Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

Guest Arsenal_4ever

Hmm, jeg har ikke hatt tid til å skrive så veldig mye her før nå!

 

ManScum imorra...! Og jeg er veldig rolig. Det er veldig rart, til meg å være. For vanligvis, så pleier jeg å ha mage-krampe dagen før en sånn kamp! Det at jeg ikke er nervøs, men gleder meg kjempe masse...er vel et godt tegn :P

 

Vi har et sterkt lag, og vi er jo BEST!! :D Hmm....så lenge vi spiller fotball, som vi vil, og kjører på med 100% hele kampen, så vinner vi!! :D Noe av det viktigste imorra blir vel å ha tro på seg selv, og spille klikk-klakk ;)

 

Mens jeg skriver det her, så merker jeg at jeg faktisk har skikkelig tro på en seier her :P Og jeg håper at dette går vår vei imorra!

 

Ps! Det kan være noe kluss ovenfor, men har ikke tid til å dobbelsjekke :ph34r: :P

 

Ha en fin kveld :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply
Guest Ola Løvsletten

jeg tror nøkkelen ligger i å kjøre ekstremt offensivt fra start, og prøve å ta de litt på senga

 

første målet blir utrolig viktig

 

vi har sjansen, men jeg er ikke altfor optimistisk

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem som dømmer?

33235[/snapback]

 

Er det Riley så tør jeg ikke å se kampen!

33237[/snapback]

Er det Riley, tar jeg første fly til London, med to pakker egg i bagasjen.

33238[/snapback]

Riley er så dårlig til å dømme mot Arsenal

Link to comment
Share on other sites

vi burde jo bruke emanuel eboue som venstreback!.

32961[/snapback]

 

 

Jeg er helt enig med King Kong :) Hvorfor ikke bruke eboue :ph34r: Da tenker man i hvertfall fremtid i steden for å bruke Cygan :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem som dømmer?

33235[/snapback]

 

Er det Riley så tør jeg ikke å se kampen!

33237[/snapback]

Er det Riley, tar jeg første fly til London, med to pakker egg i bagasjen.

33238[/snapback]

Riley er så dårlig til å dømme mot Arsenal

33240[/snapback]

 

Feil!!

Han er god til å dømme mot Arsenal.

Og han er spesiellt god til å dømme for ManU...

 

Kan jeg også være med på den turen der Korslund? Fy pokker for en møkkadommer!

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem som dømmer?

33235[/snapback]

 

Er det Riley så tør jeg ikke å se kampen!

33237[/snapback]

Er det Riley, tar jeg første fly til London, med to pakker egg i bagasjen.

33238[/snapback]

Riley er så dårlig til å dømme mot Arsenal

33240[/snapback]

 

Feil!!

Han er god til å dømme mot Arsenal.

Og han er spesiellt god til å dømme for ManU...

 

Kan jeg også være med på den turen der Korslund? Fy pokker for en møkkadommer!

33244[/snapback]

Det var det jeg mente... Skrev litt feil : :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Eg tror me komme te å vinna denne kampe. Fordi Arsenal trenge d så grevli nå at alle komme sikkert te å jør 120%. :blink:

 

 

 

 

 

 

 

 

ARSENAL 4 EVER :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg er ikke særlig nervøs foran kampen i morgen. Tror vi kommer til å vinne.

 

Om det blir Lauren eller Eboué på venstreback, det får Wenger bestemme...

Link to comment
Share on other sites

Eg håpe Gilbert spele venstre back mot Man U. Han kan umulig gjera ein dårligare jobb enn Cygan

32957[/snapback]

 

Du slipper å bekymre deg for Cygan i denne kampen. Han fikk sitt 5. gule mot Villa og må stå over. Da er det trolig enten Eboue eller Toure som tar over for Lauren som igjen blir flyttet over på venstre back.

32980[/snapback]

 

Pascal Cygan er med i troppen til Wenger hvilket betyr at han ikke må stå over denne kampen. Dette til tross, håper jeg Lauren blir flyttet over på venstreback og Eboue på høyreback.

 

Resten av troppen er som følgende : Lehmann, Almunia, Lauren, Eboue, Cygan, Campbell, Toure, Senderos, Gilberto, Flamini, Fabregas, Song, Pires, Hleb, Reyes, Henry, Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Eg håpe Gilbert spele venstre back mot Man U. Han kan umulig gjera ein dårligare jobb enn Cygan

32957[/snapback]

 

Du slipper å bekymre deg for Cygan i denne kampen. Han fikk sitt 5. gule mot Villa og må stå over. Da er det trolig enten Eboue eller Toure som tar over for Lauren som igjen blir flyttet over på venstre back.

32980[/snapback]

 

Pascal Cygan er med i troppen til Wenger hvilket betyr at han ikke må stå over denne kampen. Dette til tross, håper jeg Lauren blir flyttet over på venstreback og Eboue på høyreback.

 

Resten av troppen er som følgende : Lehmann, Almunia, Lauren, Eboue, Cygan, Campbell, Toure, Senderos, Gilberto, Flamini, Fabregas, Song, Pires, Hleb, Reyes, Henry, Bergkamp.

33272[/snapback]

 

Er Cygan i troppen spiller nok han på backen kjenner vi Arsene rett. Skulle gjerne sett at han ikke gjorde det, men Wenger har en forkjerlighet for denne blanke issen. Eller håper jeg å se et Arsenal i hundre og laget inneholde Reyes! Er ikke like bekymret som andre her for Freddie's fravær da han ikke er så vanskelig å erstatte nå om dagen. Trodde etter kampen mot Charlton at han var på bedringens vei, men kan nok være at det var et blaff.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til kampen. Det er slike kamper som skaper høydepunktene. Men hvorfor være pessimistisk. Forholdet mellom oss og manunited er som før. Klubbene er jevne, begge vil svært gjerne vinne og kampen betyr mye for spillere og fans.

Slike kamper gir fotballen ekstra mening.

Vi må vinne kampen mer enn de må vinne kampen. Vi må for å kunne bli blant de fire vinne slike kamper. Hjemme. Manunited må ikke vinne. De ligger allikevel langt oppe på tabellen. Det å hevde at kampen er viktigere for dem er uttrykk for en passivitet og sjenerende sjenanse som ikke gjør seg i forhold til et topplag som arsenal. Hvis samme tendenser i tenkning og følelse skulle snike seg inn hos spillerne, ville de tape. De må tenke at denne kampen er ekstra viktig for oss og vi må vinne kampen. Og de må føle det. Ville og føle blir til sammen en vellykket kombinasjon. Dette er vår kamp.

Tap i denne kampen blir et slag i ansiktet på oss alle. Og vi kan ikke trøste oss med at nå får vi gjøre opp om tredje og fjerde plass og at det fremdeles er mulighet for ChLig-spill.

Dette er en kamp vi må vinne. Det må vi tro at vi klarer. Tro kan som dere vet kanskje flytte fjell og det ideelle ville være at den troen fansen kan ha på et lag, kan løfte laget til å gjøre det de ønsker; vinne kampen i kveld.

Men det kreves også at vi må vise muskler. sitter med en anelse om at manunited ikke har samme muskler som de lagene vi ofte har trøbbel med. Synes de som oss virker litt "tynne". Dette gjør også sitt til at jeg tror på gutta i kveld. Vi tar hjem denne. Og veien tilbake til toppen vil i så tilfelle være vesentlig kortere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvsagt også tro på at vi kan vinne denne kampen. Jeg har i motsetning til mange her inne på forumet også tro på at det finnes mye bra fotball i en del av ungguttene våre. Til og med nok til å slå United. Men på tross av dette, vil fortsatt hevde at løpet ikke er kjørt i forhold til 4. plass i serien. Og det er faktisk det viktigste.

Så i dag, håper jeg bare at spillerene produserer årsbeste. Da er jeg fornøyd med resultatet uansett. Jeg er utrolig spent på hvordan midtbanen vår vil klare seg. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Får vi stoppet Van Diver, Shrek og Filme-Ronaldo er mye gjort, men jeg tror vi får slite på midtbanen i dag. Flamini er taklingssterk, men det skal jo spilles fotball utpå der også. Det er ikke han særlig flink til..

Fabregas, Hleb og Pires har teknikken, pasningene og overblikket, men hvor er musklene?

 

Henry og Reyes må ha en maksdag hvis vi skal vinne.

 

Jeg lever i håpet om å endelig banke Manure igjen for siste gang på Highbury, men jeg er desverre pessimist i dag og frykter noe lignende som i fjor.

Tipper 1-3.

 

Tror savnet av Van Persie, Freddie, Gilberto og Cole blir for stort og Manure er i god form. Arsenal er bare i middels form og sliter ofte mot de beste lagene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvsagt også tro på at vi kan vinne denne kampen. Jeg har i motsetning til mange her inne på forumet også tro på at det finnes mye bra fotball i en del av ungguttene våre. Til og med nok til å slå United. Men på tross av dette, vil fortsatt hevde at løpet ikke er kjørt i forhold til 4. plass i serien. Og det er faktisk det viktigste.

Så i dag, håper jeg bare at spillerene produserer årsbeste. Da er jeg fornøyd med resultatet uansett. Jeg er utrolig spent på hvordan midtbanen vår vil klare seg.  :rolleyes:

33315[/snapback]

 

At der er mye fotball i unguttene er det liten tvil om. Det som har bekymret meg

er at disse unguttene plutselig har fått så mye ansvar på seg med en gang.

Det er egentlig urettferdig å forvente at unguttene Flamini og Fabregas skal kunne overta rollen

til Vieira med en gang.

Jeg er mer skeptisk enn vanlig til denne kampen.

Arsenal må vise noe nå mot United og jeg håper de gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Her går det på æren løs.

3 poeng er råviktig, men bare det å slå United er enda viktigere....

33320[/snapback]

 

Amen !

Er så spent på kampen nå at eg viet ikkje kor eg skal gjere av meg, og det er fortsatt 10 timar til kampen :rolleyes: '

Midtbana blir viktig i dag , og eg meiner vi bør spele med 5 der, midtbana deiras er ikkje den beste heller.

 

Reyes på venstre sida, har visst tegn til toppform og har to mål på tre siste kamper.

semtralt kunne eg tenkt meg å sett Gilberto, Flamini og Hleb. Hleb som den mest offansive selvfølgelig ,og i motsetning til veldig mange her på forumet synest eg vi ikkje må gi opp på han enda, har visst glimt av sin storhet mer kontinuerlig i det siste og vil bli en joker i denne kampen visst han starter.

Pires på høgre,Føler at han er litt på gang.

 

Lehman

Lauren-Toure-Campbell-Cygan

Pires-Flamini-Gilberto-Reyes

Hleb

Henry

 

Sub:Almunia,Senderos,Eboue,Song,Bergkamp,Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Det er delvis med forundring jeg leser innleggene her før det som for noen år siden kunne betraktes som storkampen i England. Med det mener jeg den holdningen enkelte har til kampen og at man bør være fornøyd med uavgjort, at United har mest å tape, håper på grisespill osv.

 

Jeg er United-supporter, la det være hevet over enhver tvil! Men ikke f... om jeg noen gang vil akseptere at mine supporter-kollegaer i United eller Uniteds spillere for den saks skyld skulle innta en slik holdning foran en kamp. Og det uansett motstander!!

 

Når det er sagt så er kampen etter min mening helt åpen og inneholder nye dimensjoner i forhold til tidligere oppgjør. Lagenes to mest markante skikkelser er nå borte (Vieira og Keane). Jeg håper at dette kan medføre at kampen kan spilles under normale forutsetninger uten slåsskamper og at det laget som spiller best denne kvelden til slutt vinner.

 

Enkelte har påpekt at United er ute av form, en fallende storhet, inne i en down osv. Jeg er enig i at vi dreit oss skikkelig ut i Champions League. Vi har jo tross alt blitt rimelig bortskjemt de siste drøye 10 årene. Når det gjelder ligaen så har United hatt en upåklagelig form. De siste 10 kamper er 8-2-0. Vi har også slått Chelsea i ligaoppgjør i høst.

 

Laget står nå med 2,2 poeng pr kamp. Ved årskifte i de siste 6 sesonger har vi i gjennomsnitt hatt 2,09 poeng. Arsenal har de siste 6 årene stått med 2,06 poeng ved årsskifte, mens statusen i år er 1,74 poeng og er den dårligste poengsankingen laget har hatt i denne 7-års perioden. United har faktisk ett snitt denne sesongen som ville gitt nok poeng til å bli ligamester i 2 av de 6 siste sesongene. Serien har blitt vunnet denne perioden fra 80-95 poeng. "Problemet" er at Chelsea har satt en ny standard!!

 

Når det gjelder Arsenal sin poengsanking så er den på 1,74 poeng. Her kan det nevnes at 4.plassen de siste 6 sesonger har en gjennomsnittlig poengsanking på 1,73 poeng!

 

Lagenes sportslige "problemer" er på mange måter lik. Det er midtbanen som er hovedproblemet. At Arsenal savner Vieira er etter min mening åpenbart. United savner kanskje ikke Keane like mye, da han var rimelig fallende de siste sesongene. Savnet av et anker er imidlertid åpenbart også hos oss. For å si det med andre ord; ett lag som vil være ett topplag skal være for godt til at Darren Fletcher kan gå inn i startoppstillingen.

 

I tillegg har begge lagene slitt med skader. Dette er imidlertid en del av spillet. United, har etter min mening en noe bredere stall enn Arsenal for å takle slike situasjoner men langt på nær så bred som Chelsea.

 

Begge lag har også fremadstormende unggutter som forhåpentligvis vil bli bedre med årene. Våre (Rooney og Ronaldo spesielt) har vist en gryende form i løpet av den siste tiden. Spesielt Rooney var ubeskrivelig god i kampen mot Bolton. Han utgjør i dag faktisk en for stor del av den kreative kraften i United sitt lag. Dette ikke minst på grunn av mangel på "gode" midtbanespillere. Skulle Rooney score, så er det bare å begynne å deppe! United har nemmelig vunnet alle kamper der han har scoret!

 

To andre som har vist gryende formutvikling er Scholes og Ferdinand. Scholes har begynt å score og dette er ett godt tegn. Rio har blitt vesentlig bedre i det offensive spillet. Han har ved gjentatte anledninger de siste kampene kommet fremover i fullt driv med ballen etter å selv ha brutt motstandernes angrep.

 

Når det gjelder Arsenal sin utvikling denne sesongen, så er den etter min mening preget av at de rutinerte spillerne ikke har tatt nok tak. Når Henry har vært ute med skade, så har det jammen ikke vært mye å rutte med. Spillere som Ljungberg og Pires har vært langt under pari. Disse har vært blant eksponentene for det gode overgangsspillet som på mange måter har vært kjennetegnet for laget.

 

Med sportslig hilsen

SirA

Link to comment
Share on other sites

Begge lag har også fremadstormende unggutter som forhåpentligvis vil bli bedre med årene. Våre (Rooney og Ronaldo spesielt) har vist en gryende form i løpet av den siste tiden. Spesielt Rooney var ubeskrivelig god i kampen mot Bolton. Han utgjør i dag faktisk en for stor del av den kreative kraften i United sitt lag. Dette ikke minst på grunn av mangel på "gode" midtbanespillere. Skulle Rooney score, så er det bare å begynne å deppe! United har nemmelig vunnet alle kamper der han har scoret!

33324[/snapback]

 

Dine fakta her er ikke helt korrekte. De spilte 2-2 mot Birmingham og Rooney scorte der.

 

Holdningen generelt til kamper bør ikke være som det er mot United, men

med tanke på hva United-Arsenal har inneholdt siden Winterburn/McClair

slagsmålet,Nistleroy sin uappetittelige oppførsel og ikke minst Neville

sine knehøydetacklinger, og ikke minst pizzakastingen fra angivelig Fabregas

er det ikke rart at dette er blitt et skikkelig hatoppgjør.

Wengers og Fergusmoan stadige angrep på hverandre hjelper ikke.

 

Fra mitt ståsted er United et lag jeg ikke har særlig mye til overs for

og et lag jeg hater å tape for.

Og siden etter min mening United har brukt omtrent alle midler i tidligere

kamper aksepterer jeg at Arsenal gjør det i denne.

Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Det er delvis med forundring jeg leser innleggene her før det som for noen år siden kunne betraktes som storkampen i England. Med det mener jeg den holdningen enkelte har til kampen og at man bør være fornøyd med uavgjort, at United har mest å tape, håper på grisespill osv.

 

Jeg er United-supporter, la det være hevet over enhver tvil! Men ikke f... om jeg noen gang vil akseptere at mine supporter-kollegaer i United eller Uniteds spillere for den saks skyld skulle innta en slik holdning foran en kamp. Og det uansett motstander!!

 

Når det er sagt så er kampen etter min mening helt åpen og inneholder nye dimensjoner i forhold til tidligere oppgjør. Lagenes to mest markante skikkelser er nå borte (Vieira og Keane). Jeg håper at dette kan medføre at kampen kan spilles under normale forutsetninger uten slåsskamper og at det laget som spiller best denne kvelden til slutt vinner.

 

Enkelte har påpekt at United er ute av form, en fallende storhet, inne i en down osv. Jeg er enig i at vi dreit oss skikkelig ut i Champions League. Vi har jo tross alt blitt rimelig bortskjemt de siste drøye 10 årene. Når det gjelder ligaen så har United hatt en upåklagelig form. De siste 10 kamper er 8-2-0. Vi har også slått Chelsea i ligaoppgjør i høst.

 

Laget står nå med 2,2 poeng pr kamp. Ved årskifte i de siste 6 sesonger har vi i gjennomsnitt hatt 2,09 poeng. Arsenal har de siste 6 årene stått med 2,06 poeng ved årsskifte, mens statusen i år er 1,74 poeng og er den dårligste poengsankingen laget har hatt i denne 7-års perioden. United har faktisk ett snitt denne sesongen som ville gitt nok poeng til å bli ligamester i 2 av de 6 siste sesongene. Serien har blitt vunnet denne perioden fra 80-95 poeng. "Problemet" er at Chelsea har satt en ny standard!!

 

Når det gjelder Arsenal sin poengsanking så er den på 1,74 poeng. Her kan det nevnes at 4.plassen de siste 6 sesonger har en gjennomsnittlig poengsanking på 1,73 poeng!

 

Lagenes sportslige "problemer" er på mange måter lik. Det er midtbanen som er hovedproblemet. At Arsenal savner Vieira er etter min mening åpenbart. United savner kanskje ikke Keane like mye, da han var rimelig fallende de siste sesongene. Savnet av et anker er imidlertid åpenbart også hos oss. For å si det med andre ord; ett lag som vil være ett topplag skal være for godt til at Darren Fletcher kan gå inn i startoppstillingen.

 

I tillegg har begge lagene slitt med skader. Dette er imidlertid en del av spillet. United, har etter min mening en noe bredere stall enn Arsenal for å takle slike situasjoner men langt på nær så bred som Chelsea.

 

Begge lag har også fremadstormende unggutter som forhåpentligvis vil bli bedre med årene. Våre (Rooney og Ronaldo spesielt) har vist en gryende form i løpet av den siste tiden. Spesielt Rooney var ubeskrivelig god i kampen mot Bolton. Han utgjør i dag faktisk en for stor del av den kreative kraften i United sitt lag. Dette ikke minst på grunn av mangel på "gode" midtbanespillere. Skulle Rooney score, så er det bare å begynne å deppe! United har nemmelig vunnet alle kamper der han har scoret!

 

To andre som har vist gryende formutvikling er Scholes og Ferdinand. Scholes har begynt å score og dette er ett godt tegn. Rio har blitt vesentlig bedre i det offensive spillet. Han har ved gjentatte anledninger de siste kampene kommet fremover i fullt driv med ballen etter å selv ha brutt motstandernes angrep.

 

Når det gjelder Arsenal sin utvikling denne sesongen, så er den etter min mening preget av at de rutinerte spillerne ikke har tatt nok tak. Når Henry har vært ute med skade, så har det jammen ikke vært mye å rutte med. Spillere som Ljungberg og Pires har vært langt under pari. Disse har vært blant eksponentene for det gode overgangsspillet som på mange måter har vært kjennetegnet for laget.

 

Med sportslig hilsen

SirA

33324[/snapback]

 

Gått deg bort ?

trur ikkje nokon er fornøgde med uavgjort, men at det heller ikkje er verdens undergang. Men når det er sagt så er det ingen det er kjekkere å slå enn woman.utd !

Må sei meg enig i at det er ufattelig mykje rart som scum har komt unna med i desse oppgjøra, menst arsenal blir sittandes igjen som sorteper.

Forhåpentlegvis gir Arsenal wankchester urine skikkelig juling idag!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å drive å slenge dritt til en gjest på forumet, selv om han holder med Man U. Innlegget hans er greit nok det. Det vil alltid være 2 sider av en sak. Jeg er forøvrig mer enig i mmaelan'en sin side av historien. Min mening er at Man U har gått ut altfor tøft i de siste oppgjørene, og derfor har skapt en unødvendig høy temperatur. Neville søstrene hadde for å si det pent lite fokus på ball forrige møte i ligaen.

 

Ingen ting hadde vært morsommere enn å slå united med gnistrende Arsenal fotball. Så får heller Neville, Smith og Van Nistelroy drive med sitt.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å drive å slenge dritt til en gjest på forumet, selv om han holder med Man U. Innlegget hans er greit nok det. Det vil alltid være 2 sider av en sak. Jeg er forøvrig mer enig i mmaelan'en sin side av historien. Min mening er at Man U har gått ut altfor tøft i de siste oppgjørene, og derfor har skapt en unødvendig høy temperatur. Neville søstrene hadde for å si det pent lite fokus på ball forrige møte i ligaen.

 

Ingen ting hadde vært morsommere enn å slå united med gnistrende Arsenal fotball. Så får heller Neville, Smith og Van Nistelroy drive med sitt.

33338[/snapback]

 

Det er vell kanskje litt drøyt å kalle det for drit kasting ? Eg kommentert berre det at han tok ut enkelte utsagn på forumet og stilte seg forundrende til det. Og visst du leste innlegget mitt så såg du at eg også sa meg enig i det mmaelan skrev, og eg delte vell akkurat den samme oppfatningen som deg av utds spelere sin oppførsel mot Arsenal.

Det eg mener med å gi dem juling er selvfølgelig det å slå dem med høgst mulig margin, og ikkje jule dem opp i ordets rette form :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...