Jump to content

2006.08.19 Aston Villa H


Andain

Recommended Posts

Nå skal vi tenke på en ting her karer - Henry var ikke verdens mest effektive spiller i sin første sesong for Arsenal. Adebayor er ung og lovende, og jeg synes vi skal gi han litt mere tid før vi dømmer han nord og ned. Adebayor spilte meget bra i kampen mot Villa, og var centimeter fra scoring - Det var kun et godt Villa-forsvar som hindra han. Det var ikke bare Adebayor som ikke omsatte sjansene sine i denne kampen - Men han klarte da hvertfall å komme til sjanser, noe Henry ikke gjorde. eneste vi så ifra Henry denne kampen var dårlig berøringer og regelrett forferdelige avslutninger. Nå vet vi selvsagt at Henry sannsynligvis er i topp form allerede neste kamp, men Adebayor har ikke 200 mål og kamper bak seg i Arsenal trøya heller.

 

gi gutten hvertfall halve sesongen før dere dømmer han slik som dere gjør. Spesielt siden så godt som alle dere som nå er skuffa over han, prisa han etter 5-1 seieren mot Villa forrige sesong, da han scora 1 og hadde 2 vakre assists. ( rett meg hvis det ikke var Villa som var motstander :) )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Misforstå meg rett, frustrert var eg over spelestilen deiras, og at dei til tider hadde 9 mann innafor eigen sekstenmeter, men skylder på dei gjer eg ikkje. Alle lag må få spele akkurat slik dei vil.

Det er vi som burde utnyttet passiviteten og score, kanskje faktisk skyte uttafor sekstenmeteren og få bredde i spillet istadenfor å tråkle seg igjennom eit hav av spelarar.

 

Endelig en til som er litt opptatt av det som faktisk skjedde og ikke bare

diskuterer enkeltspilleres prestasjoner! Wenger sier det tar 10 kamper,

Gilberto (tror jeg) sier 5, før Ashburton fungerer som "hjemmebane", men

vi har allikevel fordelen av å være 57.000 mot 3.000 på tribunen... Og jeg

håper laget etterhvert bruker bredden mer - det var jo (blant annet!)

nettopp det Theo gjorde :) Rosicky kommer til å skyte mer (håper jeg, og

tror med tanke på tsjekkernes første VM-kamp), og forhåpentligvis vil et

par til av våre lære seg at det kan være verdt det... Verken Henry, van Persie

Toure eller Reyes trenger at ballen ligger død for å skyte godt fra 25 meter!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen to ganger, og lest en del reaksjoner på forumet ville jeg prøve å gi noen av mine tanker etter åpningskampen i ligaen på Emirates/Ashburton.

 

Jeg er godt fornøyd med kampen pga:

* Arsenal skaper flere store sjanser, og flere halvsjanser. Det er marginer som gjør at vi ikke putter MINST et mål til.

* Det var vår første kamp denne sesongen, og første "viktige" kamp på ny stadion. Dette vil si at spillerene er rustne etter VM og ferie, og vi har ikke den hjemmefølelsen for denne stadionen på nåværende tidspunkt. Hjemmefordelen er mindre enn det vi har hatt siden 1913, men etter noen kamper vil gutta finne denne følelesen her også.

* Flere av de offensive spillerene jobber hardt tilbake når de mister ballen, dette skjedde med Adebayor, Henry og Persie under kampen. Noe som viser at gutta virkelig har vilje på at de skal vinne, og hjelpe laget om man begår en feil.

* Hoyte, Djourou, Toure og Eboue i forsvarsrekka fungerte bra. Nå veit vi at Villa la seg tilbake i store deler av kampen (89minutter), og det er ikke alltid lett å holde konsentrasjonen i forsvarsrekka når laget tømmer spillere frem i angrep for å utligne et ufortjent mål. Blir store rom for kontringer, og Villa hadde både Aqbonlahor og Moore som er raske spillere, samt Angel som kan være en smart fotballspiller i perioder. Disse ble temmet bra opp av forsvarsrekka.

* Adebayor leverte en god kamp, og manglet kun en scoring på en av sine store sjanser. Det var et par store prestasjoner i forkant av et par sjanser, og uflaks at han ikke fikk scoring på iallefall en av sjansene.(ikke udyktighet som noen mener)

* Walcott imponerte i de minuttene han spilte

* Eboue var flink til å komme fremover, men var litt ubestemt i viktige øyeblikk. Likevel, meget bra gjennomført kamp fra sin høyre back possisjon.

 

Hvordan kan man være fornøyd med 1poeng hjemme mot Villa i åpningskampen er det nok mange som spør seg. Det skal jeg prøve å si noen få ord om:

Ligaåpningen er en vanskelig kamp i de aller fleste tilfellene, fordi det er mange spillere som ikke har fått trent seg opp etter en velfortjent ferie. Arsenal hadde mange spillere i VM, og som da kom seinere igang med treningsprosessen før en ny sesong.

 

Det er viktig at spillere kan få lade batteriene, slik at de takler "gamet" i sin karriere. Overskudd får man også etter noen dager uten fotball, slik at man får kvalitetstid med familien og venner.

 

Villa har fått en ny manager og klubben har for første gang på X-antall år sett positivt på fremtiden i klubben, og med dette regnet jeg med at de ville kjempe 100% for å få et bra resultat.

Jeg trodde før kampen at banespillet skulle bli MYE jevnere, og at resultatet FORT kunne ende 0-0.

 

Er overrasket over hvor bra spillet til Arsenal fungerte i tider under kampen (passningspill, offensive kombinasjoner og det å skape sjanser), dette med tanke på at spillere som Reyes, Rosicky, Senderos, Lauren, og Cole var borte fra troppen, og en langt ifra 100% Henry på banen.

 

Det finnes også negative ting med kampen, men det er MYE mindre enn det positvie.

Jeg velger å være meget fornøyd med åpningen, selv om det KUN ble 1 poeng. Vi spiller fin fotball selv om kantene kunne til tider bli brukt oftere, men når vårt småspill fungerer så har jeg et stort glis om munnen. Det er INGEN i England som viser slik offensiv og morsom fotball, men Arsenal beviser gang på gang at det er mulig så lenge man vil underholde.

 

Nei, terningkast 4 er min oppsumering på kampen. Tidlig i sesongen, flere spillere i bakhånd, og spillet fungerer bra selv om marginene ikke var på vår side denne kampen.

 

MOM: Fabregas/Toure (delt)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...