Jump to content

2006.08.19 Aston Villa H


Andain

Recommended Posts

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Lattelig kamp spør du meg Lehmann gjør en tabbe som ikke var noe overaskelse for meg.....

 

At ikke Tomas Rosicky er i troppen er en gåte for meg.....

 

Henry virker ikke å like seg på Emirates Stadium......

 

Emmanuel Eboue må lære seg å legge inn i stede for å skyte heletiden fra dævinkel.....

 

Er lov å være skuffa nå.....

 

Nei må vel ha noen år før Arsenal føler at Emirates er en hjemme bane....

 

Kan ikke dømme lage etter en kamp men vi kommer neppe til å kjempe om de 2 øversteplassene....

 

Aston Villa fikk det dem var ute etter....

 

Men de vil slite i bånn av tabbelen det er jeg rimelig sikker på...

 

Serlig Henry var en mye gifteriere spiss på Highbury....

 

Men lage trenger tid....

 

Vi må nok bruke denne sesongen på det.....

 

Ganske så sikker på vi kommer til å avgi mange poenge i år på Emirates...

 

Alt dette med Cole og Reyes har ødlagt mye for Wenger også....

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Adebayor var og er ubrukelig. Alt han viste idag var at han kunne flytte dei lange beina hans. Mottaket var dårlig, avslutningane ubrukelige. Flau over å sjå han utpå der idag. van Persie gjorde ein del bra, men blei pakka inn og kom inn på eit svært ugunstig tidspunkt. Eg driste meg til å seie at viss van Persie hadde starta hadde resultatet blitt heilt annleis. Adebayor er brukbar å ha i kampar mot Blackburn, Bolton etc. Ikkje i ein heimekamp mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Adebayor var og er ubrukelig. Alt han viste idag var at han kunne flytte dei lange beina hans. Mottaket var dårlig, avslutningane ubrukelige. Flau over å sjå han utpå der idag. van Persie gjorde ein del bra, men blei pakka inn og kom inn på eit svært ugunstig tidspunkt. Eg driste meg til å seie at viss van Persie hadde starta hadde resultatet blitt heilt annleis. Adebayor er brukbar å ha i kampar mot Blackburn, Bolton etc. Ikkje i ein heimekamp mot Villa.

 

Er det en du skal kritisere så er det Van Persie! Mistet tellinga over hvor mange ganger han kastet bort ballen på slutten! Adebayor var bevegelig og kom til mange gode sjanser, det var kun uflaks at han ikke scoret 2-3 mål...

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Adebayor var og er ubrukelig. Alt han viste idag var at han kunne flytte dei lange beina hans. Mottaket var dårlig, avslutningane ubrukelige. Flau over å sjå han utpå der idag. van Persie gjorde ein del bra, men blei pakka inn og kom inn på eit svært ugunstig tidspunkt. Eg driste meg til å seie at viss van Persie hadde starta hadde resultatet blitt heilt annleis. Adebayor er brukbar å ha i kampar mot Blackburn, Bolton etc. Ikkje i ein heimekamp mot Villa.

 

Helt korrekt. Adebayor er så stillestående at jeg holder på å bli gal. Enten er han steinlat eller så er han bare dum. Forferdelig å se på.

 

Problemet til Arsenal er likevel vingspillet som er helt fraværende. Hleb spiller jo sentral midtbane istore deler av kampen.

 

Også må vi huske på å takke Jensemann for et nydelig baklengs. Trodde vi var ferdig med den perioden jeg...

Link to comment
Share on other sites

Jaja, Vi må jo kunne være skuffet ettersom Villa knapt var over midtbanen til tider i denne kampen.

Villa-målet følte jeg var veldig unødvendig og Lehmann må lære å holde seg i mål når det er dueller i feltet.

 

Ellers blir jeg sprø av denne skytevegringen som fortsatt ødelegger mange angrep.

20 meter...skyyyyyt!!!

 

En annen ting er evnen til å komme seg inn foran mål når Eboue kommer ned på dødlinja. Ingen der.

 

Syns Freddie var Arsenal beste og Eboue, Fabregas og Gilberto god.

 

Og hvorfor i all verden er flere her så negativ til Adebayor??

Løp jo vel så mye som Henry i dag og hadde to av de største sjansene våre. Bare uflaks hindra han scoring!

Van Persie var jo helt ute når han kom inn og like slapp som Henry...

Syns dere må se litt mer nøye på hvor mye innsats egentlig Adebayor gjør på banen...

 

Ellers morro med en spillesugen og god Walcott endelig på banen!!

 

I dag var det for upresist, ubesluttsomt og kanskje litt uvant med den nye hjemmebanen, men syns likevel dette burde blitt 3 poeng. Villa imponerte ihvertfall ikke.

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Adebayor var og er ubrukelig. Alt han viste idag var at han kunne flytte dei lange beina hans. Mottaket var dårlig, avslutningane ubrukelige. Flau over å sjå han utpå der idag. van Persie gjorde ein del bra, men blei pakka inn og kom inn på eit svært ugunstig tidspunkt. Eg driste meg til å seie at viss van Persie hadde starta hadde resultatet blitt heilt annleis. Adebayor er brukbar å ha i kampar mot Blackburn, Bolton etc. Ikkje i ein heimekamp mot Villa.

 

Er det en du skal kritisere så er det Van Persie! Mistet tellinga over hvor mange ganger han kastet bort ballen på slutten! Adebayor var bevegelig og kom til mange gode sjanser, det var kun uflaks at han ikke scoret 2-3 mål...

Uflaks? Udyktighet er ordet du leiter etter. Kvifor kritisere van Persie med så lite spilletid? Men Henry tok kaka i dag. Virket tung og umotivert.

Link to comment
Share on other sites

Jaja.. Skuffende med uavgjort i første hjemmekamp, men også en lettelse å unngå tap! Synes vi til tider spiller meget bra fotball, men det blir litt for upresist og nølende når vi kommer til 16 meter. Imponerende av ungutta å rundspille Villa med ny manager. Mange lyspunkter i dag, og jeg ser lyst på fortsettelsen. Men det er noe som mangler foran mål.

 

Ratinger:

 

Lehmann - Trygg og god. Lite å gjøre, kanskje litt overivirg på 0-1 målet 6

Eboue - God fremover, fortsatt litt nølende bakover og mangler litt presisjon. 6

Hoyte - Slet med hurtige Agbonlahor. Ikke så god fremover, men godkjent 5

Djourou - Imponerende! Mange viktige inngripener, stor hurtighet 8

Toure - Jobber for laget, men har sett han både dårligere og bedre 7

Hleb - Viser at han vil og har selvtillit. Blir litt nølende når han kommer mot mål, men en god kamp 8

Ljungberg - Vil mye. Viser hurtighet sin ved flere anledninger, men det blir litt lite ut av innleggene 7

Gilberto - Jobber som vanlig. Også ganske pasningssikker, herlig scoring 8

Fabregas - Vår maestro virka ikke helt i slag i dag. Kreatviteten og pasningene var litt borte 5

Henry - Vil mye, men får lite til. Får pluss for mange gode initiativ 6

Adebayor - God til tider, men usynlig over lengre perioder. OK match 6

 

Walcott - God debut! Viser ekstrem hurtighet og teknikk og løftet laget flere hakk 8

Van Persie - Tilfører litt mer dybde og kreativitet. 6

Flamini - No impact 5

Link to comment
Share on other sites

Dette var skuffende :( Aston Villa hadde en/to sjanse®, og scorte selfølgelig, klønete a Lehmann. Arsenal hadde ekstremt med sjanser, samspillet er som det skal :) Hleb var ikke god før Arsenal fikk presset på seg :( Henry var veldig anoym i denne kampen, ikke sånn vi kjenner han fra før. Eboue og Adebayor brente mange sjanser i dag :D Det var det negative.

 

Det positive var at Wenger har funnet et talent i ypperste klasse, Theo! Han må bare få mer spilletid, han har farten, teknikken, og elt sikkert avslutning, det fikk vi ikke se i dag da. Og Gilberto ikke minst, herlig halv-volley rett i nett-taket. Fortsett sånn, Silva!!

 

Vi får håpe at det går bedre senere ut i sesongen og på Emirates ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var ekstremt frustrerende! Når andre ser at slikt spill funker mot oss, kommer andre også til å spille sånn :(. Leit at debutkampen på Emirates ble ødelagt av Villa. Noen som har noe statistikk fra kampen, veldig spent på hvor mange sjanser vi hadde.

 

Det som irriterer meg er at Villa spillerne drøyer ekstremt mye. Det skulle vært 6 min overtid, og så skulle det blitt lagt til 1 min og 30 sek til det igjen for byttet og drøyinga i overtiden.

 

Men hvis vi ser på det positive var Ljungberg veldig god i dag. Walcott imponerte også da han kom inn, og Djorou viste at vi skal klare oss mens Senderos er skada. Fabregas synes jeg hadde overanskende mange pasningsfeil for han og være, i tilegg til at han brukte lang tid til tider. Hleb spilte seg veldig opp på slutten, men han hadde mange feilpasninger før det. Eboue var flink til å komme med intiativ, men vi må ha en som møter på første stolpe slik at han bare kan flikke den inn. Det var en gang Eboue hadde en forferdlig pasning der RvP stod klar til å putte ballen inn.

 

Men det må sies at Villa ikke skapte noe som helst bortsett fra målet. Det er frusterende at Villa scorer på sin eneste corner, og vi ikke på alle de cornerne vi hadde. Marginene var heller ikke på vår side i dag. To redninger på strek, skudd stengene og annulert mål. På målet til Villa vant melberg såvidt og Lehmann var på bærtur - vær så snill og si at dette er årets siste. Midtforsvaret til Villa skal skryt for kjempebra spill og den raske høyrevingen dems skapte problemer for Hoyte.

 

Det er trist å se så mange pasningsfeil som vi gjorde i dag, og det på hjemmebanen i debuten på den nye stadioen. Jeg synes også det er trist å se at vi alltid skal tre ballen gjennom istedenfor å komme med noen uventede skudd. Hvis dette var det vi klarte hjemme, gruer jeg meg til hvordan vi gjøre det borte :D. Neste kamp på tirsdag forventer jeg seier, noe annet er ikke godt nok!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal si først og fremst att Walcott må spille neste kamp og han var FANTASTISK.

 

Vi spiller til tider glitrende fotball, og vi er gode. Men det er den sist finishen, det er der vi mangler den andre spissen som virkslig er en target man. Som kan score når Henry ikke er i super form, som i dag. Ser ikke ut som det er noen andre enn meg som liker inistativa fra Eboue. Det blir farlig med en gang vi bretter litt ut mot kant og Eboue trekker inn noe vi gjør altfor lite. Han trenger ikke å få ballen bare han tar det løpet så åpner det for andre spillere som Fabregas og Hleb. Forsett med løpa dine Eboue, og Arsenal bruke han send den pasningen. Da blir angrepet vårt mer variert og vi har større muligheter til å komme igjennom.

 

Vi ser når Walcott kommer inn så legger han ser mer ut mot kant og han får større rom å boltre seg på, og det blir farligere. Jeg blir egentlig veldig irritert på den eviglange truginga inne i midten på banen der det finnes mange motsandere. Det er greit å gjøre det på en kontring da er det mye mer rom, men når vi skal prøve å spille oss igjennom da blir det noe annet. For da må vi komme oss ut om kante for så å skjære inn da blir alt mye farligere.

 

Walcott dagens beste etter innhoppet. Henry skuffa veldig, dårlig med ball dårlige initiativer.

 

Vi må heve oss over dett vis vi skal være med å kjempe om noe i denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

 

Lettere sagt enn gjort å komme inn og snu kampen som spiss når villa ligger med en betongmur forann eget forsvar. Jeg skal si meg enig io at Robin ikke hadde sion beste kamp, men han var med på å skape noen farligheter.. Han prøvde å få ting til å skje, men var ikke alltid like heldig.

 

Stygge ballmist og feilpasninger har jo Adebayor monopol på. Stadig er han med på å sinke angrepsspillet vårt med upresise pasninger eller elendige førsteberøringer. Han har også en stor sjanse i andre omgang som han skal sette i nettaket, ikke tuppe ballen langs bakken der to villaspilere kommer skliende.

 

Uansett, jeg var frustrert over denne avgjørelsen før kampen begynte også, da det i mine øyne er klasseforskjell på adebayor og Van Persie.. Den eneste grunnen til å ha adebayor på banen er at han sliter mye og skaffer Henry mer rom, men det er jo ikke mye vits i når henry helt klart ikke er fit for fight.

Da er det bedre med en spiller som van persie, som kan utrette noe på egenhånd utenom å pløye forsvarsspillere.

Link to comment
Share on other sites

JEg er så frustrert over at Adebayor startet fremfor Van Persie at jeg knapt finner ord.

Det positive fra dagens kamp må vel være at djorou og Theo Wlacott spilte veldig bra.

 

Du sier ikke at Adè var direkte dårlig i dag, og at RvP var god? Det var Adebayor [og Eboue] som hadde de største sjansene i dag, og hva gjorde Robin i den halvtimen han fikk? Ingen ting.. eneste var stygge ballmiss og feilpasninger.

 

Støtter Wenger fullt og helt!!

Adebayor var og er ubrukelig. Alt han viste idag var at han kunne flytte dei lange beina hans. Mottaket var dårlig, avslutningane ubrukelige. Flau over å sjå han utpå der idag. van Persie gjorde ein del bra, men blei pakka inn og kom inn på eit svært ugunstig tidspunkt. Eg driste meg til å seie at viss van Persie hadde starta hadde resultatet blitt heilt annleis. Adebayor er brukbar å ha i kampar mot Blackburn, Bolton etc. Ikkje i ein heimekamp mot Villa.

 

Er det en du skal kritisere så er det Van Persie! Mistet tellinga over hvor mange ganger han kastet bort ballen på slutten! Adebayor var bevegelig og kom til mange gode sjanser, det var kun uflaks at han ikke scoret 2-3 mål...

Uflaks? Udyktighet er ordet du leiter etter. Kvifor kritisere van Persie med så lite spilletid? Men Henry tok kaka i dag. Virket tung og umotivert.

 

Så det er udyktighet at 2 av hans avsluttninger ble redda på strek?

Nei, tror du må tenke deg om før du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Første kamp for sesongen med 1-1 var skuffende,men ser ingen grunn til

å være negativ.

At Henry ikke liker seg på Emirates som det blir sagt er grunnløst.Adebayor var

til tider en strikkmotor men den eneste som kan gjøre noe på cornere ser det ut som.

Der er situasjonen uforandret fra ifjor det samme.

 

Ellers er det frustrerende å se småspillet foran 16 meteren og fiksfakseriet.

 

Syns Gilberto var en av våre beste sammen med Freddie.

Positivt av Walcott.Den gutten kan bli farlig god.

At vi dominerer en kamp så mye er bra,mangler bare den siste touchen.Ellers

er det litt for stillestående foran mål.Her har Wenger en oppgave.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Henry spilte svakt idag, men rvp spilte ræva den tiden han spilte! Se bare på Walcott, klarte å heve hele laget og han spilte mindre enn rvp!!

Eg synes heller ikkje van Persie var veldig god, men det er ikkje lett og komme frå benken og gjera ein stor kamp. Walcott har farten og mot ein smule sliten høyreback brilijerte han. Van Persie har jo vært kanskje den beste i pre-season og eg håper han startar neste kamp. Det har han fortjent!

Link to comment
Share on other sites

Adebayor er ubrukelig makan til klånete spiss skal du lete lenge etter....

 

Han hadde aldri fått plass på et annet topplag i europa...

 

Han skal alltid gjøre som mye rart i stede for å sette ballen i mål...

 

ER ikke bare i dag jeg har iritert meg over han.....

 

Ribery har skort i dag er nok han vi skulle kjøpt Mars leder 2-0 nå... :(

 

Så leder Bolten 2-0 over scummmmmmmmm deeeeilig for glede meg over det :D

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Henry spilte svakt idag, men rvp spilte ræva den tiden han spilte! Se bare på Walcott, klarte å heve hele laget og han spilte mindre enn rvp!!

Eg synes heller ikkje van Persie var veldig god, men det er ikkje lett og komme frå benken og gjera ein stor kamp. Walcott har farten og mot ein smule sliten høyreback brilijerte han. Van Persie har jo vært kanskje den beste i pre-season og eg håper han startar neste kamp. Det har han fortjent!

 

Jaja, vi er sånn cirka enig... :( Gjort er gjort, vi får se frem til neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Van Persie får etter min meining ein del ufortent pepper. Det var ikkje akkurat noko drøymesituasjon å komme inn på. Vi spiller ein smule desperat, og derfor blir det upresise pasninger. Villa ligger bak med alle mann, var nok muligens 9 mann innafor sin egen sekstenmeter ei stund. Heilt håplaust til tider. Han gjer ein god jobb som gjør at Silva får ballen og skyter perfekt i nettaket! Endeleg ein god avslutning frå Gilberto, det tilhøyrer sjeldenheitene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...