Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Diaby har et stort potensiale, men pga av skader kommer han nok aldri til og slå gjennom hos oss, dessverre. Mener det er bare å selge hvis noen er interessert, pengene kan komme godt med til noe annet. Vi har god dekning på midtbanen uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Diaby kommer til å være skadeplaget så lenge han spiller i PL. Han er offer for sine egen fysikk og teknikk. Han har fantastisk teknikk og er enorm til å skjerme ballen mens han har den i beina, men dessverre er han høy og på langt nær rask nok i beina til å komme seg unna når 100kg bavian kommer med knottene først i stor fart.

Link to comment
Share on other sites

Det er snart 9 måneder siden Robinson forsøkte å ødelegge Diabys karriere

 

Fortsatt er det ankel/legg på høyrebeinet som plager ham, og det har gjort det gjennom hele sesongen. 10/11 sesongen har vært ett skritt tilbake for Diaby som bare har vært involvert i 20 kamper (mot 40 forrige sesong).

 

Jeg er stor fan av Diaby og mener han har kvaliteter som gjør at han hører hjemme i det aller ypperste selskap.

 

I motsetning til flere av dere andre synes jeg han presterer på et jevnt høyt nivå når han først er skadefri. Eneste kampen jeg kan huske han var svak denne sesongen, var i kampen mot Huddersfield. I mine øyne ville det være galskap å la en så talentfull og ung spiller forlate klubben.

 

På tide med noe hestemorkake eller en dose snåsamann? :D

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne ville det være galskap å la en så talentfull og ung spiller forlate klubben.

 

I mine øyne også. Godt å se at det er flere som har samme syn som meg når det kommer til Diaby. Diaby har potensialet til å bli verdensklasse

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne også. Godt å se at det er flere som har samme syn som meg når det kommer til Diaby. Diaby har potensialet til å bli verdensklasse

 

Potensialet til å bli verdensklasse har han hvertfall i fysikken og beina. Tror bare det mentale til Diaby er fullstendig borte.

 

Samtidig sa han senest i februar at han drømte om å spille for Barcelona eller Real Madrid og det siste klubben trenger er etter å ha investert 7 sesonger i en spiller som tar et steg opp i verdensklasse sjangeren er at han ønsker seg vekk fra klubben.

 

Som sagt så tviler jeg på at han vil få det gjennombruddet han må få i Arsenal. Uflaks og en formasjon som ikke passer han helt er noe av grunnen til det.

Link to comment
Share on other sites

Det er snart 9 måneder siden Robinson forsøkte å ødelegge Diabys karriere

Må ikke glemme Bartons kremtakling....

 

Diaby kommer til å få sånne smeller så lenge han spiller i PL. Så lenge det er dommere som tillater at man tar mann så lenge man på et eller annet tidspunkt er borti ballen så kommer Diaby ingen vei i fotballens hjemland dessverre. Det er ikke tilfeldig at det er Diaby det går utover. I motsetning til mindre spillere som Arshavin så er Diaby stor og tung. I stedet for å gå rundt eller hoppe over når taklingen kommer så står Diaby på beina og får taklingen i anklene og leggene. Han er et offer for egen fysikk

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en spillertype Arsenal trenger. Heldigvis har Wenger også sett

at vi trenger litt høyde i stallen.

Diaby har egenskaper ikke mange andre på midtbanen til Arsenal har, og er definitivt ikke en spiller jeg syns vi skal selge.

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 1 2011, 11:06 PM) 226136[/snapback]

Tror bare det mentale til Diaby er fullstendig borte.

 

Det virker jo å være noe som gjelder Arsenal på generell basis

Link to comment
Share on other sites

Diaby skal vist, i følge the sun, eie en Tottenham drakt. Ikke nok med det, men han bruker den også. Huff og huff

 

Jada, vet det er the sun, men var en litt spesiell sak, så tenkte det var min plikt å måtte meddele dette med dere medgooners.

Link to comment
Share on other sites

Diaby skal vist, i følge the sun, eie en Tottenham drakt. Ikke nok med det, men han bruker den også. Huff og huff

 

Jada, vet det er the sun, men var en litt spesiell sak, så tenkte det var min plikt å måtte meddele dette med dere medgooners.

 

Skjønner folket ikke at The Sun er den største horeavisa som noen gang har eksistert? The Sun skriver kun falsk, og vrir å vender på ALT som blir sagt. Har ikke noen tro på at han eier den drakta.

Link to comment
Share on other sites

Hvis to gode venner som spiller på hvert sitt rivaliserende lag og de hjemme leker seg litt ved å bruke hverandres drakter hjemme, så klarer jeg virkelig ikke å se hva som er problemet med det. Dette er en ikke-sak i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tok litt hardt i sist post om Abou Diaby, leser her hva Diaby egentlig sier: http://ladyarse.co.uk/2011/06/what-diaby-really-said-about-the-spurs-shirt/?

 

At Diaby har talent er det ingen tvil om, men om han noensinne kommer til å få nok kamper på rad uten skade til at Arsenal får noe ut av det er mer usikkert.

Link to comment
Share on other sites

står på sky sport også Arsenal midfielder Abou Diaby has been quoted as stating that he owns and wears a Tottenham Hotspur shirt. ja ja

 

 

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6979227,00.html

Og? Intervjuet i pacmans link er uansett det ekte.

 

Folk må slutte å tro at Sky Sports er 100% pålitelige og spot on til enhver tid. Det ligger hele tiden artikler og diverse påstander inne på deres side som er falske. Trenger bare å gå en uke tilbake i tid, da de blåste hele "van Persie slakter Barcelona og Chelsea-saken" over hele forsiden sin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Riktig å avslå bud på Diaby hvis klubben mener de kan få bukt med hans skadeproblemer. Gutten har et fantastisk toppnivå og har etter mitt syn blitt mye flinkere til å spille fra seg ballen i rett tid, noe som var mitt store ankepunkt mot ham før. I tillegg er han etter mitt syn den eneste i troppen vår i tillegg til Song som har fungert som defensiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...