Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Spot on.

 

Ja jeg har selv fått warning for akkurat det med bruk av nevnte ord...

 

Men som Yoda ville sagt: carefull we must be, or jedi comeback kick our ass for not being on-topic.

 

 

Ha ha ha, morsom +1 (som det ikke er lov til å bare trykke på lenger) :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Haha +1!!

 

Forbanna sjukdom... 10 dager nå og fortsatt forbanna sjuk. Guttunge i barnehage er ikke til å spøke med...:P

 

Da foreslår jeg at du kommer deg ut av barnehagen og får deg en jobb! Jeg hører Jernbaneverket ansetter mye rart for tiden... :P

Link to comment
Share on other sites

Spot on.

 

Ja jeg har selv fått warning for akkurat det med bruk av nevnte ord...

 

Men som Yoda ville sagt: carefull we must be, or jedi come kick our ass for not being on-topic.

Så lenge du har Walcottsignaturen din er vi på trygg grunn..

Ellers enig med alle de siste her..... Kjør på med glasskule nå B)

Link to comment
Share on other sites

Da foreslår jeg at du kommer deg ut av barnehagen og får deg en jobb! Jeg hører Jernbaneverket ansetter mye rart for tiden... :P

Jernbaneverket er ingen bedrift, det er en institusjon som staten sponser i bytte mot isolering av vanskelige og kverulerende voksne mennesker... Det forklarer min karrierestige hvertfall... Jo vanskeligere man er, jo høyere dyttes mann. Det er et kjent faktum at de vanskeligste til slutt blir galleonsfigurer i direktørroller!

 

Today: sikkerhetsrådgiver

Tomorrow: Adm. Dir.!

Link to comment
Share on other sites

Han har tydeligvis mer peiling enn hva Wenger og tilsynelatende du har så- jepp.

Er og blir uenig med deg her Stefan, Walcotts avanserte kantrolle har fungert utmerket når det er plass bak forsvaret, blir han dytta opp på topp så vil han måtte tåle å bli takla mer, dessuten finnes det ofte mindre rom der. Walcott er ikke en så komplett spiss som Henry er(Som han urettferdig nok er blitt sammenliknet med siden han var 16), han kan kun spille på fart og blir dermed "enkel" å ta ut av en kamp. Styrken til Walcott er at hele forsvarsfireren må legge seg lavt for å ta han ut, og da kommer Arteta, Vp og Santos på langskuddhold samtidig som vi får lov til å boltre oss på motstanders 16-meter. Slik som jeg ser det er Walcotts største styrke som fotballspiller den taktiske verdien han har for oss.

Link to comment
Share on other sites

Walcott som spiss? Kun på en betingelse. Det kan skje når vi må overraske et lag som angriper oss. Da får Walcott nødvendig rom og vi får løftet laget vårt (forsvaret deres må ligge lavt). Men Walcott har hverken mottak, teknikk, reportoar eller dribleferdigheter nok til å spille spiss mot Wolves!

 

Jeg tror at Walcott sin hurtighet, og hans økende klokskap vedrørende løp gjør at han kan spille spiss mot hvilken som helst klubb. Hans hurtighet og "killerinstinkt (som han har bevist i i flere sammenhenger) vil være bra å ha både på gjennombrudd og innlegg bak forsvarsfirer til mostanderne.

 

Så jeg går for Walcott som spiss.

Link to comment
Share on other sites

Sliter med å finne ein plass til Walcott i laget sjølv eg, og har problem med at Wenger brukar han. I slike kampar som på laurdag har eg tidlegare meint at Walcott må vere ein av PL dårlegaste vingar. Laurdag var ein slik dag. Når det er sagt har gutten nokre ekstrem ferdigheiter i fart og avsluttar eigenskapar som er i topp topp klasse.

 

Av Walcott sine største problem er plassering og kvar/når han skal gå på løp. Når eg har sett Walcott live ser ein lett kor forutsigbar denne spelaren er. Han lagar sine trikkeskinner, og går i dei stort sett heile kampane. Når han i tilegg er så pass svak 1:1 utan rom blir han plukka av kampane av middelmådige backar gang på gang. Dette har ikkje berre med Walcott å gjere men med heile vårt offansive spel. Vi er forutsigbare og front leddet vårt har so store avstandar at dei mest aldri kan utrette noko saman. (Det kan derimot tidleg i sesongen sjå ut som Gervinhio kan skape meir dynamikk i frontleddet vårt og da har også Theo spelt bedre?)

 

Ein annan ting som irriterer meg med Walcott er når vi har sjans å kontre. Du kan banna på at kva gang vi stormar framover, og eg ser etter Walcott så ligg han att og ventar på midtbana. Han bør jo vere vårt fremste kontringsvåpen.

 

Dette vart mykje negativt, men slik vi spelar for tida, meiner eg at Walcott skal slite hardt med å forsvare ein plass blandt dei 11 beste. Eg ser Walcott meir som ein Owen type, som hadde vore perfekt i eit spisspar eller i ein meir samla trio på topp. Får vi satt han i gang med små stikkballar inn i seksten bak stopparane til motstandarane våre kan Walcott bli ein spelar som scorar 20+ pr sesong!

Link to comment
Share on other sites

Det er sant at vi har få som passar i spelestilen vår. Eg har forsåvidt problem med å forstå kva som er spelestilen vår, spesielt defansivt, men også offansivt. Walcott er nok ein av dei som lider mest av det, både fordi han er meir begrensa teknisk enn mange av våre andre (han har færre strengar å spele på, men dei han har er ekstreme og i topp verdensklasse)og at det virkar som han ikkje heilt er fotballsmart nok til å tilpasse seg...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har nettopp lest ferdig boka til Walcott. Må si det var mye interessant lesing. Får mye info på hvordan det var i hans yngre dager i Southampton, hvordan det egentlig var å bli tatt ut til VM-troppen i 2006 og ikke få spille, hvordan han havnet i Arsenal, samt hvem han liker av andre spillere og trenere, og hvem han ikke var like stor fan av. Pluss mye annet spennende om hvordan det er å være ung og kjent.

 

Jeg synes ihvertfall dette er en bok som burde leses! :)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp lest ferdig boka til Walcott. Må si det var mye interessant lesing. Får mye info på hvordan det var i hans yngre dager i Southampton, hvordan det egentlig var å bli tatt ut til VM-troppen i 2006 og ikke få spille, hvordan han havnet i Arsenal, samt hvem han liker av andre spillere og trenere, og hvem han ikke var like stor fan av. Pluss mye annet spennende om hvordan det er å være ung og kjent.

 

Jeg synes ihvertfall dette er en bok som burde leses! :)

Kan du nevne hvem og hvorfor? :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du nevne hvem og hvorfor? :)

 

SPOILER ALERT!

Føler jeg ikke kan røpe for mye av boka, men kan jo nevne noen få ting jeg husker på stående fot.

 

F.eks kommer han godt overens med 'Arry Redknapp og Bale, grunnet at begge var i i Soton i tiden han selv spilte der (Selv om de nå "are sleeping with the enemy" som han skriver). Og når han var med landslaget som skulle til VM på en treningsleir i Portugal en stund før VM startet, så var det kun Nigel Reo-Coker som tok seg av den stakkarslige unggutten Walcott som bare var 16-17 år den gang og ikke følte seg helt til rette sammen med de andre stjernene. I tillegg er han stor fan av Owen, Beckham og Henry. Ikke like stor fan av Capello grunnet noen incidenter mellom de to som jeg ikke vil røpe her.

 

Pluss mye annet jeg ikke husker nå i forbifarten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"It`s Theo War-cott" skriver Daily Star.

"Theo Walcott and Arsenal are at WAR over his demand for a new £85,000-a-week, four-year deal."

Er dette neste mann ut døren? £85,000 i uken er ikke skremmende mye i dagens fotball og jeg mener dette fortsatt er en mann for Wenger og co og med litt bedre selvtillit, så tror jeg Theo kan bli den samme spilleren som han var i begynnelsen av forrige sesong. Uansett så følger Chelsea, Liverpool, PSG og Juventus saken nøye.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo virkelig tatt seg ut om han gikk til Liverpool. Men joda, kan forstå at Arsenal ikke ønsker å gi Walcott så mye i lønn. Han vil vell med det være blant de aller aller best betalte i klubben? Pdd er ikke Walcott god nok til å skulle være vår stjerne, men en spiller som må passe på plassen sin. Ønsker han selvfølgelig med videre, men kan også forstå at Arsenal ønsker å stå på sine prinsipper mtp en såpass høy lønning, en plass rundt £70,000 burde holde.

 

Hvor lenge har han egentlig igjen av den nåværende kontrakten?

Link to comment
Share on other sites

Lojalitet finnes ikke i dagens fotball. Spillere drar dit pengene er og det er det eneste de er lojale til. Det er lett å peke på spillere som Xavi, Gerrard, Scholes, Neville, Maldini etc. som er one club men de holdt seg til konkurransedyktige klubber som kunne betale alt konkurrentene kunne tilby. Hvis en annen storklubb vifter med pengesekken foran spillere som Walcott og Van Persie forsvinner de ut ved første mulighet.

 

Hvis Walcott drar vil han ikke være noe stort tap i mine øyne. Mye potensial men ikke god nok for oss, jeg blir overrasket om han drar noe sted rett og slett fordi ingen av storklubbene vil være interesserte i han. Tipper dette mer er agenten hans som lekker ut info for å legge press på Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha £850,000 i ukelønn, burde du faen meg begynne å gjøre deg fortjent de. Greit at han startet sesongen veldig bra, men at han skal lønnes på nivå med van Persie er på jordet. Han må ha mer enn 2 måneder med stabilt ok+-spill for at han fortjener mer enn £400k i uka.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha £850,000 i ukelønn, burde du faen meg begynne å gjøre deg fortjent de. Greit at han startet sesongen veldig bra, men at han skal lønnes på nivå med van Persie er på jordet. Han må ha mer enn 2 måneder med stabilt ok+-spill for at han fortjener mer enn £400k i uka.

 

Med en lønna er et hattrick i hver omgang et krav.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...