Jump to content

Ikke akkurat den beste lagoppstillingen


Guest el klikko

Recommended Posts

Mitt lag:

 

GK Richard Wright: Tabbe Richard som slapp inn det som var.

DL Pascal Cygan: Vant PL for United på egenhånd 02/03.

DR Gus Caesar: Skulle sikre seieren i en viss cuofinale, men dengang ei sa Tordenskiold...

DC Gilles Grimandi: Sammen med gutten under den rake motsetning til Adams og Bould..

DC Igors Stepanovs: He got red hair but we dont care. Skulle bli en ny Steve Bould...

MC David Hillier: Likte bedre å spille basket på treningene og benyttet fritiden til veskenapping på flyplassen.

MC Remi Garde: Bare dårlig.

ML Glenn Helder: Hadde et par brukbare pasninger, men det var og alt.

SC Chris Kiwomya: Ikke noen Thierry Henry akkurat.

SC Jimmy Carter: Var vel egentlig ikke tenkt på som annet enn reserve reserve heller.

MR Eddie McOldrick: Huff, huff.

Link to comment
Share on other sites

Gus og Igor er ihvertfall bankers på stopperplass. ;)

 

En som jeg var forbannet på var Frank Stapleton som gikk

til United.

 

Ellers virker det rart at Gio som spiller fast på et av verdens beste lag

har havnet på lag hos noen.

Link to comment
Share on other sites

Gus og Igor er ihvertfall bankers på stopperplass. :D

 

En som jeg var forbannet på var Frank Stapleton som gikk

til United.

 

Ellers virker det rart at Gio som spiller fast på et av verdens beste lag

har havnet på lag hos noen.

 

 

Et midtstopperpar uten Jeff Blockley er utenkelig!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Hva med Guy Demel? Han passer vel inn, i hvert fall på benken.

 

Ellers så er jeg ikke helt enig i at Cygan fortjener en plass på en slik lagoppstilling. Jeg har ikke fulgt med Arsenal i kjempemange år, men det må da ha vært flere spillere i klubben som har gjort det verre enn han...

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Vi kan jo alltids prøve. Jeg vil ikke nødvendigvis si at disse er de med de dårligste kvalitetene som noen gang har vært i Arsenal, men de har ihvertfall satt mitt sinne i kok flere ganger.

 

John Lukic (den siste perioden)

 

Garde - Stepanovs - Cygan - Vivas

 

Mendez - Malz - Grimandi - Helder

 

Diawara - Kiwomya

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Hva med Guy Demel? Han passer vel inn, i hvert fall på benken.

 

Ellers så er jeg ikke helt enig i at Cygan fortjener en plass på en slik lagoppstilling. Jeg har ikke fulgt med Arsenal i kjempemange år, men det må da ha vært flere spillere i klubben som har gjort det verre enn han...

 

Kan dere nevne noen kamper der Demel spilte dårlig for Arsenal sitt førstelag?Han var en ung gutt som forlot oss uten å få spille særlig mye. Synes det blir latterlig å nevne han i denne diskusjonen.

 

by yhe way: Grimandi gjorde en kjempejobb i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hva har Van Bronckhorst og Grimandi gjort for å fortjene en plass på en slik liste?

 

Van Bronckhorst bør nok ikke være med på et slikt lag nei, men Gilles hører virkelig hjemme der. Greit nok at han la hele sin sjel i arbeidet, men ferdighetene var det heller tynt med. Typisk Gilles scenario: Vant ballen fra en motspiller, sentret så til en annen motspiller rett etter. Dette skapte veldig mange sjangser mot oss, samt en del unødvendige baklengsmål. Bare kampen han spilte midtstopper med Stepanovs som makker, er mer enn nok for å kvalifisere til fast plass på laget for min tid som Arsenal-supporter.

Link to comment
Share on other sites

For det første; Gilles Grimandi har INGENTING på et slikt lag å gjøre. For det andre; enhver spiller som ikler seg den røde og hvite drakten gjør sitt YTTERSTE for å behage både manager, trener, lagkamerater og publikum. Jeg liker ikke tråden i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Sjølv om alle prøvar sitt ytste, så legitimerar vel ikkje det i seg sjølv at dei spelar i drakta vi alle er så glade i? Då kunne jo Gud og kvarmann gått rett inn på laget. For meg er det relativt uproblematisk å lage eit slikt lag, ettersom somme rett og slett ikkje har vore gode nok.

 

Medan dei spelar for Arsenal skal dei sjølvsagt ha all støtte, dei blir neppe bedre av motbør frå tilskodarane. Likevel vil eg påstå at ein bør kunne lage seg eit slikt lag retrospektivt utan at det er nevneverdig problematisk.

 

Gilles Grimandi høyrer ikkje med på eit slikt lag for min del, sjølv om han ei heller høyrertil eliten av Arsenal-spelarar.

Link to comment
Share on other sites

For det første; Gilles Grimandi har INGENTING på et slikt lag å gjøre. For det andre; enhver spiller som ikler seg den røde og hvite drakten gjør sitt YTTERSTE for å behage både manager, trener, lagkamerater og publikum. Jeg liker ikke tråden i det hele tatt.

 

Hva hjelper det med diabolsk innsats når ferdighetene ikke strekker til? Nada! Giles's prestasjoner har fått meg til å rive meg i håret mang en gang, og det var mer regelen enn unntaket. Han var helt ok å ha som en backup spiller, men jeg syntes at det han leverte da han fikk spille rett og slett ikke holdt mål i en klubb som Arsenal. Jeg kan kun komme på to kamper der han virkelig gjorde seg fortjent til en plass i laget ferdighetsmessig, og det var hjemme mot Manure i 3-1 seieren i 01/02 sesongen og 3-1 seieren hjemme mot Juventus, da han hadde full kontroll mot Edgar Davids.

 

Det viktigste ankepunktet for at han kom inn i min ikke-akkurat-beste-lagoppstilling, var hans prestasjoner som midtstopper sammen med Igors Stepanovs. Bortekampen mot Manure i 00/01 sesongen alene kvalifiserer til den plassen.

 

Slike tråder kan jo by opp til gnisninger, og jeg har vært i mange heftige diskusjoner om et dårligste Arsenallag. Nå har jeg riktignok bare fulgt med Arsenal siden 92/93 sesongen, og skal jeg sette opp et slikt lag så er det heller begrenset med direkte dårlige spillere jeg kan sette opp i et slikt lag. Spesielt med tanke på midtstopperplassene, der vi har vært så heldige å hatt såpass menge begavede spillere i de senere årene.

 

Om slike tråder bør være? Tja, jeg mener i det minste at vi bør kunne være såpass selvinsiktsfulle at vi kan dra frem, de tredje beste spillerene som har vært i klubben. De aller dårligste har selvsagt aldri kommet så langt at de har fått spille noe særlig, og kan derfor ikke vurderes i slike tråder. Slike tråder er i tillegg en påminnelse om at vi ikke alltid har stilt startoppstillinger med kun superstjerner, og jeg tror at nyere fans har godt av å se disse navnene.

 

At du ikke liker slike tråder kan jeg godt forstå. Du har fulgt Arsenal i mange flere år enn hva jeg har gjort, og jeg vet at du ikke liker å henge ut Arsenalspillere. Jeg ser imidlertid på denne tråden for å trekke frem de som aldri ble stjerner i Arsenal. At du liker Gilles Grimandi bedre enn meg er nok at du har vært på mange flere kamper på Highbury enn meg og følt publikums kjærlighet til ham nærmere. Dette har sikkert gitt deg et annet syn på ham enn hva jeg har.

 

Så la meg bare koke dette ned til stridens kjærne:

Du likte det Gilles gjorde for Arsenal, jeg syntes han var for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til en slik lagoppstilling:

 

Richard Wright

 

Nelson Vivas, Stathis Tavlaridis, Igors Stepanovs, Gus Ceasar

 

Eddie McGoldrick, David Hillier, Jimmy Carter, Glen Helder

 

Francis Jeffers, Chris Kiwomya

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Kaba Diawara får i hvertfall en av spissplassene mine....

Nelson Vivas burde også vært nevnt her.

 

 

Jajaja.. Vivas var et skikkelig bomkjøp... Cygan har vert kjempekjøp iforhold.

Nå var vi så heldige at Inter kjøpte Vivas

 

Vi kan jo alltids prøve. Jeg vil ikke nødvendigvis si at disse er de med de dårligste kvalitetene som noen gang har vært i Arsenal, men de har ihvertfall satt mitt sinne i kok flere ganger.

 

John Lukic (den siste perioden)

 

Garde - Stepanovs - Cygan - Vivas

 

Mendez - Malz - Grimandi - Helder

 

Diawara - Kiwomya

 

Der har vi løsningen... Var vel omentrent dette vi og Einar kom fram til en gang. 10 Fantastisk dårlige spillere, men jeg vil ha Wright inn for Lukic ja. Lukic har tross alt vært både god og viktig for Gunners... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Om det er løsning er vel uklart. Men disse spillerne sitter ihvertfall på mitt sinn som uverdige/håpløse goonere. Lukic bør vel kanskje være unnskyldt for at Arsenal kjøpte ham tilbake på et tidspunkt der han vel var "way over the top", så Wright kan godt steppe inn. MEndez spilte vel lite, men var likevel et vrakgods. Malz hadde vel et brukbart skuddben, men der stopper det vel også. Ble solgt til 2.Bundesliga tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Om det er løsning er vel uklart. Men disse spillerne sitter ihvertfall på mitt sinn som uverdige/håpløse goonere. Lukic bør vel kanskje være unnskyldt for at Arsenal kjøpte ham tilbake på et tidspunkt der han vel var "way over the top", så Wright kan godt steppe inn. MEndez spilte vel lite, men var likevel et vrakgods. Malz hadde vel et brukbart skuddben, men der stopper det vel også. Ble solgt til 2.Bundesliga tror jeg.

Navnet var vel egentlig Stefan Malzille, var det ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Hvor ble det av Clive Allen? ;)

 

Riktignok før min tid...

 

Han sparket vel ikke borti en ball i kampsituasjon i sin korte Arsenal karriere? Var vel rundt 1980 han ble kjøpt og mer eller mindre "byttet" mot Kenny Sansom to måneder senere uten å ha spilt en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Om det er løsning er vel uklart. Men disse spillerne sitter ihvertfall på mitt sinn som uverdige/håpløse goonere. Lukic bør vel kanskje være unnskyldt for at Arsenal kjøpte ham tilbake på et tidspunkt der han vel var "way over the top", så Wright kan godt steppe inn. MEndez spilte vel lite, men var likevel et vrakgods. Malz hadde vel et brukbart skuddben, men der stopper det vel også. Ble solgt til 2.Bundesliga tror jeg.

Navnet var vel egentlig Stefan Malzille, var det ikke det?

 

 

Malz scoret jo 2 mål for klubben han.. burde han vært nevnt??

 

blant annet dette mot Preston North End i liga cupen i 99\00 sesongen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...