Jump to content

2006.01.28 Bolton Wanderers B


Andain

Recommended Posts

bolton.gif

Bolton Wanderers 1-0 Arsenal

Reebok Stadium, Lørdag 28 Januar klokken 18:40

 

1 - 0 Stelios Giannakopoulos '84

 

Tilskuere: 13,326

Gule kort : Davis (BOL), Reyes (ARS), Diaby (ARS), Senderos (ARS), van Persie (ARS), Gilberto (ARS)

 

Lagoppstilling:

Bolton Wanderers : Jussi Jaaskelainen, Tal Ben Haim, Bruno N`Gotty, Joey O'Brien, Ricardo Gardner, Kevin Nolan, Ivan Campo, Hidetoshi Nakata, Stelios Giannakopoulos, Kevin Davies, Jared Borgetti. Innbyttere : Ian Walker, Nicky Hunt, Jarostaw Fojut, Matt Jansen, Ricardo Vaz Te.

 

Arsenal : Manuel Almunia, Philippe Senderos, Johan Djourou, Sol Campbell, Kerrea Gilbert, Freddie Ljungberg, Mathieu Flamini, Abou Diaby, Alexander Hleb, Jose Reyes, Robin van Persie. Innbyttere: Mart Poom, Sebastian Larsson, Nicklas Bendtner, Arturo Lupoli, Fabrice Muamba

 

Dommer:

Mike Dean (Wirral)

 

TV kanaler:

SuperSport 7 SA

Diema Xtra

Sport 1 UKR

BBC One

C+ Blauw

Sport 2 HU

Sky Calcio 3

Kanal Turk

Viasat Sport 1 (Danmark)

SportN

 

TV / Radio streams:

DragonTv (PPStream)

DragonTv (Sopcast)

 

(Fjern http:// foran linkene)

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

PPLive | PPLive Synecast | SoPCast | Coolstreaming Media Center | PPStream | Tvkoo | TVAnts

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

Thierry Henry (skadet)

Lauren (skadet)

Robert Pires (hviles)

Dennis Bergkamp (hviles)

Gilberto (skadet)

Ashley Cole (skadet)

Gael Clichy (skadet)

Pascal Cygan (skadet)

Cesc Fabregas (suspendert)

Kolo Toure (Afrikanske Mesterskapet)

Emanuel Eboue (Afrikanske Mesterskapet)

Emmanuel Adebayor (Afrikanske Mesterskapet)

 

Tidligere møter:

18.09.2004 Arsenal 2-2 Bolton Wanderers (Premier League)

15.01.2005 Bolton Wanderers 1-0 Arsenal (Premier League)

12.03.2005 Bolton Wanderers 1-0 Arsenal (The FA Cup)

03.12.2005 Bolton Wanderers 2-0 Arsenal (Premier League)

 

Troppene:

Kommer

 

Før avspark:

Dette kommer på ingen måter til å bli noen enkel kamp sett utifra vår statistikk på Reebok Stadium de siste årene. Når vi i tillegg må klare oss uten spillere som Thierry Henry, Lauren og Sol Campbell som samtlige hviles øker følelsen over at denne kampen fort kan ende som de 3 siste på Reebok.

 

Arsene Wenger har gjort det klart at FA Cupen ikke prioriteres (dog kanskje litt merkelig at Wenger da valgte å spille med bl.a. Thierry og Sol i Carling Cup oppgjøret mot Wigan Athletic?) da han kom med følgende pre-match kommentar på www.arsenal.com;

 

“We will rest many players on Saturday,” he said. “We will not take a chance in the FA Cup.

 

“Many players have hamstring problems. Lauren, Campbell, Henry will all be rested. They will not be in a position where they can play or at least play without a risk.

 

“We will focus on the Premiership to get in the Champions League positions.”

 

Men dersom vi legger til sides alt som heter statistikk og listen over utilgjengelige spillere må det før eller senere løsne for laget på bortebane. Jeg tror og håper at dette blir vendepunktet jeg tidligere har etterlyst. Selv om vi ikke har Thierry på topp, har van Persie ved flere annledninger vist hva han er i stand til på fotballbanen. Han alene kan føre klubben vår videre til neste runde i FA Cupen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Vi hadde skikkelig uflaks da vi møtte de sist. selv om vi tapte fortjente vi ihvertfall uavgjort.

Jeg hadde håpet på lettere motstand de første rundene, men får ta til takke med bolton.

Vi vinner en knepen seier. 2-1, henry 2.

Link to comment
Share on other sites

håper det blir litt lettere motstand denne gangen, og at vi stiller med de beste spillerne som er klare for kamp, da tror jeg det kan bli en tøff kamp men at arsenl stikker av med seieren til slutt, 1-0 ved reyes.

Link to comment
Share on other sites

Vi går vel inn i denne kampen som underdogs. Bolton er svært gode på Reebok, og har ikke tapt hjemme siden andre serierunde, og det er også det eneste hjemmetapet de har denne sesongen. Vi fikk smake på pukkelen da vi reiste til Reebok for snaue to måneder siden, og måtte reise hjem med 0-2.

 

Pr dags dato er det ingenting som tyder på at vi skal klare å snu den elendige bortestatistikken vi har, så jeg tror heller ikke vi klarer det nå. Bolton har et bra lag, og vi har noe som ligner på et middelmådig Championship-lag med en gang vi forlater N5.

 

Det kommer til å gjøre vondt dersom vi taper denne kampen. Da er Arsenal, cuplag nr. 1 så langt dette tiåret, ute av kanskje verdens mest prestisjetunge cup, og kanskje vår største sjanse til å få en pokal (av betydning) dette året borte. Jeg er fryktelig nervøs for denne kampen, som jeg tror blir en reprise av forrige kamp her. Jeg tror det ender med et 0-2-tap.

Link to comment
Share on other sites

Vet noen om denne kampen blir sendt på tv?

Hvilken kanal?

36913[/snapback]

 

Bla tre innlegg opp i tråden, så får du svar på spørsmålet ditt....

 

...

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en veldig tøff kamp så jeg håper Wenger klarer å spare litt krutt i kampen mot Wigan. Bolton kommer garantert til å spille fysisk knallhardt for å kjempe oss ut av stilen men Wenger må etter min mening ikke gå over til 4-5-1 av den grunn. Vi må spille 4-4-2 med streng defensiv disiplin og satse på å kontre de i senk når de blir utålmodig.

Sånn som dette bør Arsenal spille etter MIN mening:

 

Lehmann

Gilbert Cambell Senderos Lauren

Ljungberg Flamini Gilberto Hleb

Reyes Henry

 

Har noen noen innvendinger?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Arsenal ikke klarer å komme med effektive mottrekk mot fysisk fotball. Kneble Arsenal på midten og pumpe opp mot usikre midtstoppere og voíla, suksess. Dette vil vi også få se på lørdag. Som Wenger så altfor godt vet.

 

Med en bortestatistikk som den Arsenal viser, kan jeg ikke skjønne annet enn at Bolton er favoritter. Arsenal har kanskje et bedre lag på papiret, men papir hjelper så indelig lite. Det er på banen fotballen skal spilles.

 

Senderos er en ung mann som får flere og flere rynker i pannen for hver kamp som går. Jeg tror, som flere andre, Djourou burde få forsøke seg. Han komplenterer Campbell bedre. Men jeg tror ikke noe annet enn at vi fortsetter med samme forsvar enda en kamp og Cole er tilbake, noe som ironisk nok sørger for at vår beste mann de par siste kampene settes ut av laget.

 

Jeg vil gjerne se Diaby igjen. En spiller jeg umiddelbart fikk sansen for. Både teknikk og styrke. We shall see.

 

Van Persie kommer inn på laget igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Wenger...on looking ahead to the FA Cup

"Saturday we will rest many players. It is the FA Cup on Saturday, we have many injuries, and many players have hamstring problems - two or three hamstrings - we will not take a chance in the FA Cup. Lauren, Campbell, Henry will all be rested."

 

Høres ikke bra ut..

 

 

 

http://www.arsenal.com/article.asp?article...al+was+naive%27

Link to comment
Share on other sites

northbank

Forfattet den , 12:34 AM Wenger...on looking ahead to the FA Cup

"Saturday we will rest many players. It is the FA Cup on Saturday, we have many injuries, and many players have hamstring problems - two or three hamstrings - we will not take a chance in the FA Cup. Lauren, Campbell, Henry will all be rested."

 

Høres ikke bra ut..

 

For meg høres dette fornuftig ut, og det gir signaler om at de ikke skal ofre spiller som KAN bli langtidskadet i en cup kamp.

Høres ut som om Wenger virkelig ser for seg viktigheten av å komme til cl plass (kval) neste sesong, så han gambler ikke med spillere som kan få en langtidskade med å spille halvskadet i en kamp.

 

Dessuten er det mange viktige kamper fremover (serie og cl), og vi har et godt nok lag til å slå ifra oss mot Bolton selv med enkelte viktige brikker ute av laget.

Tipper laget løfter seg, og klarer MINST en omkamp :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger...on looking ahead to the FA Cup

"Saturday we will rest many players. It is the FA Cup on Saturday, we have many injuries, and many players have hamstring problems - two or three hamstrings - we will not take a chance in the FA Cup. Lauren, Campbell, Henry will all be rested."

 

Høres ikke bra ut..

 

 

 

http://www.arsenal.com/article.asp?article...al+was+naive%27

37329[/snapback]

 

Han har resignert. Bolton borte bør nesten være en umulig oppgave for oss nå. Det som kan være spennende er jo at ungguttene gjerne kan komme inn og gjøre det like bra som gamlingene, basert på knallhard innsats.

 

Det ser ut som Wenger vil satse alt på serien. Vi har ikke råd til å bruke spillerne våre i CL, FA Cupen og PL. Synes det er fornuftig prioritering jeg.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Arsenal ikke klarer å komme med effektive mottrekk mot fysisk fotball. Kneble Arsenal på midten og pumpe opp mot usikre midtstoppere og voíla, suksess. Dette vil vi også få se på lørdag. Som Wenger så altfor godt vet.

 

Med en bortestatistikk som den Arsenal viser, kan jeg ikke skjønne annet enn at Bolton er favoritter. Arsenal har kanskje et bedre lag på papiret, men papir hjelper så indelig lite. Det er på banen fotballen skal spilles.

 

Senderos er en ung mann som får flere og flere rynker i pannen for hver kamp som går. Jeg tror, som flere andre, Djourou burde få forsøke seg. Han komplenterer Campbell bedre. Men jeg tror ikke noe annet enn at vi fortsetter med samme forsvar enda en kamp og Cole er tilbake, noe som ironisk nok sørger for at vår beste mann de par siste kampene settes ut av laget.

 

Jeg vil gjerne se Diaby igjen. En spiller jeg umiddelbart fikk sansen for. Både teknikk og styrke. We shall see.

 

Van Persie kommer inn på laget igjen.

37299[/snapback]

 

Nokså enig med deg. Senderos og Campbell baki der er katastrofe. Det er

bare å slå lange høye baller bak dem så er vi i trøbbel.

Senderos er utrolig ujevn i prestasjonene sine. Han gjør sine saker bra

når ballen er foran han, men han har panikk med en gang ballen kommer høyt litt bak.

Vi må ha en med fart inn som midtstopper som jeg påpekte før Wigan kampen.

Nå har de dummet seg ut 2 kamper på rad. Håpet er at Wenger setter ut en av dem.

Spiller liten rolle hvem Campbell skuffer like mye han og.

Djorou inn der.

 

Diaby virker lovende, men jeg håper Gilbert får beholde høyrebackplassen.

Han har vært en av de som virkelig har stått fram i de 2 seneste kampene.

Van Persie må inn. Reyes må vrakes nå. Kjør med Pires og Hleb på hver

side. Hleb viste lovende ting mot Wigan.

Reyes er rett og slett for veik i kamper som Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Wenger...on looking ahead to the FA Cup

"Saturday we will rest many players. It is the FA Cup on Saturday, we have many injuries, and many players have hamstring problems - two or three hamstrings - we will not take a chance in the FA Cup. Lauren, Campbell, Henry will all be rested."

 

Høres ikke bra ut..

 

 

 

http://www.arsenal.com/article.asp?article...al+was+naive%27

37329[/snapback]

 

Han har resignert. Bolton borte bør nesten være en umulig oppgave for oss nå. Det som kan være spennende er jo at ungguttene gjerne kan komme inn og gjøre det like bra som gamlingene, basert på knallhard innsats.

 

Det ser ut som Wenger vil satse alt på serien. Vi har ikke råd til å bruke spillerne våre i CL, FA Cupen og PL. Synes det er fornuftig prioritering jeg.

37340[/snapback]

 

Ser ikke på det at Lauren og Campbell blir spart på som noe problem.

Gilbert har vært glimrende og Djorou/Senderos funker bedre enn

Senderos/Campbell.

VP var giftig mot Wigan så det er helt greit syns jeg.

 

Blir laget noe slikt:

 

Lehmann

 

Gilbert Senderos Djorou Cole

 

Hleb Diaby Gilberto Pires

 

Bergkamp VP

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at Wenger delvis gir blanke i FA cupen nå og vil konsentrere seg om PL og CL.

Å hvile Henry er forsåvidt forståelig, men problemet er at vi er sykt avhengig av han for å få tempo i angrepsspillet..og ikke minst score mål.

 

Sist vi spilte mot Bolton slet vi voldsomt, tross for at de alltid driver med dirty tricks i kampene, så ble vi kjempet ut av stilen rent fysisk.

 

Men, er det noen grunn til at Arsenal blir mer sliten enn andre lag?

Syns ikke spillerne klarer å løpe ordentlig i mer enn 75 min. lenger og de har da taklet tette kampprogram bedre enn dette før.

Er det for lite fysisk og for mye teknisk på treningene??

Forbedring og trening av samhandling, duellspill og plasseringevne defensivt er også nødvendig ser det ut til.. ;)

 

Med borteformen vi har i år er jeg ikke akkurat optimist, men får håpe at de som skal spille overrasker og gir oss avansement eller i det minste omkamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...