Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Avisene elsker jo å skape rykter, skandaler....ja, hva som helst. Det blir jo bare patetisk, men ikke overraskende.

 

For min del er det totalt likegyldig hva Wenger ønsker å gjøre privat så lenge han gjør en bra jobb og holder fokus på det fotballfaglige i Arsenal.

Påvirker det derimot jobben hans blir selvsagt situasjonen en annen, men jeg regner med Wenger er en fyr som klarer å rydde opp i sånt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For "dette" (les: tap hjemme mot Tottenham) har vi måttet slite med under hele Wengers regime...

 

Jepp. Wenger har gitt oss 14 år med tap og fordervelse.

 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skylde på i dag, men uansett: Vi lå på andreplass før Tottenhamkampen. Skal vi gi opp nå, på grunn av en eneste dårlig kamp (rettere sagt en halv dårlig kamp)? Nei. Ta dere sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Wenger har gitt oss 14 år med tap og fordervelse.

 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skylde på i dag, men uansett: Vi lå på andreplass før Tottenhamkampen. Skal vi gi opp nå, på grunn av en eneste dårlig kamp (rettere sagt en halv dårlig kamp)? Nei. Ta dere sammen!

 

Er helt enig i at folket må ta seg sammen. Men vi må bare slutte å tenke på gull hver gang vi er i en god posisjon. Det ender alltid med skuffelse. Det vi kan skylde på idag er Wengers taktiske evner og spillernes vilje til å stå på å gi alt. Men Chelsea ligger for øyeblikket ann til 0 poeng og United ligger ann til 1. Ingen grunn til å gi opp :(

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Wenger har gitt oss 14 år med tap og fordervelse.

 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skylde på i dag, men uansett: Vi lå på andreplass før Tottenhamkampen. Skal vi gi opp nå, på grunn av en eneste dårlig kamp (rettere sagt en halv dårlig kamp)? Nei. Ta dere sammen!

Sier du nå at vi kun har spilt en dårlig omgang denne sesongen? Det er nok totalinntrykket etter tap hjemme mot WBA, Newcastle og Tottenham som kanskje frarøver enkelte supportere troen på ligagull.

Link to comment
Share on other sites

Sier du nå at vi kun har spilt en dårlig omgang denne sesongen? Det er nok totalinntrykket etter tap hjemme mot WBA, Newcastle og Tottenham som kanskje frarøver enkelte supportere troen på ligagull.

 

Jeg går ut fra at han mener at folk her gir så forbanna lett opp. Det var over etter Chelsea, WBA, Newvastle og nå Tottenham. OG vi har vist gang på gang at vi kan kjempe oss tilbake. Det er det samme hver gang vi taper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut fra at han mener at folk her gir så forbanna lett opp. Det var over etter Chelsea, WBA, Newvastle og nå Tottenham. OG vi har vist gang på gang at vi kan kjempe oss tilbake. Det er det samme hver gang vi taper.

 

Kjempe oss tilbake til hva? Problemet er at med engang det ser ut som vi skal klare å kjempe oss tilbake blir vi dratt rett ned i sumpa igjen.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe oss tilbake til hva? Problemet er at med engang det ser ut som vi skal klare å kjempe oss tilbake blir vi dratt rett ned i sumpa igjen.

 

Så du mener vi er nede i sumpa altså. Etter helga ligger vi MAKS 5 poeng bak ligalederen og det er 25 kamper igjen. Den sumpa var ikke veldig dyp..

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut fra at han mener at folk her gir så forbanna lett opp. Det var over etter Chelsea, WBA, Newvastle og nå Tottenham. OG vi har vist gang på gang at vi kan kjempe oss tilbake. Det er det samme hver gang vi taper.

Hva mener du med å kjempe deg tilbake? Vi har ikke toppet tabellen denne sesongen. Det at vi vinner kamper etter at vi har tapt beviser at vi er ekstremt ustabile, og mentalt svake hver gang vi nærmer oss tabelltopp.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener vi er nede i sumpa altså. Etter helga ligger vi MAKS 5 poeng bak ligalederen og det er 25 kamper igjen. Den sumpa var ikke veldig dyp..

 

Sumpa var kanskje et litt feil ordvalg da, men du skjønner hva jeg mener! Vi har ikke ledet tabellen siden Mars i fjor. Så kjempet oss tilbake? Det har vi ikke gjort på en god stund. Å kjempe oss tilbake til 2-3 plassen skal vi ikke være fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med å kjempe deg tilbake? Vi har ikke toppet tabellen denne sesongen. Det at vi vinner kamper etter at vi har tapt beviser at vi er ekstremt ustabile, og mentalt svake hver gang vi nærmer oss tabelltopp.

 

Det at vi vinner kamper etter at vi taper betyr vel også at vi er mentalt sterke nok til å komme tilbake?

Ved det mener jeg at vi setter oss i en god posisjon til å utfordre Chelsea og United til tittelen.

Jeg nevner igjen at det fortsatt er 24 kamper igjen og vi ligger maks 5 poeng bak etter helga..(mente selvfølgelig 24 kamper i den forrige posten)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut fra at han mener at folk her gir så forbanna lett opp. Det var over etter Chelsea, WBA, Newvastle og nå Tottenham. OG vi har vist gang på gang at vi kan kjempe oss tilbake. Det er det samme hver gang vi taper.

 

Nemlig. Jeg oppfattet stemningen på forumet før dagens kamp som svært positiv. Det var den imidlertid ikke umiddelbart etter hver av kampene du nevner. Men det snudde ... og nå snudde det igjen. Og etter denne ene kampen utelukkes det plutselig at det kan snu enda en gang.

 

For all del: Vi har god grunn til å være skuffet, men jeg synes det er merkelig å nærmest betvile Arsenals seriøsitet. Som om spillerne og trenerne var barn i mental ubalanse. Ingenting annet enn tabellen er forandret etter dagens kamp. Vi stiller ikke svakere til neste kamp på grunn av dette tapet.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig. Jeg oppfattet stemningen på forumet før dagens kamp som svært positiv. Det var den imidlertid ikke umiddelbart etter hver av kampene du nevner. Men det snudde ... og nå snudde det igjen. Og etter denne ene kampen utelukkes det plutselig at det kan snu enda en gang.

 

For all del: Vi har god grunn til å være skuffet, men jeg synes det er merkelig å nærmest betvile Arsenals seriøsitet. Som om spillerne og trenerne var barn i mental ubalanse. Ingenting annet enn tabellen er forandret etter dagens kamp. Vi stiller ikke svakere til neste kamp på grunn av dette tapet.

 

Støttes!

Link to comment
Share on other sites

Nemlig. Jeg oppfattet stemningen på forumet før dagens kamp som svært positiv. Det var den imidlertid ikke umiddelbart etter hver av kampene du nevner. Men det snudde ... og nå snudde det igjen. Og etter denne ene kampen utelukkes det plutselig at det kan snu enda en gang.

 

For all del: Vi har god grunn til å være skuffet, men jeg synes det er merkelig å nærmest betvile Arsenals seriøsitet. Som om spillerne og trenerne var barn i mental ubalanse. Ingenting annet enn tabellen er forandret etter dagens kamp. Vi stiller ikke svakere til neste kamp på grunn av dette tapet.

Nå skal det nevnes at denne optimismen ikke er representative for alle brukerne her inne. Du påpeker at det har snudd, gang på gang, men hva mener du med det? Vi har ikke klart å erobre tabelltopp denne sesongen.

 

Helt riktig at vi ikke stiller svakere til neste kamp på grunn av dette tapet, men det stiller oss i en svakere posisjon når poengene skal telles opp i mai. Det er jo tross alt det som teller.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som en ikke må glemme er hvilken boost en seier i denne kampen kunne gitt laget.

Personlig savnet jeg en leder for oss idag.

Og jeg syns det er rart at når vi får et mål mot oss virker det nærmest som laget går inn i en slags panikkform.

Vi så det delvis mot Everton og.

Vi må lære oss å holde hue kaldt i slike situasjoner og ri stormen av.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som en ikke må glemme er hvilken boost en seier i denne kampen kunne gitt laget.

Personlig savnet jeg en leder for oss idag.

Og jeg syns det er rart at når vi får et mål mot oss virker det nærmest som laget går inn i en slags panikkform.

Vi så det delvis mot Everton og.

Vi må lære oss å holde hue kaldt i slike situasjoner og ri stormen av.

 

Dette har pågått lenge. Hele laget blir fryktelig preget av et baklengsmål, selv om vi leder 1-0, 2-0, 3-1 og ihvertfall hvis motstander scorer først.

Ingen tvil om at vi har en gjeng som mentalt blir lett påvirket av ting som går imot. Det sniker seg inn en usikkerhet med "nei, ikke nå igjen" kombinert med en selvsikkerhet som sier "dette ordner seg". Vel, mister man fokus og konsentrasjon kan man tape en fotballkamp på få minutter.

 

Forsåvidt bra at Wenger innser at fokuset forsvant mot Tottenham og det er kanskje noe de må jobbe mer med.

Til tider mangler det en vinnermentalitet i laget som man må ha på plass for å vinne fotballkamper og titler.

Da hjelper det ikke med "hunger, spirit and desire" som Wenger sier hver gang så lenge de ikke evner å holde fokus hele tiden.

 

I tillegg er jeg ganske overrasket at spillerne ikke holder 3 x 90 min. i løpet av en uke.

Ja, det er tøft, men hvor mange minutter i løpet av 3 kamper på kort tid hvilte f.eks. Bergkamp, Parlour, Vieira og Henry over i sin beste Arsenal-periode? Det var ikke mye!

Link to comment
Share on other sites

Kveldens kamp mot Braga føyer seg inn i rekken av elendige forestillinger denne høsten og nå er jeg ikke lenger i tvil. Vi kommer ikke til å vinne noe av betydning med Wenger i manager stolen.

 

Mannen har hatt årevis på seg til å adressere forsvarsproblemet uten at noe skjer. Han fortsetter å hvile spillere i avgjørende kamper og han evner ikke å forandre noe taktisk underveis eller ha en plan to om du vil.

 

Jeg vil ha Wenger ut etter endt sesong. Styret bør bruke det neste halve året til å finne en mann som kan ta laget videre. Alt dette tullpratet om at det ikke finnes gode alternativer er sprøyt.

 

Så får vi håpe at Wenger avslutter Arsenal-karrieren med ett liga cup eller enda bedre ett Fa cup trofe. Det er det beste vi kan håpe på men jeg tror det ikke.

Ligamesterskap eller champions league vinner vi aldri med Wenger. Desverre... :(

 

Synes forøvrig denne forumisten på arsenal.com beskriver det best:

 

 

-continued amatuerish defending, year after year.

-complete neglect of the goalkeeping situation.

-the same, one predictable style of play and nothing to fall back on when it fails.

-continued disrespecting of the fa cup, ending up with humiliating defeats against chelsea, stoke, united.

-constantly putting faith in players clearly not up to the job. clichy, diaby, denilson etc.

-'judge me in may'

-constantly watching our team mentally collapse, like a house of cards.

 

nothing changes, nothing will. wenger is being left behind. he is starting to look like a dinosaur when it comes down to what happens on the pitch.

 

the board and some of you need to find your balls. this is arsenal football club, not arsene wenger football club.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, Wenger må være glad for at han fortsatt sitter og er manager for Arsenal. Hadde resultatene de siste mnd'ene/årene skjedd i andre storklubbene hadde han vært ute for lengst!

Nå er han jo mye av grunnen til at vi kan kalle oss en storklubb. Ny stadion, ungt lag, fantastisk sunn økonomi. Tror vi skal være litt glade for at styret ser forbi resultatene. Hadde de ikke gjort det så kunne det faktisk vært en reell krise på gang istedet for de voksesmertene vi opplever om dagen

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan til dels skjønne at flere ønsker seg Wenger vekk etter den siste tidens resultater og jeg er ekstremt enig i mye av kritikken. Likevel ønsker jeg definitivt at Wenger fortsetter, jeg har fortsatt troen på han.

 

MEN.. Når jeg kikker på "lista" som bloggeren på arsenal.com legger frem er jeg helt enig på alle punkter, og det er urovekkende hvor mange ting som egentlig svikter.. Ingen trener er perfekt og oppfyller alle ønsker/krav, men det er helt utrolig merkelig at ikke Wenger - med all den rutinen han har, han som har vunnet så mye, bygd flere superbe lag, osv - ikke gjør en dritt (!) (som nevnt av bloggeren) når ting ikke fungerer... Det er kanskje det som overrasker og skuffer meg mest. Idag tror jeg vi kunne lagd hakkemat av Braga hvis vi hadde utnyttet talentet/farten/teknikken til laget i laaangt større grad. På alle disse punktene er vi "superior" til Braga, men vi SKAL tydeligvis til enhver tid spille støtte - 2 meterspasning til siden - støtte - opp på en møtende spiss - støtte - tilbake til back, osv,osv,osv. Vi gjør det forbanna lett for dem.

 

Blyyyyytungt......

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt at Wenger er det beste som har skjedd Arsenal i min levetid, men det betyr ikke at han nærmest er ufeilbarlig som én debattant tydeligvis mener.

 

Selvfølgelig skal Wenger være med videre og jeg mener også at han må dømmes i mai og ikke i black november.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan til dels skjønne at flere ønsker seg Wenger vekk etter den siste tidens resultater og jeg er ekstremt enig i mye av kritikken. Likevel ønsker jeg definitivt at Wenger fortsetter, jeg har fortsatt troen på han.

 

MEN.. Når jeg kikker på "lista" som bloggeren på arsenal.com legger frem er jeg helt enig på alle punkter, og det er urovekkende hvor mange ting som egentlig svikter.. Ingen trener er perfekt og oppfyller alle ønsker/krav, men det er helt utrolig merkelig at ikke Wenger - med all den rutinen han har, han som har vunnet så mye, bygd flere superbe lag, osv - ikke gjør en dritt (!) (som nevnt av bloggeren) når ting ikke fungerer... Det er kanskje det som overrasker og skuffer meg mest. Idag tror jeg vi kunne lagd hakkemat av Braga hvis vi hadde utnyttet talentet/farten/teknikken til laget i laaangt større grad. På alle disse punktene er vi "superior" til Braga, men vi SKAL tydeligvis til enhver tid spille støtte - 2 meterspasning til siden - støtte - opp på en møtende spiss - støtte - tilbake til back, osv,osv,osv. Vi gjør det forbanna lett for dem.

 

Blyyyyytungt......

Tror det er flere årsaker til at man ikke tar grep. Det er flere faktorer som spiller inn. Hva koster det å erstatte en spiller med en man vet er bedre? I dagens marked er det latterlige summer. Hva er forbedringspotensialet i spilleren man ønsker å erstatte? Det er i mange tilfeller høyt. Skal man handle inn spillere som er merkbart bedre enn de vi har så må man legge "silly money" på bordet. Ikke bare til overgangen, men på lønnssiden også. Til og med SAF har jo krøpet til korset når det gjelder innkjøp. Du kan ikke kjøpe stjerner, du må lage dem. Er et ganske godt varsko når Barcelona må låne penger for å betale lønn til spillerne sine.

 

Skal noe gjøres så er det måten vi spiller på. Bredden er der, men vi mangler litt på toppen. Kan man ikke stille med det absolutt beste laget så må man ta det igjen på taktikken. Når Norge kan slå Tyskland borte så ser man jo at alt er mulig, men vi må bare stoppe å tro at vi er best. Man må ikke tro på at man skal vinne, man må tro på at man kan vinne

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...