uttalt seg om dette på noen måte!

 

Det er kun media som skriver dette fordi de vet at dette selger aviser og at folk benytter seg av nettavisene slik at de drar inn penger på reklamesponsorene de har på siden! Det er ikke uten grunn at ingen av disse artiklene til noen avisene faktisk inneholder sitater fra Fabregas selv.

 

Det er vel hele kjernen i denne saken; Ingen vet hva Fab har sagt bortsett fra Wenger?!

 

helt enig.. er nok ikke >Fabregas selv som har sagt slike ting, blir nok oppblåst i media:)

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen! Jeg har trua på Fabregas og jeg har trua på at han har hjerte i klubben! Gutten vil gjøre ALT i sin makt for å skaffe Arsenal trofe...

Jeg får fortsatt gåsehud når han scorer målet sitt da vi vinner 6-2 over blackburn.. Løper bort til fansen, kysser Arsenal logoen og snur seg 360 grader imens han peker på publikum!!

 

Fabregas for alltid!!!!

 

Arsenal: FUCK OFF BARCA, WE WON'T SELL OUR CAPTAIN!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 4 2010, 05:50 AM) 199836[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvor får du dette fra? Fabregas har ikke sagt eller uttalt seg om dette på noen måte!

 

Det er kun media som skriver dette fordi de vet at dette selger aviser og at folk benytter seg av nettavisene slik at de drar inn penger på reklamesponsorene de har på siden! Det er ikke uten grunn at ingen av disse artiklene til noen avisene faktisk inneholder sitater fra Fabregas selv.

 

Det er vel hele kjernen i denne saken; Ingen vet hva Fab har sagt bortsett fra Wenger?!

 

 

At saker blir blåst opp i media er det ingen tvil om. Når det er sagt, vil en spiller som VIL BLI i Arsenal gått ut og sagt det - ikke vært taus eller uttalt at "det er opp til Arsenal".

 

Vil du bli i en klubb sier du det, mener nå jeg. Tror ikke Messi hadde sagt at det er opp til Barcelona om han var lenket til Arsenal. Han ville garantert sagt at det ikke var noe i ryktene og at han ville bli i klubben. Det kunne Fabregas også ha sagt.

Link to comment
Share on other sites

At saker blir blåst opp i media er det ingen tvil om. Når det er sagt, vil en spiller som VIL BLI i Arsenal gått ut og sagt det - ikke vært taus eller uttalt at "det er opp til Arsenal".

 

Vil du bli i en klubb sier du det, mener nå jeg. Tror ikke Messi hadde sagt at det er opp til Barcelona om han var lenket til Arsenal. Han ville garantert sagt at det ikke var noe i ryktene og at han ville bli i klubben. Det kunne Fabregas også ha sagt.

 

Fabregas har jo gått ut gang etter gang om disse ryktene tidligere, så han har da gjort som Messi. Om Messi om noen år vil tilbake til Argentina, så kan det hende at han også vil forholde seg litt taus under en transfersaga. Dette er vel helt normalt?

Fabregas har sagt at han en dag vil til Barcelona, og for meg virker det som om han har gitt Wenger og Arsenal frihet denne sommeren. Kommer det en god pris, så blir han solgt. Begge parter blir fornøyd. Hvis ikke det er et godt nok tilbud for hans kvaliteter, så aksepterer han dette og blir i klubben til neste sommer. Begge parter respekterer situasjonen, og begge parter blir fonøyde.

 

Synes Fabregas gjør det mest fornuftige, og konsentrerer seg om VM.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har jo gått ut gang etter gang om disse ryktene tidligere, så han har da gjort som Messi. Om Messi om noen år vil tilbake til Argentina, så kan det hende at han også vil forholde seg litt taus under en transfersaga. Dette er vel helt normalt?

Fabregas har sagt at han en dag vil til Barcelona, og for meg virker det som om han har gitt Wenger og Arsenal frihet denne sommeren. Kommer det en god pris, så blir han solgt. Begge parter blir fornøyd. Hvis ikke det er et godt nok tilbud for hans kvaliteter, så aksepterer han dette og blir i klubben til neste sommer. Begge parter respekterer situasjonen, og begge parter blir fonøyde.

 

Synes Fabregas gjør det mest fornuftige, og konsentrerer seg om VM.

 

Joda, han har gått ut gang på gang i løpet av sesongen som har vært, og sagt at han vil bli i Arsenal. I sommer har han åpenbart skiftet mening, og har iallfall ikke vist at det er i Arsenal han vil være neste sesong. Fryktelig synd, selvsagt. Håper han blir, men det blir litt merkelig med en Arsenal-spiller som tross alt helst vil spille for en annen klubb..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 4 2010, 05:50 AM) 199836[/snapback]

Hvor får du dette fra? Fabregas har ikke sagt eller uttalt seg om dette på noen måte!

 

Det er kun media som skriver dette fordi de vet at dette selger aviser og at folk benytter seg av nettavisene slik at de drar inn penger på reklamesponsorene de har på siden! Det er ikke uten grunn at ingen av disse artiklene til noen avisene faktisk inneholder sitater fra Fabregas selv.

 

 

Problemet i dette tilfellet er like mykje kva han ikkje seier. Han let pressa og Barcelona halde på med eit mediesirkus utan like i fleire veker, før han omsider finn det på sin plass å gje eit tvetydig intervju.

Der slår han fast at det "ikkje lengre er opp til meg", (underforstått; -hadde det vore det, hadde eg reist på dagen), før han like etterpå nektar å gje nokon garantiar om framtida. Ein treng ikkje være Einstein for å kunne leggje saman to pluss to i dette tilfellet.

 

Nå er det ikkje slik at eg har nokon problem med at Fabregas reiser. Det har lege i korta i veldig lang tid.

Det er måten det skjer på som er utilfredstillande, og som fylgjer eit kjent mønster som Nicolas Anelka i si tid skapte presedens for. Fabregas kunne løyst dette på ein meir smidig måte, ved å fortelje klubben at eg ikkje ynskjer å bli lengre enn to år til, og dersom de ynskjer å få litt pengar for meg må de selje meg innan den tid, for eg ynskjer ikkje å forlenge kontrakta. Dette er ei langt betre løysing også for Arsenal, som dermed får langt betre tid på seg til å planleggje kva som skal skje vidare.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet i dette tilfellet er like mykje kva han ikkje seier. Han let pressa og Barcelona halde på med eit mediesirkus utan like i fleire veker, før han omsider finn det på sin plass å gje eit tvetydig intervju.

Der slår han fast at det "ikkje lengre er opp til meg", (underforstått; -hadde det vore det, hadde eg reist på dagen), før han like etterpå nektar å gje nokon garantiar om framtida. Ein treng ikkje være Einstein for å kunne leggje saman to pluss to i dette tilfellet.

 

Her peiker du på det eine punktet som gjer at eg er sikker på at Fabregas har spilt sin siste kamp for Arsenal. Tidligare har han vore "flink" til å gå ut og dementere overgangsrykter, men no er det som du seier mest stillhet og noen tvetydige utsagn. Så selv om eg har få "bevis" så er eg sikker på at Fabragas har bestemt seg, og at det no i virkeligheten kun er snakk om å finne den rette avtalen vedrørende overgangen.

Selvlgelig så kan Arsenal stå hardt på at Fabregas skal bli værende i klubben, men som mange med meg har sagt tidligere å beholde en spiller mot sin egen vilje fører sjelden noe godt med seg.

 

Eg ønsker i utgangspunktet å beholde Fabregas, men eg har likevel ikkje noke stort problem med at han eventuellt forsvinner. Eg er faktisk litt meir usikker på om det er det rette valget for Fabregas, rent sportslig sett, å gå til Barcelona på dette tidspunktet. Han vil da gå fra en klubb der han er "konge på haugen", en ubestridt ener, til en klubb der han faktisk på kort sikt skal få det litt vanskelig med å skyve dagens førstevalg ut på sidelinjen. På sikt tror jeg nok at Fabregas absolutt kan bli en ledende spiller på Barcelona, men jeg tror at det neste året (eller to) så kan det bli en uvant situasjon for han den rollen han vil ha i laget.

Link to comment
Share on other sites

Meget mulig at han har spilt sin siste kamp, men det er jo ikke rart det er mer "stille" fra Fabregas nå, enn ved tidligere anledninger.

Nå er han tross alt med Spania for å spille VM, og er ikke i London som normalt.

 

Hvorfor skal spillere under VM (oppvarming før VM), fly rundt å kommentere hva rykter (seriøse/useriøse) sier et helt annet sted i verden?

Han har jo sagt at Wenger og Arsenal styrer dette nå, så da har han sagt sitt. Ser ikke noe negativt med dette, og jeg trenger heller ikke noe mere ord fra den kanten der før etter VM.

 

Hva samtalen mellom spiller og manager er, kan man jo bare synse og tolke om.

Jeg tror vel de har blitt enige om at: dukker det opp et riktig bud (pris), så står ikke Arsenal i veien for Fabregas og Barcelona. Skjer ikke dette, så vil Fabregas være Arsenal spiller også neste sesong.

 

Det er slik jeg tolker og tror situasjonen er, så kan andre spekulere hva de tror.

Link to comment
Share on other sites

Meget mulig at han har spilt sin siste kamp, men det er jo ikke rart det er mer "stille" fra Fabregas nå, enn ved tidligere anledninger.

Nå er han tross alt med Spania for å spille VM, og er ikke i London som normalt.

 

Hvorfor skal spillere under VM (oppvarming før VM), fly rundt å kommentere hva rykter (seriøse/useriøse) sier et helt annet sted i verden?

Han har jo sagt at Wenger og Arsenal styrer dette nå, så da har han sagt sitt. Ser ikke noe negativt med dette, og jeg trenger heller ikke noe mere ord fra den kanten der før etter VM.

 

Hva samtalen mellom spiller og manager er, kan man jo bare synse og tolke om.

Jeg tror vel de har blitt enige om at: dukker det opp et riktig bud (pris), så står ikke Arsenal i veien for Fabregas og Barcelona. Skjer ikke dette, så vil Fabregas være Arsenal spiller også neste sesong.

 

Det er slik jeg tolker og tror situasjonen er, så kan andre spekulere hva de tror.

 

For meg er det ikke så mye å spekulere i etter dette du skriver.

Det er for meg en spiselig spekulasjon. Tror det er som du sier.

Link to comment
Share on other sites

Meget mulig at han har spilt sin siste kamp, men det er jo ikke rart det er mer "stille" fra Fabregas nå, enn ved tidligere anledninger.

Nå er han tross alt med Spania for å spille VM, og er ikke i London som normalt.

 

Hvorfor skal spillere under VM (oppvarming før VM), fly rundt å kommentere hva rykter (seriøse/useriøse) sier et helt annet sted i verden?

Han har jo sagt at Wenger og Arsenal styrer dette nå, så da har han sagt sitt. Ser ikke noe negativt med dette, og jeg trenger heller ikke noe mere ord fra den kanten der før etter VM.

 

Hva samtalen mellom spiller og manager er, kan man jo bare synse og tolke om.

Jeg tror vel de har blitt enige om at: dukker det opp et riktig bud (pris), så står ikke Arsenal i veien for Fabregas og Barcelona. Skjer ikke dette, så vil Fabregas være Arsenal spiller også neste sesong.

 

Det er slik jeg tolker og tror situasjonen er, så kan andre spekulere hva de tror.

Det er slik jeg har oppfattet situasjonen også :) Håper virkelig ikke Fabregas går i sommer, men da regner jeg nesten med at han går neste år! Jeg føler bare han får utviklet seg mer som nøkkerspiller i Arsenal, enn at de må drive å rotere på midtbanen i Barcelona for at alle på midtbanen skal være fornøyde! Fabregas, for din egen og vår skyld: Bli et år til :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...