Jump to content

2006.01.28 Bolton Wanderers B


Andain

Recommended Posts

Guest Arsenal_4ever

Tøff kamp, og jeg redd. Vi har nå tapt to kamper på rad, og det å vinne på bortebane nå ville nok gitt selvtillitt.

 

Jeg håper jo selvfølgelig at vi vinner, men velger å ikke ha alt for store forhåpninger.

 

Vi vinner 1-0.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Campbell, Lauren, Henry spiller ikke , og dette er liksom toppen av kransekaka hvis vi ser på de som er ute fra før pga skader eller Afrika mesterskapet .

 

Jeg går ut fra at det spilles bare en kamp i 4 runde hvis det da ikke blir uavgjort . Er det hjemme og borte kamp så har vi en fair sjans . Er det ikke dette så tror jeg vi taper eller i beste fall en uavgjort . Går selfølgelig ut frra at det spilles bare en kamp siden det var bare en i 3 runde ( hvis ikke det ble uavgjort) . Hvis dere vet sikkert så gi meg beskjed .

Link to comment
Share on other sites

Som Evju påpeker i sitt innlegg, så er vi underdogs i denne kampen. Arsenal sliter borte, mens Bolton er solide på hjemmebane. Tidligere i høst vi smake litt på nettopp dette.

 

Jeg velger å holde kampen ganske åpen. Selv om Wenger velger å spare Henry, Lauren og Campbell, så skal det være nok å ta av. Selvsagt vil bli en tøff oppgave for forsvaret. Enig med Wenger angående hvilen til disse tre spillerne.

 

Våger meg med en 1-0 seier. Mål av Robin van Persie! :P

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen er Arsenal "under dogs". Det tror jeg passer ett "såret" Arsenal-lag.

Jeg tror vi slår knall hardt tilbake og vinner kampen, against all odds :D

 

Håper dog Wenger har guts til å droppe frøken Gilberto og starte med Flamini/Diaby. :)

...men har mine tvil ;)

 

I den formen Campbell er, tror jeg ikke det betyr all verden at Campbell er ute. Derimot svekkes vi betydelig av Lauren`s fravær.

 

Allikevel tror jeg vi vinner, 1-0. Van Persie B)

Link to comment
Share on other sites

Slik blir kampen:

Arsenal går ut i sin etterhvert vante 4-5-1 formasjon. v.Persie får rollen som enslig spiss. Bolton går ut med sin vante taktikk: "Hvor langt kan man sparke en Arsenalspiller?"

De har mer enn noen andre lag funnet "nøkkelen" til å demme opp for Arsenals freeflowing spill. Siden midtforsvaret vårt for tiden er på ferie, blir det nok et tap for Bolton. ;)

 

Har dog et håp om at Djorou kan komme inn for Sol og gjøre sine saker godt.

 

Skal vi ha en sjans er vi avhengige av at Gilberto settes på tribunen. (Men han blir sikkert kaptein...) og at Flamini og Diaby spiller på midten. Reyes venstre, Ljungberg høyre (i mangel på noe alternativ), DB10 og v.P på topp håper jeg... Gilbert h.back, AC venstre...

 

Hvis man skal komme med noe ønske for kampen, er det at Bolton spiller nøyaktig så brutalt og kynisk som de alltid gjør, men at Arsenal for første gang på leeeenge tar litt igjen, står på, og at dommeren faktisk er interessert i at det skal spilles fotball og ikke rugby, og dermed slår tidlig ned på forseelser fra Bolton. Dermed vil Arsenal se at "oi, vi klarer å vinne en kamp selv om det andre laget spiller over the top hardt!", de får enorm selvtillit og vi vinner alle de resterende kampene i PL. B) :)

Link to comment
Share on other sites

Bolton går ut med sin vante taktikk: "Hvor langt kan man sparke en Arsenalspiller?"

37595[/snapback]

 

:) Good one!

 

Kjenner det samme som jeg har kjent etter hver eneste elendige kamp denne sesongen; jo lenger tid det går etter en elendig kamp, begynner håpet å komme tilbake. Kanskje vi kan klare uavgjort, dersom van Persie har en god kamp :D

Link to comment
Share on other sites

Håper,men tviler,på at dette er kampen vi får en smakebit av Walcott.. Håper på denne 11'ern:

 

Lehmann

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Flamini-Pires

 

v.Persie-Bergkamp

 

Subs: Almunia,Larsson,Walcott,Reyes og Gilberto

Link to comment
Share on other sites

Håper,men tviler,på at dette er kampen vi får en smakebit av Walcott.. Håper på denne 11'ern:

 

Lehmann

 

Gilbert-Senderos-Djorou-Cole

 

Ljungberg-Diaby-Flamini-Pires

 

v.Persie-Bergkamp

 

Subs: Almunia,Larsson,Walcott,Reyes og Gilberto

37685[/snapback]

 

Walcott er indisponibel. Har spilt for The Saints i Fa-cupen. Ellers håper jeg ikke at Cole spiller denne kampen. Håper han sparer seg til mer viktigere kamper, som f.eks. kampen bare få dager etter denne.

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke forundret om vi går på et kjempetap på Reebok . Gruer meg og har mest lyst å ikke se kamp eller resultat på lørdagen . De fikk vell se hvor dårlig vi var i forsvaret på de lange ballene i Carlingcup mot Wigan . De kjem sikkert til å ha mange lange oppspill , samt stygt/saboterende spill .

 

Tipper 3-4 mål for Bolton og muligens 1 til oss .

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at Gilberto definitivt er ute med skade (arsenal.com), og da blir de to store spørsmålene hvem som spiller venstreback og sentral midtbane.

 

Morsomt at Gilbert skal få spille fra start igjen!

37696[/snapback]

 

Og Campbell skal spille, da blir det vel Djorou eller Senderos som Bekk. Da kan det fort bli diaby og FLamini sentralt på midten...

Link to comment
Share on other sites

Gilberto ute. Då blir det flamini og diaby på midten. Dette trur eg blir cup-exit.

37708[/snapback]

 

Er vel ikke noe i det innlegget ditt som skulle tilsi at vi ryker ut. Gilberto ute tror jeg bare er positivt i denne kampen. Det kommer til å bli krig, og da er Flamini og Diaby langt bedre krigere enn Gilberto. Gilberto har dessuten godt av en ørliten pause.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto ute. Då blir det flamini og diaby på midten. Dette trur eg blir cup-exit.

37708[/snapback]

 

Er vel ikke noe i det innlegget ditt som skulle tilsi at vi ryker ut. Gilberto ute tror jeg bare er positivt i denne kampen. Det kommer til å bli krig, og da er Flamini og Diaby langt bedre krigere enn Gilberto. Gilberto har dessuten godt av en ørliten pause.

37711[/snapback]

 

Greit, gilberto har vore veldig dårlig. Men er desse to noko bedre då? Flamini veit me kva står for. Diaby er treng heilt klart tid på å tilpasse seg.

 

Ikkje nok med det så er det jo klart at verken henry eller lauren er med, mens sol er usikker.

Link to comment
Share on other sites

Her vil vi bli slaktet... vi mangler Henry, Gilberto, Campbell, Lauren, Cole, Clichy, Cygan og Fabregas

 

Da vil laget bli noe sånt som dette:

------------------Lehmann-----------------

Gilbert----Djourou----Senderos----Garry

Pires------Diaby-------Flamini------Reyes

-----------Bergkamp-----v.Persie---------

 

Her er vi avhengig av en jobbende Reyes og v.Persie! Diaby må vise skikkelig hva han er god for og Flamini må være en "terrier" og løpe oppi ballfører hele tiden! Lehmann kommer også til å bli viktig her... Og Gilbert må fortsette det gode spillet! Jeg er veeldig usikker på venstrebacken og jeg velger Ryan Garry....

 

Her kommer vi til å bli GRUSET på Reebok..

Vi taper 4-1 med mål av RvP... Sorry, men jeg er så negativ med så mange skader/Afrikamesterskap/suspansjoner...

Link to comment
Share on other sites

Personlig trur eg ikkje det at Gilberto er ute betyr så mykje, rett og slett fordi han har vert så uhorveleg dårlig. Bedre er alternativet moglegens ikkje, det får vi sjå på laurdag, men verre kan det vel neppe bli?

 

Uansett vil eg heller ha Campbell som kaptein enn Gilberto. Spenningsmomentet er kva som blir gjort på backane. Vil Djorou spele back? Kan ikkje sjå noko anna alternativ med mindre Song blir sendt ned på venstrebacken, der han spelte for Bastia?

 

Blir nok 4-5-1:

Lehmann

Gilbert,Campbell,Senderos, Djorou/Song?

Pires/Ljungberg, Flamini, Diaby, Hleb/Pires, Reyes

van Persie

 

Laget er spanande i seg sjølv, men dette blir nervepirrande.

Link to comment
Share on other sites

Da vil laget bli noe sånt som dette:

------------------Lehmann-----------------

Gilbert----Djourou----Senderos----Garry

Pires------Diaby-------Flamini------Reyes

-----------Bergkamp-----v.Persie---------

 

Jeg er veeldig usikker på venstrebacken og jeg velger Ryan Garry....

 

Her kommer vi til å bli GRUSET på Reebok..

Vi taper 4-1 med mål av RvP... Sorry, men jeg er så negativ med så mange skader/Afrikamesterskap/suspansjoner...

37720[/snapback]

 

Vi taper ikkje 4-1. Taper vi blir det med 1, kanskje 2 mål.

 

Ellers er vel Ryan Garry skada - som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?article...ilberto+injured

 

Blir et rimelig ungt og spennende lag som skal møte Bolton i fa cupen, siden vi har flere nøkkelspillere skadet eller i Egypt for å hjelpe sitt landslag.

 

Hvem kommer til å spille denne kampen, og i hvilken formasjon skal vi spille?

Vi har spilt iår med 4 venstre backer, og ALLE er UTE til denne kampen, (Cole, Glichy, Cygan og Lauren) og dette må vel være ny rekord allerede i januar?? (Litt usikker på om Gilbert faktisk ble kastet inn på denne possisjonen en kamp, men husker ikke i farta)

 

Vi står da før lørdagens kamp med tre stoppere og en back, og de er Senderos, Campbell, Djourou og Gilbert som vår back stjerne.

Hva vil Wenger gjøre???

Jeg personlig ser ikke for meg hverken Senderos, Campbell eller Djourou som noen back.-løsninger i en slik kamp.

 

Jeg tror en løsning kan være å sette Gilbert på venstre back, og evt sette Flamini eller Larsson som høyre back.

De er nok hakket raskere i temposkifte enn en diger stopper, noe som er en avgjørende del for en back. Blir oftere mann mot mann rettvendt for kantspillere mot backer, enn det stoppere kanskje opplever mot spisser.

 

Sentralt på midtbanen vil vi mangle både Gilberto og Fabregas, noe som gir Wenger et vanskelig valg siden det også blir så mye nye kombinasjoner i forsvarsrekka.

Diaby vil nok starte sentralt, men med hvem?

 

Kanskje det kunne være fornuftig å sette inn Flamini på denne plassen med sin enorme løpskapasitet?

Hleb eller Pires er vel andre alternativer.......

 

På høyre midtbane kommer nok Ljungberg inn, mens venstre vil Reyes antakelig få muligheten.

Persie og Bergkamp er nok våre spisser denne lørdagskvelden.

 

Blir en vanskelig kamp med så utrolig mange skadet eller på landslagsreise, og det er ikke lett å få til et slagkraftig lag. Bolton er et fysisk tøft lag, med mange høye baller som en viktig del i spillesystemet.

Skal bli en utrolig tøff oppgave med et lag som er ungt og samtidig lite spille-erfaring med hverandre i de forskjellige lagdelene. Tror likevel vi kan overraske i denne kampen, for vi er ikke favoritter og Bolton kan da falle i et grep siden vi har mange skader og de vant på denne gressmatta tidligere denne sesongen. (+ vår enorme bortestatistikk ;) )

 

Det er viktig at spiller som Dennis, Jens, Sol og Fredrik drar med seg de andre på en positiv måte. At de går foran som forbilder og jobber for livet, og gir ungutta troa på at dette kan vi klare selv med x-antall utskiftninger.

Vi har klart dette før, og vi får krysse fingrene for at vi også denne gangen klarer dette.

 

 

Nå er jo spillere som Okocha, Faye, Diouf, og Jaidi også nede i Egypt å spiller, så vi møter faktisk et litt redusert lag. Noe vi ikke skal klage på.......

Link to comment
Share on other sites

Her vil vi bli slaktet... vi mangler Henry, Gilberto, Campbell, Lauren, Cole, Clichy, Cygan og Fabregas

 

Da vil laget bli noe sånt som dette:

------------------Lehmann-----------------

Gilbert----Djourou----Senderos----Garry

Pires------Diaby-------Flamini------Reyes

-----------Bergkamp-----v.Persie---------

 

Her er vi avhengig av en jobbende Reyes og v.Persie! Diaby må vise skikkelig hva han er god for og Flamini må være en "terrier" og løpe oppi ballfører hele tiden! Lehmann kommer også til å bli viktig her... Og Gilbert må fortsette det gode spillet! Jeg er veeldig usikker på venstrebacken og jeg velger Ryan Garry....

 

Her kommer vi til å bli GRUSET på Reebok..

Vi taper 4-1 med mål av RvP... Sorry, men jeg er så negativ med så mange skader/Afrikamesterskap/suspansjoner...

37720[/snapback]

Eing, men jeg tror ikke vi taper så stort.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

jeg tror vi vinner.... tror alle de nye slår positivt ut...

 

de vil vise seg frem, og kommer til å gi 110 prosent

 

 

optimist foran kampen

 

dessuten skal jeg på byen på lørdag,,, så enten blir det å feire avansement, eller drukne sine sorger...

 

nei, dette skal vi f... meg klare¨

 

we are the Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Her vil vi bli slaktet... vi mangler Henry, Gilberto, Campbell, Lauren, Cole, Clichy, Cygan og Fabregas

 

Da vil laget bli noe sånt som dette:

------------------Lehmann-----------------

Gilbert----Djourou----Senderos----Garry

Pires------Diaby-------Flamini------Reyes

-----------Bergkamp-----v.Persie---------

 

Her er vi avhengig av en jobbende Reyes og v.Persie! Diaby må vise skikkelig hva han er god for og Flamini må være en "terrier" og løpe oppi ballfører hele tiden! Lehmann kommer også til å bli viktig her... Og Gilbert må fortsette det gode spillet! Jeg er veeldig usikker på venstrebacken og jeg velger Ryan Garry....

 

Her kommer vi til å bli GRUSET på Reebok..

Vi taper 4-1 med mål av RvP... Sorry, men jeg er så negativ med så mange skader/Afrikamesterskap/suspansjoner...

37720[/snapback]

 

Eing, men jeg tror ikke vi taper så stort.

37732[/snapback]

 

I hele år har vi vært stabile bakover. Det meste vi har sluppet inn i en kamp i år er bare to mål! Så selv om vi kanskje stiller med svekket forsvar tviler jeg på om vi kommer til åtape med mange mål. Hvis dere ser på laget er midtbanen mye sterkere (fysisk) sentralt enn det laghet osm tapte mot Bolton sist. Det tror jeg vil gi oss en fordel. Når det gjelder backplassen er jeg sikker på at Campbell vil klare seg best blant midtstopperne ettersom han tidligere i sin karrierer har spilt spiss og derfor har noen offensive fibre i seg. Hvis det er noe som feller oss i denne kampen, så er det kommunikasjonsproblemer. Noen spillere kommer til å spille i uvante posisjoner i tilegg til at noen nye spillere kommer inn på laget. Dette kommer garantert til å føre til feil. Hvis vi taper blir det maks med to mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...