Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

Ser ingen grunn til å drive å slenge dritt til en gjest på forumet, selv om han holder med Man U. Innlegget hans er greit nok det. Det vil alltid være 2 sider av en sak. Jeg er forøvrig mer enig i mmaelan'en sin side av historien. Min mening er at Man U har gått ut altfor tøft i de siste oppgjørene, og derfor har skapt en unødvendig høy temperatur. Neville søstrene hadde for å si det pent lite fokus på ball forrige møte i ligaen.

 

Ingen ting hadde vært morsommere enn å slå united med gnistrende Arsenal fotball. Så får heller Neville, Smith og Van Nistelroy drive med sitt.

33338[/snapback]

 

Det har du helt rett i. Forumet er åpent og innlegget er saklig og nøytralt skrevet. Da bør man kunne svare høflig tilbake uten å komme med dårlige kommentarer om navn på klubb og manager.

 

Nok om det. Jeg må si at sammen med Tottenhamkampene i år er dette høydepunktet i sesongen. Nerven, hissigheten og tildels hatet som eksisterer mellom spillerene er enormt. Her er det faktisk landslagsspillere som ikke snakker sammen på samlinger ifølge engelsk presse. Vi skal ikke frykte noen på Highbury og vi skal aldri legge oss for noen. Her må alle kjempe mer enn noen gang. Å tape for Chelsea i siste sesong er ille nok, men vi må bare innrømme at et bedre lag har aldri spilt PL-fotball på THOF. Vi har i perioder vist at vi kan, og i dag må alt klaffe. Reyes, Henry, Bergkamp og Pires vil være nøkkelen til suksess. Vi kan hyle og skrike så mye vi vil om dårlig midtbane og forsvar, men faktum er at det er fremover vi har skuffet i år. Den store forskjellen er at vi har scoret langt færre mål i år enn de forrige sesongene. Per i dag er det kun Chelsea og Liverpool som har sluppet inn færre mål enn oss, noe man ikke skulle tro når man leser enkelte post-match innlegg. Dette er et lite paradoks når man ser på den hetsen enkelte av våre forsvarere har vært utsatt for.

ManU er aldri lette å spille og de har de siste sesongene stort sett klart seg bra mot de beste og faktisk avgitt mye poeng til de nest beste. Utfordringen blir å stoppe Rooney. Han utgjør en veldig trussel og kampen hans mot fysisk sterke Boltonspillere var ikke mindre enn imponerende. Fremover er vi avhengige av å få igang Pires mot den antatt svake venstresiden i forsvaret. Reyes må tørre å utfordre Neville umiddelbart og kanskje skaffe noen tidlige kort også. Da må kampen roe seg og vi kan få spille raskt langs bakken som nok er den beste oppskriften.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Viktigest blir det å stoppe Rooney, og tanken på Cygan vs Ronaldo....huff huff blir dårlig berre eg tenke på det ,Reyes må nok springe mykje idag, men han har jo kapasitet til det også. Det eg trur kan bli interresant idag er Hleb mot Scholes og ,som nevnt over , Reyes mot Neville.

Starter vi med Hleb offansivt sentralt på midten så trur eg han kan skape mykje rot for taklingskåte spillere som scholes og smith. Vi såg mot villa at han er en spelar som kan skaffe frispark i farlige possisjonar med sine driblekunster. Reyes har vell litt å revansjere sia dei siste oppgjøra..

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Har du noen sikre linker til hvor jeg kan se kampen på nettet Andain? Eller noen andre.

Tror ikke jeg får sjansen til å dra på puben i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Cygan med årets(!) kommentar!

 

''Wayne's weak point is his brain,'' said Cygan recently.

 

 

 

Go Pascal :rolleyes:

33366[/snapback]

 

Tydelig at Pascal her har gjort hjemmeleksa si å studert motstandern nøye... Nå blir han vel å springe rundt på venstre backen å stille rooney geografi spørsmål.

 

go cygan....

Link to comment
Share on other sites

Cygan med årets(!) kommentar!

 

''Wayne's weak point is his brain,'' said Cygan recently.

 

 

 

Go Pascal :P

33366[/snapback]

 

Tydelig at Pascal her har gjort hjemmeleksa si å studert motstandern nøye... Nå blir han vel å springe rundt på venstre backen å stille rooney geografi spørsmål.

 

go cygan....

33368[/snapback]

Jepp, kanskje vi endelig har funnet hans virkelige talent! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag:

----------------Lehmann---------------

--toure--senderos--campbell--lauren

--Pires--gilberto--flamini----reyes---

--------Henry----Bergkamp----------

 

Jeg ser fram til dette møte selv om vi har 4 skader og ronaldo å rooney i toppform for united.

Dette tror jeg blir uavgjort. 1-1 henry eller reyes

Link to comment
Share on other sites

Gruer meg forferdelig til Cygan vs. Ronaldo. Ronaldo ser ut til å være i form noe jeg har bedt om at ikke skulle skje tidsnok til denne kampen i flere måneder (faktisk!). Jeg får bare håpe at det han gjorde i helga var bare en tilfeldig god kamp, og at han har en heller dårlig dag i dag.

 

Tror på dette laget:

 

Lehmann

Lauren - Kolo - Sol - Cygan

Pires - Gilberto - Fabregas - Reyes

Bergkamp - Henry

 

Ser for meg at dersom vi får noe av spillet vårt til å funke, så vil det skje oppover langs venstresiden. Vil tro at sidebackene våre vil holde en relativt defensiv posisjon store deler av kampen. United vil helt sikkert satse ekstra hardt på vingspillet her, både med tanke på Cygans åpenbare svakheter og også Toures mangel på markeringsevne. Den kampen her tror jeg ikke blir vunnet på midten, heller på kantene.

 

For øvrig er det naturligvis helt nødvendig at Henry fungerer i dag. Krysser fingrene og håper at han viser seg som den kapteinen vi så sårt kommer til å trenge i kveld, dersom kampen utvikler seg til å bli en krig.

 

Hva resultatet angår, er jeg pessimist. Jeg holder en knapp på 0-2. Dessverre er altfor mange av Uniteds nøkkelspillere i tilsynelatende god form: Rooney, van Nistelrooy, Ronaldo og Ferdinand. Det gjenstår fortsatt å se om jeg har nerver til å faktisk se kampen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Angrepet

Idag må vi sette alle sjanser vi får, hvis ikke taper vi. Derfor er det viktig at Henry og Bergkamp (?) er på hugget. Synd at van Persie er skadet for hans skuddfot og vendinger hadde vi sårt trengt mot Mancs.

 

Midtbanen

Vingene som spiller idag, altså Reyes og Pires som jeg håper på, er det viktig å få med offensivt. Vi må bare presse på, for i slike kamper er det nøkkelen til suksess. Idag så tror jeg mesteparten av kampen avgjøres akkurat på midten så dermed må Gilberto, den usynlige veggen og Flamini (forhåpentligvis) jobbe til krampa tar dem. Midtbanen må stoppe Rooney tidlig for da går Shrek lett sur og gir opp, og vil nok enten bli byttet av eller bli utvist. Det samme må midtbanen gjøre med Ronaldo, for tanken på at Cygan skal prøve å stoppe han tør jeg ikke engang tenke på.

 

Forsvaret

Forsvaret må være bunnsolide idag, og jeg tror Campbell, Toure og Lauren vil greie det bra, men derimot Cygan vil nok slite mot Ronaldo som dog er 3 ganger raskere. Må si at jeg syns forsvaret til woMan er bedre enn vårt, med tanke på Cygan.

 

Keeperen

Lehmann har vært bunnsolid i hele år og det er ekstra viktig at han er det idag og. Nå vet jeg at Van der Sar skal så for united og han har visstnok vært stabil i år.

 

Alt i alt så tror jeg vi kan klare en seier, selv om det blir hardt. Kampen blir avgjort på midtbanen tror jeg, men forsvaret utgjør også en stor rolle for kampen.

 

Tips: 1-1 eller 2-1.

Link to comment
Share on other sites

Angrepet

Idag må vi sette alle sjanser vi får, hvis ikke taper vi. Derfor er det viktig at Henry og Bergkamp (?) er på hugget. Synd at van Persie er skadet for hans skuddfot og vendinger hadde vi sårt trengt mot Mancs.

 

Midtbanen

Vingene som spiller idag, altså Reyes og Pires som jeg håper på, er det viktig å få med offensivt. Vi må bare presse på, for i slike kamper er det nøkkelen til suksess. Idag så tror jeg mesteparten av kampen avgjøres akkurat på midten så dermed må Gilberto, den usynlige veggen og Flamini (forhåpentligvis) jobbe til krampa tar dem. Midtbanen må stoppe Rooney tidlig for da går Shrek lett sur og gir opp, og vil nok enten bli byttet av eller bli utvist. Det samme må midtbanen gjøre med Ronaldo, for tanken på at Cygan skal prøve å stoppe han tør jeg ikke engang tenke på.

 

Forsvaret

Forsvaret må være bunnsolide idag, og jeg tror Campbell, Toure og Lauren vil greie det bra, men derimot Cygan vil nok slite mot Ronaldo som dog er 3 ganger raskere. Må si at jeg syns forsvaret til woMan er bedre enn vårt, med tanke på Cygan.

 

Keeperen

Lehmann har vært bunnsolid i hele år og det er ekstra viktig at han er det idag og. Nå vet jeg at Van der Sar skal så for united og han har visstnok vært stabil i år.

 

Alt i alt så tror jeg vi kan klare en seier, selv om det blir hardt. Kampen blir avgjort på midtbanen tror jeg, men forsvaret utgjør også en stor rolle for kampen.

 

Tips: 1-1 eller 2-1.

33388[/snapback]

 

Hvem er 2-1 til evt.?

 

Og hvor har Van der Sar blitt av da? Er han ikke i ManU lenger, eller bare glemte du ham?

 

Ellers så er jeg helt enig med deg, utenom på midtbanen...

Link to comment
Share on other sites

Angrepet

Idag må vi sette alle sjanser vi får, hvis ikke taper vi. Derfor er det viktig at Henry og Bergkamp (?) er på hugget. Synd at van Persie er skadet for hans skuddfot og vendinger hadde vi sårt trengt mot Mancs.

 

Midtbanen

Vingene som spiller idag, altså Reyes og Pires som jeg håper på, er det viktig å få med offensivt. Vi må bare presse på, for i slike kamper er det nøkkelen til suksess. Idag så tror jeg mesteparten av kampen avgjøres akkurat på midten så dermed må Gilberto, den usynlige veggen og Flamini (forhåpentligvis) jobbe til krampa tar dem. Midtbanen må stoppe Rooney tidlig for da går Shrek lett sur og gir opp, og vil nok enten bli byttet av eller bli utvist. Det samme må midtbanen gjøre med Ronaldo, for tanken på at Cygan skal prøve å stoppe han tør jeg ikke engang tenke på.

 

Forsvaret

Forsvaret må være bunnsolide idag, og jeg tror Campbell, Toure og Lauren vil greie det bra, men derimot Cygan vil nok slite mot Ronaldo som dog er 3 ganger raskere. Må si at jeg syns forsvaret til woMan er bedre enn vårt, med tanke på Cygan.

 

Keeperen

Lehmann har vært bunnsolid i hele år og det er ekstra viktig at han er det idag og. Nå vet jeg at Van der Sar skal så for united og han har visstnok vært stabil i år.

 

Alt i alt så tror jeg vi kan klare en seier, selv om det blir hardt. Kampen blir avgjort på midtbanen tror jeg, men forsvaret utgjør også en stor rolle for kampen.

 

Tips: 1-1 eller 2-1.

33388[/snapback]

 

Hvem er 2-1 til evt.?

 

Og hvor har Van der Sar blitt av da? Er han ikke i ManU lenger, eller bare glemte du ham?

 

Ellers så er jeg helt enig med deg, utenom på midtbanen...

33390[/snapback]

2-1 er selvfølgelig til oss. Jeg hadde skrivd 1-2 om jeg hadde tippet united-seier.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tid til noe særlig "kampanalyse" fordi jeg skal på trening og etterpå direkte til sofakroken! :lol:

 

Meeeeeen til kampen:

 

Laget:

----------------Lehmann----------------

Lauren--Senderos---Campbell--Toure

Pires----Gilberto---Fabregas----Reyes

-----------Bergkamp---Henry----------

 

Fabregas blir en viktig brikke i dag. Selv om han ikke kan gjøre noe i duellspillet så gjør ikke det noe, Keane er borte, og da trengs det ikke noe spesiellt med styrke på midten. Og så håper og tror jeg at Wenger skjønner at vi trenger noen med fart på CRonaldo, og dermed setter han Toure å venstre for en gangs skyld. Dette er jo ikke kampen til å eksprimentere, men Cygan mot CRonaldo er jo hodeløst! Og Lauren kan heller ikke matche farten og teknikken til den eneste spilleren jeg har sett parkere ACole gang på gang! (EM).. Og Reyes MÅ være i form, noe som jeg tipper han er i, men vi kan aldri være sikker.. men har et nødt!! Og jeg har en mistanke om at også Pires ble hvilt mot AVilla også jeg, og at han inntar høyrevingen. Og om det er Flamini eller Gilberto som spiller ved siden av Cesc spiller faktisk liten rolle. Henry og Bergkamp er selvsagte på topp, og jeg ville hatt Dennis før RvP uansett om RvP var spilleklar også jeg. Robin var helt klart preget av skaden, og etter å ha hørt på dere så hadde Dennis spilt ekstremt bra mot Pompey!

 

Jeg tror forøvrig at vi taper 3-2.

 

LYKKE TIL! :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Angrepet

Idag må vi sette alle sjanser vi får, hvis ikke taper vi. Derfor er det viktig at Henry og Bergkamp (?) er på hugget. Synd at van Persie er skadet for hans skuddfot og vendinger hadde vi sårt trengt mot Mancs.

 

Midtbanen

Vingene som spiller idag, altså Reyes og Pires som jeg håper på, er det viktig å få med offensivt. Vi må bare presse på, for i slike kamper er det nøkkelen til suksess. Idag så tror jeg mesteparten av kampen avgjøres akkurat på midten så dermed må Gilberto, den usynlige veggen og Flamini (forhåpentligvis) jobbe til krampa tar dem. Midtbanen må stoppe Rooney tidlig for da går Shrek lett sur og gir opp, og vil nok enten bli byttet av eller bli utvist. Det samme må midtbanen gjøre med Ronaldo, for tanken på at Cygan skal prøve å stoppe han tør jeg ikke engang tenke på.

 

Forsvaret

Forsvaret må være bunnsolide idag, og jeg tror Campbell, Toure og Lauren vil greie det bra, men derimot Cygan vil nok slite mot Ronaldo som dog er 3 ganger raskere. Må si at jeg syns forsvaret til woMan er bedre enn vårt, med tanke på Cygan.

 

Keeperen

Lehmann har vært bunnsolid i hele år og det er ekstra viktig at han er det idag og. Nå vet jeg at Van der Sar skal så for united og han har visstnok vært stabil i år.

 

Alt i alt så tror jeg vi kan klare en seier, selv om det blir hardt. Kampen blir avgjort på midtbanen tror jeg, men forsvaret utgjør også en stor rolle for kampen.

 

Tips: 1-1 eller 2-1.

33388[/snapback]

 

Hvem er 2-1 til evt.?

 

Og hvor har Van der Sar blitt av da? Er han ikke i ManU lenger, eller bare glemte du ham?

 

Ellers så er jeg helt enig med deg, utenom på midtbanen...

33390[/snapback]

2-1 er selvfølgelig til oss. Jeg hadde skrivd 1-2 om jeg hadde tippet united-seier.

33392[/snapback]

 

Ok... jaja, er lov å håpe. Håper inderlig at du har rett! :lol:

 

Men du svarte ikke på keeperen...?

Link to comment
Share on other sites

Angrepet

Idag må vi sette alle sjanser vi får, hvis ikke taper vi. Derfor er det viktig at Henry og Bergkamp (?) er på hugget. Synd at van Persie er skadet for hans skuddfot og vendinger hadde vi sårt trengt mot Mancs.

 

Midtbanen

Vingene som spiller idag, altså Reyes og Pires som jeg håper på, er det viktig å få med offensivt. Vi må bare presse på, for i slike kamper er det nøkkelen til suksess. Idag så tror jeg mesteparten av kampen avgjøres akkurat på midten så dermed må Gilberto, den usynlige veggen og Flamini (forhåpentligvis) jobbe til krampa tar dem. Midtbanen må stoppe Rooney tidlig for da går Shrek lett sur og gir opp, og vil nok enten bli byttet av eller bli utvist. Det samme må midtbanen gjøre med Ronaldo, for tanken på at Cygan skal prøve å stoppe han tør jeg ikke engang tenke på.

 

Forsvaret

Forsvaret må være bunnsolide idag, og jeg tror Campbell, Toure og Lauren vil greie det bra, men derimot Cygan vil nok slite mot Ronaldo som dog er 3 ganger raskere. Må si at jeg syns forsvaret til woMan er bedre enn vårt, med tanke på Cygan.

 

Keeperen

Lehmann har vært bunnsolid i hele år og det er ekstra viktig at han er det idag og. Nå vet jeg at Van der Sar skal så for united og han har visstnok vært stabil i år.

 

Alt i alt så tror jeg vi kan klare en seier, selv om det blir hardt. Kampen blir avgjort på midtbanen tror jeg, men forsvaret utgjør også en stor rolle for kampen.

 

Tips: 1-1 eller 2-1.

33388[/snapback]

 

Hvem er 2-1 til evt.?

 

Og hvor har Van der Sar blitt av da? Er han ikke i ManU lenger, eller bare glemte du ham?

 

Ellers så er jeg helt enig med deg, utenom på midtbanen...

33390[/snapback]

2-1 er selvfølgelig til oss. Jeg hadde skrivd 1-2 om jeg hadde tippet united-seier.

33392[/snapback]

 

Ok... jaja, er lov å håpe. Håper inderlig at du har rett! :lol:

 

Men du svarte ikke på keeperen...?

33394[/snapback]

Les under "keeperen", for jeg skjønner ikke hva du mener! Van der Sar står oppført der han.

Link to comment
Share on other sites

C. Ronaldo kan bli farlig dødelig mot Cygan. Heldigvis har både Capbell og Toure god fart. Lehmann har også storspilt i det siste (med unntak av et par glipper sist kamp). Men den største trusselen er etter min mening klart Rooney. Vi vet alle kapasiteten hans og han, i motsetning, til sin hestekollega kan score fra alle mulig vinkler og avstander. Defensivt er Man U ikke noe å skryte av med unntak av Heinze og Rio. Heldigvis er Heinze skada og Rio har ikke hatt en topp sesong (i likhet med Campbell vil mange si). Er vi offensive og kommer med mange mann på løp vil vi klare det! Vi må presse Man U bakover og ikke la Fletcher gjøre det eneste han kan: Slå pene pasninger. Hvis Flamini spiller like bra som i Pompey kampen skal vi klare å dominere midtbanen som vi har slitt med tidligere i år. Henry må vise sin magi igjen. Han er enten legendarisk eller helt borte i store oppgjør. Reyes er en jeg tror vil gjøre det godt i dag! Jeg forventer at vi får en dommer som faktisk kan dømme. Alt for mange av kampene våre i år har blitt avgjort som følge av dommertabber! Jeg vet at laget vårt kommer til å gi alt for forsvare vår ære. Vi må tørre å skyte hvis ingen går på løp. En stor del av Lampard/Gerrard/Deco sine mål kommer som følge av at de faktisk skyter og så treffer den en motspiller som finter keeperen ut av spill. Jeg lurer også på hvor mange ekle mål hesten har fått som følge av at en av de andre har skutt og han har trilla returen i mål....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...