Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

Fabregas ble dyttet og hektet samtidig,så hvis dette ikke er straffe kom å fortell meg hvor man finner en klarere straffesituasjon!! :D ps. rooney skulle hatt sitt andre gule for hands. typisk at dommern er woman`s tolvte mann

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Igjen er vi tannløse, uten plan og alt for svake.

 

Vær så snill å ikke skyld på dommeren, det blir bare patetisk.

 

Henry, Reyes, Bergkamp, Gilberto, Hleb, Cygan og Lehmann presterer så til de grader svakt idag at jeg er nesten sjokkert.

 

Dette var utrolig svakt.

 

I 4-5-1 er vi et lett bytte og vi skaper nesten ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Ja, to klare situasjoner der Charlie! Straffe vil jeg si det var, Neville låser beina på Fabregas. Rooney handser..rødt kort normalt.

Så synd at Pires ikke satte sin gigantsjanse i 2.omg.

Men Utd hadde noen farligheter de og.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren ødelegger den kampen her... Arsenal skulle hatt en klar straffe, samtidig Rooney skulle ha hatt rødt kort... Han tar hånda fram og er nær ballen... Han skulle ha hatt det andre gulr kortet.. Fabregas blir tatt klart inne i streffe feltet... Dårlig av dommeren som ikke ser det... Beina hans blir låst... Også en annen ting jeg så i dag var at Henry sto stille, og stoppa opp... Hvorfor det? Når han er den eneste spissen må han også være opp der det skjer... Han ligger nede i midtbaneleddet hele tida... Men for det spilte Arsenal en grei kamp... :D

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt skal man ikke bare skylde på dommeren. Arsenal må sitt ansvar for at det ikke skapes mer. Men det er fordømt typisk at slike episoder ikke går vår vei. Ingen hadde blitt overrasket om situasjonene hadde fått et annet utfall på OT.

 

I utgangspunktet ingen lett kamp. Jeg hadde trodd at vi ville fått kjørt oss enda mer. Ganske jevnt, men Man U virket farlige mot slutten.

 

Cygan viser igjen at han ikke holder mål. Videre er det også mange andre spillere som viser at de ikke lever opp til sitt beste. Det er for dårlig.

 

I PL venter nå Boro (hjemme), Everton (borte) og West Ham (hjemme). Måtte laget da finne tilbake til Pompey-formen.

Link to comment
Share on other sites

Igjen er vi tannløse, uten plan og alt for svake.

 

Vær så snill å ikke skyld på dommeren, det blir bare patetisk.

 

Henry, Reyes, Bergkamp, Gilberto, Hleb, Cygan og Lehmann presterer så til de grader svakt idag at jeg er nesten sjokkert.

 

Dette var utrolig svakt.

 

I 4-5-1 er vi et lett bytte og vi skaper nesten ingenting.

33465[/snapback]

Ironi ja...

Link to comment
Share on other sites

Ikkje for å skylde på dommaren, men me har hatt maks uflaks med dommeravjørelsar denne sesongen. Klar straffe meiner eg.

 

Begge lag hadde store sjanser, så det kunne gått begge veier. Men er fortsatt litt bitter for at me ikkje klarte å sette ein, og at me ikkje fekk straffe.

Reyes gjer nok ein god kamp, liker det eg ser av han for tida.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, og samma f***; vi mangler sjefen på midtbanen. Sånn er det nå en gang denne sesongen. Med Paddy på plass hadde vi cruiset til seier i dag. Og nei, 4-5-1 passer oss ikke, ser det ut for. Det blir for lite trykk på kantene i den formasjonen, det er bare å innse det.

 

Straffe? Tja, sier jeg. Noen dommere hadde blåst, Poll gjorde det ikke. Og det var ikke hands på Rooney.

 

Forøvrig; det snilleste oppgjøret mot United på gud vet hvor lang tid. Det sier noe det også.

Link to comment
Share on other sites

Alle pessimister, take that!

 

Arsenal rundspiller united til alle spillets regler før pause. Etter pause blir det derimot litt mer innsats fra united, men vi styrer kampen forde. Med Cole i denne kampen haddi vi vunnet 3-0 og manure hadde så vidt fått ballen nær 16-metern. Cygan gjør en grei kamp, men sliter i andre omgang. Men sett ut fra alt var dette en veldig god kamp av Arsenal. Synes at spillet ble kjedeligere når det ble 4-4-2, for Reyes gikk jo ut og det betyr mye.

Hleb sin beste kamp i Arsenaltrøya, til tider driblet han og spilte med Henry så jeg trodde vi hadde kjøpt ny spiller. MoM var derimot Kolo Toure. Fy f.... han kan bare ikke dra til Afrika nå..... Han er lagets store spiller for tiden.

 

Det eneste negative jeg ser med dette er hvor sterkt denne skaden til Henry påvirker han. Det er ikke de gode gamle løpene, ikke den samme "breathtaking" farten nedover kanten.

Vi ser bare små glimt. Og det er synd, for vi trenger Henry i toppform på topp. Men uansett, good game.

 

 

Ergelig med den straffa, men Henry fikk vel en liten fordel like etter, så kanskje det var derfor?

 

Iallefall, INGEN grunn til å rope ulv. Vi kan greie dette.

Link to comment
Share on other sites

En ok match, men ikke mer.

Jeg syns ikke 4-5-1 fungerer noe særlig. Får kanskje mer trykk på midtbanen, men når spillerne ikke mestrer bevegelsene foran ballfører blir det mye støttepasninger og tannløst foran mål.

Spesielt blir det tafatt på slutten av kampen. Virket som kreftene tok slutt etter 80 min.

Henry spiller en bra match, men kan ikke drive å plasserere seg langt nede på midtbanen og på kanten. Har jo ingen target mann i bakrommet.

Og kjære vene som vi savner Ashley Cole baki der! Cygan sliter voldsomt i 2.omg. :D

Ellers var det klar straffe til Fabregas, men Poll følger ikke helt med som vanlig.

Syns Toure, Reyes, Gilberto var best i dag. Henry er glimtvis bra.

 

Men...hvor er 10 sekunds-kontringene, oppfinnsomheten og bevegelsene foran mål og når skal det bli slutt på skytevegringa??

 

Alt i alt skuffende med nok et poengtap og vi scorer ikke nå heller. :ph34r:

 

Ser ikke noe annet enn at forsterkninger trengs. Litt nytt blod med nye kvaliteter og en sterkere tropp, men det trenger jeg kanskje ikke å ta opp nå..

Link to comment
Share on other sites

Uansett, og samma f***; vi mangler sjefen på midtbanen. Sånn er det nå en gang denne sesongen. Med Paddy på plass hadde vi cruiset til seier i dag. Og nei, 4-5-1 passer oss ikke, ser det ut for. Det blir for lite trykk på kantene i den formasjonen, det er bare å innse det.

 

Straffe? Tja, sier jeg. Noen dommere hadde  blåst, Poll gjorde det ikke. Og det var ikke hands på Rooney.

 

Forøvrig; det snilleste oppgjøret mot United på gud vet hvor lang tid. Det sier noe det også.

33476[/snapback]

 

Som vår tidligere svenske keeper Remi nevnte etter kampslutt er det ikke nødvendigvis Patrick Vieira vi savner på midtbanen. Edu kunne nok sammens med Gilberto gjort underverker for laget vår denne sesongen også. Selv om det var litt opp og ned med han til tider hadde han kvaliteter som Arsenal 2005/2006 helt klart kunne hatt nytte av.

 

Neville Vs Reyes blir ikke helt det samme som i "gode gamle dager" når det var Keane Vs Vieira i disse kampene mot Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

Straffe? Ærlig talt. Poll ser an situasjonen, Henry får fordelen av den - og blåser den utenfor fra syv meter. Helt greit at Poll lar den gå til fordel for min del.

 

Når det gjelder kampen forøvrig var det som forventet, faktisk litt bedre, synes jeg. Jeg hadde ikke regnet med at dagens Arsenal skulle overkjøre Manchester United. De spilte imidlertid jevn(god)t med United og fikk et fortjent uavgjort resultat.

 

Defensivt var det god kontroll, som det jevnt over har vært i år. Fremover derimot er det igjen det offensive som svikter. Flyten uteblir og de raske overgangene lykkes ikke.

Jeg tror mye ligger i det mentale. Dette laget er på papiret akkurat det samme som dominerte i Vieiras skadefravær i begynnelsen av forrige sesong. Den gangen surfet man imidlertid på en "immortal" medgangsbølge og alt gikk på skinner.

 

Skal man trekke frem enkeltspillere er det igjen de etablerte som svikter. Det bekymrer meg også at Fabregas må bære så mye ansvar. På dette stadiet i karrieren burde han være en "luksusspiller" som fikk gradvis matchtrening fremfor dette kjøret og presset han nå utsettes for. Gilbertos manglende evne til å være "the main man" er dessverre altfor tydelige. Han trenger tydeligvis en mer dominerende sidekick på midten.

 

Det Arsenal manglet i denne kampen er det samme som resten av sesongen. Muskler, kraft, guts, offensiv innstilling og troen på å lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

langt bedre enn forventet, men uavgjort var et helt greit resultat. toure og reyes var, som vanlig, arsenals beste spillere i dag, mens fabregas og hleb skuffet.

 

arsenal ble snytt for et straffespark, men det ble også man u da gilberto felte rooney i 1.omgang.

 

 

til slutt vil jeg bare nok en gang påpeke hvilken vandrende katastrofe cygan er på venstrebacken. samtlige av manus angrep kom langs arsenals venstrekant. ronaldo lekte seg i 2.omgang mot cygan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil trekke frem Pascal Cygan i denne kampen. Denne utskjelte tullingen med en snøball montert over skuldrene spilte sin beste kamp noensinne med kanonen på brystet. Soleklar BB.

33488[/snapback]

 

...i dei første 45 minuttene av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Straffe? Ærlig talt. Poll ser an situasjonen, Henry får fordelen av den - og blåser den utenfor fra syv meter. Helt greit at Poll lar den gå til fordel for min del.

 

Når det gjelder kampen forøvrig var det som forventet, faktisk litt bedre, synes jeg. Jeg hadde ikke regnet med at dagens Arsenal skulle overkjøre Manchester United. De spilte imidlertid jevn(god)t med United og fikk et fortjent uavgjort resultat.

 

Defensivt var det god kontroll, som det jevnt over har vært i år. Fremover derimot er det igjen det offensive som svikter. Flyten uteblir og de raske overgangene lykkes ikke.

Jeg tror mye ligger i det mentale. Dette laget er på papiret akkurat det samme som dominerte i Vieiras skadefravær i begynnelsen av forrige sesong. Den gangen surfet man imidlertid på en "immortal" medgangsbølge og alt gikk på skinner.

 

Skal man trekke frem enkeltspillere er det igjen de etablerte som svikter. Det bekymrer meg også at Fabregas må bære så mye ansvar. På dette stadiet i karrieren burde han være en "luksusspiller" som fikk gradvis matchtrening fremfor dette kjøret og presset han nå utsettes for. Gilbertos manglende evne til å være "the main man" er dessverre altfor tydelige. Han trenger tydeligvis en mer dominerende sidekick på midten.

 

Det Arsenal manglet i denne kampen er det samme som resten av sesongen. Muskler, kraft, guts, offensiv innstilling og troen på å lykkes.

33485[/snapback]

 

Litt uenig i det du sier her.

Vil ikke si vi overkjørte Manure, men var best i 1.omg. i 2.omg. var vi litt på hæla på slutten og kunne fort fått en i mot.

Gilberto var veldig bra defensivt i dag rydder opp mye. Fabregas gjør også en bra match..spesielt i 1.omg. Man kan ikke forvente at de skal være like gode som Vieira var.

Jeg mener det er kollektivt det svikter mest og ikke av enkeltspillerne. Oppfinnsomheten og rytmen i angrepsspillet pluss til dels plasseringsevne i forsvar er noe av problemene.

Og fordel på straffesituasjonen holder ikke, for Fabregas ble tatt en god stund før Henry i det hele tatt fikk ballen.

 

Det siste du skriver at vi mangler muskler er jeg enig i.

 

Men det mest utrolige er at Sky kåret D. Fletcher til Man Of The Match! Latterlig! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...