Jump to content

2006.01.28 Bolton Wanderers B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply
Guest Dennis10

ER skikkelig skuffet......... forstår ikke hvorfor vi ikke kan spille litt mer direkte (en tuch) og benytte farten , nei nå er det in med piruetter og tilbakespill..................

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Så ble det til slutt tap for Bolton!

 

Et greit resultat utfra spill og sjanser, men det kunne likevel vært Arsenal som gikk videre.

Kampen føyer seg for øvrig pent inn i rekken av bortkamper der jevne oppgjør bikker i vår disfavør.

 

Selv om resultatet ikke varmet mye, så var kampen ikke helsvart:

1. På tross av et urutinert lag ble dette en jevn kamp der vi ikke var fysisk underlegne.

2. Diaby, som tegner til å bli et fint tillegg i Arsenal-stallen. Jeg likte spesielt at han søkte seg inn i boksen oftere enn det Gilberto, Fabregas og Flamini vanligvis bruker.

3. Djourou og Gilbert som viser at de kan ha potensiale til å bli habile Premier Leauge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over resulstatet, kampen som sådan er jeg relativt sett fornøyd med. Laget, og motstanderen, tatt i betraktning.

37977[/snapback]

 

Enig med deg Chaz! Midt i skuffelesen må man kunne være en smule realistisk. Bortekamp mot Bolton er i utgangspunkt vanskelig, ikke bare for Arsenal, men også andre store lag.

 

Vi stiller uten Henry, Fabregas, Pires, Gilberto, Cole, Toure, Bergkamp, Lauren, Cygan og Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Selv om resultatet ikke varmet mye, så var kampen ikke helsvart:

1. På tross av et urutinert lag ble dette en jevn kamp der vi ikke var fysisk underlegne.

2. Diaby, som tegner til å bli et fint tillegg i Arsenal-stallen. Jeg likte spesielt at han søkte seg inn i boksen oftere enn det Gilberto, Fabregas og Flamini vanligvis bruker.

3. Djourou og Gilbert som viser at de kan ha potensiale til å bli habile Premier Leauge spillere.

37994[/snapback]

 

Det ble ingen kamp hvor vi ble fysisk underlegne. Det er en fremgang fra tilsvarende kamper.

 

Diaby har vist mye bra i sine to kamper så langt. I dag hadde han en suser som ble blokkert i annen omgang. Gleder meg til å se mer av han.

 

Djourou og Gilbert er lovende. Kan bli viktige hvis skader/karantener blir et videre problem.

Link to comment
Share on other sites

Snapp snapp snute for andre gang denne uka!

 

Tap til tross, så var det ikke så ille som jeg fryktet. 2. omgangen ga oss et Arsenal-lag som i alle fall prøvde å skape noe. To skudd i tverrliggeren kunne ha fått en annen skjebne. Å påstå at vi var heldige som ikke tapte med enda klarere siffer, er feil. Bolton skapte ikke dritt mer enn Arsenal.

 

Det som irriterer mest er hvordan baklengsmålet kommer, samt at vi mister mange baller.

37976[/snapback]

Trodde Bolton skulle vinne over oss med mye mere enn dette her . kampen var ganske jevn sett under ett. Det jeg mente med at vi var heldige var at det kunne vært mye verre enn dette .

Link to comment
Share on other sites

Helt ok resultat, selv om det var litt irriterende å tape enda en kamp helt mot slutten. Enkelt og greit en skikkelig forsvarstabbe. Gratulerer Bolton!

 

Ellers var jeg positivt overrasket over hvordan vi klarte å demme opp for Bolton gjennom hele kampen. Spesielt Diaby og Flamini var aggressive og ved enkelte anledninger også kreative. Ljungberg viste noe teft, mens Reyes og Hleb var skuffende.

 

Gilbert og Djorou var positive, mens Van Persie ble for aleine fremme.

 

Mye positivt å ta med seg fra denne kampen, så jeg har fortsatt tro på laget og kvalitetene i det. Gleder meg til uka!

Link to comment
Share on other sites

Dette var faktisk oppløftende, enda hvor idiotisk det høres ut når vi går ut av vår andre turnering på 5 dager.

Hvis vi tar med i betraktningen at vi manglet 12 spillere og at vi på venstreback måtte brukke Wengers 5valg. Kampen var en typisk kamp for et lag i sterk motgang.

Vi hadde til sammen tre skudd på rammeverket (to i tverre og en i stang) så spillet var egentlig veldig bra. Jeg tipper at Arsenal vinner de tre neste kampene og at Februar blir en god måned for the Gunners. Tenk hvis vi kunne ha spilt med en noenlunde helt toppet førsteelver igjen snart :(

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over resulstatet, kampen som sådan er jeg relativt sett fornøyd med. Laget, og motstanderen, tatt i betraktning.

37977[/snapback]

 

Enig med deg Chaz! Midt i skuffelesen må man kunne være en smule realistisk. Bortekamp mot Bolton er i utgangspunkt vanskelig, ikke bare for Arsenal, men også andre store lag.

 

Vi stiller uten Henry, Fabregas, Pires, Gilberto, Cole, Toure, Bergkamp, Lauren, Cygan og Lehmann.

37996[/snapback]

 

 

Det må og seiast at Bolton's lag var sterkt redusert, og dei måtte ty til naudløysingar idet Campo vart skadd.

Det har ikkje vore noko stor veke dette. Tap for Everton, utslått i liga- og FA-cup.

Likevel, dette var av dei betre bortkampane spelemessig. Utan at det seier særleg mykje.

 

Det hjelper kanskje å lyfte blikket litt på dagar som dette. For det er mykje positivt som skjer i klubben. Vi rår over kanskje den mest ungommelege og talentfulle spelartroppen vi nokon gong har hatt. Mykje meir lovande enn dei andre PL-laga, Chelsea inkludert. Dei har eit stort behov for å bli meir samspelte, og ikkje ein gong Wenger maktar å få det til på så kort tid. Eg er overtydd om at det blir mykje å glede seg over på Emirates Stadium neste sesong. Med eller utan Champions League. Innan den tid vil nok også venstreback-forbannelsen ha sluppe taket.

Mitt største ynskje framfor neste sesong må bli at Theo Walcott slår til for fullt. Då vert til og med tanken på eit Arsenal-liv utan Henry leveleg.

Link to comment
Share on other sites

En OK gjennomført kamp hvor begge lag var kjedelige. Diaby var dagens beste mener jeg. Han var sterk og hadde god teknikk. Håper han starter mot West Ham!

 

Tar ikke dette tapet så tungt. Visste på forhånd at Wenger ikke satset denne cupen.

 

Nå er det bare å fokusere på CL og 4. plassen i PL.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kunne jeg benyttet anledningen til å hovere i en sådan stund men jeg føler heller at det er behov for å kunne gi noen trøstens ord fra en United-supporter!

 

Dere har hatt skader i år som har slått uheldig ut for dagens startoppstilling. I dag var det kun 2 - to - av de faste fra glansdagene tilbake, Campbell og Ljungberg. Dette bør være til ettertanke for alle og enhver! Det laget som disse to var en del av 2-5 år tilbake i tid spilte en fotball som var noe av det ypperste man kunne prestere, spesielt ett overgangsspill som overgikk alle andre lag i verden. Jeg har forbannet dette laget! Men mer eller mindre i det skjulte har jeg også vært ekstremt imponert over hva Wenger har klart å skape med begrensede ressurser i forhold til mange av konkurrentene.

 

Foruten Vieira som allerede har dratt, Pires og Bergkamp som vel har blitt for gamle, så er det bare Ljungberg igjen offensivt av den gamle generasjonen. Han sliter også med å finne seg selv, kanskje ikke minst på grunn av at Vieira og tryggheten er borte sentralt på midten og de geniale pasningene frem til Ljungbergs "Leo-løp" uteblir.

 

Nå sås det også usikkerhet rundt Henry og fremtiden i klubben. Han er for meg som står utenfor det eneste som nå er igjen av gamle Arsenal. Ikke boring Arsenal som Graham skapte men det utrolige Arsenal som Wenger skapte! Forsinner Henry så er jeg redd at Arsenal i de neste årene vil kjempe med lag som Middlesbrough, Bolton, Newcastle og ........Tottenham! Det er så uendelig viktig for dere at han fortsetter, bare for å holde på noe av det gamle. Dette for supporterne og ikke minst for alle de nye unge spillerne.

 

Som fotballidiot på 40 år vil jeg mye heller at fotballen skal være som Arsenal spilte, enn den som Chelsea og Liverpool spiller. "Ligg i forsvar, vent til motstanderen gjør feil, slå til og vinn 1-0"-filosofien som disse bruker har jeg overhodet ikke sans for. Jeg husker jeg så Chelsea-Wigan her like før nyttår. Chelsea på hjemmebane ledet 1-0 og de siste 10 minuttene så trakk de seg tilbake og forsvarte eget mål. Byttet inn Hooth (den forvokste tyskeren) mot Drogba og drev timewasting! Herregud så kjedelig, det er vel bare Drillo som kan glede seg?vEr det slik vi vil at fotballen skal bli? Liverpool prøver også på det samme, 0-0 er bedre enn 3-3! Dette står i sterk kontrast til den fotballen som Arsenal spilte for litt tilbake i tid. (får vel også si at United på Old Trafford i glansdagene mot Wigan aldri villet funnet på å slappe av med 1-0 ledelse.....)

 

Kanskje er denne "festfotballen" litt naiv? Kanskje er det derfor at Arsenal ikke har lykkes i Europa? I såfall er det synd for fotballen!

 

Så litt om fremtiden slik jeg ser den for Arsenal. Dere er den klubben som har jobbet best med å skaffe unge talenter. Om klubbene i Europa skulle stille U-21, så er vel Arsenal helt i toppen. Wenger har også vist seg å være den aller lureste av alle managere når det gjelder transfers. Med ny stadion i sikte så gjør dette at fremtiden ser lys ut, selv om ingen ting blir som det var...............................?!

 

Med sportslig hilsen

SIR A

Link to comment
Share on other sites

Var en bra kamp, men litt ukonsentrasjon på slutten endte FA cupen. Diaby var kampens store glede! Føler at jobben fremover er forsvaret. Var uansett skuffende dette her men slikt har det vært stort sett i år. Synes gutta gjør en god jobb i grunn og vi kunne fort vunnet kampen. Håper Wenger tar godt vare på Diaby og gir han plassen på midten sammen med Fabregas hvis ting fortsetter slik. Kjempe kamp Diaby.

Ang CL tror jeg vi taper på små marginer og tror arsenal sikrer seg 4 plassen ved sesongens ende. Så da er det bare å glede seg til neste helgs kamp.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kunne jeg benyttet anledningen til å hovere i en sådan stund men jeg føler heller at det er behov for å kunne gi noen trøstens ord fra en United-supporter!

 

Dere har hatt skader i år som har slått uheldig ut for dagens startoppstilling. I dag var det kun 2 - to - av de faste fra glansdagene tilbake, Campbell og Ljungberg. Dette bør være til ettertanke for alle og enhver! Det laget som disse to var en del av 2-5 år tilbake i tid spilte en fotball som var noe av det ypperste man kunne prestere, spesielt ett overgangsspill som overgikk alle andre lag i verden. Jeg har forbannet dette laget! Men mer eller mindre i det skjulte har jeg også vært ekstremt imponert over hva Wenger har klart å skape med begrensede ressurser i forhold til mange av konkurrentene.

 

Foruten Vieira som allerede har dratt, Pires og Bergkamp som vel har blitt for gamle, så er det bare Ljungberg igjen offensivt av den gamle generasjonen. Han sliter også med å finne seg selv, kanskje ikke minst på grunn av at Vieira og tryggheten er borte sentralt på midten og de geniale pasningene frem til Ljungbergs "Leo-løp" uteblir.

 

Nå sås det også usikkerhet rundt Henry og fremtiden i klubben. Han er for meg som står utenfor det eneste som nå er igjen av gamle Arsenal. Ikke boring Arsenal som Graham skapte men det utrolige Arsenal som Wenger skapte! Forsinner Henry så er jeg redd at Arsenal i de neste årene vil kjempe med lag som Middlesbrough, Bolton, Newcastle og ........Tottenham! Det er så uendelig viktig for dere at han fortsetter,  bare for å holde på noe av det gamle. Dette for supporterne og ikke minst for alle de nye unge spillerne.

 

Som fotballidiot på 40 år vil jeg mye heller at fotballen skal være som Arsenal spilte, enn den som Chelsea og Liverpool spiller. "Ligg i forsvar, vent til motstanderen gjør feil, slå til og vinn 1-0"-filosofien som disse bruker har jeg overhodet ikke sans for. Jeg husker jeg så Chelsea-Wigan her like før nyttår. Chelsea på hjemmebane ledet 1-0 og de siste 10 minuttene så trakk de seg tilbake og forsvarte eget mål. Byttet inn Hooth (den forvokste tyskeren) mot Drogba og drev timewasting! Herregud så kjedelig, det er vel bare Drillo som kan glede seg?vEr det slik vi vil at fotballen skal bli? Liverpool prøver også på det samme, 0-0 er bedre enn 3-3! Dette står i sterk kontrast til den fotballen som Arsenal spilte for litt tilbake i tid. (får vel også si at United på Old Trafford i glansdagene mot Wigan aldri villet funnet på å slappe av med 1-0 ledelse.....)

 

Kanskje er denne "festfotballen" litt naiv? Kanskje er det derfor at Arsenal ikke har lykkes i Europa? I såfall er det synd for fotballen!

 

Så litt om fremtiden slik jeg ser den for Arsenal. Dere er den klubben som har jobbet best med å skaffe unge talenter. Om klubbene i Europa skulle stille U-21, så er vel Arsenal helt i toppen. Wenger har også vist seg å være den aller lureste av alle managere når det gjelder transfers. Med ny stadion i sikte så gjør dette at fremtiden ser lys ut, selv om ingen ting blir som det var...............................?!

 

Med sportslig hilsen

SIR A

38059[/snapback]

 

Et godt innlegg som hever kvaliteten på kamptråden. Dog kanskje ikke så vanskelig, sammenliknet med disse:

 

- "tverrliggeren i veien ja....typisk"

- "Vi har vel vært nærmest?"

- "tverrliggeren igjen. typisk."

- "Der var vi ute..."

- "lol"

- "Det var den FA-cupen"

- "så ***** typisk. jaja, vi for vinne CL og sikre en bedre plass på tabellen da.

nok en forsvars tabbe?"

- "faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeen."

- "Da var Fa-Cupen i år historie.."

- "La psykosene florere.............."

- "...not available?"

- "Dette er bare ikke godt nok......................"

 

:angry: ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

en meget svak kamp. bolton skapte fryktelig lite, men det gjorde også arsenal. jeg telte vel 3 målsjanser til arsenal og 2 til bolton. nok en gang flopper laget fullstendig i et patetisk forsøk på å spille 4-5-1... mer er det vel ikke å si.

Link to comment
Share on other sites

Et godt innlegg som hever kvaliteten på kamptråden. Dog kanskje ikke så vanskelig, sammenliknet med disse:

 

:angry: ;) ;)

38075[/snapback]

 

 

Og ditt innlegg bidro - i tillegg til alle innleggene du ikke "godkjenner", med ovennevnte. Èn intetsigende, sur setning, og tre smileys... Way to go, er nok det mest gjennomtenkte innlegget på lenge...og så klargjørende og "on topic"! Oioioi.

 

 

 

 

På en måte klarer jeg ikke være for frustrert over at vi er ute. Jeg synes som Wenger 4.plass er den aller fremste prioriteringen, og med tanke på skadestatistikken i år, vil flere kamper bare gi potensielt flere skader. Årets sesong er bare ikke vår - jeg mener den gikk til icing allerede 10.sept, da vi tapte borte mot 'boro. At vi ryker ut av begge cupene er bare symptomatisk, men det skal i rettferdighetens navn noe til for å få spillet til å flyte som det gjorde i "glansdagene"...da hadde vi mer eller mindre en fast ellever...med et par ekstra innslag. Kanskje en 13-14 mann utgjorde den "vanlige" lagoppstillingen. Noen som har noe tall på hvor mange vi har brukt i år? Har jo nesten brukt en ellever bare på v.backen!

Masse nye, uerfarne spillere som ikke er like innkjørt i Arsenal-mønsteret. Når i tilegg noen av de etablerte melder seg ut under kampene, da må flaks til for å få et resultat, noe som vi ikke har hatt i år med tanke på alle som har gått i treverket.

Link to comment
Share on other sites

Med det forsvarsspillet vi viser om dagen så må vi nesten ha minst to mål for å være rimelig sikker på å vinne. Dessverre kommer vi ikke til score 2 mål noensinne i 4-5-1. Vi spiller uarsenalsk og skaper minimalt. Jeg kan ikke forstå at denne taktikken blir prøvd gang på gang når man ikke har sukksess med den.

 

Heldigvis var dette en av de minst viktige kampene vi har spilt etter jul, så jeg tar ikke så hardt på tapet. CL og PL ble av Wenger prioritert foran Fa-cupen, så vi får bare håpe på at vi kan få noe positivt ut av cupexiten.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig spent på hvilken taktikk Wenger og co legger opp til etter Bolton kampen. De har en veldig viktig oppgave i å bygge opp laget etter en vanskelig uke.

 

Wenger virket virkelig slapp og tung i intervjuet med BBC etter kampen. Sa at dette var hans tøffeste uke på jobb etter at han begynte i Arsenal.

 

Nå mener jeg jo faktisk at Arsenal var ganske bra mot Bolton. Dersom spillerene kan ta med seg alt det positive de viste, er det håp om tre poeng til uka.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at vi stiller med det laget vi gjør synes jeg kampen alt i alt er positiv. Djorou, Gilbert og Diaby greier seg bra. Campbell gjør en god kamp. Vi har store nok sjanser til å vinne kampen.....Endel bra å hente fra kampen selv om vi tapte.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om jeg er helt enig med denne ratingen:

http://www.arsenal-world.co.uk/news/loadne...=TMNW&id=264681

 

Flamini var banens beste. Det mener jeg helt bestemt. Men det jeg faktisk er enig i, er at Diaby gjorde en knall debut. Å ha slik kontroll på midtbanen i en kamp mot Bolton var imponerende. Diaby gjorde jobben, og vel så det! Teft og guts. Herlig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...