Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Artikkelen i siste TGP om Chelsea var usedvanlig godt skrevet, og siden jeg i likhet med skribenten har en svakhet for historie, og også har vært mye innom russisk historie, så fikk artikkelen frem endel viktige punkter, og fikk meg til å se Chelsea i et klarere lys. Som Paddy nevner over her, så er denne klubben eid av en oligark (oligarkisme=fåmannsvelde) som har økonomisk voldtatt sitt land. Han er en av vår tids største kriminelle. Å se den mannen sitte og klappe sånn halvinteressert på TV er kvalmende. Han pøser inn milliarder i en klubb i england, penger som tilhører det russiske folk og som burde vært brukt til deres gode, ikke på hans leketøy.

Et lag som hadde klart - over tid - å bygge opp et lag som det Chelsea har nå (to "vanlige" førsteellevere) ved hjelp av ærlig og redelig spill på og utenfor banen, hadde vi nok vært nødt til å anerkjenne som verdige vinnere av PL. Men når man vet bakgrunnen for hvordan ting har foregått, er Chelsea for all fremtid blitt tilgriset og kan aldri lenger bli verdige vinnere i PL. Selv om Roman skulle ta rublene og gå, og Chelsea likevel skulle klare å overleve som klubb, ville de aldri bli kvitt stemplet som en storkriminells leketøy, et kjøpelag som gjør sitt beste for å ødelegge den ligaen vi alle er så glad i.

 

Tror man må være Chelseatilhenger for å klare å se forbi dette, som det heter: Love makes blind....

 

Aldri har det vært noen mindre verdige vinnere av den engelske ligaen, med forbehold mot å være historieløs om det har vært noen verre eksempler før min tid.

 

Jeg håper inderlig at vi ikke er nødt til å stå å se på at PL blir ødelagt av et lag styrt av en mann som har vært med på å "ødelegge" et helt land. Vi får bare håpe Roman får skipet ut/hvitvasket rublene sine fortest mulig, slik at han ikke lenger har bruk for Chelsea som en kanal for dette, og kanskje trekker seg ut/stopper pengeflommen.

 

Tilhengere jeg virkelig har respekt for i dag, er de som sier de har vært Chelseasupportere, men som ikke er det lenger, fordi det laget de en gang fikk så varme følelser for, er borte. Hadde bare alle sett det slik istedet for å sole seg i den nyvunnede glansen til Abramovitsjs milliarder, hadde det høye spillet han driver kanskje ikke virket like godt....

 

Vel, dette ble en sen "rant"....

Link to comment
Share on other sites

Så er spørsmålet, reint hypotetisk: Kva ville vi sagt eller gjort om det hadde vert Arsenal Abramovic fekk tilslag på?

 

Eg er på ingen måte sikker på kva min reaksjon ville blitt. Eg er Arsenal for life, men ville det framleis vert Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Hadde Roman tatt over Arsenal istedet, så tror jeg ikke Wenger hadde gjort som Maurinnjo; nemlig det å bruke flere milliarder på bare 3 år. Altså å bruke ressursene han har tilgode på spillere ville han ikke gjort. Wenger ville nok heller brukt det til å slette gjelda på Emirates istedet. Det er ihvertfall hva jeg tror.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Roman tatt over Arsenal istedet, så tror jeg ikke Wenger hadde gjort som Maurinnjo; nemlig det å bruke flere milliarder på bare 3 år. Altså å bruke ressursene han har tilgode på spillere ville han ikke gjort. Wenger ville nok heller brukt det til å slette gjelda på Emirates istedet. Det er ihvertfall hva jeg tror.

32755[/snapback]

 

Ja, for vi vet jo nå at Wenger har mye penger til å bruke i januar, men allikevel så tviler jeg sterkt på at han kommer til å sløse med dem. Kanskje han kommer til å hente litt mer en vanlig, men ikke overflødig!

 

Selv om Wenger kan ødelegge litt for Arsenal på overgangsmarkedet av og til, så er nok han den som har mest kontroll på både penger og spillere av alle managere i verden faktisk! Selv om vi "savner" Vieira litt nå, og trenger en ny erstatter, så er jeg 89% sikker på at Wenger visste på forhånd at Vieira's storhetstid var over og at han gjorde et godt salg der, sel om prisen kunne vært betraktelig høyere hvis han hadde villet!

Link to comment
Share on other sites

Så er spørsmålet, reint hypotetisk: Kva ville vi sagt eller gjort om det hadde vert Arsenal Abramovic fekk tilslag på?

 

Eg er på ingen måte sikker på kva min reaksjon ville blitt. Eg er Arsenal for life, men ville det framleis vert Arsenal?

32745[/snapback]

 

 

Har tenkt tanken mange ganger jeg også. Kanskje man ville blitt blendet av alle de nye spillerne, og sånt, og ikke brydd seg om de moralske aspektene. Men selv om Chelsea er veldig sterke, så klarte de ikke i fjor - og klarer ikke i år - å gå ubeseiret gjennom sesongen, slik vi gjorde med begrensede midler, og få spillerkjøp. Jeg håper jeg hadde klart å distansere meg fra klubben hvis den hadde blitt den økonomiske horen til Roman. Men hvem vet? Mange medgangssupportere som nok ikke gir en døyt i de moralske skyggesidene nede på brua, og ville nok vært mange av oss her også som hadde hatt liknende mangel på skrupler.

 

Vi kan iallefall prise oss lykkelige for at vi ikke er kjøpt opp av verken enkeltpersoner eller enkeltfirma, og håper at vi aldri blir det heller!!!

Link to comment
Share on other sites

J. Cole i slosskamp

 

Ifølge Storbritannias største avis, The Sun, fant dramaet sted da Chelsea-spillerne gikk ut for å feire seieren over Huddersfield.

 

Var det virkelig noe å ferie?

 

abl.sized.jpg

Værd å sloss for? Tja, iallefall når det bare er lille joe cole det er snakk om.

34743[/snapback]

 

 

Sikkert en bitter Chelski fan som ikke har råd til sesongkort lenger. Hadde gladelig tatt imot litt juling for henne....

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Ny flakskamp av Chelsea...

 

Det er nesten utrolig hvor mye flaks de har. Hvor får de den fra?

 

Haha, Robben pådro seg sitt andre gule kort i kampen da han hoppet over reklameskiltet og bort til resten av mafia-supporterne :unsure: . Beviser bare hvor urutinert og dum denne spilleren er!

Link to comment
Share on other sites

Ny flakskamp av Chelsea...

 

Det er nesten utrolig hvor mye flaks de har. Hvor får de den fra?

 

Haha, Robben pådro seg sitt andre gule kort i kampen da han hoppet over reklameskiltet og bort til resten av mafia-supporterne :unsure: . Beviser bare hvor urutinert og dum denne spilleren er!

35697[/snapback]

 

Et lag i medgang har som regel flaksen på sin side, dette så vi også i enkelte kamper når vi vant serien sist, da ballen gikk stolpe inn istedenfor stolpe ut.

 

Jeg kan nok remse opp en hel del Arsenal spillere som også har hoppet over reklameskilt for å feire en scoring, da er vel de også urutinert og dum ?

 

Til slutt vil jeg bare avbekrefte til de av dere som måtte lure på om jeg sympatiserer med Chelsea, det gjør jeg ikke. Men skal vi først kritisere dem så bør vi isåfall ha noe håndfast å komme med.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å støtte Chelsea eller noe sånn, men fikk van Persie gult da han ga en tilskuer en real klem etter scoringen mot Gamsten og Co?

Nei.

 

Dårlig dømt av dommeren.

 

Dette må forresten være en av de rundene med flest røde kort hittil.

 

I farten kommer jeg på rødt kort til manure, chelsea, boro, wba...

 

Mener det var fler og.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å støtte Chelsea eller noe sånn, men fikk van Persie gult da han ga en tilskuer en real klem etter scoringen mot Gamsten og Co?

Nei.

 

Dårlig dømt av dommeren.

 

Dette må forresten være en av de rundene med flest røde kort hittil.

 

I farten kommer jeg på rødt kort til manure, chelsea, boro, wba...

 

Mener det var fler og.

35705[/snapback]

Van Persie hoppet ikke over eklameskiltet, han bare lente seg over og ga bort en klem :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Hvis det er noen her på forumet som prøver å forsvare Chelsea og det som har skjedd med den klubben viser de bare at de ikke er ekte Arsenal fans.. Noe kvalmere enn den kjøpeklubben der skal du lete lenge etter! De leder PL på en meget ufair måte! Pengene kommer til å ta slutt en dag..

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Det har jeg gjort.. Jeg skrev ikke den meldinga til noen som ha skrevet i det siste.. Men tidigere innlegg som er skrevet av folk her på forumet i denne tråden gjør meg kvalm!

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å støtte Chelsea eller noe sånn, men fikk van Persie gult da han ga en tilskuer en real klem etter scoringen mot Gamsten og Co?

Nei.

 

Dårlig dømt av dommeren.

 

Dette må forresten være en av de rundene med flest røde kort hittil.

 

I farten kommer jeg på rødt kort til manure, chelsea, boro, wba...

 

Mener det var fler og.

35705[/snapback]

Van Persie hoppet ikke over eklameskiltet, han bare lente seg over og ga bort en klem :D

35714[/snapback]

 

Tror Robben fikk kortet for "å forlate banen uten dommerens tillatelse", som er en forseelse det SKAL gis gult kort for. Når han hopper over reklameskiltet er det vanskelig å skjønnsmessig vurdere ham til ikke å ha forlatt banen... Tror det var det dommeren prøvde å forklare med faktene om at han hoppet over reklamen. Ellers skal det gis gult kort til spillere som haler ut tiden i forhold til å sette spillet i gang igjen, noe man vel i grunnen gjør når man forlater banen og klemmer på en fem-seks publikummere etter scoring... Synes forøvrig det er litt trist at reglene begrenser gledesutfoldelsen for målscorere, men det kunne vel fort tatt helt av ellers. Se for dere at Henry klemmer alle 38 027 tilskuerne når Arsenal scorer i siste kamp på Highbury f eks. Da ville kampen tatt en uke...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noen her på forumet som prøver å forsvare Chelsea og det som har skjedd med den klubben viser de bare at de ikke er ekte Arsenal fans.. Noe kvalmere enn den kjøpeklubben der skal du lete lenge etter! De leder PL på en meget ufair måte! Pengene kommer til å ta slutt en dag..

35748[/snapback]

 

Du sikter da ikke tilfeldigvis til mitt innlegg vedrørende det røde kortet til Robben som jeg kommenterte ?

Link to comment
Share on other sites

Så er spørsmålet, reint hypotetisk: Kva ville vi sagt eller gjort om det hadde vert Arsenal Abramovic fekk tilslag på?

 

Eg er på ingen måte sikker på kva min reaksjon ville blitt. Eg er Arsenal for life, men ville det framleis vert Arsenal?

32745[/snapback]

 

 

Har tenkt tanken mange ganger jeg også. Kanskje man ville blitt blendet av alle de nye spillerne, og sånt, og ikke brydd seg om de moralske aspektene. Men selv om Chelsea er veldig sterke, så klarte de ikke i fjor - og klarer ikke i år - å gå ubeseiret gjennom sesongen, slik vi gjorde med begrensede midler, og få spillerkjøp. Jeg håper jeg hadde klart å distansere meg fra klubben hvis den hadde blitt den økonomiske horen til Roman. Men hvem vet? Mange medgangssupportere som nok ikke gir en døyt i de moralske skyggesidene nede på brua, og ville nok vært mange av oss her også som hadde hatt liknende mangel på skrupler.

 

Vi kan iallefall prise oss lykkelige for at vi ikke er kjøpt opp av verken enkeltpersoner eller enkeltfirma, og håper at vi aldri blir det heller!!!

32847[/snapback]

Det er jeg helt enig. Vi har eiere med tilknyttning til klubben, og som bryr seg om den, ikke bare pengene. Danny Fiaszmann som eier en del av Arsenal sto feks som 8 åring på North Bank.

 

Er nok ikke mange i England som har det så bra som oss..

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
Hvis det er noen her på forumet som prøver å forsvare Chelsea og det som har skjedd med den klubben viser de bare at de ikke er ekte Arsenal fans.. Noe kvalmere enn den kjøpeklubben der skal du lete lenge etter! De leder PL på en meget ufair måte! Pengene kommer til å ta slutt en dag..

35748[/snapback]

 

Du sikter da ikke tilfeldigvis til mitt innlegg vedrørende det røde kortet til Robben som jeg kommenterte ?

35860[/snapback]

 

 

nei, det gjorde jeg ikke..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...