Jump to content

2006.01.03 Manchester United H


Andain

Recommended Posts

Vel bedre er vel ikke Arsenal. Svakt av Manure å ikke vinne når Arsenal har en venstreback som holder kun bedriftsfotballnivå, og en midtbane som er "tom" etter 45 minutter.....

33525[/snapback]

 

Vi spille faktisk en god del av kampene UTEN venstreback, da Cygan befinner seg en helt annen plass enn der han skal være... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply
Vel bedre er vel ikke Arsenal. Svakt av Manure å ikke vinne når Arsenal har en venstreback som holder kun bedriftsfotballnivå, og en midtbane som er "tom" etter 45 minutter.....

33525[/snapback]

 

Vi spille faktisk en god del av kampene UTEN venstreback, da Cygan befinner seg en helt annen plass enn der han skal være... ;)

33527[/snapback]

 

Ja, fikk hjertet i halsen mer enn en gang når jeg så han leke defensiv midtbane/stopper, og etterlate seg enorme rom...og som han selger seg! Men synes faktisk at det er den beste kampen han har gjort på venstrebacken, men det sier kanskje ikke så mye annet enn at nivået hans er langt under pari. Hva er det AW ser i ham som vi ikke gjør?

Jeg synes Reyes var meget bra, han jobbet knallhardt, spesielt defensivt, og hjalp i så måte ut Cygan. En av grunnene til at det ble mer trøbbel for Cygan i 2.omgang var at Reyes og Hleb byttet side, og Hleb/Cygan funket ikke like bra som Reyes/Cygan. JAR9 har dog endel å gå på i de taktiske disposisjonene sine, han må lære seg når han skal slippe ballen videre istedet for å drible en mann til.

Henry blir helt feil i 4-5-1, noe som Tjærnås illustrerte godt i pausen på Canal+. Jeg fikk jo rett i mine bange anelser om at AW ville spille 4-5-1, men det virker som han gjør det mot motstandere som MU og CFC m.fl. Men til alle kritikere av Henry, legg merke til hvor mye skaden hammer ham. Han rykket skikkelig én gang i dag, og parkerte alt som var, og skapte vår største sjanse i 2.omgang. Ingen MU-spillere som hang med på notene. Håper han snart blir kvitt problemene!

 

Men jeg synes det var mye positivt å ta med seg. Bruke dette til å avansere mot Cardiff i FA-cupen. Så er det enda en uke før vi spiller hjemme mot 'boro. Håper Wenger har rett om 2006.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, og samma f***; vi mangler sjefen på midtbanen. Sånn er det nå en gang denne sesongen. Med Paddy på plass hadde vi cruiset til seier i dag. Og nei, 4-5-1 passer oss ikke, ser det ut for. Det blir for lite trykk på kantene i den formasjonen, det er bare å innse det.

 

Straffe? Tja, sier jeg. Noen dommere hadde blåst, Poll gjorde det ikke. Og det var ikke hands på Rooney.

 

Forøvrig; det snilleste oppgjøret mot United på gud vet hvor lang tid. Det sier noe det også.

33476[/snapback]

 

Regner med at du er litt preget av at vi ikke stakk av med seieren, her. Men jeg må si at jeg er litt overrasket over hvor "svart" du er i forhold til hva vi fikk ut av denne kampen. Du av alle, ser ikke at vi i 4-5-1 formasjonen, eigde midtbanen i første omgang. Jeg har vel sjelden sett oss spille Man U så ut slik vi gjorde da. Det var herlig! Og det er sjelden vi har hatt så mange (!) sjanser mot Man U. Vi burde selvsagt hatt ballen inne i første omgang. Det hadde åpnet opp kampen, og vi kunne kontret inn enda flere mål.

 

Jeg er veldig fornøyd med kampen. Og enda bedre hadde det vært om Henry hadde lært seg å ta enda flere riktige løp, istedet for å henge på siden av løpsvillige midtbanespillere. Han fulgte rett og slett for lite opp i forhold til de løpene som kom. Spesielt den ene med Hleb. Hadde Henry ikke hektet seg av det angrepet, hadde vi vært i gjennom!

 

Wenger og Rice: her har vi en kjempemulighet til å terpe 4-5-1, og mye bra å bygge videre på i kampene som kommer. Dette var en kamp som gjorde meg fullstendig trygg på at vi skal klare 4 plass og mesterliga neste år.

 

Og den Fabregas og Gilberto må vel ha spilt årets beste kamp i går. Jeg er langt fra sikker på at Vieira hadde gjort oss så mye bedre!

 

Og ja, Fabregas var virkelig god i går. Gleder meg utrolig til fortsettelsen med den spilleren. Og det sier jeg, som har vært Arsenalsupporter i over 25 år! Det er vel bare i Stewart Robsons tider at jeg hadde troen på at en virkelig midtbanestjerne var "født" i Arsenal.

 

Å se hvordan denne spilleren gang på gang åpnet opp spillet, la opp til løp og sjanser - var HERLIG!

 

Nei, Chaz, du må ha gått glipp av mye i går!

Link to comment
Share on other sites

... og etter å ha sett på ulike spillervurderinger i avisene, synes jeg at nettavisen ( ;) ) har den som jeg er mest enig i:

 

Arsenal

 

Jens Lehmann 6

Etame Mayer Lauren 6

Kolo Toure 8

Sol Campbell 7

Pascal Cygan 5

Cesc Fabregas 7

Robert Pires 7

Gilberto Silva 6

Aleksandr Hleb 5

Thierry Henry 7

Jose Antonio Reyes 7

Dennis Bergkamp For liten spilletid

Mathieu Flamini For liten spilletid

Emmanuel Eboue For liten spilletid

I gjennomsnitt: 6,45 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Greit at vi eide midtbanen, men det blir for tamt på topp med en 4-5-1. Synes jeg.

33531[/snapback]

Det bør ikke være så vanskelig å eie midtbanen når motstanderen stiller opp med Fletcher og O'Shea sentralt!

Men hvor var de som eide kampen på midten siste 20 minuttene (etter at Fabregas gikk ut) for etter det hadde ikke Arsenal en sjanse! Sjansene da fortløpende mot fortrinnsvis på venstre side.

Link to comment
Share on other sites

Greit at vi eide midtbanen, men det blir for tamt på topp med en 4-5-1. Synes jeg.

33531[/snapback]

Det bør ikke være så vanskelig å eie midtbanen når motstanderen stiller opp med Fletcher og O'Shea sentralt!

Men hvor var de som eide kampen på midten siste 20 minuttene (etter at Fabregas gikk ut) for etter det hadde ikke Arsenal en sjanse! Sjansene da fortløpende mot fortrinnsvis på venstre side.

33534[/snapback]

 

 

Jeg har kommentert dette i mitt innlegg litt lenger opp. Reyes gikk mer over på høyre og dermed tok han ikke unna for Cygan på samme måte som tidligere i kampen. Var dessuten ikke midtbanen deres som fungerste siste 20, det var høyrekanten deres! Resten var på samme nivå som resten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en fantastisk fotballkamp. Den hadde alt utenom tre poeng til oss. Det var intenst, prestasjonene var både fylt av innsats og delikatesser. Rammen rundt var elektrisk og jeg koste meg fra spark en til dommeren blåste av.

Jeg er takknemlig for at jeg er glad i fotball og at jeg er så heldig at jeg har et lag som Arsenal å holde med. Jeg var stolt og glad over det jeg så i går. La det være at vi ikke vant, men vi er heldige som er tilhengere av et lag som får være med i slike kamper.

Tonen på banen var gemyttelig, det virket som spillerne på begge lag hadde en annen innstilling enn tidligere møter. Det gledet meg, for fotball skal ikke spilles i hat, men i rivalisering. Det er stor forskjell. Flere teorier har blitt fremlagt for dette. De spilte ikke om gull. Keane og Vieira er borte. Men jeg tror hovedgrunnen ar at det følelsesmessige trykket som ligger under tilstander som hat er, handler om at begge lags spillere. managere og tilhengere har fått en felles "fiende" i London vest.

Jeg tror begge lag står for tradisjonen som har vært i engelsk fotball og er enige om at utviklingen, som Wenger betegner som et utslag av økonomisk doping, ikke er gunstig for fotballen. Det er lite vi kan gjøre på en dag for å matche en slik økonomisk løssluppenhet, men på litt sikt, kanskje allerede neste år, vil begge klubbene vi i går så, være på høyde. Noen forsterkninger og med en lagånd som ble fremvist i går og som har en forankring i tradisjon, så vil vi være der igjen. Dette gjelder begge lag som var ut på i går. Jeg synes stemningen i kampen i går var en seier for fotballen.

Jeg har lenge hevdet at etter økonomisk fråtseri, vil den grusomme hverdagen slå hardt tilbake. Fotballen trenger klubbfølelse. Det får du ikke ved å spørre en spiller hva han tjener og så tilby å doble lønnen.

Forresten synes jeg Pires var banens beste i går. Sammen med Toure og Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Helge. Vi satt og diskuterte det under kampen

hvor teknisk overlegne Arsenal var i 1. omgang. Det var meget

overaskende.

Problemet er at vi er nokså blodfattige når vi kommer til 16 meteren.

En må ta ansvar og skyte istedet for småpasningene inni der.

Det er alltid lett å ta en som er blitt skyteskive for alt, men Cygan

gjorde en meget god kamp mot United. Flere viktige klareringer i går.

Ellers må jeg si at Lauren sin tackling på Ronaldo var kampens

høydare.

En kamp Arsenal har ingen grunn til å ikke være stolte av. Guttene

gjorde en helhjertet innsats og ble ikke kjempet i senk som jeg hadde fryktet.

Straffesituasjonen var straffe etter min mening. Neville tar først mannen så ballen.

Ellers viser Pires at han er på vei mot formen.

 

Arsenals beste : Sol og Toure.

Link to comment
Share on other sites

Kamp mellom to lag som er akterutseilt i forhold til ligagull og tidligere bravader. Takk og pris for at United stiller med en svakere sentral midtbane enn på svært mange år. Riktignok sliter vi også med vår mitdbane, men United kommer ikke stort heldigere ut.

Det synes som om mange tillegger Cygan ”æren” for manglende gevinst i går, men han har vel ikke så fordømt mye ansvar fremover på banen? Jeg ser også Cygan’s begrensninger, men defensift fungerte han faktisk bra i 1. omgang, riktignok med Reyes’gode hjelp. Nei, hovedproblemet ser ut til å være det offensive i denne kampen slik det er kommentert av andre mht. formasjon, Henry som ligger for dypt etc.

Et av de største irritasjonsmomentene for min del er Hleb og generell manglende vilje / dyktighet til å skyte.

Høydepunktet var å høre på svensk-egypteren i C+ studio.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er litt rart at Wenger sier han er fornøyd med uavgjort etter kampen.

Vi ligger langt bak topp 3 da kan man ikke være fornøyd med 1 poeng på hjemmebane, uansett motstander.

 

Ok, vi spiller kanskje bedre enn før jul, men når laget ikke produserer nok sjanser og scorer mål er det noe som ikke stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Helge. Vi satt og diskuterte det under kampen

hvor teknisk overlegne Arsenal var i 1. omgang. Det var meget

overaskende.

Problemet er at vi er nokså blodfattige når vi kommer til 16 meteren.

En må ta ansvar og skyte istedet for småpasningene inni der.

Det er alltid lett å ta en som er blitt skyteskive for alt, men Cygan

gjorde en meget god kamp mot United. Flere viktige klareringer i går.

Ellers må jeg si at Lauren sin tackling på Ronaldo var kampens

høydare.

En kamp Arsenal har ingen grunn til å ikke være stolte av. Guttene

gjorde en helhjertet innsats og ble ikke kjempet i senk som jeg hadde fryktet.

Straffesituasjonen var straffe etter min mening. Neville tar først mannen så ballen.

Ellers viser Pires at han er på vei mot formen.

 

Arsenals beste : Sol og Toure.

33539[/snapback]

 

Ja, i går var vi faktisk best med 4-5-1. Jeg syntes det var ekstra vondt å se at Henry ikke klarte å time løpene sine. Men han trenger vel litt trening han også for å tilpasse løpene i den nye formasjonen. Min mening er at det ikke er umulig å få til. Ellers er det å våge å skyte, noe alle spillerene vil se når de går gjennom reprisen på video i dag. Jeg tror Wenger og spillerene vil være veldig fornøyde med pasningsspill og tempo i deler av første og andre omgang. Som deg Morten var jeg svært overrasket over at vi så til de grader klarte å prestere. Svært lovende med tanke på fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at du er litt preget av at vi ikke stakk av med seieren, her. Men jeg må si at jeg er litt overrasket over hvor "svart" du er i forhold til hva vi fikk ut av denne kampen. Du av alle, ser ikke at vi i 4-5-1 formasjonen, eigde midtbanen i første omgang. Jeg har vel sjelden sett oss spille Man U så ut slik vi gjorde da. Det var herlig! Og det er sjelden vi har hatt så mange (!) sjanser mot Man U. Vi burde selvsagt hatt ballen inne i første omgang. Det hadde åpnet opp kampen, og vi kunne kontret inn enda flere mål.

 

Jeg er veldig fornøyd med kampen. Og enda bedre hadde det vært om Henry hadde lært seg å ta enda flere riktige løp, istedet for å henge på siden av løpsvillige midtbanespillere. Han fulgte rett og slett for lite opp i forhold til de løpene som kom. Spesielt den ene med Hleb. Hadde Henry ikke hektet seg av det angrepet, hadde vi vært i gjennom!

 

Wenger og Rice: her har vi en kjempemulighet til å terpe 4-5-1, og mye bra å bygge videre på i kampene som kommer. Dette var en kamp som gjorde meg fullstendig trygg på at vi skal klare 4 plass og mesterliga neste år.

 

Og den Fabregas og Gilberto må vel ha spilt årets beste kamp i går. Jeg er langt fra sikker på at Vieira hadde gjort oss så mye bedre!

 

Og ja, Fabregas var virkelig god i går. Gleder meg utrolig til fortsettelsen med den spilleren. Og det sier jeg, som har vært Arsenalsupporter i over 25 år! Det er vel bare i Stewart Robsons tider at jeg hadde troen på at en virkelig midtbanestjerne var "født" i Arsenal.

 

Å se hvordan denne spilleren gang på gang åpnet opp spillet, la opp til løp og sjanser - var HERLIG!

 

Nei, Chaz, du må ha gått glipp av mye i går!

33530[/snapback]

 

Nei Helge, jeg så hvert bidige minutt av kampen. Som jeg har skrevet tidligere i 4-5-1 tråden så er jeg på ingen måte motstander av formasjonen. Den kan være særdeles effektfull med de rette spillerne. Og i første omgang hadde vi full kontroll. Både ofensivt og ikke minst defensivt, men vi greide ikke å skape nok sjanser. Det vi faktisk talt også må ta i betrakningen når vi snakker om kontroll, er vel at dette var vel den dårligste sentrale midtbanen United har hatt på nærmere 15 år.

 

Når det gjelder Thierry Henry og 4-5-1 så er det også korrekt at han ikke er en spiss i tradisjonell forstand. Han skaper åpninger, både for seg selv og andre, ved mye bevegelse, gjerne bredt. Dette skaper igjen problemer for nyss nevnte system.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Helge. Vi satt og diskuterte det under kampen

En kamp Arsenal har ingen grunn til å ikke være stolte av. Guttene

gjorde en helhjertet innsats og ble ikke kjempet i senk som jeg hadde fryktet.

Ellers viser Pires at han er på vei mot formen.

33539[/snapback]

 

Svært overrasket over at vi så til de grader klarte å prestere. Svært lovende med tanke på fortsettelsen.

33545[/snapback]

 

Enig med dere. Velger å se positivt på dette. Jeg fryktet en reprise av fjorårets 2-4-nederlag. Gutta prøvde og ga Man U kamp hele veien.

 

Fortsettelsen bør bli "enklere"! ;)

Link to comment
Share on other sites

Igjen er vi tannløse, uten plan og alt for svake.

 

Vær så snill å ikke skyld på dommeren, det blir bare patetisk.

 

Henry, Reyes, Bergkamp, Gilberto, Hleb, Cygan og Lehmann presterer så til de grader svakt idag at jeg er nesten sjokkert.

 

Dette var utrolig svakt.

 

I 4-5-1 er vi et lett bytte og vi skaper nesten ingenting.

33465[/snapback]

Ironi ja...

33473[/snapback]

 

 

Faktisk ikke ironi i det hele tatt.

 

Faktaopplysninger.

Link to comment
Share on other sites

På de 9 siste serie- og cupkampene, har vi gått målløse av banen i 6 av dem...! Tyder jo på at noe er galt offensivt...

 

At vi er gode defensivt for tiden er kanskje ikke så rart, med 9-10 mann konstant bak ballen! Skal denne formasjonen fungere er vi avhengig av at midtbanen også angriper, og der er vi for dårlige!

Link to comment
Share on other sites

Synes at det var en del positivt ved kampen i går,men vi bør vel være mest fornøyd med 0-0. Synes Reyes gjorde en god kamp .Kritikken mot Cygan holder ikke helt mål da han spiller spiller i en annen posisjon enn han har ferdigheter til. Han gjør en jobb for laget noe vi trenger akkurat nå.

 

Er enig med de som stiller seg kritisk til et 4-5-1. Vi blir veldig tamme fremover og får aldri noen spillere inn i boksen. Når vi kommer på kontringer fungerer det bra til vi kommer midt inn på utd sin banehalvdel og såvet ingen hva de skal gjøre. Henry får ikke brukt sine beste egenskaper og viser lite interesse i forhold til løp når han ikke er direkte involvert.Det er positivt er at vi får bedre kontroll over midbanen,men det bør vi vel når utd spiller med Fletcher og O`Shea sentralt. Lurer egentlig på hvorfor Wenger har lagt om til 4-5-1,noen som har sett han har kommet med begrunnelser?

Link to comment
Share on other sites

Er heller ingen tilhenger av 4-5-1. Tydelig at Henry mistrives som lone striker.

Vi så også i kampen at vi blir forferdelig tamme offensivt,,,elller rett

og slett når vi nærmer oss 16 meteren.

Så også på kontring et par ganger så var det ingen framover.

4-4-2 er det systemet som jeg mener fungerer best offensivt for Arsenal, men

igjen er jeg åpen for et 4-5-1 mot vanskeligere motstand som United.

Vi fungerer meget bra defensivt og midtbanen vår var sterk i går.

 

System eller ikke system..vi har spilt nå i lang tid uten en av våre sterke offensive krefter i Cole...ikke glem det. Venstresiden vårs hadde vært

mye bdre og sterkere offensivt med Cole.

At det hemmer spillet vårt er det ikke tvil om uten å være

ment som en forkleinelse for Cygan som gjorde en bra defensiv jobb i går.

 

System eller ikke system så vinner vi ikke kamper uten en som kan avslutte/skyte. Det bør Wenger terpe på trening og glemme det perfekte målet som det ser ut

som Arsenal skal score. Simple tap-ins og returer på skudd er godt nok for meg.

Link to comment
Share on other sites

Er heller ingen tilhenger av 4-5-1. Tydelig at Henry mistrives som lone striker.

Vi så også i kampen at vi blir forferdelig tamme offensivt,,,elller rett

og slett når vi nærmer oss 16 meteren.

Så også på kontring et par ganger så var det ingen framover.

4-4-2 er det systemet som jeg mener fungerer best offensivt for Arsenal, men

igjen er jeg åpen for et 4-5-1 mot vanskeligere motstand som United.

Vi fungerer meget bra defensivt og midtbanen vår var sterk i går.

 

System eller ikke system..vi har spilt nå i lang tid uten en av våre sterke offensive krefter i Cole...ikke glem det. Venstresiden vårs hadde vært

mye bdre og sterkere offensivt med Cole.

At det hemmer spillet vårt er det ikke tvil om uten å være

ment som en forkleinelse for Cygan som gjorde en bra defensiv jobb i går.

 

System eller ikke system så vinner vi ikke kamper uten en som kan avslutte/skyte. Det bør Wenger terpe på trening og glemme det perfekte målet som det ser ut

som Arsenal skal score. Simple tap-ins og returer på skudd er godt nok for meg.

33565[/snapback]

 

Enig med deg. Selv om vi har holdt buren rent i nesten 400 min så har vi bare putta ballen i nettet i 3 av de 9 siste kampene! Det er for dårlig!! I de 5 kampene før det putta vi hele 16 mål på 6 kamper, noe som tyder på at vi er ustabile og sliter med å få hull på bylla. Det vi sliter mye med er at midtbanen vår ikke scorer. Hleb og Flamini har fortsatt ikke putta i år, mens Ljungen, Gilberto og Fabregas bare har ett mål. Ser vi på generale til andre lag ser vi at Lampard og Gerrard scorer i bøtter og spann. Nå skal det sies at de 2 er på top 5 lista over de beste midtbanespillerne, men vi kan likevel få noen med litt målteft. Hvis vi hadde hatt Lampard eller Gerard på laget hadde de gålla 20 mål i sesongen fordi spillerne på laget vårt får tusenvis av skuddmuligheter fra 16-meteren (men uten å avslutte). Grunnen til at Chelsea er best er at de scorer på alle mulige måter: Frispark, kødballer, kontriner, langskudd, headinger og soloprestasjoner. De er mye mindre forutsigbare enn oss og er mer villige til å avslutte. Vi må bli mer villige til å gå på løp og selv om spilleren er å for vansklig å np med en pasning, vil han dra med seg minst en spiller,. noe som vil skape ROM, noe som vil sliter med. Det blir alt for lite rom og vi vi ender med å slå småpasninger som motstanderen lett leser. Videre er backene våre først når de for en gangs skyld har kommet opp elendige til å legge inn. Hva med at de sender den tilbake til en medspiller og går på løp inn (som vår savnede Cole ofte gjør) for så å få ballen tilbake? Et annet alternativ er å gå innover på banen for så å finne på noe fikst. For det å legge inn høye baller fra siden er ikke vår styrke! Det samme kan man si om langballene som stakkars Henry får. Han er verdens beste spiss, men har en svakhet og det er hodespillet sitt! Hvorfor i all verden bruker de ikke styrkene hans og sender baller langs bakken eller i bakrom? Ellers må jeg si at vi spilte bra i går, men vi manglet alltid den avgjørende pasningen eller touchet fordi det alltid ble for trangt. Nå håper jeg at den midtbanespilleren som Wenger henter inn nå mens overgangsmarkedet er oppe har en god skuddfot! Noen som vet om en av targetene våre har en god skuddfot?

Link to comment
Share on other sites

Man kan si hva man vil om at det blir feil å skylde på dommeren osv. Men man kommer uansett ikke unna det faktum at Arsenal skulle hatt straffe. Ikke nok med at vi blir snytt for straffe, men vi blir jaggu meg snytt for corner på skuddet til Henry i samme situasjonen.

 

 

man u skulle kanskje også hatt straffe da gilberto felte rooney i 1.omgang, så ikke skyld på dommeren i dag...

33508[/snapback]

 

Felte rooney? Det var vel heller rooney som sprang på gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Greit med uavgjort syns jeg.. 4-5-1 funker bra defensivt men vi fungerer ikke framover,hvertfall ikke når alle fem på midten har skuddvegring! MEn nok en gang syns jeg Wenger gjør noen merkelige bytter.. Reyes ut og Eboue inn var vel det merkeligste! Reyes var en av de få som truet Unitedforsvaret litt og i tillegg var god defensivt.. Også burde Fabregas hatt straffe.. Hadde den samme situasjonen oppstått mot f.eks Portsmouth hadde det vært straffe.. Poll hadde rett og slett ikke baller nok til å dømme det og det er surt..

Link to comment
Share on other sites

Man kan si hva man vil om at det blir feil å skylde på dommeren osv. Men man kommer uansett ikke unna det faktum at Arsenal skulle hatt straffe. Ikke nok med at vi blir snytt for straffe, men vi blir jaggu meg snytt for corner på skuddet til Henry i samme situasjonen.

 

 

man u skulle kanskje også hatt straffe da gilberto felte rooney i 1.omgang, så ikke skyld på dommeren i dag...

33508[/snapback]

 

Felte rooney? Det var vel heller rooney som sprang på gilberto.

33573[/snapback]

Ja.. Det er jeg helt enig i

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går viste at når innsatsen er stor nok er vi ikke bak de nest beste i PL. For første gang i år virket det som om tenningsnivået var der det skal være. Noen løp mer enn andre, men alt i alt syns jeg vi var gode det meste av kampen. Vi faller litt av de siste 10 av hver omgang, og ManU kunne med litt flaks avgjort kampen da.

 

Når det gjelder formasjon og enkeltspillere vil jeg si at vi er gode def med 4-5-1, men mister mye fremover. Det er prisen å betale, men samtidig tror jeg systemet kan videreutvikles med de riktige spillerene og at det også kan bli en formasjon vi kan bruke mot antatt sterkere motstand på bortebane. Hjemme skal vi egentlig være gode nok til å kunne fortsette med 4-4-2, og ikke legge opp spillet etter motstander. Formasjonen gør at Fabregas og Hleb får mer frihet i perioder og kan våge seg noe mer fremover uten at midten blir blottet. Syns dette fungerte godt i perioder i går og at Hleb kanskje spilte sin beste kamp for sesongen. Gilberto var i mine øyne MoM med mange gode inngripner og for første gang i år uten hårreisende feil bakover. Han var også flink til å komme opp i Rooney tidling og nektet ham dermed plass mellom midtbane og forsvar. Der har vi slitt tidligere i år mot flere lag.

I det vi legger om til 4-4-2 blir midtbanen mer sårbar og i løpet av de minuttene denne formasjonen var i bruk fikk ManU faktisk lett spill på midten og det var kun en slurvete avlevering fra Ronaldo som hindret en kjempekontring med kun få minutter igjen på klokken.

 

De fire bak klarer seg rimelig godt. Cygan er jo hoggestabbe nr 1 uansett resultat og jeg gidder ikke engang å engagere meg i den diskusjonen. Lehmann var mer usikker enn på lenge med utspillene sine, forøvrig gjør han ingen feil. Midtbanen har jeg allerede kommentert sentralt, utover det mener jeg at Pires til tider viser at han er en av øyas beste ballspillere og fortsatt har hurtighet så det rekker. Reyes vil mye, men som jeg tidligere også har kommentert, han må lære seg elementære bevegelsesmønstre og prøve å lese andre spilleres løp. Alt for ofte ender det med at han venter for lenge med sitt eget løp, evnt at han går glipp av gode muligheter for å tre ballen igjennom til andre. Virker som han ikke helt vet hva han skal gjøre og at det derfor blir litt på lykke og fromme. Henry er ikke i sin beste form og det vises altfor godt. Han må hvertfall ville og det er ikke alltid jeg tror han prøver 100%. Det er ikke godt nok og ikke en kaptein verdig.

 

Alt i alt en god kamp som var spennende fra start til slutt. Jeg nøt kampen siden spenningen ikke var som den bruker og er slett ikke skuffet over annet enn innsatsen til vår kaptein som virker motløs og halvskadet.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Jeg tipper Winterburn pr dags dato hadde gjort det bedre en Cygan på venstreback.. Pascal eier ingen kvaliteter som gjør han verdig å spille for Arsenal.. Han hadde sikkert blitt satt ut av laget etter hvert hvis han hadde blitt solgt til en 2 div klubb også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...