Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Vi var vel strengt tatt bare en dommer unna å gå vidre også! Soleklart best over to kamper!

Var vel egentlig to dommere når viss du tenkter etter. Helb skulle hatt straffe etter det nydelige raidet hjemme. Pluss at luckypool aldri skule fått den straffen de fikk.

Men det gjør det jo bare enda jævligere å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Vi var vel strengt tatt bare en dommer unna å gå vidre også! Soleklart best over to kamper!

Var vel egentlig to dommere når viss du tenkter etter. Helb skulle hatt straffe etter det nydelige raidet hjemme. Pluss at luckypool aldri skule fått den straffen de fikk.

Men det gjør det jo bare enda jævligere å tenke på.

 

Var ikke det samme dommer? Fjöderfeldt eller noe sånt? Det var iallefall han som dømte første semifinalekampen!

Link to comment
Share on other sites

Vi var vel strengt tatt bare en dommer unna å gå vidre også! Soleklart best over to kamper!

Var vel egentlig to dommere når viss du tenkter etter. Helb skulle hatt straffe etter det nydelige raidet hjemme. Pluss at luckypool aldri skule fått den straffen de fikk.

Men det gjør det jo bare enda jævligere å tenke på.

 

Var ikke det samme dommer? Fjöderfeldt eller noe sånt? Det var iallefall han som dømte første semifinalekampen!

 

Det var nok forskjellige dommere ja. Var vel naboen til Kuyt som ikke ville dømme straffe mot ham, så en annen tulling som tydeligvis hadde et kjært forhold til Babel.

Husker det var en diskusjon her på forumet om at det burde være samme dommer på begge kampene osv. kanskje det er der du har det fra.

Link to comment
Share on other sites

 

Var ikke det samme dommer? Fjöderfeldt eller noe sånt? Det var iallefall han som dømte første semifinalekampen!

 

Det var nok forskjellige dommere ja. Var vel naboen til Kuyt som ikke ville dømme straffe mot ham, så en annen tulling som tydeligvis hadde et kjært forhold til Babel.

Husker det var en diskusjon her på forumet om at det burde være samme dommer på begge kampene osv. kanskje det er der du har det fra.

 

Ja, okei. Det er nok muligens det jeg har det ifra iallefall. Takk for oppklaringen :)

 

Men, allikevel, så er det ekstremt vanskelig for dommer og se at Toure IKKE feller Babel, så akkurat den feilen der kan jeg faktisk godta. Men for all del, var skikkelig surt det altså..

 

Men på hjemmebane der Hleb blir felt.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes Walcott har tatt store steg fremover denne sesongen, og det er vel enda mer i vente.

 

Walcott har mye fart, og sånn sett en ekstrem kvalitet som vi kan nyttiggjøre oss. Men han mangler mye på reportoaret driblinger, defensiv jobbing og pasninger. Gutten bør ikke dvele ved å tegne under ny kontrakt. Han har alt han trenger i Arsenal for å bli en bedre spiller. For, han bør bli bedre om han skal ha forhåpninger om å få fast plass på laget!

Link to comment
Share on other sites

Nokså enig med Joppe her. Syns Walcott definitivt har tatt steget både i Arsenal og for England denne sesongen.

Han mangler ennå noe på driblinger,men det har blitt mye bedre det og.

Han har kommet seg ut av driblesituasjoner med både to og 3 mann rundt seg. Det gjorde ikke Walcott forrige sesong.

 

Defensiv jobbing...gutten er som en liten terrier ...mot City var han som en strikkmotor fram og tilbake på banen.

Walcott var den spilleren som virkelig imponerte meg og andre som hadde sett han for første gang 'live'. For en fart og teknikk den gutten har....og det er ennå mer å gå på....

Walcott gir Arsenal en dimensjon på vingen det er lenge siden vi har hatt...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Absolutt gode nyheter! Nå får vi håpe at RVP er nestemann som skriver under på ny kontrakt. :)

 

Walcott har alle forutsetninger for å utvikle seg til å bli en enda bedre spiller hvis han slipper skader i sesongene fremover og fortsetter den gode utviklingen han har vist så langt!

Link to comment
Share on other sites

Absolutt gode nyheter! Nå får vi håpe at RVP er nestemann som skriver under på ny kontrakt. :)

 

Walcott har alle forutsetninger for å utvikle seg til å bli en enda bedre spiller hvis han slipper skader i sesongene fremover og fortsetter den gode utviklingen han har vist så langt!

 

Dette er bra,ja! var litt skeptisk til om Walcott har den mentaliteten som skal til for å komme seg et steg videre, da tenker jeg på å bli litt tøffere i dueller osv. Synes han har kommet seg betraktelig og nå blir han ikke bare skubbet vekk i alle dueller, men klarer å få med seg ballen i mange vanskelig situasjoner ute på vingen!

Link to comment
Share on other sites

Veldig gode nyheter ja. Var litt redd en stund når det var litt snakkis i VG og Dagbladet om at han kunne forlate oss gratis. Tenker meg at han har fått høynet lønna en del, og med den siste tidens utvikling så tror jeg fortsatt han kan bli det jeg håpet han kunne bli.

 

Han tar jo stadig nye steg, og er mer eller mindre fast på laget nå. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Helt på trynet at FA har valgt at Walcott skal spille både U-21 EM og i tillegg skal spille VM-kvalik for seniorene! Har de tenkt å ødelegge gutten før han har blitt en etablert spiller eller??

Link to comment
Share on other sites

Helt på trynet at FA har valgt at Walcott skal spille både U-21 EM og i tillegg skal spille VM-kvalik for seniorene! Har de tenkt å ødelegge gutten før han har blitt en etablert spiller eller??

 

Virker sånn. Var en artikkel tidligere som sammenlignet Walcott med Owen, og vi vet jo alle hvordan det gikk..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Walcott har forbedret seg mye i løpet av siste sesong, men er etter mitt syn ikke god nok for en statplass på laget vårt. Han er en impact palyer som er fin å ha på tampen av kampene når motstanderne er slitne. Jeg foretrekker heller Eboue fra start enn Walcott.

 

Personlig vil jeg at RvP skal spille på høyresiden av midtbanen. Han gjør det med hell for Nederland og hadde passet bra til dette i Arsenal også.

 

Jeg tror han hadde vært flink til å slippe Sagna forbi på overlapp og med han så ville vi endelig fått litt skuddstyrke fra distanse når han trekker inn i banen.

Link to comment
Share on other sites

Personlig vil jeg at RvP skal spille på høyresiden av midtbanen. Han gjør det med hell for Nederland og hadde passet bra til dette i Arsenal også.

 

van Persie på kanten tror jeg absolutt ikke er noen god idé. Arsenal spiller en helt annen type fotball enn Nederland. Hvis vi skal benytte van Persie på kanten, må spille 4-3-3, og ikke 4-4-2 eller 4-5-1

Link to comment
Share on other sites

Skal van Persie spille kant så må det være i 4-2-3-1 eller 4-3-3. Det å bruke han på høyre midtbane i 4-4-2 synes jeg bare høres dumt ut. Kantene våre spiller mer som indreløpere enn vinger uansett. Van Persie er som skapt for å være "playmakerspiss".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg limer inn noen utklipp fra en artikkel om Walcott, forfatteren er inne på veldig mye fornuftig. Linken følger under.

 

Amazingly Theo has been an Arsenal player for three and a half years now and is about to begin his fourth full campaign as a first team player. Yet he is still only 20. Walcott has been a player that has flirted with the sublime and the ridiculous in equal measure, equally capable of cutting defences to ribbons with a sixty yard saunter as he is tripping over the ball under no pressure.

 

Jeg er ikke enig i at han gjort dette i equal matters, dessverre mest på den negative siden syns nå jeg

 

This season, the water wings really need to come off. Walcott is edging further and further away from the envelope marked 'potential`, the time has come to cut the apron strings.

 

Helt enig!

 

Firstly, he has to learn how to control the ball much better and be at ease with it at his feet. All too often Walcott lacks composure, believing that every time he receives possession he must slalom past every defender and make a beeline for goal. At times, when the ball reaches his feet, it looks as though a mole has briefly popped out of the ground milliseconds before it comes to him. I often think Walcott`s legs are much too quick for his brain. His ball retention is not what a team like Arsenal requires on the right hand side of midfield, especially when compared to his predecessor in the possession Alex Hleb-who did not seem to understand that surrendering possession of a football was not against the laws of physics. I think Walcott`s presence on the right last season was a more accurate explanation for Fabregas bombing forward less than the old "defensive midfielder" nutshell so often trotted out ad nauseam.

 

Helt enig i alt han skriver her. Jeg ser til min store undring at mange later til å mene at Flamini var en defensiv midtbanespiller og at vi ikke har fått inn i defensiv midtbanespiller som har erstattet han. Det forstår jeg ikke, jeg husker han som en meget energisk box to box spiller. Akkurat det forfatteren skriver i uthevet er grunnen til at jeg ville valgt å starte med Eboue framfor Walcott hver gang.

 

Patrice Evra showed in the Champions League semi finals that closing Walcott down quickly and not leaving him space to collect the ball and get it out of his stride neuters his game. He needs to be smarter and more suave; he has improved his body strength and looks more comfortable with his back to goal, but if he can learn to pass the ball more intelligently and then move into space- pushing defences back, he could become quite a weapon.

 

Her burde forfatteren av artikkelen ha lagt til at han må lære seg å avslutte også, han scoret som kjent to seriemål i fjor. Duellen mellom Evra og Walcott var det klareste eksempelet på en duell mellom et mannfolk og en guttunge.

 

Theo will still have to work on his defensive discipline, his awareness off the ball and his tracking back are still some way short.

 

Det er dessverre ingen overdrivelse...

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=515580

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...