Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Med Fab på plass i Barcelona så er det vel bare å innse at vi nå har solgt vår kaptein og beste spiller til underpris, dagen før seriestart. For å krone det hele så presterte alles favorittløgnhals i dag tidlig å fortelle hele verden at ingen skulle forlate klubben.

 

Hvis ikke dette er amatørenes teater så vet ikke jeg...

 

Uansett, en stor takk skal rettes til Cesc Fabregas. En av de beste spillerne som noen gang har akslet den rødhvite trøya. Kanskje det største talentet klubben har produsert noensinne. Fotballintelligens tatt ut fra en annen verden og en sann fryd for øyet. Og han har behandlet Arsenal og oss supportere med den største respekt fra dag 1. At han nå ønsker seg hjem er intet annet enn forståelig. Hva ville vi gjort dersom det lokale laget vårt var regjerende CL- og seriemester, og flere av våre beste venner hadde spilt på nettopp dette laget?

Eneste jeg kan kritisere han for er at han signerte en så lang kontrakt, men jeg tipper at klubben og Wenger også har brutt løfter ovenfor Fab...

 

Tusen, tusen takk, Cesc Fabregas! Du er for meg en Arsenal-legende.

Er så utrolig enig!

Lykke til videre Fabregas, du er en legende i min bok :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply
Guest Grillo

Det er vel ingen som klandrer han for å forlate Arsenal. Spillere kommer og går, det gjelder alle klubber. Men måten det gjøres på, er vel dét som mange har litt problemer med.

Link to comment
Share on other sites

Har full forståelse for at mange vender ryggen til Fabregas nå som det nok bare er snakk om timer igjen før klubbene bekrefter det som ser ut til å være tiårets mest omtalte overgang. Men la oss nå ikke glemme at Fabregas ikke er annet enn et menneske med hjerte i både Arsenal og Barcelona. På ett eller annet tidspunkt vil nok de fleste få hjemmlengsel og følelsen dempes nok ikke når man vet at verdens beste fottballag venter hjemme.

 

/dersom/ overgangen blir et faktum, stiller jeg meg undrende til hvorfor Wenger går ut og sier det han sier i dag. Mind games eller ikke, blir overgangen en realitet burde han valgt sine ord med omhu. Det hjelper så lite at han eventuelt senere går ut og sier at på det tidspunktet bla bla.

 

For min del er det mest spennende akkurat nå er om en spiller går motsatt vei, beløpet det snakkes om i media er å tolke som et ran. Kan ikke forstå annet enn at Barcelona sender en spiller i retur i tillegg til 350 millionene det snakkes om.

 

Silly season på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

Er så utrolig skuffet, ikke minst over at FAbregas betaler fra egen lomme for å forlatte oss men, også prisen vi får for han, klubbens håndtering av saken og ikke minst det Wenger går ut å sier tidligere i dag. Dette er noe som skulle vært ute av verden for lenge siden, isteden blir overgangen offentliggjort(mest sannsynlig) dagen før dagen.... Håpløst

Link to comment
Share on other sites

Er så utrolig skuffet, ikke minst over at FAbregas betaler fra egen lomme for å forlatte oss men, også prisen vi får for han, klubbens håndtering av saken og ikke minst det Wenger går ut å sier tidligere i dag. Dette er noe som skulle vært ute av verden for lenge siden, isteden blir overgangen offentliggjort(mest sannsynlig) dagen før dagen.... Håpløst

 

Gjør det virkelig noe fra eller til om han betaler litt fra egen lomme? Hvis det stemmer og at han går til Barca så tyder det vel på at han ikke er en pengegrisk fyr, er det så ille?

Link to comment
Share on other sites

Gjør det virkelig noe fra eller til om han betaler litt fra egen lomme? Hvis det stemmer og at han går til Barca så tyder det vel på at han ikke er en pengegrisk fyr, er det så ille?

 

 

Fabregas har for mange vært et stort forbilde, en legende og ikke minst en kaptein for Arsenal. Når han da betaler for å dra fra klubben som har gjort han til den han er, så gjør det meg utrolig skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har tvilt før er nok alt håp ute nå...

 

Fra Gerard Piques twitter (google translate):

 

3gerardpique Gerard Pique

@ Cesc4official. Allerede vi har her!

2 timer siden

 

3gerardpique Gerard Piqué

Aiaiaiaiaiaiaiaiaiai!!!! Quins nervis!! I'm a bit nervous!! Ooooooohh! Moc moc!

3 hours ago

 

Fra Carles Puyol sin:

 

Carles5puyol Carles Puyol

Nanuuuuu Velkommen hjem! Glad for å ha deg her. @ Cesc4official

1 time siden

 

 

Lei meg nå

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig langt nede nå :( Før overgangsvinduet åpnet var jeg så sikker på at han kom til å bli. Grunn: det han selv skrev på sin twitterside 10. April i år :

 

"300 games for Arsenal today with a very important victory. I look back and i see so many great things. But i look at the future and i see...

...Even greater things. Thank you very much for making me feel so special all those years. Now i want more. Let's fight untill the end!"

 

Fytti altså!

Link to comment
Share on other sites

Håper for gudskyld Wenger har erstatter klar for Cesc ellers går dette mot en dårlig sessong for fansen og dette må påvirke Arsenal laget til de grader pluss Mancini gikk ut tiligere i dag og sa Arsenal og City forsatt driver med forhandlingene om Nasri :blink:

Uannsett Wenger har vel nå mista sin bittelille tilitt han hadde i gjen hos Arsenal fansen, makan til amatør nivå og selge den største stjerna på Arsenal Cesc dagen føre sessongen sparkes i gang er jo helt på tryne :angry:

Link to comment
Share on other sites

Og nå skriver Sky Sports at han ikke har reist til Barcelona, mens de andre avisene har skrevet at han dro tidlig på ettermiddagen. På bildene fra treningen i dag er han med, så ryktene om streik og at han ikke vil trene er vel også oppspinn? Ville også være ganske spesielt hvis han trente med klubben hvis planen var å dra til Barcelona i dag. Marca skrev om 5 årsavtalen i går, de andre hang seg på i dag. Tidligere har Barca annonsert sine bud, det har de ikke gjort nå. Cesc skal angivelig gi 1 mill pund av lønnen sin hvert år i 5 år for å gi noe tilbake. Wenger holder pressekonferanse et par timer før den påståtte signeringen og sier at ingen skal dra...

Ryktene er helt ville for tiden. Ingen vet, ingen har den minste peiling på hva som skjer. Vi får vente å se..

Link to comment
Share on other sites

Håper for gudskyld Wenger har erstatter klar for Cesc ellers går dette mot en dårlig sessong for fansen og dette må påvirke Arsenal laget til de grader pluss Mancini gikk ut tiligere i dag og sa Arsenal og City forsatt driver med forhandlingene om Nasri :blink:

Uannsett Wenger har vel nå mista sin bittelille tilitt han hadde i gjen hos Arsenal fansen, makan til amatør nivå og selge den største stjerna på Arsenal Cesc dagen føre sessongen sparkes i gang er jo helt på tryne :angry:

 

Enig. Wenger visste jo at fabregas skulle tilslutt ende i Barcelona, så hvorfor ikke selge han så tidlig som muligm, så vi kan rette fokus på ersatterne? Wenger trodde vel Barca ville by mer, men der tok han feil. Og når Fabregas så inderlig vil til barcelona, så er det 0 håp.

 

Wenger har satset mye på å beholde Samir Nasri og Fabregas, men det virker som om han virkelig har dritet seg ut denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Er så utrolig enig!

Lykke til videre Fabregas, du er en legende i min bok :)

Det stilles neimen ikke store krav til legende tittelen om dagen <_<

 

Adams er en legende, Keown er en legende, Dennis Bergkamp er en legende. 100% motivert gjennom lengre tid for å spille for the mighty Arsenal. Synes det har gått litt inflasjon i legende-begrepet dersom Fabregas, en spiller som aldri vant noe med klubben, og som har flørtet med en annen klubb sammenhengende i snart 3 år skal bli kalt legende.

Link to comment
Share on other sites

Det stilles neimen ikke store krav til legende tittelen om dagen <_<

 

Adams er en legende, Keown er en legende, Dennis Bergkamp er en legende. 100% motivert gjennom lengre tid for å spille for the mighty Arsenal. Synes det har gått litt inflasjon i legende-begrepet dersom Fabregas, en spiller som aldri vant noe med klubben, og som har flørtet med en annen klubb sammenhengende i snart 3 år skal bli kalt legende.

Hvorfor er Vieira og Henry legender da? Det at han aldri van noe med klubben har jo enormt mye med spillerene han har rundt seg.

Vieira og Henry spilte med folk som Cole, Lauren, Campbell, Toure, Ljungberg, Gilberto Silva, Pires, Bergkamp og Fabregas.

Fabregas derimot har spilt med Cygan, Silvestre, Squillaci, Denilson, Eboue, Clichy, Diaby, Flamini, Bendtner, Almunia og Fabianski, Chamakh

 

Fabregas har aldri flørtet med Barcelona heller, han har sagt fra dag en at han på ett tidspunkt ville returnere til Barcelona, og ellers holdt kjeft om Barca ryktene.

Link to comment
Share on other sites

Fabregassen får aldri noen legende-status.

Han har bidratt til at all respekt for surpompen er borte.

Han forlater Klubben på et ynkelig vis, og nådde aldri å opparbeide seg noen legendestatus.

For veik, for lite motiverende, for respektløs og en sviker.

Fabregas nådde aldri opp til Adams, Bergkamp, Henry, Wright, Vieira, McLintock, O`Leary, med flere.Disse er legender!

Link to comment
Share on other sites

Dersom han i det minste hadde bidratt til at Arsenal hadde fått markedspris for han, kunne legendestatusen vore diskutert. Men måten dette skjer på, og at han vil betale frå eiga lomme for å glatte over det latterleg lave bodet, gir han ingen stjerner i mi bok..

 

Merkar at eg faktisk hatar Barcelona meir enn United.. Makan til sytete, bortskjemte pappagutter fullstendig blotta for respekt, det skal ein leite lenge etter..

 

Hala Madrid!

Link to comment
Share on other sites

Dersom han i det minste hadde bidratt til at Arsenal hadde fått markedspris for han, kunne legendestatusen vore diskutert. Men måten dette skjer på, og at han vil betale frå eiga lomme for å glatte over det latterleg lave bodet, gir han ingen stjerner i mi bok..

 

Merkar at eg faktisk hatar Barcelona meir enn United.. Makan til sytete, bortskjemte pappagutter fullstendig blotta for respekt, det skal ein leite lenge etter..

 

Hala Madrid!

+1 (skulle gjerne ha gitt deg 3 plusser for dette innlegget, men systemet tillater desverre ikke mer en 1 pluss pr innlegg)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er Vieira og Henry legender da? Det at han aldri van noe med klubben har jo enormt mye med spillerene han har rundt seg.

Vieira og Henry spilte med folk som Cole, Lauren, Campbell, Toure, Ljungberg, Gilberto Silva, Pires, Bergkamp og Fabregas.

Fabregas derimot har spilt med Cygan, Silvestre, Squillaci, Denilson, Eboue, Clichy, Diaby, Flamini, Bendtner, Almunia og Fabianski, Chamakh

 

Fabregas har aldri flørtet med Barcelona heller, han har sagt fra dag en at han på ett tidspunkt ville returnere til Barcelona, og ellers holdt kjeft om Barca ryktene.

Hm, hvordan skal jeg svare på dette tro? Jeg nevnte tre spillere i nyere tid som jeg anser som legender: Adams, Keown og Bergkamp. Dersom du mener at jeg skrev Vieira og Henry tar du feil. Det gjorde jeg ikke, ergo poenget ditt mister all form for validitet.

 

Mener du at Fabregas ikke har flørtet med Barcelona? Vel når man er villig til å betale for å komme seg til Barcelona, da er vel flørten over. Da har man vel allerede satt seg i en taxi med gummi i lomma kl 2 om natten, bare for å dra flørte metaforen litt lenger.

Link to comment
Share on other sites

Dersom han i det minste hadde bidratt til at Arsenal hadde fått markedspris for han, kunne legendestatusen vore diskutert. Men måten dette skjer på, og at han vil betale frå eiga lomme for å glatte over det latterleg lave bodet, gir han ingen stjerner i mi bok..

 

Merkar at eg faktisk hatar Barcelona meir enn United.. Makan til sytete, bortskjemte pappagutter fullstendig blotta for respekt, det skal ein leite lenge etter..

 

Hala Madrid!

Er det bekreftet at han vil betale selv? Har Arsenal.com bekreftet det? Svaret er NEI! Dere sluker jo alt uansett om det kommer fra Le Grove eller twitteren til fetteren til onkelen til vaskehjelpen til en tidligere sikkerhetsvakt på camp nou!

 

Og til dere som mener at han er grisk, han har tjent langt under markedslønnen til en spiller på hans nivå.

Og tilslutt 1+ for den siste setningen. :)

 

Edit: Til Verminator5 jeg har ingenting negativt og si om Adams, Keown eller Bergkamp, og valgte derfor og heller ta Vieira og Henry som ifølge de fleste er legender, som eksempler ;)

Link to comment
Share on other sites

Edit: Til Verminator5 jeg har ingenting negativt og si om Adams, Keown eller Bergkamp, og valgte derfor og heller ta Vieira og Henry som ifølge de fleste er legender, som eksempler ;)

Men da mister det jo totalt mening. Jeg sa at Fabregas ikke var en legende og sammenlignet han med de tre nevnte herremenn. Det gjorde jeg fordi det er det jeg anser som standarden til en legende. Når du da trekker sammenlikninger til to helt andre spillere så blir det hele litt kaotisk og langt i fra et motargument. Jeg skal forklare med et eksempel:

 

-Toyota Prius er en rå sportsbil!

-Nei, Lamborghini Gallardo er en rå sportsbil, Ferrari f430 er en rå sportsbil. Det er ikke Toyota Prius.

-Så hvorfor er Golf GTI er rå sportsbil da?

Link to comment
Share on other sites

Men da mister det jo totalt mening. Jeg sa at Fabregas ikke var en legende og sammenlignet han med de tre nevnte herremenn. Det gjorde jeg fordi det er det jeg anser som standarden til en legende. Når du da trekker sammenlikninger til to helt andre spillere så blir det hele litt kaotisk og langt i fra et motargument.

Beklager om jeg svarte ulogisk. Men det jeg tilslutt ville fram til er at Cesc fortjener legendestatus like mye som Vieira og Henry, spillere som de fleste anser som legender. (dog ikke du)

 

At jeg valgte og quote innlegget ditt var mer en tilfeldighet, og mitt svar var mer ment for flere brukere og ikke nødvendigvis ett direkte svar på ditt innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Er det bekreftet at han vil betale selv? Har Arsenal.com bekreftet det? Svaret er NEI! Dere sluker jo alt uansett om det kommer fra Le Grove eller twitteren til fetteren til onkelen til vaskehjelpen til en tidligere sikkerhetsvakt på camp nou!

 

Og til dere som mener at han er grisk, han har tjent langt under markedslønnen til en spiller på hans nivå.

Og tilslutt 1+ for den siste setningen. :)

 

Edit: Til Verminator5 jeg har ingenting negativt og si om Adams, Keown eller Bergkamp, og valgte derfor og heller ta Vieira og Henry som ifølge de fleste er legender, som eksempler ;)

 

Uavhengig av om det er tilfelle at han prøver å kompensere ved å bidra frå eige lomme, er uansett summen for lav og Fabregas har gjort alt anna enn å bidra til å booste denne... Heller tvert imot..

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om, får denne spilleren altfor lite respekt egentlig. Men det at vi har hatt en manager som har dratt på åra i det siste og har vært blind er resultatet av dette salget.

 

Tenk at dere er i Fabregas-situasjonen, spiller sammen med Denilson, Almunia, Silvestre osv. år etter år. Verdens beste klubb vil hente dere, ingen sier vel nei til det? Lykke til videre Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...