Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Det har vel aldri vært noen tvil om Cesc trives i Arsenal eller ikke. Han har jo tidligere uttalt at Barca er moren og Arsenal faren. Dersom Arsenal nekter å selge Cesc for mindre enn prisen vi forlanger (dog er £35m veldig lite om de tallene stemmer) så ville det overraske meg dersom han gikk ut offentlig, eller gjennom andre kilder kritiserte Arsenal. Dersom han blir, og jeg håper i det lengste at vi ikke selger så er jeg ganske sikker på at om neste sesong ender like tragisk som denne så vil vi miste han.

Alle spillere vil vinne noe så selvfølgelig er risikoen for å miste han mye større hvis vi ikke vinner noe, men han har selv sagt at han ikke vil reise før han vinner noe med Arsenal. Det blir meningsløst når ett lag bygges rundt en spiller som uansett skal reise, uavhengig av hvor god han er.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Vi kan da ikke unnlate å legge spillet opp på gode spillere, bare fordi vi veit at de en eller annen gang drar "hjem"?

Vi må da utnytte de kvalitetene laget får mest nytte av, og derfor har Fabregas hatt en så viktig rolle i spillesystemet. Vi må utnytte hvilke talent og kvalitet vi har i klubben, og at mye blir lagt rundt Fabregas (spillerkjøp, system, taktikk, o.l) er og har vært naturlig. Arsenal har kontrakt med Fabregas til sommeren 2015, og det er tross alt 4 år til.

 

Vi er i en sterk posisjon, og trenger absolutt ikke å selge. Om Fabregas ønsker seg hjem nå, så tror jeg likevel at hans hjerte for klubben gjør, at han aksepterer at det ikke blir gjennomført FØR Barcelona byr markedsverdi.

Den verdien mener jeg ligger på £50+mill. Det vil være en skandale om vi selger en så stor spiller i "perfekt" alder med 4år igjen av kontrakten, for en sum langt under dette..... (£35mill....latterlig!)

Om dette skjer, så mener jeg at klubben fullstendig har mistet grep og posisjon.

 

Arseblog skrev idag:

 

Does accepting a bid of £35-£40m (if we do) really demonstrate anything other than the fact Arsenal are a selling club, a stepping stone to truly big clubs? Why would that be an acceptable amount for a player of Cesc’s calibre? How can selling our best player, and one of the best players in the world, be anything other than a step backwards?

 

Forget the people who say we need a clean slate and that selling him would be good for all concerned. It’s nonsense. It would be bad for Arsenal, on the pitch and off it. The reality of having one of the best players in the world is that the other big clubs around Europe will want him. We’ve had it with Vieira, with Henry, even with Bergkamp who was strongly linked with Barcelona in the summer of 99 or 2000, if I remember correctly. What would it have said about us back then if we’d sold Dennis?

 

Cesc has a contract till 2015. Either Barcelona come back with an offer than we simply cannot refuse (we all know every player has his price) and we reinvest that money in an established, world class talent, or we tell them to fuck off, draw a line under this, and get the fuck on with our work this summer. The other side of this, of course, is investing properly in the squad. I fully understand people who are frustrated that we haven’t brought in any new players yet. If we’re serious about improving we need to a) keep our best players (tough and all as it might be) and B; bring in players who will improve the team.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

El Mundo say Barça offered £34m for Cesc, but only £29 cash, because they believe Arsenal owe them £6m for Toral + Bellerín.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

El Mundo say Barça offered £34m for Cesc, but only £29m cash, because they believe Arsenal owe them £6m for Toral + Bellerín.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Arsenal have paid €750,000 for Toral and Bellerín, but El Mundo say Barça think they're worth £6m so want that knocked off Cesc fee.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Unbelievable arrogance, if true. The good news for Arsenal fans is that Barça are clearly not serious about Cesc

 

 

For en arrogant drittklubb. Hvem i helvete tror de de er?!

Link to comment
Share on other sites

Barcelona har gått ifra å være en sympatisk klubb, til å bli en smakløs og arrogant klubb på kun 4-5 år. Nesten helt utrolig hvor mye som har skjedd på ulike områder i klubben med negativite trekk, men det blir "glemt" av de fleste pga deres fotball og suksess. Måtte de møte motgangen, så kan man le av hvordan de selv har smørt rundt seg med usympatiske trekk.

Da vil de sitte der med skjegget i postkassa, og andre vil oppføre seg på en elegant "deja vu"-aktig måte på de samme områdene......

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke at Barca er værre enn oss. Ikke i det hele tatt. Og når det er sagt, så håper jeg selvsagt ikke at Cesc forsvinner. Hverken for vår eller hans egen skyld. Han kommer til å slite benken både denne og neste sesong. Xavi er ikke ferdig enda! Det er jo innlysende! Ellers er det ingen grunn til å la Fabregas gå dette året. Neste sommer er det fremdeles nok år igjen av kontrakten, slik at vi kan selge ham for 50 mill! For det er han verd, sammenlignet med andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke at Barca er værre enn oss. Ikke i det hele tatt. Og når det er sagt, så håper jeg selvsagt ikke at Cesc forsvinner. Hverken for vår eller hans egen skyld. Han kommer til å slite benken både denne og neste sesong. Xavi er ikke ferdig enda! Det er jo innlysende! Ellers er det ingen grunn til å la Fabregas gå dette året. Neste sommer er det fremdeles nok år igjen av kontrakten, slik at vi kan selge ham for 50 mill! For det er han verd, sammenlignet med andre.

 

Tja, kan ikke huske at Arsenal spillere og manager/ledelsen gikk offentlig ut, å snakket om spillere på den måten Barcelona gjør det. Kan heller ikke huske, at Arsenal går så patetisk ut med latterlige bud på spillere, når markedsverdien ligger langt langt over sommer etter sommer. Grunnen er at gutten er født og oppvokst i klubben, og derfor skal det være sånn.

Det er å heve seg over alle andre, og kun se på seg selv og sitt. Slikt har foreløbig ikke skjedd hos oss, men man kan aldri si aldri......

Hvilke områder mener du, at Arsenal er på lik linje med Barcelona på de ulike områdene som omfatter andre klubber og det offentlige?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger selv solgte han Henry for "kun" £17m pga det skulle kompensere litt for Fabregas-handelen. Wenger nevnte det i et eller annet intervju jeg ikke kan finne. Var ingen stor sak på den tiden og har ikke hørt noe om det siden, men er sikker på at Wenger sa akkurat det.

 

Barcelona har tydeligvis glemt/ignorert dette, med gjentatt mangel på respekt, og nå prøver de jammen meg å få det som de vil igjen. En regel for Barcelona, en regel for alle andre.

 

- Still got Cesc Fabregas! -

Link to comment
Share on other sites

Youngguns, Darrenarsenal, Ashburton_grove og så videre skriver at Cesc var på London Colney idag,da er vel også sjansen for at han blir med til Asia ganske stor :)

 

Det tror jeg langt i fra er sikkert. Blir han derimot med til Asia er nok det et solid tegn på at det ikke er noe avtale med Barca.

Ganske sikker på situasjonen avklares før den tid.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har lagt ut huset sitt for salg, det burde jo si noe.. Ønsker å bli ferdig med dette greiene, selg de spillerne som ikke vil være i Arsenal sånn at vi kan få erstattere på plass å begynne og fokusere på det vi har.. Den negative fokusen rundt klubben nå bare gjør ting værre..

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Sandro Rosell talks about Cesc: says he "likes players to show they want to join". Basically force a transfer as they'll be cheaper.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Cesc silence is good for Arsenal. Barça want him to force a deal, so power switches to them and fee reduced. Not happening, though.

 

Som jeg har meldt tidligere så vil Barcelona at Cesc skal levere inn en overgangssøknad, men dette er ikke Fabregas villig til å gjøre. Hjertet hans er splittet i to deler og det ene tilhører Arsenal mens det andre dessverre tilhører drittlaget Barcelona.

 

Håper Cesc snart innser at Arsenal og London er det stedet hvor han vil få mest anerkjennelse og kjærlighet.

Forøvrig legger jeg ved link til en 2010/11 video av Fabregas på henholdsvis 7 og 9 minutter.

 

Del 1

Del 2

Link to comment
Share on other sites

Abidal + en god slump penger mot Fabregas? Tror ikke det hadde vært så dumt

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/868599-arsenal-offered-eric-abidal-or-maxwell-in-cesc-fabregas-deal?

 

TV5 som ny kaptein og Nasri inn i midten

Må si meg enig her, selvfølgelig vil det være et stort tap på midten men føler at vi har ganske god back-up her. Hvis vi hadde fått Eric + en del penger ville vært en ganske god deal hvis han først skal dra, dette ville jo styrket forsvars leddet ved at vi får inn en som vet hvordan man spiller fotball og ikke minst er rutinert.

Link to comment
Share on other sites

Abidal + en god slump penger mot Fabregas? Tror ikke det hadde vært så dumt

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/868599-arsenal-offered-eric-abidal-or-maxwell-in-cesc-fabregas-deal?

 

TV5 som ny kaptein og Nasri inn i midten

 

Det skal vel noe til at han passerer en medical i og med at han ble kreftoperert rett før sesongslutt. Dette er spinn ut fra det faktum at han er venstreback (har til og med drakt 22).

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig her, selvfølgelig vil det være et stort tap på midten men føler at vi har ganske god back-up her. Hvis vi hadde fått Eric + en del penger ville vært en ganske god deal hvis han først skal dra, dette ville jo styrket forsvars leddet ved at vi får inn en som vet hvordan man spiller fotball og ikke minst er rutinert.

 

Abidal i form er kanskje verdens beste venstreback. Helt klart positiv til en slik deal! Men jeg er litt engstelig angående formen til Abidal, om han har mulighet til å komme tilbake til toppnivået etter sykdommen han nylig har kjempet mot. En av de få i Barca som virker sympatisk og i tillegg en meget god spiller. Fransk er han også, og har vell dermed stor respekt og et ønske om å spille under Wengers ledelse.

Link to comment
Share on other sites

Abidal i form er kanskje verdens beste venstreback. Helt klart positiv til en slik deal! Men jeg er litt engstelig angående formen til Abidal, om han har mulighet til å komme tilbake til toppnivået etter sykdommen han nylig har kjempet mot. En av de få i Barca som virker sympatisk og i tillegg en meget god spiller. Fransk er han også, og har vell dermed stor respekt og et ønske om å spille under Wengers ledelse.

 

 

Komme tilbake til toppnivået? Spilte han ikke Champions Leaguefinale for kort tid siden?

 

Abidal er en backtype jeg liker og jeg har vel her på forumet ønsket meg akkurat ham til laget. Allikvel tror jeg dette ryktet er reint oppspinn, noe jeg tror om de fleste ryktene som florer i media for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Komme tilbake til toppnivået? Spilte han ikke Champions Leaguefinale for kort tid siden?

 

Abidal er en backtype jeg liker og jeg har vel her på forumet ønsket meg akkurat ham til laget. Allikvel tror jeg dette ryktet er reint oppspinn, noe jeg tror om de fleste ryktene som florer i media for tiden.

 

Det var vel også fordi de hadde absolutt ingen andre til å spille på backen heller, men samt å gi Abidal en "boost" etter å ha kommet tilbake etter operasjonen.

 

Abidal er en god back på sitt beste han, men det er ikke uten grunn til at venstrebacken har vært et problem område for Barcelona med mye skader på Abidal og utrolig varierende form. 24,5 kamper i snitt for Barcelona i La Liga de siste 4 sesongene vitner ikke akkurat om en spiller som vil være everpresent for oss.

 

Pluss det faktum av at han er 32 år gammel og akkurat har hatt en svulstoperasjon :rolleyes:

 

For min del håper jeg Cissokho, Enrique eller Baines kommer inn som erstatter for Clichy. Det viktigste blir hvertfall å ikke gi denne plassen til Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Abidal er sikkert god han, men er han egentlig god nok?

Mener å ha sett han slitt en del defensivt de få gangene Barca har blitt presset bakpå og på landslaget.. :blink:

Maxwell er ihvertfall ikke god nok.

 

Her prøver bare Barca å kvitte seg med de svakeste spillerne på laget for å skvise gjennom en avtale for Cesc fordi de ikke er villig til å punge ut.

 

Bør heller skal stå på å krava og sope inn mest mulig cash for Fabregas hvis han skal selges.

En byttehandel mener jeg kun er aktuell hvis de tilbyr en av de beste spillere sine.

Link to comment
Share on other sites

Komme tilbake til toppnivået? Spilte han ikke Champions Leaguefinale for kort tid siden?

 

 

Det var vell hans første kamp etter sykdommen? En kamp er neppe nok til å fastslå om han er tilbake til toppnivået sitt eller ikke. Han har vært gjennom en meget tøff tid, kreft er ikke bare bare, selv for en fotballspiller med millioner i månedslønn.

 

Jeg tror også det bare er oppspinn, men ingenting ville gledet meg mer om det var noe sannhet i ryktet. Inn med Mata og Abidal, og inn med Nasri i midten, og jeg mener vi er styrket.

Link to comment
Share on other sites

Første kampen etter sykdommen var mot United som inbytter.

 

Skal Cesc selges, så burde det bli cash only, tviler på noen av spillerne til Crapalona vil til Arsenal. I tillegg er det nok liten sjangs for at de vil sende vekk noen av sine beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...