Jump to content

Ikke akkurat den beste lagoppstillingen


Guest el klikko

Recommended Posts

Hvor ble det av Clive Allen? ;)

 

Riktignok før min tid...

 

Han sparket vel ikke borti en ball i kampsituasjon i sin korte Arsenal karriere? Var vel rundt 1980 han ble kjøpt og mer eller mindre "byttet" mot Kenny Sansom to måneder senere uten å ha spilt en kamp.

 

Clive`rn fikk 3 treningskamper, og så var "bye-bye-buddy". At han på toppen av det hele scoret smått fantastiske 49 mål i 86/87 sesongen var det vel, inklusive mål i hver av de tre semifinale i ligacupen mellom Arsenal og Spurs, gjør ham til en meget "spesiell" flop i Arsenal drakten. Ut Clive`rn og inn med Kenny. Og gjett hvem som spilte Ligacupfinale mot Liverpool en tidlig April dag i 1987? Og løftet trofeet? You`ve guessed it; det var ikke Clive, nei! ;)

Link to comment
Share on other sites

Clive`rn fikk 3 treningskamper, og så var "bye-bye-buddy". At han på toppen av det hele scoret smått fantastiske 49 mål i 86/87 sesongen var det vel, inklusive mål i hver av de tre semifinale i ligacupen mellom Arsenal og Spurs, gjør ham til en meget "spesiell" flop i Arsenal drakten. Ut Clive`rn og inn med Kenny. Og gjett hvem som spilte Ligacupfinale mot Liverpool en tidlig April dag i 1987? Og løftet trofeet? You`ve guessed it; det var ikke Clive, nei! ;)

 

Nei, det var ikke Clive, nei! ;) ;) Men likevel skjønte jeg lite av at de byttet bort ham mot Sansom. Å kjøpe Sansom var jeg naturligvis enig i, men hvorfor ikke være litt Ole Brummsk? Det burde jo ha vært plass til begge, og erkjennelsen av at klubben kanskje ikke hadde råd til dette underbygget ikke akkurat håpet om at Arsenal var ambisiøse og at det var realistisk å tro at man kunne være med å kjempe om ligagull. Jeg forsto heller ikke hvorfor de ikke skulle ha råd til begge, for på den tiden kjøpte man da vitterlig mange middelmådigheter som man gjerne kunne ha unnlatt, for tilsammen langt mer enn prisen for Allen og Sansom....

Link to comment
Share on other sites

Clive`rn fikk 3 treningskamper, og så var "bye-bye-buddy". At han på toppen av det hele scoret smått fantastiske 49 mål i 86/87 sesongen var det vel, inklusive mål i hver av de tre semifinale i ligacupen mellom Arsenal og Spurs, gjør ham til en meget "spesiell" flop i Arsenal drakten. Ut Clive`rn og inn med Kenny. Og gjett hvem som spilte Ligacupfinale mot Liverpool en tidlig April dag i 1987? Og løftet trofeet? You`ve guessed it; det var ikke Clive, nei! ;)

 

Nei, det var ikke Clive, nei! ;) ;) Men likevel skjønte jeg lite av at de byttet bort ham mot Sansom. Å kjøpe Sansom var jeg naturligvis enig i, men hvorfor ikke være litt Ole Brummsk? Det burde jo ha vært plass til begge, og erkjennelsen av at klubben kanskje ikke hadde råd til dette underbygget ikke akkurat håpet om at Arsenal var ambisiøse og at det var realistisk å tro at man kunne være med å kjempe om ligagull. Jeg forsto heller ikke hvorfor de ikke skulle ha råd til begge, for på den tiden kjøpte man da vitterlig mange middelmådigheter som man gjerne kunne ha unnlatt, for tilsammen langt mer enn prisen for Allen og Sansom....

 

 

Var ikke klar over at han spilte 3 treningskamper en gang jeg - man lærer så lenge man lever...

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Ble ikke Alberto Mendez Rodriguez hentet fra tysk 5 div eller noe??

Tror det var fra den fjerde høyeste ligan han ble hentet...

Og når det gjelder Grimmandi, så har han vært god, men innsatsen hans kunne ingen klage på. Cygan gjør nok sitt beste han også, men det gjør ikke at jeg støtter at han har fått spille. Tragisk dårlig spiller! Han ville slitt for å komme inn på et norsk 1. divisjonslag

Link to comment
Share on other sites

Cygan gjør nok sitt beste han også, men det gjør ikke at jeg støtter at han har fått spille. Tragisk dårlig spiller! Han ville slitt for å komme inn på et norsk 1. divisjonslag

 

Hmmm....

 

Når holdt norsk 1. divisjon ett høyere nivå enn den franske toppdivisjonen???

 

Det som er viktig å huske er at Cygan hadde nylig blitt kåret til årets spiller eller årets forsvarsspiller i Frankrike før Wenger hentet han. Å sitte å påstå at han ville slitt med å komme inn på et norsk 1. divisjonslag, er rett og slett ett hån mot en spiller som alltid gir 100% for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Cygan gjør nok sitt beste han også, men det gjør ikke at jeg støtter at han har fått spille. Tragisk dårlig spiller! Han ville slitt for å komme inn på et norsk 1. divisjonslag

 

Hmmm....

 

Når holdt norsk 1. divisjon ett høyere nivå enn den franske toppdivisjonen???

 

Det som er viktig å huske er at Cygan hadde nylig blitt kåret til årets spiller eller årets forsvarsspiller i Frankrike før Wenger hentet han. Å sitte å påstå at han ville slitt med å komme inn på et norsk 1. divisjonslag, er rett og slett ett hån mot en spiller som alltid gir 100% for klubben.

Hvis Cygan hadde vært så god som du vil ha det til når han var i Frankrike, synes jeg det er rart at han ikke er blitt hentet tilbake når han ikke får spille for Arsenal. Nei du må nok bare innse at Cygan er den svakeste spilleren i stallen, og en spiller Arsenal ikke har bruk for. Er vel bare Stepanovs og Jeffers som har vært dårligere de siste 5 årene. Dessuten mr supermoderator; er det ingen som har sagt at norsk 1. divisjon er bedre enn fransk toppdivisjon. Tåpelig spm!

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Min påstand er følgande: Pascal Cygan hadde vert fast inventar på det norske landslaget, og vert bunnsolid i tippeligaen!

Jo da, jeg skal strekke meg til å si at han nok hadde gjort en bra jobb i tippeligean. Men det jeg mente å få frem, var at han ikke har noen kvaliteter som tilsier at han skal spille for en av europas beste klubber...

Link to comment
Share on other sites

Hvis Cygan hadde vært så god som du vil ha det til når han var i Frankrike, synes jeg det er rart at han ikke er blitt hentet tilbake når han ikke får spille for Arsenal. Nei du må nok bare innse at Cygan er den svakeste spilleren i stallen, og en spiller Arsenal ikke har bruk for. ...........

 

 

Nå er det dog feil å si at han ikke får spille i Arsenal.

Han har 98 kamper for Arsenal på 4 sesonger (3,5 egentlig siden han ble skadet i begynnelsen av januar).

Han har spilt over 20 kamper hver sesong for Arsenal. I sin første sesong spilte han faktisk hele 31 kamper og det er ikke langt unna maksantallet for Tottenham i ett godt år ;-)

 

At han ikke er lagets stjerne og beste spiller er jeg med på, men at han har vært brukt og gjort nytte for seg mener jeg helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten mr supermoderator; er det ingen som har sagt at norsk 1. divisjon er bedre enn fransk toppdivisjon. Tåpelig spm!

 

Har ikke sagt at noen har påstått det heller jeg.

 

Men du sa at han ville slitt med å komme innpå ett norsk 1. divisjonslag. Med tanke på at Cygan har vært kåret til Frankrikes beste spiller/beste forsvarsspiller (Husker ikke hvilken av dem han fikk), føles det naturlig å spørre om norsk 1. divisjon holder en bedre standard enn fransk toppdivisjon.

 

Og som Paddy sier, så ville Cygan vært fast inventar på samtlige norske tippeligalag, og jeg er ganske sikker på at Cygan ville vært fast på flere lag i Premier Leauge også.

 

Så din kommentar om Cygan og norsk 1. divisjon er i beste fall langt ute på viddene.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten mr supermoderator; er det ingen som har sagt at norsk 1. divisjon er bedre enn fransk toppdivisjon. Tåpelig spm!

 

Har ikke sagt at noen har påstått det heller jeg.

 

Men du sa at han ville slitt med å komme innpå ett norsk 1. divisjonslag. Med tanke på at Cygan har vært kåret til Frankrikes beste spiller/beste forsvarsspiller (Husker ikke hvilken av dem han fikk), føles det naturlig å spørre om norsk 1. divisjon holder en bedre standard enn fransk toppdivisjon.

 

Og som Paddy sier, så ville Cygan vært fast inventar på samtlige norske tippeligalag, og jeg er ganske sikker på at Cygan ville vært fast på flere lag i Premier Leauge også.

 

Så din kommentar om Cygan og norsk 1. divisjon er i beste fall langt ute på viddene.

 

Jeg tror så absolutt Cygan hadde hevdet seg bra både i Tippeligaen, 1. divisjon og opptil flere Premier League-klubber.

 

Men det at han ble kåret til Frankrikes beste forsvarsspiller i 2000/2001 trenger ikke bety at han er den samme fotballspilleren anno 2006. 6 år kan gjøre mye med en fotballspiller, og jeg er ikke sikker på om han holder samme nivå i dag. Han holder helt sikkert ikke Arsenals nivå, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Morro at det er så mange som vil forsvare Pascal. Det jeg har ment med utspillene om han, er at han for i svarte H... ikke er i nærheten av å være god nok til å spille for Arsenal. Det faktum at han har fått så mange kamper er totalt uinteressant. Mannen er ikke god nok. Arsenal skal være en toppklubb, og da holder det ikke å stille med en mann som Cygan i troppen. JOeg gir blanke i om noen syns han er god, men de som syns det må jaggu følge bedre med på mannen når han spiller.

 

Ikke ment å være utidig eller ekkel på noen måte, men føler at jeg har akkurat like stor rett til å komme med mine meninger som alle andre.

 

Cygan har gjort det han kunne når han har fått sjansen, og det er bra, men jeg mener at det er feil av AW å bruke denne spilleren. Det har han bevist gang på gang. Jeg mener at Arsenal må ta mål av å bli en av de aller aller beste klubbene i Europa, og da må det spillere inn som innehar kvaliteter som Cygan ikke er i nærheten av å ha.

 

Men, selvfølgelig ønsker jeg Cygan lykke til i videre i en evt annen klubb. Er en supporter, så støtter man laget og dets spillere. Men da må de vise seg verdig en plass i stallen.

 

Ellers gleder jeg meg til Juve kampen ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke ment å være utidig eller ekkel på noen måte, men føler at jeg har akkurat like stor rett til å komme med mine meninger som alle andre.

 

Du skal selvfølgelig få mene hva du vil, og komme med dine meninger. Men hvis du ønsker at andre skal respektere deg og dine meninger, så bør du presentere saken på en litt annen måte enn det du gjorde med å påstå at han ville fått problemer i norsk 1. divisjon.

 

Cygan er absolutt ingen spiller i verdensklasse. Han er ingen spiller som vil være å finne i første 11'eren til Arsenal. Men jeg mener faktisk at Cygan er en veldig nyttig spiller å ha i stallen. Selv om Chelsea har muligheten til det, så har ikke klubber med normal økonomi muligheten til å ha bare stjernespillere. Man er avhengig av å ha en bred stall, med spillere som kommer inn og gjør jobben sin når de blir bedt om det. Vi er avhengige av å ha spillere som ikke sutrer over for lite spilletid. Cygan er en slik spiller.

 

Joda, Cygan har gjort sine tabber i Arsenal, men han har da også hatt sine gode stunder, og er en god spiller å ha i bakhånd.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Ikke ment å være utidig eller ekkel på noen måte, men føler at jeg har akkurat like stor rett til å komme med mine meninger som alle andre.

 

Du skal selvfølgelig få mene hva du vil, og komme med dine meninger. Men hvis du ønsker at andre skal respektere deg og dine meninger, så bør du presentere saken på en litt annen måte enn det du gjorde med å påstå at han ville fått problemer i norsk 1. divisjon.

 

Cygan er absolutt ingen spiller i verdensklasse. Han er ingen spiller som vil være å finne i første 11'eren til Arsenal. Men jeg mener faktisk at Cygan er en veldig nyttig spiller å ha i stallen. Selv om Chelsea har muligheten til det, så har ikke klubber med normal økonomi muligheten til å ha bare stjernespillere. Man er avhengig av å ha en bred stall, med spillere som kommer inn og gjør jobben sin når de blir bedt om det. Vi er avhengige av å ha spillere som ikke sutrer over for lite spilletid. Cygan er en slik spiller.

 

Joda, Cygan har gjort sine tabber i Arsenal, men han har da også hatt sine gode stunder, og er en god spiller å ha i bakhånd.

Håper at han forlater klubben og at det blir hentet inn en midtstopper i verdensklasse, det trenger vi...

Link to comment
Share on other sites

Cygan som spiller er rett og slett for dårlig til å spille fast for Arsenal. Han har jo noen gode egenskaper også, som f. eks. langpasningene fremover som er bedre enn hva de andre midtsopperne klarer, god i lufta og så har han en egen evne til å klare å flakse til seg ballen i usannsynlige posisjoner. Det fine med ham er at han er mer enn god nok som andre reserve på midtstopperplassen, og at han ikke er den spilleren som klager over for lite spilletid. Derfor mener jeg at vi bør prøve å beholde ham et par sesonger til.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvor mange skader vi har hatt i år så er vel en spiller som Cygan grei å ha. Nå tviler jeg på om denne skadesituasjonen gjentar seg i løpet av de ti neste årene, men men. Kjøpes det ikke et par midtstoppere i sommer så bør Cygan få lov til å fortsette i klubben.

 

Skulle Wenger finne på å kjøpe inn noen kvalitetsstoppere så ser jeg ikke for meg at Cygan har noe som helst å bidra med i framtiden. Men vi kjenner vel Wenger alle sammen, så Cygan er Arsenalspiller ihvertfall et par år til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...