Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply
Guest Beelzebot

bergkamp var forresten nok en gang pinlig svak. tempoet er aaaalt for høyt for han nå og en spiss burde helt klart hentes inn sporenstreks...

Link to comment
Share on other sites

bergkamp var forresten nok en gang pinlig svak. tempoet er aaaalt for høyt for han nå og en spiss burde helt klart hentes inn sporenstreks...

33495[/snapback]

 

Hvor mange minutter fikk Dennis? 14???? Give me a break!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Straffe? Ærlig talt. Poll ser an situasjonen, Henry får fordelen av den - og blåser den utenfor fra syv meter. Helt greit at Poll lar den gå til fordel for min del.

 

Når det gjelder kampen forøvrig var det som forventet, faktisk litt bedre, synes jeg. Jeg hadde ikke regnet med at dagens Arsenal skulle overkjøre Manchester United. De spilte imidlertid jevn(god)t med United og fikk et fortjent uavgjort resultat.

 

Defensivt var det god kontroll, som det jevnt over har vært i år. Fremover derimot er det igjen det offensive som svikter. Flyten uteblir og de raske overgangene lykkes ikke.

Jeg tror mye ligger i det mentale. Dette laget er på papiret akkurat det samme som dominerte i Vieiras skadefravær i begynnelsen av forrige sesong. Den gangen surfet man imidlertid på en "immortal" medgangsbølge og alt gikk på skinner.

 

Skal man trekke frem enkeltspillere er det igjen de etablerte som svikter. Det bekymrer meg også at Fabregas må bære så mye ansvar. På dette stadiet i karrieren burde han være en "luksusspiller" som fikk gradvis matchtrening fremfor dette kjøret og presset han nå utsettes for. Gilbertos manglende evne til å være "the main man" er dessverre altfor tydelige. Han trenger tydeligvis en mer dominerende sidekick på midten.

 

Det Arsenal manglet i denne kampen er det samme som resten av sesongen. Muskler, kraft, guts, offensiv innstilling og troen på å lykkes.

33485[/snapback]

Tror nok ikke Poll hadde noen planer om å blåse uansett, jeg så ingen tegn på fordelsparagrafen idet spillet gikk videre fra dommeren..

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; skrytet av Jose kan jeg styre med litt for. Han jobber som en gud, det skal han virkelig ha for, men skaper han noe??? Det blir VEEEELDIG mye dribleserier, som ender i et eller flere United ben. Han har ennå mye å gå på, den godeste Jose Antonio....

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp ! Pasnings spillet er skikkelig bra for tiden , og første omgangen eide vi fullstendig . Alle untatt en gjør en skikkelig helhjertet jobb utpå , og det kommer ikke som en bombe at det er Cygan jeg mener . Han er simpelthen ikke god nok for klubben , gang på gang ser vi at han har god tid til å takle bra men han venter og så blir han alt for sein .Første omgang var han ok men andre var han heilt på jordet. Burde muligens ha hatt seg et rødt i dag og heldigvis var dommeren grei og ikke ga han noe .

 

Henry ser vi kanskje ikke så mye til denne gangen som jeg hadde håpet på , men han er alene på topp . I kveld er jeg kjempe fornøyd med innsatsen hos gutta , ikke minst det at pasningene sitter godt , og det er til tider magi de driver med .

 

Fabregas får en skikkelig dytt i ryggen som slår han ut av balanse før han blir taklet , helt klart straffe , but thats life . Oshea takler bakfra etter at han har fått gult og ødelegger en god sjanse for oss , rødt kunne blitt dømt . Rooney tror jeg var borti med hånden og burde muligens hatt rødt også . Uansett ! hva skal han med handa opp i været etter ? dette er fotball !

 

 

 

Wenger , selg Cygan er du snill :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Som vår tidligere svenske keeper Remi nevnte etter kampslutt er det ikke nødvendigvis Patrick Vieira vi savner på midtbanen. Edu kunne nok sammens med Gilberto gjort underverker for laget vår denne sesongen også. Selv om det var litt opp og ned med han til tider hadde han kvaliteter som Arsenal 2005/2006 helt klart kunne hatt nytte av.

 

Neville Vs Reyes blir ikke helt det samme som i "gode gamle dager" når det var Keane Vs Vieira i disse kampene mot Manchester United.

33484[/snapback]

Gode gamle dager.. :D

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; skrytet av Jose kan jeg styre med litt for. Han jobber som en gud, det skal han virkelig ha for, men skaper han noe??? Det blir VEEEELDIG mye dribleserier, som ender i et eller flere United ben. Han har ennå mye å gå på, den godeste Jose Antonio....

33498[/snapback]

 

I mine øyne har utviklingen til Jose Antonio Reyes i Arsenal og engelsk fotball stangnert veldig. Det ender som oftes med som du selv sier dribleserier, som ender opp i motstanders ben. Ingen tvil om at Reyes både har kvaliteter og potensiale, men Arsenal karrieren hans har i mine øyne ikke tatt helt av (enda).

 

Reyes innsats idag er det ingenting å utsette på, han gav 100 % på banen idag !

Link to comment
Share on other sites

Man kan si hva man vil om at det blir feil å skylde på dommeren osv. Men man kommer uansett ikke unna det faktum at Arsenal skulle hatt straffe. Ikke nok med at vi blir snytt for straffe, men vi blir jaggu meg snytt for corner på skuddet til Henry i samme situasjonen.

 

Er ikke enig i at Rooney skulle hatt rødt kort for hands, da han ikke er borti ballen.

 

Dette var tredje sesongen på rad at Poll dømmer oppgjøret mellom Arsenal og United på Highbury, og for tredje sesong på rad blir Arsenal snytt for straffe. Tilfeldig? Kanskje, men me thinks not. Poll er rett og slett for feig til å ta slike avgjørelser i store kamper.

 

Som flere har påpekt, så fungerer vi ikke i en 4-5-1 formasjon. Jeg vil påstå at en av årsakene til dette, er at Henry aldri har vært en "ren" spiss. Henry er en spiller som liker å vandre rundt omkring på banen. I en 4-5-1 må spissen til enhver tid ligge på topp. Dette gjør ikke Henry. Men jeg synes faktisk at det var mye positivt å hente fra denne kampen. De fleste spillerne gir 110%, og United fikk ikke mye rom å spille i i store deler av kampen. Gilberto spillte i mine øyne en av sine beste kamper denne sesongen. La oss håpe han fortsetter på denne måten.

 

Jeg er ikke helt fornøyd med Henry om dagen. Han virker ikke å være i form for tiden. Hleb gjorde en god kamp, men jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg holdt på å rive av meg håret, når han tar med seg ballen tilbake mot der ballen kommer fra, mens Reyes flere ganger sto helt ledig på venstre kant. Han må bli flinkere til å bruke mere bredde i spillet, og så er det faktisk lov til å prøve ett skudd eller to.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle Arsenalsupportere ! Synes kampen i dag er litt typisk Arsenal - nå til dags...

 

Det positive er Toure som gjør en kjempekamp, Lauren er også inne i sin beste sesong i Arsenal. Campbell er ok, men er nok "over the hill" Omdiskuterte Cygan...Jeg synes rett og slett Wenger er arrogant som på død og liv skal benytte han når alle andre sier nei. Cygan er jo så forutsigbar, alle backers drøm, pass på vingen for du vet at motstanderbacken aldri i verden vil komme opp på banen. Også det som var Arsenals varemerke, å skape 2 mot 1 på kantene. Nei Wenger, du må lære deg å høre på andre, spill Lauren på venstre og Eboue på høyre. Sørgelig å se Gilberto selv om han var noe bedre i dag. Det ser jo noen ganger ut som han spiller i tøfler som han er redd for å ødelegge, derfor slår han hele tiden litt for korte pasninger,litt for løse pasninger osv. Fabregas er bedre. En ny mitbanespiller med pondus og erfaring sammen med Fabregas-ut med Gilberto. Flamini kan selges. Er jo underlig at Wenger handler utenlandske middelmådigheter når hele øya er full av like gode spillere. Går jo an å pynte på kvoten av engelskmenn.

 

Ellers tror jeg faktisk Henrys tvil og sure humør smitter over på laget. Henry tror ikke på dette, det ser man før kampen og med en slik holdning av stjernespilleren og kapteinen smitter det raskt over på de andre.Jeg tror faktisk et bytte Eto/Henry er det beste for alle parter. Synes Henry er altfor ofte langt tilbake i banen og altfor skjelden på de gamle gode løp- jøss selvfølgelig er han dritbra..sannsynligvis blant de 5 beste i verden, men akkurat nå passer han ikke laget og laget passer ikke han. Enten må det handles inn en profil som setter standarden og som Henry har respekt for, eller så mener jeg faktisk at et bytte er ok.. Vieira var den typen. Han var klar førstefiolin og Henry kunne jobbe litt mer uforstyrret. Nå ser alle etter Henry.Inkl. alle Arsenalspillere. Ballen blir altfor ofte slått opp til han uten at andr alternativer blir vurdert. Det hemmer spesielt Reyes, og antakelig også Hleb. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Man kan si hva man vil om at det blir feil å skylde på dommeren osv. Men man kommer uansett ikke unna det faktum at Arsenal skulle hatt straffe. Ikke nok med at vi blir snytt for straffe, men vi blir jaggu meg snytt for corner på skuddet til Henry i samme situasjonen.

 

 

man u skulle kanskje også hatt straffe da gilberto felte rooney i 1.omgang, så ikke skyld på dommeren i dag...

Link to comment
Share on other sites

Å henge ut Cygan blir for meg helt feil. Han er tredjevalg på venstrebacken og gjør så godt han kan. I dag gjør han det jeg synes vi kan forvente av ham.

 

Ellers gjør vi en brukbar match. United er til dels svært sløve i markeringspillet i førsteomgang og vi kommer til noen brukbare muligheter. Utover i andreomgang tar de mer og mer over og skaper de fleste av kampens store muligheter. Men med et drivjern på midtbanen ala Vieira hadde vi vunnet i dag.

Dog har den troen på seier som gutta automatisk fikk ved å ha Vieira på banen, vist seg vanskelig å gjenskape gjennom "ungdommelig pågangsmot", som Wenger mente var nøkkelen før sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Å henge ut Cygan blir for meg helt feil. Han er tredjevalg på venstrebacken og gjør så godt han kan. I dag gjør han det jeg synes vi kan forvente av ham.

 

 

 

cygan var skrotdårlig i dag. ferdig med det...

Link to comment
Share on other sites

Hei alle Arsenalsupportere ! Synes kampen i dag er litt typisk Arsenal - nå til dags...

 

Det positive er Toure som gjør en kjempekamp, Lauren er også inne i sin beste sesong i Arsenal. Campbell er ok, men er nok "over the hill" Omdiskuterte Cygan...Jeg synes rett og slett Wenger er arrogant som på død og liv skal benytte han når alle andre sier nei. Cygan er jo så forutsigbar, alle backers drøm, pass på vingen for du vet at motstanderbacken aldri i verden vil komme opp på banen. Også det som var Arsenals varemerke, å skape 2 mot 1 på kantene. Nei Wenger, du må lære deg å høre på andre, spill Lauren på venstre og Eboue på høyre. Sørgelig å se Gilberto selv om han var noe bedre i dag. Det ser jo noen ganger ut som han spiller i tøfler som han er redd for å ødelegge, derfor slår han hele tiden litt for korte pasninger,litt for løse pasninger osv. Fabregas er bedre. En ny mitbanespiller med pondus og erfaring sammen med Fabregas-ut med Gilberto. Flamini kan selges. Er jo underlig at Wenger handler utenlandske middelmådigheter når hele øya er full av like gode spillere. Går jo an å pynte på kvoten av engelskmenn.

 

Ellers tror jeg faktisk Henrys tvil og sure humør smitter over på laget. Henry tror ikke på dette, det ser man før kampen og med en slik holdning av stjernespilleren og kapteinen smitter det raskt over på de andre.Jeg tror faktisk et bytte Eto/Henry er det beste for alle parter. Synes Henry er altfor ofte langt tilbake i banen og altfor skjelden på de gamle gode løp- jøss selvfølgelig er han dritbra..sannsynligvis blant de 5 beste i verden, men akkurat nå passer han ikke laget og laget passer ikke han. Enten må det handles inn en profil som setter standarden og som Henry har respekt for, eller så mener jeg faktisk at et bytte er ok.. Vieira var den typen. Han var klar førstefiolin og Henry kunne jobbe litt mer uforstyrret. Nå ser alle etter Henry.Inkl. alle Arsenalspillere. Ballen blir altfor ofte slått opp til han uten at andr alternativer blir vurdert. Det hemmer spesielt Reyes, og antakelig også Hleb. :D

33507[/snapback]

Vell , Flamini er bare 21 år , er i klubben for at Wenger har tro på han kan utvikle seg til noe stort . Hvorfor skal man kjøpe dyre engelske spillere når man kan kjøpe billigere og bedre utenlands ? Er forsåvidt enig at vi burde ha flere engelske men da må det være kvalitet og til rett pris . Hvis du synes at dette var typisk arsenal nå om dagen kan du ikke ha fulgt med mye i det siste , dette var et skikkelig løft teknisk sett .Og Manu har gjort det bra de siste 10 kampene noe vi ikke har gjort. Det du sier om Henry er jeg helt uenig i , men alle har lov å ha sin mening , jeg bare har komentarer og er uenig med dine meninger .

Link to comment
Share on other sites

I og med at jeg var frimodig nok som United-supporter til til å skrive ett inlegg på dette forumet før denne kampen, kan jeg vel kanskje også gi mine kommentarer etter kampen.

 

Uavgjort er vel ett resultat som er ganske ok sett kampen under ett. Arsenal var best i 1. omgang uten å overkjøre United som enkelte her har sagt. Arsenal skapte kun ett par halvsjanser i hele omgangen mens Ronaldo avsluttet omgangen med Uniteds eneste og omgangens største sjanse!

 

2. omgang ble mer åpen og det ble skapt flere sjanser fra begge lag. Hvem som hadde de største osv. kan vi sikkert krangle om i evighet. Jeg registrerer imidlertid at Arsenal knapt skapte noe de siste 10-15 minuttene av kampen, etter at Bergkamp erstattet Reyes og Wenger la om til 4-4-2. Dette skiftet fikk meg til å bli litt nervøs for en bedring av Arsenal sitt for kveldens (unnskyld uttrykket) tafatte overgangsspill.

 

Så var det straffesituasjonen som her nevnes. Det kunne kanskje vært straffe? Men Rooney kunne også fått straffe tidligere i kampen!?

 

Når det gjelder Rooney sin "hands" så var jeg sikker på at han var borti den med hånden inntil reprisen av duellen mellom Rooney og Campell kom. Der så det ut til at Rooney gikk opp med hånden men at ballen traff klokkerent i pannebrasken til den gamle Tottenham-kjempen! Og det gis vel ikke gult kort for å nesten vært borti ballen med hånda?

 

Forøvrig var Rooney første gule, av det særdeles billige slaget.

 

Jeg var rimelig skuffet på United sine vegne over spillet i første omgang. Mangelen på sentrale midtbanespillere i toppklasse er åpenbar. Vi har egentlig bare Scholes og når han var ute så er det ingen ting igjen. Forsvaret gjør en god jobb gjennom hele kampen. Kantene og spissene vil jeg heller ikke klage på, selv om jeg ville ha byttet Saha mot Nistelrooy i 2.omgang for å gi mer pondus og kraft i dueller og mot Arsenal sitt bakrom. Saha er en spiller som kan forcere gjennom ett forsvar. Nistelrooy er dukk-opp og scorer sine mål på en touch.

 

Det som var åpenbart for meg, var at etter at Reyes gikk ut og Bergkamp kom inn, så var det United som styrte kampen inn til slutt. Kanskje dette også skyldes Fabregas/Flamini-byttet? For de siste minuttene av kampen, der hjemmelaget i en normal situasjon med 0-0 vil forsøke å avlive kampen, så var det faktisk United som styrte. Dette skjedde ikke minst på grunn av at Ronaldo fikk bedre plass mot Cygan, når kantspiller Reyes var ute. En annen ting som også forundret meg var at Ronaldo i store deler av kampen lå på venstre side og ikke plassert mot Arsenals svakese punkt Cygan. Det orrange kortet til Lauren kom bla som en følge av dette.

 

Når det gjelder Arsenal sine spillere sin innsats, tillater jeg meg å komme med følgende:

 

Backrekka: Rimelig godkjent. Problemet er Cygan, men han er vel tross alt 3-4. valg på venstre back.

 

Midtbane: Man of the match: Gilberto! Hadde en stor kamp. Hadde ikke han rukket denne kampen kunne dette gått virkelig ille. Fabregas - absolutt godkjent! Hleb: Så ut som det var Bjørn Tore Kvarme som skulle spille midtbane og så traff ballen hele tiden kneet.........

Pires: Har alltid sett ut til å spille i tøfler. Disse begynner nå å bli rimelig utslitt, og er nå klar for gamlehjemmet. (Tøflene altså!)

 

Angrep: Henry vil vel det si. Glimtvis viser han det han kan. Det blir imidlertid fullstendig feil å stille med en slik kapasitet som er avhengig av å vandre over til venstre på banen for å skaffe seg rom i en 4-5-1 formasjon som enslig spiss! Da hadde det vært bedre å la Bergkamp ligge på topp som møtende spiss og hatt Henry på venstre kant, er nå min mening!

 

Med sportslig hilsen

SirA

 

PS!Håper at mitt frimodige innlegg ikke medfører usportslige utfall og kommentarer, da dette overhodet ikke er ment på den måte!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
I og med at jeg var frimodig nok som United-supporter til til å skrive ett inlegg på dette forumet før denne kampen, kan jeg vel kanskje også gi mine kommentarer etter kampen.

 

Uavgjort er vel ett resultat som er ganske ok sett kampen under ett. Arsenal var best i 1. omgang uten å overkjøre United som enkelte her har sagt. Arsenal skapte kun ett par halvsjanser i hele omgangen mens Ronaldo avsluttet omgangen med Uniteds eneste og omgangens største sjanse!

 

2. omgang ble mer åpen og det ble skapt flere sjanser fra begge lag. Hvem som hadde de største osv. kan vi sikkert krangle om i evighet. Jeg registrerer imidlertid at Arsenal knapt skapte noe de siste 10-15 minuttene av kampen, etter at Bergkamp erstattet Reyes og Wenger la om til 4-4-2. Dette skiftet fikk meg til å bli litt nervøs for en bedring av Arsenal sitt for kveldens (unnskyld uttrykket) tafatte overgangsspill.

 

Så var det straffesituasjonen som her nevnes. Det kunne kanskje vært straffe? Men Rooney kunne også fått straffe tidligere i kampen!?

 

Når det gjelder Rooney sin "hands" så var jeg sikker på at han var borti den med hånden inntil reprisen av duellen mellom Rooney og Campell kom. Der så det ut til at Rooney gikk opp med hånden men at ballen traff klokkerent i pannebrasken til den gamle Tottenham-kjempen! Og det gis vel ikke gult kort for å nesten vært borti ballen med hånda?

 

Forøvrig var Rooney første gule, av det særdeles billige slaget.

 

Jeg var rimelig skuffet på United sine vegne over spillet i første omgang. Mangelen på sentrale midtbanespillere i toppklasse er åpenbar. Vi har egentlig bare Scholes og når han var ute så er det ingen ting igjen. Forsvaret gjør en god jobb gjennom hele kampen. Kantene og spissene vil jeg heller ikke klage på, selv om jeg ville ha byttet Saha mot Nistelrooy i 2.omgang for å gi mer pondus og kraft i dueller og mot Arsenal sitt bakrom. Saha er en spiller som kan forcere gjennom ett forsvar. Nistelrooy er dukk-opp og scorer sine mål på en touch.

 

Det som var åpenbart for meg, var at etter at Reyes gikk ut og Bergkamp kom inn, så var det United som styrte kampen inn til slutt. Kanskje dette også skyldes Fabregas/Flamini-byttet? For de siste minuttene av kampen, der hjemmelaget i en normal situasjon med 0-0 vil forsøke å avlive kampen, så var det faktisk United som styrte. Dette skjedde ikke minst på grunn av at Ronaldo fikk bedre plass mot Cygan, når kantspiller Reyes var ute. En annen ting som også forundret meg var at Ronaldo i store deler av kampen lå på venstre side og ikke plassert mot Arsenals svakese punkt Cygan. Det orrange kortet til Lauren kom bla som en følge av dette.

 

Når det gjelder Arsenal sine spillere sin innsats, tillater jeg meg å komme med følgende:

 

Backrekka: Rimelig godkjent. Problemet er Cygan, men han er vel tross alt 3-4. valg på venstre back.

 

Midtbane: Man of the match: Gilberto! Hadde en stor kamp. Hadde ikke han rukket denne kampen kunne dette gått virkelig ille. Fabregas - absolutt godkjent! Hleb: Så ut som det var Bjørn Tore Kvarme som skulle spille midtbane og så traff ballen hele tiden kneet.........

Pires: Har alltid sett ut til å spille i tøfler. Disse begynner nå å bli rimelig utslitt, og er nå klar for gamlehjemmet. (Tøflene altså!)

 

Angrep: Henry vil vel det si. Glimtvis viser han det han kan. Det blir imidlertid fullstendig feil å stille med en slik kapasitet som er avhengig av å vandre over til venstre på banen for å skaffe seg rom i en 4-5-1 formasjon som enslig spiss! Da hadde det vært bedre å la Bergkamp ligge på topp som møtende spiss og hatt Henry på venstre kant, er nå min mening!

 

Med sportslig hilsen

SirA

 

PS!Håper at mitt frimodige innlegg ikke medfører usportslige utfall og kommentarer, da dette overhodet ikke er ment på den måte!

33516[/snapback]

 

:D Kanskje den beste analysen av kamptråden så langt!

 

Jeg er for øvrig enig med deg at Arsenal ikke "dominerte" 1. omgang. Min betegnelse er likevel at Arsenal "eide" midtbanen i denne omgangen. Arsenal klarte likevel ikke å utbytte overtaket på midtbanen til å skape særlig mange farlige sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

et ok innlegg det der

 

0-0 er vel et greit resultat

 

litt skuffende at vi ikke klarer tre poeng,men men

 

jeg er en av de som støtter wenger i det meste, og har veldig tro på han

en ting jeg synes er kritikkverdig er likevel arsenal sine bytter mot slutten av kampene, her synes jeg ofte sjefen bommer litt, og at vi ofte blir satt under mer press enn nødvendig på slutten av kampene

 

tror ikke bergkamp er en joker lenger

 

med mindre han finner formen igjen bør han etter min mening ikke engang sitte på benken

 

pires synes jeg er på rett vei, og håper han får starte fremover

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke førsteomgangen, men ut ifra referatene jeg leste hadde bare Man U den ene sjansen som Ronaldo bomma på! Arsenaal hadde Henry sitt frispark, Pires sitt skudd og Fabregas sitt skudd som snitta stolpen. Cornerstatistikken leda vi overlegent til Pause.

 

Min vurdering av 2. omgang:

 

Lehmann:

God bortsett fra noen horrible utspill. Hver gang han skulle skyte ut kunne man se at han var redd for gli noe som gå korte utspill. 6

 

Cygan:

Er treig i alle avgjørelser og blir løpt ifra hele tida av Ronaldo. Etterlater seg også mye tomrom og han kunne fort fått rødt kort. Hadde vi hatt Cole eller Clichy i denne kampen hadde vi vunnet for Cygan sakta ned angrepsspillet vårt i tilegg til at han var udugelig defensivt. 4

 

Toure:

Viser som alltid fart og styrke. Sleit et par ganger med Hesten (han har tross alt scora 15 mål i år), men bortsett fra skal ingen ta fra han en knallkamp! Viser også offensive tendenser. Jeg gruer meg til Afrikamesterskapet. han viser at han er en spiller av verdensklasse og er den spilleren blant de 4 store som i mine øyne er mest undervurdert. Landslaget hans, elfenbenkysten ser jeg på som den store undergoden i VM! Jeg skal satse penger på at de vinner. Men nok om det: 8

 

Campbell:

Gjorde en god kamp, vant mange hodedueller, men var likevel ikke like god som Toure å det defensive. Viser også offensive kvaliteter til tross for noen feilpasninger. Sammen med Toure temmet de Rooney!!! 7

 

Lauren:

Takler unødvendig hardt og er ikke helt 100% trygg bakover. Er likevel mye bedre enn Cygan og kommer mye med oppover. Innleggene hans, derimot, er på det samme bunnnivået som Ronaldo sine innlegg. 6

 

Gilberto:

Endelig en god kamp av brasilianeren! Vant mange dueller og gjorde jobben sin. 7

 

Fabregas:

Viser høy pasningskvalitet, men blir til tider litt veik. Jobber bra. Jeg synes likevel at det er på denne posisjonen vi trenger en nye spiller. 6

 

Reyes:

Viser høy klasse på dribleferdighetene og jobber knallbra. Er desverre litt uheldig med avleveringene, men var likevel frisk og han TURTE å prøve seg, noe som jeg så lite av i dag. 7

 

Hleb:

Gjør en GOD kamp. Viser dribleferdigheter av høy klasse, men som alltid har han et par dårlige avgjørelser og "uheldigheter." Jobber også bra. I likhet til Reyes så tørr han å prøve seg! En av hans beste kamper. 7

 

Pires:

Viser til tider intiativ til løp, men sliter skikkelig med Man U's bestemann, Wes Brown. Ble veldig usynlig til tider. Burde kanksje ha scort på den enorme sjansen sin der Van der Saar redder mesterlig. Kan fortsatt jobbe mere. Jeg skulle så sårt ønske at SWP kom til oss. Han angrer vel sikkert en god del selv også ettersom han ville vært fast og ville blitt tatt imot som en helgen fra dag en. I tilegg ville han passet perfekt inn i spillestilen vår. . 5

 

Henry:Jobber bra bakover, men det er der problemet ligger. Som enslig spiss går han alt for langt bakover, og pga skaden kan han ikke ta sine elegante sprint løp som vi savner så sårt. Går bakover på banen fordi han helt klart ikke trives med å bli slått lange hodeballer på. 6

 

Bytter:

Bergkamp: Kommer inn og gjør en svak forestilling! 5

Eboue: Får ikke gjort mye, men redder oss på slutten. Fikk liten tid. 6

Flamini: Kommer inn og jobber bra. Så likevel lite til han. 6

 

Når det gjelder Man U spillerne må jeg si at Wes Brown overasker, mens Rio skuffer. Neville spiller en overaskende god kamp for han å være, selv om det likevel ikke er toppers. Silvestre er ikke noe særlig. Den sentrale midtbanen til Man U var tam, i likhet med Man U's beste spiller for tiden, Rooney. Jeg nøt frustrasjonen fra Rooney. Hesten viser faktisk at han har et par kvaliteter utenfor 16-meteren, men jeg har sett han bedre innenfor 16-meteren. Ronaldo er god til å komme forbi spillerne, men gjlr alltid noe dårlig etter at han har gjort noe bra :ph34r: Giggs er vanligvis alltid bra mot arsenal med var temmelig tam i likhet med Park.

 

Så å si alle av Man U sine sjanser kom som følge av at Cygan misser ballen eller at vi sender håpløse langpasninger opp og gir bort ballen til de ekle.Igjen er vi ikke gode nok på å komme på løp og avslutter for lite. VI spiller til tider for trangt og bør lære oss å legge ballen til rette for en spiller som kan skyte fra 20 meter om sjansen byr seg. Van Pserie hadde gjort en stor kamp i dag om han hadde spilt føler jeg! Det er leit at dommeravgjørelser faller feil vei IGJEN! denne sesongen har det faktisk ikke jevna seg ut :D Vi har misset rundt 8 poeng som følge av dommertabber i år! Denne kampen var allikvel en forbedring!

 

Nå forventer jeg at vi avanserer i både Fa og licacupen, mens vi tar nesten full pott fram mot bolton kampen ettersom kampene skal være enkle! Da kommer 3 knallharde kamper etter hverandre med bolton, pool og real! i tilegg kommer en småekkel bortekamp mot råtasslaget til gamsten. Nå er jeg endelig ferdig. God natt!

Link to comment
Share on other sites

I og med at jeg var frimodig nok som United-supporter til til å skrive ett inlegg på dette forumet før denne kampen, kan jeg vel kanskje også gi mine kommentarer etter kampen.

 

Uavgjort er vel ett resultat som er ganske ok sett kampen under ett. Arsenal var best i 1. omgang uten å overkjøre United som enkelte her har sagt. Arsenal skapte kun ett par halvsjanser i hele omgangen mens Ronaldo avsluttet omgangen med Uniteds eneste og omgangens største sjanse!

 

2. omgang ble mer åpen og det ble skapt flere sjanser fra begge lag. Hvem som hadde de største osv. kan vi sikkert krangle om i evighet. Jeg registrerer imidlertid at Arsenal knapt skapte noe de siste 10-15 minuttene av kampen, etter at Bergkamp erstattet Reyes og Wenger la om til 4-4-2. Dette skiftet fikk meg til å bli litt nervøs for en bedring av Arsenal sitt for kveldens (unnskyld uttrykket) tafatte overgangsspill.

 

Så var det straffesituasjonen som her nevnes. Det kunne kanskje vært straffe? Men Rooney kunne også fått straffe tidligere i kampen!?

 

Når det gjelder Rooney sin "hands" så var jeg sikker på at han var borti den med hånden inntil reprisen av duellen mellom Rooney og Campell kom. Der så det ut til at Rooney gikk opp med hånden men at ballen traff klokkerent i pannebrasken til den gamle Tottenham-kjempen! Og det gis vel ikke gult kort for å nesten vært borti ballen med hånda?

 

Forøvrig var Rooney første gule, av det særdeles billige slaget.

 

Jeg var rimelig skuffet på United sine vegne over spillet i første omgang. Mangelen på sentrale midtbanespillere i toppklasse er åpenbar. Vi har egentlig bare Scholes og når han var ute så er det ingen ting igjen. Forsvaret gjør en god jobb gjennom hele kampen. Kantene og spissene vil jeg heller ikke klage på, selv om jeg ville ha byttet Saha mot Nistelrooy i 2.omgang for å gi mer pondus og kraft i dueller og mot Arsenal sitt bakrom. Saha er en spiller som kan forcere gjennom ett forsvar. Nistelrooy er dukk-opp og scorer sine mål på en touch.

 

Det som var åpenbart for meg, var at etter at Reyes gikk ut og Bergkamp kom inn, så var det United som styrte kampen inn til slutt. Kanskje dette også skyldes Fabregas/Flamini-byttet? For de siste minuttene av kampen, der hjemmelaget i en normal situasjon med 0-0 vil forsøke å avlive kampen, så var det faktisk United som styrte. Dette skjedde ikke minst på grunn av at Ronaldo fikk bedre plass mot Cygan, når kantspiller Reyes var ute. En annen ting som også forundret meg var at Ronaldo i store deler av kampen lå på venstre side og ikke plassert mot Arsenals svakese punkt Cygan. Det orrange kortet til Lauren kom bla som en følge av dette.

 

Når det gjelder Arsenal sine spillere sin innsats, tillater jeg meg å komme med følgende:

 

Backrekka: Rimelig godkjent. Problemet er Cygan, men han er vel tross alt 3-4. valg på venstre back.

 

Midtbane: Man of the match: Gilberto! Hadde en stor kamp. Hadde ikke han rukket denne kampen kunne dette gått virkelig ille. Fabregas - absolutt godkjent! Hleb: Så ut som det var Bjørn Tore Kvarme som skulle spille midtbane og så traff ballen hele tiden kneet.........

Pires: Har alltid sett ut til å spille i tøfler. Disse begynner nå å bli rimelig utslitt, og er nå klar for gamlehjemmet. (Tøflene altså!)

 

Angrep: Henry vil vel det si. Glimtvis viser han det han kan. Det blir imidlertid fullstendig feil å stille med en slik kapasitet som er avhengig av å vandre over til venstre på banen for å skaffe seg rom i en 4-5-1 formasjon som enslig spiss! Da hadde det vært bedre å la Bergkamp ligge på topp som møtende spiss og hatt Henry på venstre kant, er nå min mening!

 

Med sportslig hilsen

SirA

 

PS!Håper at mitt frimodige innlegg ikke medfører usportslige utfall og kommentarer, da dette overhodet ikke er ment på den måte!

33516[/snapback]

Har du rotet deg inn på feil forum ? muligens er du en Arsenal suporter innerst inne . Vell vell , her ønsker vi alle nye velkommen ;)

Link to comment
Share on other sites

Vel bedre er vel ikke Arsenal. Svakt av Manure å ikke vinne når Arsenal har en venstreback som holder kun bedriftsfotballnivå, og en midtbane som er "tom" etter 45 minutter.....

33525[/snapback]

 

Arsenal er nok ikke bedre om dagen og magler den siste lille dytten i det offensive spillet, spesielt mot bedre lag. Overganger og gjennombruddsspill fungerer overhodet ikke etter god gammel standard. I går så vi igjen at uten Cole/Clichy på venstre mister vi et viktig element forover på banen. Cygan eier ikke offensive gener og blir klønete over midtstreken. Ellers synes jeg han hadde en grei første omgang i går. Når nevnte venstrebacker kommer tilbake fra skade tror jeg Reyes/Hleb/Pires på venstre flanke kommer mye bedre til sin rett også da backen vil komme på løp gang etter gang og skape rom og overlappingsmuligheter. Dette elementet som er så viktig for angrepsspillet er som nevnt helt borte nå.

Ellers synes jeg det var flere som viste en god figur i går. Hleb var rimelig bra første 30 og sentralt på midten var vi bra i 1. omgang. Mistet grepet i andre. Kolo/Sol var igjen meget bra og Lauren klippet ronaldo, noe som er nok til å få godkjent fra meg. (Takk til Andain som la ut tacklingen her også!).

Reyes er frisk, men går seg fast uten back på løp. Henry sånn passe og bommer på en han burde satt. Ble Fab snytt for straffe i samme situasjon? Fordel? Blir nok aldri enige. Gilberto fanger opp en del i 1., men også han forsvinner litt i 2. 4-5-1? Hmmmm.....

Å skylde på dommeren blir for tynt uansett.

Og Shrek og "storebror" neville er fortsatt like motbydelige. Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...