Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

Jeg er rett og slett kanonfornøyd med resultatet. Eller egentlig, etter å ha sett kampen, så skulle jo vi fått med oss 3 poeng fra Highbury i går, men allikevel, etter mine forventlinger på forhånd så ble dette skambra!

 

Vi rundspilte ManU i hele 1. omgang, og de hadde nesten ikke ballen en eneste gang. Jeg synes at vi burde kunne skyte litt mer fra utenfor 16-meteren... de eneste som virkelig prøver på det er lille, løsskuddede Cesc og Reyes (Kanskje muligens Thierry også..). Så det kan skjerpes. Dette var en kamp som jeg trodde kom til å bli både vanskelig og grov. Men tvert i mot så var det eneste vanskelige å kunne komme til avsluttninger gjennom en sekstenmeter som samtlige 11 ManU-spillere stimla inn i så snart Arsenal fikk ballen over på deres banehalvdel. Men spillet og viljen til Arsenal i dag er til å være stolt over. Vi spiller god gammel herlig fotball, og vi kommer til muligheter nok til å kunne score noen mål. Thierry var ganske defensiv i går, og det irriterer meg. Noen ganger kommer f.eks Cesc oppover på banen med ballen, men det er ingen bevegelse foran ham. Thierry er ikke lysten på å løpe, og det gjør utslag med at vi ikke kommer til maksimalt med muligheter.

Forsvaret var ekstremt sikekrt i dag, og ManU og "verdensklassespissene Rooney og v.Nistelrooy" kom til minimalt med sjangser. Toure får virkelig vise hvor kjapp han er, og Sol viser hvor sterk han er i dueller. Cygan er en av banens beste i dag. Jeg ser ingen grunn til å klage på ham. Jeg ser at Cygan får både støtte og slakt her inne på forumet.. Jeg velger å holde meg til støtten. Han klarte seg knallgodt til å være en treig midtstopper, som er omskulert for en stund, til venstreback og som skulle spille mot tekniske C.Ronaldo! Dette var den kampen han bygde seg opp selvtillit, og jeg er ikke lenger nervøs for at Cole kan bruke lang tid på å komme tilbake. Lauren gjorde veldig lite i går, og jeg la nesten bare merke til da han ble sparka i trynet av Hesten og da han prøvde å morde Rooney. Så han var det lite hjelp i.

Ellers så var Fabregas veeeeldig god, helt til han ble trøtt i 2. omgang. Men i første så kjørte han jo hele showet, og han spilte som om han var mye eldre enn 18 år! Han var god defensivt, han jobbet veldig mye, han viste et ekstremt overblikk, han har enorm tid med ball: han ser alltid opp og bruker god til hvis han må, og pasningene hans blir stort sett aldri feil, og han hadde som vanlig perlepasninger! Etter min mening var han Man of the Match i går, sammen med sin landsmann Reyes: Reyes jobba så ekstremt at han burde blitt blå i går. Han var på alle baller bakover, og det var han som gjorde Cygan god! Hadde ikke Reyes vært i så god form som han var i så hadde vi vært fortapt i går. (Dermed så skylder egentlig alle som sa at det var dumt av Wenger å spare JAR mot Villa Wenger en unnskyldning! For han hadde ikke vært så på hugget mot ManU hvis han hadde spilt mot Villa!) Men Reyes var da, som sagt, banens beste sammen med Cesc.. Han jobbet ekstremt og han gikk mye på løp. Han kommer seg mer og mer nå Reyes, og Henry's kommentarer om at vi ikke hadde sett en fullt "utviklet" Reyes som fotballspiller begynner å stemme.

Hleb var også litt god mener jeg.. Han spilte en del gode baller fremover på banen og han førte en del ball fremover, men manglet altså initiativ at Henry. Han viste også hvor god han var på småspill, og drilling. Han rulla jo rundt med ManU'ene mange ganger, og han var farlig utenfor 16-meteren. Gilberto gjorde en av sine beste kamper i år etter min mening. Han hadde mange gode taklinger, og han holdt markeringene bra.. Kanskje var det han som gjorde at Shrek og Hesten ikke fikk ballen noe særlig? Han gjorde iallefall en god jobb. Men Pires da... han hadde et skudd på mål som lett kunne gått inn. Han hadde også noen gode pasninger og han hade fine ballberøringer faktisk (han er den første jeg har beundret for gode ballmottak.. altså da jeg begynte å se på Arsenal.). Men han var også nokså usynlig utenom. Han er ikke så rask lenger og det går ikke an å ha ham som ving på en 4-5-1 formasjon da, når han ikke kan løpe. Men så var det jo også Reyes som stjal showet med jobbinga da, så....

Thierry var skuffende. Han var veldig defensiv og det virket som om han ikke visste helt hvor han skulle plassere seg på banen. Men han hadde da noen få raid som førte til greie sjangser også da, så vi trenger ikke bare å trekke frem det dårlige. Men det som var positivt med det defensive spillet til Henry i dag, det var at han mange ganger løp tilbake å "hentet" ballen fra motspiller, og dermed spilte en støttepasning, og dermed så er det klart for kontring. Men det er da jeg savner at Henry løper opp på banen gjen og er med på kontringen.. Men nå står han bare i ro, og nærmest forventer at de andre skal kunne klare å score. Men neida.. når Arsenal bare spiller med 1 spiss så kan han ikke forvente det.. for både reyes og Pires kan helst ikke løpe oppover på banen samtidig, for da kan det lett åpne for ManU-kontringer etterpå. Og da kan lett det som kunne blitt en god målsjangse ødelagt av at det f.eks er Reyes som går seg fast med halve ManU-laget i hælene! Nei.. jeg er ikke fornøyd med vår "kaptein" i deg siste!

 

Men jeg er som sagt veldig fornøyd med denne kampen, og det virker som om Arsenal er på gang igjen!

 

En rask poengoppsummering:

Lehmann: 6,5 - Gjorde en rein og god jobb på streken men hadde mange dårlige utspill

Lauren: 5 - gjorde så og si ingenting offensivt og det var nesten ingenting som skjedde på høyrekanten.

Toure: 7 - han viser sin enorme fart (til å være stopper) og han redder oss noen ganger. God jobb!

Campbell: 7 - Viser styrke! Han stopper Hesten og Shrek gang på gang sammen med Kolo!

Cygan: 6,5 - Gjør sin beste kamp i Arsenal-trøya, og han vinner tilbake selvtilliten når han stopper C.Ronaldo såpass godt.

Pires: 5 - fikk i likhet med Lauren ikke så mye å jobbe med, men han hadde noen gode pasninger og raid.

Gilberto: 6,5 - Stopper godt, og gjør markeringsjobben sin sterkt. Han er i slaget igjen håper jeg

Fabregas: 8 - Gjør en veldig god jobb både bakover og fremover. Pasningsmessig så er han enormt sterk. BB!

Hleb: 5,5 - Viser god teknikk og spiller greit. Han er uegoistisk og det er godt å se. Han spilelr også gode pasninger.

Reyes: 8 - Jobber så han aldri har gjort før.. han trikser og finter og leker seg rett og slett. Det er sånne spillere jeg liker!

Henry: 6 - God defensivt. Løper mye og henter ball. Kanskje litt for mye.......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Dette var en kamp som kunne vippet begge veier, med tanke på at vi burde hatt straffe og at United hadde et voldsomt press de siste 30 min.

 

Her kommer min ringe spillervurdering:

Lehmann er som vanlig trygg og gjør en god jobb-8

Lauren var også stabil gjennom hele kampen-7,5

Campbell-solid og god-som vanlig-8,3

Toure-headet en del baller ut av 16 iløpet av kampen og reddet oss med sin fart-8,8

Cygan-ikke så dårlig som andre skal ha han til-7,6

Pires-skapte noen sjanser og hadde gode pasninger-8,2

Fabregas-var egentlig blandt de dårligste på banen. Gjorde nesten ingenting-6,7

Gilberto-sterk og god på midtbanen. Uten han hadde vi slitt-8,4

Hleb-ikke blandt de beste han heller, men skapte noe ihvertfall-7

Reyes-Hadde en del gode dribleserier og rundspilte Ferdinand-9 (BB)

Henry-han fungerer bare ikke aleine på topp-7

 

Innbyttere:

Bergkamp-skjønner ikke hvorfor han skulle innpå med et slikt tempo i spillet-6,7

Flamini-jobber hardt som vanlig, men fikk det ikke til-7,8

Eboue-reddet et mål på streken rett før slutt-8,7

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kamp som kunne vippet begge veier, med tanke på at vi burde hatt straffe og at United hadde et voldsomt press de siste 30 min.

 

Her kommer min ringe spillervurdering:

Lehmann er som vanlig trygg og gjør en god jobb-8

Lauren var også stabil gjennom hele kampen-7,5

Campbell-solid og god-som vanlig-8,3

Toure-headet en del baller ut av 16 iløpet av kampen og reddet oss med sin fart-8,8

Cygan-ikke så dårlig som andre skal ha han til-7,6

Pires-skapte noen sjanser og hadde gode pasninger-8,2

Fabregas-var egentlig blandt de dårligste på banen. Gjorde nesten ingenting-6,7

Gilberto-sterk og god på midtbanen. Uten han hadde vi slitt-8,4

Hleb-ikke blandt de beste han heller, men skapte noe ihvertfall-7

Reyes-Hadde en del gode dribleserier og rundspilte Ferdinand-9 (BB)

Henry-han fungerer bare ikke aleine på topp-7

 

Innbyttere:

Bergkamp-skjønner ikke hvorfor han skulle innpå med et slikt tempo i spillet-6,7

Flamini-jobber hardt som vanlig, men fikk det ikke til-7,8

Eboue-reddet et mål på streken rett før slutt-8,7

33603[/snapback]

 

Du kan umulig sa sett kampen! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kamp som kunne vippet begge veier, med tanke på at vi burde hatt straffe og at  United hadde et voldsomt press de siste 30 min.

 

Her kommer min ringe spillervurdering:

Lehmann er som vanlig trygg og gjør en god jobb-8

Lauren var også stabil gjennom hele kampen-7,5

Campbell-solid og god-som vanlig-8,3

Toure-headet en del baller ut av 16 iløpet av kampen og reddet oss med sin fart-8,8

Cygan-ikke så dårlig som andre skal ha han til-7,6

Pires-skapte noen sjanser og hadde gode pasninger-8,2

Fabregas-var egentlig blandt de dårligste på banen. Gjorde nesten ingenting-6,7

Gilberto-sterk og god på midtbanen. Uten han hadde vi slitt-8,4

Hleb-ikke blandt de beste han heller, men skapte noe ihvertfall-7

Reyes-Hadde en del gode dribleserier og rundspilte Ferdinand-9 (BB)

Henry-han fungerer bare ikke aleine på topp-7

 

Innbyttere:

Bergkamp-skjønner ikke hvorfor han skulle innpå med et slikt tempo i spillet-6,7

Flamini-jobber hardt som vanlig, men fikk det ikke til-7,8

Eboue-reddet et mål på streken rett før slutt-8,7

33603[/snapback]

 

Tar du vekk ett poeng på kvar spielar så er vi vel noke lunde enige. Enig at Reyes var BB.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner virkelig å lure på om jeg har sett samme kampen som enkelte her..

 

Jeg synes det var en svak kamp der vi skaper minimalt, men er bra bakover.

 

Lehmann 5, en bra redning på slutten av første, men kjære Jens, prøv å treff medspillere med utspillene dine.

 

Lauren 6, slet med Ronaldo, håpløs takling på samme mann.

 

Cygan 6, bra i første, håpløs i andre.

 

Campbell 7, Bra!

 

Toure 7, Bra!

 

Hleb, Cesc, Gilberto og Pires 5 Viser seg fram i pittesmå glimt, ellers helt anonyme.

 

Reyes 5, Jobber og jobber, men skaper INGENTING framover. Jobber hjem, men det er ikke derfor han er på banen. Han skal skape ting framover, dette gjør han ikke i det hele tatt, svak.

 

Henry 5, taktisk svak og ikke i form.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner virkelig å lure på om jeg har sett samme kampen som enkelte her..

 

Jeg synes det var en svak kamp der vi skaper minimalt, men er bra bakover.

 

Lehmann 5, en bra redning på slutten av første, men kjære Jens, prøv å treff medspillere med utspillene dine.

 

Lauren 6, slet med Ronaldo, håpløs takling på samme mann.

 

Cygan 6, bra i første, håpløs i andre.

 

Campbell 7, Bra!

 

Toure 7, Bra!

 

Hleb, Cesc, Gilberto og Pires 5 Viser seg fram i pittesmå glimt, ellers helt anonyme.

 

Reyes 5, Jobber og jobber, men skaper INGENTING framover. Jobber hjem, men det er ikke derfor han er på banen. Han skal skape ting framover, dette gjør han ikke i det hele tatt, svak.

 

Henry 5, taktisk svak og ikke i form.

33652[/snapback]

 

Tror jeg er temmelig enig i den vurderingen, Rocky!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper Winterburn pr dags dato hadde gjort det bedre en Cygan på venstreback.. Pascal eier ingen kvaliteter som gjør han verdig å spille for Arsenal.. Han hadde sikkert blitt satt ut av laget etter hvert hvis han hadde blitt solgt til en 2 div klubb også.

33596[/snapback]

Føler jeg blir mektig irritert over personer som deg som bruker tiden til å kritisere Pascal Cygan som for tiden vikarierer som venstreback grunnet våre 2 førstevalg er ute med skade. Du er klar over at Pascal Cygen ikke er noen back ? Du er klar over Cygan kun spiller venstreback pga at Cole og Clichy er ute med skade ? Dersom det var opp til deg, hvem av våre spillere skulle da spilt venstreback nå ?

 

Slik situasjonen er nå er jeg tilfreds med at Wenger bruker Pascal Cygan som venstreback til tross for at han på ingen som helst måte kan sammenlignes med Clichy eller Cole. Men Cygan prøver isåfall etter beste evne å bidra, dette også offensivt noe vi også kunne se i Manchester United kampen.

 

Takk for meg !

Link to comment
Share on other sites

Et usedvanlig godt poeng, Andain. Alle vet at Cygan ikke er back. Men han blir tatt ut, og ønsker selvsagt å spille det han kan av kamper. Og tro meg alle dere som elsker å hogge øksa i hoggestabber som Cygan, Luzhny eller Grimandi for den saks skyld; hver og en av dem gjør sitt ytterste i Arsenal drakten! Jeg gremmes over en del av kommentarene som tidvis kommer frem på dette forumet!

Link to comment
Share on other sites

Igjen er vi tannløse, uten plan og alt for svake.

 

Vær så snill å ikke skyld på dommeren, det blir bare patetisk.

 

Henry, Reyes, Bergkamp, Gilberto, Hleb, Cygan og Lehmann presterer så til de grader svakt idag at jeg er nesten sjokkert.

 

Dette var utrolig svakt.

 

I 4-5-1 er vi et lett bytte og vi skaper nesten ingenting.

33465[/snapback]

Ironi ja...

33473[/snapback]

 

Faktisk ikke ironi i det hele tatt.

 

Faktaopplysninger.

33549[/snapback]

 

Dersom vi tar tilsvarende kamp fra forrige sesong hjemme mot Manchester United er dette helt klart en stor fremgang resultatmessig. Vi ble på ingenmåte utspilt slik vi til tider ble forrige sesong. Hvordan kan du påstå at vi i 4-5-1 er et lett bytte, når dette helt klart blir motbevist i nettopp denne kampen ? En ting er at vi ikke skapte veldig mye fremover, men 1 omgang vist at vi stort sett hadde full kontroll.

 

Nå sier jeg ikke at 4-5-1 er en formasjon jeg ønsker til enhver kamp, men i kamper som mot Manchester United, Chelsea etc anser jeg denne formasjonen som et alternativ. Til ditt forsvar skal det sies at Manchester United stilte med Fletcher og O'Shea sentralt på midtbanen, hadde det istedenfor vært Scholes og Keane kunne det fort ha stilt seg annerledes.

 

Men å si at 0-0 mot Manchester United er svakt er jeg fullstendig uenig i dersom man ser sesongen sålangt i sin helhet.

 

Faktaopplysninger: I de kampene Wenger har valgt 4-5-1 formasjonen (6 kamper siden FA Cup finalen mot Manchester United) har vi holdt nullen i 4 av disse kampene, på den andre siden har vi kun scoret 1 mål. For meg tyder dette på at vi på ingen måte er et lett bytte, men at det går på bekostning av det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Igjen er vi tannløse, uten plan og alt for svake.

 

Vær så snill å ikke skyld på dommeren, det blir bare patetisk.

 

Henry, Reyes, Bergkamp, Gilberto, Hleb, Cygan og Lehmann presterer så til de grader svakt idag at jeg er nesten sjokkert.

 

Dette var utrolig svakt.

 

I 4-5-1 er vi et lett bytte og vi skaper nesten ingenting.

33465[/snapback]

Ironi ja...

33473[/snapback]

 

Faktisk ikke ironi i det hele tatt.

 

Faktaopplysninger.

33549[/snapback]

 

Dersom vi tar tilsvarende kamp fra forrige sesong hjemme mot Manchester United er dette helt klart en stor fremgang resultatmessig. Vi ble på ingenmåte utspilt slik vi til tider ble forrige sesong. Hvordan kan du påstå at vi i 4-5-1 er et lett bytte, når dette helt klart blir motbevist i nettopp denne kampen ? En ting er at vi ikke skapte veldig mye fremover, men 1 omgang vist at vi stort sett hadde full kontroll.

 

Nå sier jeg ikke at 4-5-1 er en formasjon jeg ønsker til enhver kamp, men i kamper som mot Manchester United, Chelsea etc anser jeg denne formasjonen som et alternativ. Til ditt forsvar skal det sies at Manchester United stilte med Fletcher og O'Shea sentralt på midtbanen, hadde det istedenfor vært Scholes og Keane kunne det fort ha stilt seg annerledes.

 

Men å si at 0-0 mot Manchester United er svakt er jeg fullstendig uenig i dersom man ser sesongen sålangt i sin helhet.

33673[/snapback]

 

Vi må ikke glemme at Heinze også er ute. Hverken Giggs eller Ronadlo er i like god form som i fjor. I år har det vært to spillere som har spilt bedre enn i fjor og det er hrek og Hesten som desverre har hatt en knallsesong og har avgjort godt over halvparten av kampene alene. Jeg er fornøyd med at viholder nullen mot en så sterkt offensivt lag som Man U i år framstår som. Men jeg er skuffa over at vi ikke putter mot dem. 0 - 0 er et bra resultat, men sett ut ifra kampen ville 2 - 1 vært det rettferidge sluttresultatet. Jaja, sesongen er fortsatt ikke over og vi skal møte Man U minst en gang til i år......

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
Jeg tipper Winterburn pr dags dato hadde gjort det bedre en Cygan på venstreback.. Pascal eier ingen kvaliteter som gjør han verdig å spille for Arsenal.. Han hadde sikkert blitt satt ut av laget etter hvert hvis han hadde blitt solgt til en 2 div klubb også.

33596[/snapback]

Føler jeg blir mektig irritert over personer som deg som bruker tiden til å kritisere Pascal Cygan som for tiden vikarierer som venstreback grunnet våre 2 førstevalg er ute med skade. Du er klar over at Pascal Cygen ikke er noen back ? Du er klar over Cygan kun spiller venstreback pga at Cole og Clichy er ute med skade ? Dersom det var opp til deg, hvem av våre spillere skulle da spilt venstreback nå ?

 

Slik situasjonen er nå er jeg tilfreds med at Wenger bruker Pascal Cygan som venstreback til tross for at han på ingen som helst måte kan sammenlignes med Clichy eller Cole. Men Cygan prøver isåfall etter beste evne å bidra, dette også offensivt noe vi også kunne se i Manchester United kampen.

 

Takk for meg !

33670[/snapback]

 

 

Jeg skal love deg at jeg er klar over at Cygan ikke er noen back, men problemet til Cygan er at han ikke er god når han er midtstopper heller. Jeg er også klar over skadene til clichy og cole ja! Men at en spiller som er så svak i forhold til resten av spillerne i stallen til Arsenal , gang på gang skal få tillit er meg en gåte. Han gjennom flere sesonger nå vist at han sliter med fart, plasering, og pasninger. Han er jo så langt unna kvalitetene til Clichy og Cole at det nesten er en skam at Wenger lar denne mannen fortsette. Det er ikke kampen mot Man Utd som gjør at jeg kommer med disse utspillene, men jeg har nå opparbeidet meg frustrasjon over å se på hans feil gjennom flere sesonger de gangene han får sjangsen. Han har jo vist så mange ganger nå at han ikke har noen særlig mer enn innsatsen. Og det skal han ha for. Han gir alt, men det hjelper så lite når du møter fart og teknikk i Engelsk fotball i dag.

 

Jeg ville brukt Lauren på venstreback og Toure på høyreback med Senderos og Campbell som midtstoppere. Og ja, jeg husker feilen til Lauren mot Chelsea da han hadde den posisjonen, men jeg tror det hadde ganget Arsenal klart best å spilt med denne backrekka istede.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
Et usedvanlig godt poeng, Andain. Alle vet at Cygan ikke er back. Men han blir tatt ut, og ønsker selvsagt å spille det han kan av kamper. Og tro meg alle dere som elsker å hogge øksa i hoggestabber som Cygan, Luzhny eller Grimandi for den saks skyld; hver og en av dem gjør sitt ytterste i Arsenal drakten! Jeg gremmes over en del av kommentarene som tidvis kommer frem på dette forumet!

33671[/snapback]

 

 

Det er ingen tvil om at Cygan gjør sitt ytterste hver gang han tar på seg Arsenal drakta. Han har vært tålmodig selv om han har fått lite spilletid de siste sesongene. Men jeg mener at han ikke er god nok samme hvor mye han ønsker å spille og hvor mye innsats han har.

Link to comment
Share on other sites

Cygan har to store styrker og det er hodespill og fysisk styrke. Fart, teknikk, posisjonering, ro og avgjørelser er derimot på bånn. Det som er typisk for Cygan er at han spiller ganske bra inntil han gjør en tabbe som blir straffet hardt. Jeg synes synd på han fordi som bakerste mann blir man hardere straffet for å skli/bomme på pasninger o.s.v. Vi blir ikke like forbanna hvis Henry bommer på et mottak oppe ved 16 meteren til mostanderens lag som når Cygan demper ballen inn i en motspiller. Tabbene gjør at Cygan sliter med selvtilliten og det synes! For hver eneste avgjørelser bruker han laaang tid samtidig som at han ikke klarer stressa situasjoner for han er så redd for at han skal drite seg ut. Jeg synes synd på han, men det er bare å innrømme at han er for dårlig. Vi ser jo gang på gang at motspillerne alltid har Cygan som det svakeste punktet. Den eneste grunnen til at jeg kan skjønne at Wenger har Cygan på venstrebacken framfor Toure/Lauren/Eboue er at han er god på hodet, noe som er mangelvare i Arsenal. En annen liten grunn kan vil ha flere robuste spillere på banen nå som vi har Fabregas på midten istedenfor Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank
uansett må vi huske at cygan er tredjevalg på venstreback

 

veldig uhelidg at begge venstrebackene ble skadet,

33791[/snapback]

 

Det er sant som du sier..Han er tredjevalg.. Max uflaks for de fleste samme hvilket lag de er å måtte spille med 3. valg i så mange kamper..

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

leste signaturen med kolo på midten

 

dette synes jeg er et spennende alternativ for da får vi muskler på midten når det trengs, pluss at kolo er veldig tilpasningsdyktig, og han er rask også

 

en spennende tanke som jeg mener burde prøves

Link to comment
Share on other sites

Et usedvanlig godt poeng, Andain. Alle vet at Cygan ikke er back. Men han blir tatt ut, og ønsker selvsagt å spille det han kan av kamper. Og tro meg alle dere som elsker å hogge øksa i hoggestabber som Cygan, Luzhny eller Grimandi for den saks skyld; hver og en av dem gjør sitt ytterste i Arsenal drakten! Jeg gremmes over en del av kommentarene som tidvis kommer frem på dette forumet!

33671[/snapback]

 

Sånn er det dessverre blitt Chaz. Da jeg så Arsenal mot Pompey trodde jeg ikke mine egne

ører når de sang we're leading 4 even with Cygan.

Så dårlig som enkelte vil ha det til er han ikke. Og det er ikke alle spillere

som ville likt å spilt så totalt ute av posisjon som Cygan.

Tror hverken Adams,Bould eller Keown hadde gjort det særlig bedre på

venstrebacken.

Måten Cygan hånderte ropinga,pipinga og sangen imponerte meg.

Cygan er utvilsomt en person med ryggrad og en spiller som bærer

Arsenaldrakta med verdighet.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Jeg har stor respekt både for spilleren og personen Cygan.

33878[/snapback]

 

Cygan er sikkert en kjekk kar. Men at jeg skal ha større respekt for ham enn naboen...........

Og ikke skal jeg snakke noe særlig med Pascal heller, så for meg er det viktigste at han presterer for Arsenal.

Og dessverre det gjør han ikke; på venstreback er han rådårlig og som midtstopper er han heller ikke av noe særlig kaliber.

Kun en reserve, om enn en svak en sådan.....

Skulle han bli solgt så er det bare flott!

33884[/snapback]

 

Da vil nok dette komme som en bombe for deg Bertie :blink:

 

Cygan på rundens lag

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Jeg har stor respekt både for spilleren og personen Cygan.

33878[/snapback]

 

Cygan er sikkert en kjekk kar. Men at jeg skal ha større respekt for ham enn naboen...........

Og ikke skal jeg snakke noe særlig med Pascal heller, så for meg er det viktigste at han presterer for Arsenal.

Og dessverre det gjør han ikke; på venstreback er han rådårlig og som midtstopper er han heller ikke av noe særlig kaliber.

Kun en reserve, om enn en svak en sådan.....

Skulle han bli solgt så er det bare flott!

33884[/snapback]

 

Da vil nok dette komme som en bombe for deg Bertie :D

 

Cygan på rundens lag

33891[/snapback]

 

Haha! :P

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Jeg har stor respekt både for spilleren og personen Cygan.

33878[/snapback]

 

Cygan er sikkert en kjekk kar. Men at jeg skal ha større respekt for ham enn naboen...........

Og ikke skal jeg snakke noe særlig med Pascal heller, så for meg er det viktigste at han presterer for Arsenal.

Og dessverre det gjør han ikke; på venstreback er han rådårlig og som midtstopper er han heller ikke av noe særlig kaliber.

Kun en reserve, om enn en svak en sådan.....

Skulle han bli solgt så er det bare flott!

33884[/snapback]

 

Da vil nok dette komme som en bombe for deg Bertie ;)

 

Cygan på rundens lag

33891[/snapback]

 

Haha! ;)--------------------------------------------------------

33902[/snapback]

 

Jeg vil tro at grunnen til at Cygan spiller så "bra" defensivt er at Toure, Lauren og Lehmann har hatt en av sine beste sesonger i år. Hvis vi ser på Spudz kampen, storspilte Clichy på et nivå Cygan desverre aldri kan nå som venstreback. Som midtstopper er Cygan som oftest jevnt god med unntak av plutselige tabber. Cygan har, som jeg kan huske i slengen, en skikkelig bra kamp i år: Fulham-kampen der han putta 2 ganger! :D

 

En annen faktor til at vi solide denfensivt er vel at Cygan går så lite oppover at han aldri trenger å løpe tilbake på plass (selv om han har en tendens til å plutselig tre inn i midtstopperrollen midt i kampen). Det gjør at han blir mindre sliten enn vanlige vesntrebacker i tilegg til at vi ikke er like trua på kontringer. På den andre siden vil jeg tro at nettopp dette er en av de aller største grunnene til at vi har vært så målfattige i det siste. Men vi må ikke glemme at Cygan er en TUNG midtstopper så det er kanskje ikke så rart at han ikke klarer å farte fram og tilbake med tanke på at det er en stor kropp han må bære på. Nå er cole uansett snart tilbake så da slipper han stakkaren å få mer pepper :P Han er tross alt en midtstopper.

 

Jeg må forresten nevne at det Rundens laget som blir representert der ser veldig tvilsomt ut. Neville, greit nok at han er der, for jeg har faktisk aldri sett han spille en så bra kamp før. Men f.eks. Jaidi og

Matthew Upson skulle ikke vært der. Toure og Terry storspilte i sine kamper i motsetning til de to andre som "bare" hadde gode kamper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...