Jump to content

2006.01.28 Bolton Wanderers B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply
Et godt innlegg som hever kvaliteten på kamptråden. Dog kanskje ikke så vanskelig, sammenliknet med disse:

 

:) :P ;)

38075[/snapback]

 

 

Og ditt innlegg bidro - i tillegg til alle innleggene du ikke "godkjenner", med ovennevnte. Èn intetsigende, sur setning, og tre smileys... Way to go, er nok det mest gjennomtenkte innlegget på lenge...og så klargjørende og "on topic"! Oioioi.

 

38083[/snapback]

 

Som du kanskje ser var det to setninger, én positivt ladet, én noe mer negativ. Og ja, innlegget var gjennomtenkt og utkom av følgende: Når jeg en sjelden gang ikke har mulighet til å se Arsenal, leser jeg gjerne igjennom kamptråden her på gunners.no som et substitutt. Dette fordi jeg ønsker å lese om kampen slik mine med-gooners så den, ikke slik eksempelvis VG eller The Sun så den.

Da er det bare så synd at de debattantene som faktisk gidder å arbeide og reflektere litt før de poster innlegget sitt, formelig drukner blant den type innlegg som jeg nevnte.

 

Og selv om jeg ser at du sto for flere av de nevnte innlegg L_J, var ikke kritikken rettet mot deg personlig. Det var mer et hjertens sukk over at kamptråden "Bolton-Arsenal" først ble interessant da en Manchester United-supporter grep pennen/tastaturet.

 

Videre debatt kan føres her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uhyre skuffet over at vi er ute av fa cupen.

Egentlig en grei gjennomført kamp hvor vi skaper lite, men

det gjør ikke Bolton heller.

Typisk at en forsvarsfeil igjen ødelegger.

Diaby og Flamini var gode på midten.

Reyes spiller langt under hva vi er vant fra ham.

Link to comment
Share on other sites

Er utrolig skuffet nå selv om jeg ikke hadde de største forventningene til kampen. Men, gutta gjorde en såpass god forestilling at ettersom kampen skred frem hadde jeg stor tro på seier eller hvertfall omkamp. Målet var igjen resultat av slitne hoder og ben samt ekstremt dårlig markering i midten. Har sett dette litt for mange ganger i det siste. Vi er litt tilbake der vi var i fjor; litt for mange enkle mål imot.

 

Forøvrig syns jeg kampen var positiv med tanke på hvilket lag vi stilte med. Mange av de unge viser at de ikke er langt bak de mer etablerte og spesielt Diaby viser at han har et enormt potensiale. Mange har blitt benevnt som "den nye Vieira", av alle jeg har sett kommer Diaby nærmest. Gode vendinger, sterk, uredd og villig til å ta de lange løpene inn i boksen. Etterhvert som kampen utviklet seg ble han også taktisk bedre og virket som han fant seg tilrette sammen med Flamini som også gjorde en god kamp etter litt startvansker. Diaby ble nok sliten på slutten og falt litt ut de siste 15. Gleder meg enormt til fortsettelsen hvis utviklingen hans blir som Wenger håper.

Djourou og Gilbert overbeviser mot veldig vanskelige motspillere og er mer enn klare for dette nivået. Djourou sliter naturlig nok noe med plasseringen, men har hurtighet og styrke så det holder. Han virker i tillegg nokså sterk i luften. Gilbert hadde en vanskelig oppgave med Stelios og banens i mine øyen beste spiller: R Gardner. Den unge backen kommer likevel godt fra det med enkle løsninger, hurtighet og god teknikk. Noen skjønnhetsfeil blir det, men annet kan man ikke forvente.

Senderos gjør som man kan forvente i en ny posisjon og har vel en grei kveld uten de store pluss. Sliter litt med tempoet til den unge portugiseren som kommer inn og det var vel ikke overraskende..

Fremover på banen hadde i mine øyne van Persie en meget god kamp. Ljungberg kommer seg stort i 2. og tar ansvar. Hleb og Reyes forventer jeg mer av. Begge har noen magiske øyeblikk med gode pass og løsninger, men begge forsvinner ut av kampen i perioder.

 

Alt i alt syns jeg kampen var et steg i riktig retning. Mindre klaging og sutring, gutta kjempet og lot seg ikke sparke ut av kampen. Faktisk hadde Flamini og Diaby ganske god kontroll sentralt og Bolton skapte vel ingen store sjanser før målet? Vi hadde noen muligheter og normalt sett burde vi hatt et mål med vanlig uttelling.

 

Det er derfor jeg nå er skuffet. Syns det var så mye positivt i kampen at jeg virkelig hadde troen på at dette skulle gå. Det ville vært en enorm booster for selvtilliten og hadde gitt mange av de unge en kjempegod følelse.

Noen har nevnt at Bolton var svekket; vel de stiller med sitt beste forsvar, normal sentral midtbane, har Davis og Stelios fremme så ut i fra vanlig oppstilling manglet vel bare Diouf og Faye. All honnør til gutta som gjør en god kamp ut i fra forutsetningene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...