Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Arsenal var vel kjent som ein talentfabrikk også før Wenger kom, sjølv om Wenger har heva kvaliteten på dette arbeidet mange lysår. Har vi latt oss blende litt av Wenger si satsing og sine fagre ord om unge talent?

 

Å? Var vi det? Arsenal har helt tilbake til 30 årene blitt kalt "The Bank of England Club", og det til del med god grunn. Det har vært en og annen manager som har vært "heldig" med årskull, Billy Wright på 60 tallet for eksempel, men ingen har satt talenttvikling i et slikt system som Wenger har gjort. Ingen har heller ikke fått frem tilsvarende antall talenter.

Link to comment
Share on other sites

Ingen har heller ikke fått frem tilsvarende antall talenter.

 

Kanskje ikke like mange, men det var en del gode spillere som slo gjennom den tiden Graham var manager. Adams, Merson, Davis, Thomas, Rocastle og Parlour for å nevne noen. Men ingen tvil om at talentutviklingen som foregår nå er på ett helt annet nivå enn på f. eks. 80-tallet

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke like mange, men det var en del gode spillere som slo gjennom den tiden Graham var manager. Adams, Merson, Davis, Thomas, Rocastle og Parlour for å nevne noen. Men ingen tvil om at talentutviklingen som foregår nå er på ett helt annet nivå enn på f. eks. 80-tallet

 

Den gjengen var et av de typiske årskullfenomene. I hvert fall hvis vi tar Adams, Rocky, The Merse og Micky. Davis var noen år før, Romfords Pele noen år etterpå. Du kan forsåvidt hive på Keown, Quinn og Martin Hayes på den gjengen som debuterte mellom 83 og 86.

Link to comment
Share on other sites

I Graham tida fekk vi mykje skryt for talentarbeid ja, før Graham var eg ikkje mykje Arsenal fan, og lite fotballfan generelt med fødselsår i 78 :D MEN klart Wenger har som eg har skrive teke dette til eit heilt anna nivå, og det kan godt vere at det under Graham var mest eit blaff.

 

Mitt viktigaste poeng er at vi ikkje må la oss blende totalt av det Wenger har gjort på talentsida, da det ikkje har gitt oss meir resultat enn eit lag som prestere jamnt topp 4. Utan tvil ein god prestasjon med eit godt og ungt lag, men også under både Wenger og fansen sine ambisjonar.

 

Eg personleg er ikkje nøgd med utviklinga til Arsenal sine talent dei siste to åra, eg trur heller ikkje Wenger er heilt nøgd. Eg håper difor Wenger er vis nok og endrar kursen sin ein liten tanke mot litt meir rutinert kvalitet blanda med unge talent. Når det gjeld Wenger er det vel ikkje mangel på kunnskap som avgjer om han endrar kurs eller ikkje, det har nok meir om kor sta han er :P

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 24 2010, 03:35 PM) 196581[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...%28News+Feed%29

 

Er umulig å være uenig med Wenger her.. :P

Da blir stallen slik da:

U21-spillerne (8stk):

Walcott, Wilshere, Gibbs, JET, Szczesny, Ramsey, Vela og Eastmond/Merida/Nordtveit.

 

De andre 17, blir da:

1. En ny keeper

2. Sagna

3. Eboue

4. Clichy

5. Gallas

6. Vermaelen

7. Djourou

8.Campbell

9. Song

10. Fabregas

11. Nasri

12. Arshavin

13. Diaby

14. vPersie

15. Bentdner

16. Chamakh

17. Rosicky

 

 

Da kan man lure på hva som skjer med spillere som:

 

Eduardo

Silvestre

Fabianski

Mannone

Almunia

Traore

Denilson

Link to comment
Share on other sites

Du har tydeligvis misforståt reglen. Spillere under 21 år trenger ikke å registreres for spill.

Misforstått og misforstått...

Det eneste det forandrer er at BÅDE Nordtveit, Merida, Eastmond osv kan få spille.

Men det endrer ikke det at alle de jeg skrev blir uregistrerte, og hva gjør man med de da?

Link to comment
Share on other sites

De blir da registrerte, de 17 du nevnte + de 7 du nevnte ikke fikk plass, de 8 som er under 21 år kan spille uansett om de er registrerte eller ikke :P

Nå er det du som roter:

 

From the 2010/11 campaign, top-flight clubs must register a squad with a limit of 25 players. Moreover, eight of those named must be aged 21 or under and qualify as ‘home-grown' *.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det du som roter:

 

From the 2010/11 campaign, top-flight clubs must register a squad with a limit of 25 players. Moreover, eight of those named must be aged 21 or under and qualify as ‘home-grown' *.

Ikke glem at 5 av de 17 spillerne du har skrevet opp der også er "home-grown". I tillegg er Denilson, Traore og Mannone også det. Hvis du da legger til de 7 spillerne du har skrevet ned der, som du mener ikke får plass, har vi 8 som går som "home-grown" i en tropp på 24 spillere.

 

Edit: Hm... nå kan det hende jeg har misforstått regelen der, men hvis det du har skrevet er hundre prosent riktig regel har jeg misforstått. Jeg trodde det det var "eight of those named must be aged 21 or under OR qualify as ‘home-grown" som var det riktige...

 

Edit2: Champions League and Premier League Player Quotas

The PL quota rule follows a very similar format to the UEFA rules as discussed above. Home grown players will be defined by the Premier League as anyone registered with the English or Welsh Football Associations for three seasons or 36 months before a player’s 21st birthday. The important part of the rule is that it applies irrespective of nationality meaning that players such as Cesc Fabregas, Arsenal’s Spanish midfield maestro, counts towards Arsenal’s quota of “locally-trained players” even though he’s about as English as paella!

 

I såfall stemmer min "regnemåte"...

 

Og da kan i tillegg spillere som er under 21 spille kamper uten å være registrert...

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at 5 av de 17 spillerne du har skrevet opp der også er "home-grown". I tillegg er Denilson, Traore og Mannone også det. Hvis du da legger til de 7 spillerne du har skrevet ned der, som du mener ikke får plass, har vi 8 som går som "home-grown" i en tropp på 24 spillere.

 

Edit: Hm... nå kan det hende jeg har misforstått regelen der, men hvis det du har skrevet er hundre prosent riktig regel har jeg misforstått. Jeg trodde det det var "eight of those named must be aged 21 or under OR qualify as ‘home-grown" som var det riktige...

 

Edit2: Champions League and Premier League Player Quotas

The PL quota rule follows a very similar format to the UEFA rules as discussed above. Home grown players will be defined by the Premier League as anyone registered with the English or Welsh Football Associations for three seasons or 36 months before a player’s 21st birthday. The important part of the rule is that it applies irrespective of nationality meaning that players such as Cesc Fabregas, Arsenal’s Spanish midfield maestro, counts towards Arsenal’s quota of “locally-trained players” even though he’s about as English as paella!

 

I såfall stemmer min "regnemåte"...

 

Og da kan i tillegg spillere som er under 21 spille kamper uten å være registrert...

 

Akkurat den her hadde vært grei å få 100% bekreftet så man vet hva man skal tro.

 

Uansett så er det en flott mulighet for Wenger å slippe å kjøpe spillere. Venta bare på en slik "gylden" anledning.

Link to comment
Share on other sites

De nye reglene vil i praksis si at man kun kan registrere 17 spillere over 21 år, som også var over 18 år da de kom til England.

 

I vår 30-mannsstall er det, såvidt jeg kan se, 16 spillere som er over 21 og var over 18 da de kom til England: Almunia, Fabianski, Sagna, Gallas, Senderos, Silvestre, Vermaelen, Diaby, Denilson, Nasri, Rosicky, Arshavin, Eboue, Eduardo, van Persie og Vela.

 

Clichy kom til Arsenal en uke etter at han fylte 18 men han var registrert Arsenalspiller i 3 fulle sesonger før han fylte 21 (A home-grown player will be defined as one who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the Season during which he turns 21), så jeg tolker det slik at han kan regnes som homegrown.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig imponert over det taktiske nivået blant forum-deltagerne.

Flertallet mener tydeligvis å inneha adskillig bedre taktiske egenskaper enn Wenger, imponerende.

Sågar mener enkelte her inne at hele klubben Real Madrid overhodet ikke har peiling på hva en god trener er, kort og godt imponerende.

Men så kommer tusenkronersspørsmålet som jeg enda ikke har sett svaret på;

hva skulle Wenger gjort annerledes rent taktisk, siden han er såpass ubrukelig på det området.

Håper på svar!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig imponert over det taktiske nivået blant forum-deltagerne.

Flertallet mener tydeligvis å inneha adskillig bedre taktiske egenskaper enn Wenger, imponerende.

Sågar mener enkelte her inne at hele klubben Real Madrid overhodet ikke har peiling på hva en god trener er, kort og godt imponerende.

Men så kommer tusenkronersspørsmålet som jeg enda ikke har sett svaret på;

hva skulle Wenger gjort annerledes rent taktisk, siden han er såpass ubrukelig på det området.

Håper på svar!!!

 

er vel ikke mange som kan unngå å se at wenger sjelden klarer å forandre et uønsket kampbilde ved formasjonsendringer og bytter. men det er nok det eneste negative man kan si om wenger. ja også den overdrevene tilliten til almunia og denilson så klart :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig imponert over det taktiske nivået blant forum-deltagerne.

Flertallet mener tydeligvis å inneha adskillig bedre taktiske egenskaper enn Wenger, imponerende.

Sågar mener enkelte her inne at hele klubben Real Madrid overhodet ikke har peiling på hva en god trener er, kort og godt imponerende.

Men så kommer tusenkronersspørsmålet som jeg enda ikke har sett svaret på;

hva skulle Wenger gjort annerledes rent taktisk, siden han er såpass ubrukelig på det området.

Håper på svar!!!

 

Ja det er underlig hvor mye lettvint kritikk som dukker opp innimellom. Taktikk - hva er det? Det virker som om mange definerer taktikk som spillerbytter og andre endringer underveis i en kamp. Det kaller jeg for coaching.

Link to comment
Share on other sites

På tide å finne en ny manager. Kongen av managere i Arsenal er utgått på dato. Han vet det også selv, og kommer til å fratre etter neste sesong.

Som Myles Palmer sier det: " Arsenal har et gammelt styre, en gammel manager og et ungt lag. Arsenal trenger et yngre styre, en yngre manager og et mer modent lag."

 

Ut med konservative Hill Wood, inn med Usmanov og Dein. Ut med Wenger, inn med en yngre taktiker som manager.

 

Spot on gooners.

 

 

He he, nå er jeg skikkelig spent på å høre hvilke taktiske vrier mr Nordlandet ville gjort i Wengers sted ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er underlig hvor mye lettvint kritikk som dukker opp innimellom. Taktikk - hva er det? Det virker som om mange definerer taktikk som spillerbytter og andre endringer underveis i en kamp. Det kaller jeg for coaching.

 

Tror du er inne på noe helt vesentlig her, men hva er egentlig taktikk??

Kan det ha noe med å ta hensyn til motstanderen å gjøre??

Rett og slett sette opp sitt eget lag etter hvordan motstanderens styrker og svakheter er??

Prøve å lage et kampbilde som passer sitt lag best i alle kamper.

Drillo har sin taktikk, Nils Arne Eggen sin mens Pep Guardiola og Wenger har sin vri av taktikk.

Felles for alle de fire forannevnte er at de spiller sin form for fotball uansett motstander, de har sin grunnide om hvordan fotball skal spilles.

Jeg tror det i utgangspunktet er en meget god taktikk!!!

Italienske lag har i en årrekke hatt sin taktikk som går ut på å være defensiv og kynisk i spillestilen samtidig som de satser på hurtige overganger, chelsky har adoptert denne stilen, men man er da veldig avhengige av å ha individuelt gode angrepsspillere som kan gjøre ting på egen hånd.

Samtidig som de kan anstrenge seg for å "ta ut" spillere på det andre laget med enten lovlige eller ulovlige midler...

Etter min mening er brasiliansk fotball totalt overlegen i ethvert VM-sluttspill, men ikke dermed sagt at de vinner Jules Rimet-trofeet hver gang av den grunn.

Heller pga at de står for en positiv, lekende, skapende teknisk fotball som det er en opplevelse å se på, tuftet på individuelle ferdigheter med ball, stor bevegelse og vilje til å angripe, mens Italia spiller en kjedelig maskinfotball som først og fremst går ut på å ødelegge for motstanderen.

Ingen tvil om hvilket lag i PL som spiller den mest positive, lekende fotballen, det er opplest og vedtatt at det er Arsenal FC, ledet av manager Arsene Wenger.

Det er kun et lag som har en tilsvarende grunnide og det er Barcelona, verdens soleklart beste lag.

Så kan man, som du helt riktig påpeker, være en god eller mindre god kampleder eller coach.

Ingen tvil om at det i enkelte tilfeller går an å gjøre en formasjonsendring underveis i kampene som en sjelden gang kan forandre kampbildet og endre et resultat, men dette hører til sjeldenhetene i dagens tette og tøffe premier league.

Det handler heller om hvilke spillere man har til rådighet som kan komme inn og gjøre jobben bedre enn spillerne ute på banen makter.

De lagene som er best, år etter år, har sin grunnide om hvordan spillet skal foregå og holder seg strengt til det, samme om vi snakker om Arsenal, chelsky, manu eller stoke.

Jeg opplever at våre motstandere tar hensyn til vår måte å spille på, inkludert manu og chelsky, mens vi sjelden eller aldri bryr oss med hvordan motstanderen spiller.

Nils Arne Eggen har uttalt at dette er et klart tegn på hvordan vinnerlag tenker og utvikler seg.

Dette igjen er for meg et tegn på at Wengers grunnide vil vinne i det lange løp, og for meg er det ingen som helst tvil om at Arsenal i sesongene som kommer vil vinne bøttevis med pokaler, for dere som er altoppslukende opptatt av dette, samtidig som vi garantert fortsatt vil være eksponenten for den lekende, tekniske, offensive og positive fotballen i England.

Lenge leve verdens beste taktiker, Arsene Wenger ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror du er inne på noe helt vesentlig her, men hva er egentlig taktikk??

Kan det ha noe med å ta hensyn til motstanderen å gjøre??

Rett og slett sette opp sitt eget lag etter hvordan motstanderens styrker og svakheter er??

Prøve å lage et kampbilde som passer sitt lag best i alle kamper.

Drillo har sin taktikk, Nils Arne Eggen sin mens Pep Guardiola og Wenger har sin vri av taktikk.

Felles for alle de fire forannevnte er at de spiller sin form for fotball uansett motstander, de har sin grunnide om hvordan fotball skal spilles.

Jeg tror det i utgangspunktet er en meget god taktikk!!!

Italienske lag har i en årrekke hatt sin taktikk som går ut på å være defensiv og kynisk i spillestilen samtidig som de satser på hurtige overganger, chelsky har adoptert denne stilen, men man er da veldig avhengige av å ha individuelt gode angrepsspillere som kan gjøre ting på egen hånd.

Samtidig som de kan anstrenge seg for å "ta ut" spillere på det andre laget med enten lovlige eller ulovlige midler...

Etter min mening er brasiliansk fotball totalt overlegen i ethvert VM-sluttspill, men ikke dermed sagt at de vinner Jules Rimet-trofeet hver gang av den grunn.

Heller pga at de står for en positiv, lekende, skapende teknisk fotball som det er en opplevelse å se på, tuftet på individuelle ferdigheter med ball, stor bevegelse og vilje til å angripe, mens Italia spiller en kjedelig maskinfotball som først og fremst går ut på å ødelegge for motstanderen.

Ingen tvil om hvilket lag i PL som spiller den mest positive, lekende fotballen, det er opplest og vedtatt at det er Arsenal FC, ledet av manager Arsene Wenger.

Det er kun et lag som har en tilsvarende grunnide og det er Barcelona, verdens soleklart beste lag.

Så kan man, som du helt riktig påpeker, være en god eller mindre god kampleder eller coach.

Ingen tvil om at det i enkelte tilfeller går an å gjøre en formasjonsendring underveis i kampene som en sjelden gang kan forandre kampbildet og endre et resultat, men dette hører til sjeldenhetene i dagens tette og tøffe premier league.

Det handler heller om hvilke spillere man har til rådighet som kan komme inn og gjøre jobben bedre enn spillerne ute på banen makter.

De lagene som er best, år etter år, har sin grunnide om hvordan spillet skal foregå og holder seg strengt til det, samme om vi snakker om Arsenal, chelsky, manu eller stoke.

Jeg opplever at våre motstandere tar hensyn til vår måte å spille på, inkludert manu og chelsky, mens vi sjelden eller aldri bryr oss med hvordan motstanderen spiller.

Nils Arne Eggen har uttalt at dette er et klart tegn på hvordan vinnerlag tenker og utvikler seg.

Dette igjen er for meg et tegn på at Wengers grunnide vil vinne i det lange løp, og for meg er det ingen som helst tvil om at Arsenal i sesongene som kommer vil vinne bøttevis med pokaler, for dere som er altoppslukende opptatt av dette, samtidig som vi garantert fortsatt vil være eksponenten for den lekende, tekniske, offensive og positive fotballen i England.

Lenge leve verdens beste taktiker, Arsene Wenger ;)

 

Kanskje en av grunnene til at vi taper hver gang vi spiller mot Chelsea eller Man Utd er at vi aldri tar hensyn til hvordan de spiller. Vi lar Rooney få gjøre hva han vil, vi lar Scholes, Carrick og Giggs strø rundt seg med pasninger. Vi lar Nani få ballen og snudd seg før vi presser han. Og det samme skjer mot Chelsea med Lampard, Ballack, Deco, J.Cole, Drogba, Anelka. Kanskje derfor burde Wenger gjøre ett unntak i disse kampene?

Fordi Chelsea eller United er ikke så mye bedre enn oss som resultatene tilsier.

Men jeg er en enorm tilhenger av fotballen Wenger har gitt oss og resten av fotballverdenen, ingen tvil om det, bare han kunne ha vært litt mer kynisk i enkelte tilfeller gjør at vi kunne ha vært helt der oppe!

Og nå vet alle hvordan Arsenal spiller, og de vet hvordan de skal stoppes, så litt variasjon hadde nok ikke laget hatt skade av.

Så jeg kommer nok ikke til å se på Wenger som verdens beste taktikker.

Link to comment
Share on other sites

For meg fremstår det ganske tydelig at vi ikke kommer til å vinne noe mer under Wenger, men jeg kan da alltids vente en sessong til før han byttes ut. Det er nok ikke så mange innad i laget som har troen på han heller. Fem år uten suksess i noen som helst grad er veldig skuffende. Hadde vi enda tatt en cup i ny og ned kunne vi kanskje fått etablert en vinnerkultur i spillerne våre. Desverre skjønner ikke Wenger dette og er mer opptatt av å gjøre det så bra som mulig der det er penger å hente. Selvfølgelig er det viktig på lang sikt, og jeg skjønner at han må selge produktet Arsenal og holde troen oppe hos fansen i mellomtiden. Hva skjer når du gjentar det samme budskapet i fem år uten å lykkes, samtidig som man ikke retter på åpenbare svakheter i laget. Nei se da mister spillere og fans troen på det de holder på med akkurat slik som i denne sessongavsluttningen. Innlegg fra kanten er mål! For en taktikk!

Link to comment
Share on other sites

For meg fremstår det ganske tydelig at vi ikke kommer til å vinne noe mer under Wenger, men jeg kan da alltids vente en sessong til før han byttes ut. Det er nok ikke så mange innad i laget som har troen på han heller. Fem år uten suksess i noen som helst grad er veldig skuffende. Hadde vi enda tatt en cup i ny og ned kunne vi kanskje fått etablert en vinnerkultur i spillerne våre. Desverre skjønner ikke Wenger dette og er mer opptatt av å gjøre det så bra som mulig der det er penger å hente. Selvfølgelig er det viktig på lang sikt, og jeg skjønner at han må selge produktet Arsenal og holde troen oppe hos fansen i mellomtiden. Hva skjer når du gjentar det samme budskapet i fem år uten å lykkes, samtidig som man ikke retter på åpenbare svakheter i laget. Nei se da mister spillere og fans troen på det de holder på med akkurat slik som i denne sessongavsluttningen. Innlegg fra kanten er mål! For en taktikk!

 

 

Uff for en konklusjon, du går en kjedelig sesong i møte med andre ord??

Du ser ingen fremgang fra forrige sesong altså??

Stakkars mann, dette var trist lesing ;)

Vi får bare be om at ikke supporterne som er nær laget ikke har samme holdning, noe jeg heldigvis vet ikke er tilfellet.

Wenger er garantisten for pokaler!!!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje en av grunnene til at vi taper hver gang vi spiller mot Chelsea eller Man Utd er at vi aldri tar hensyn til hvordan de spiller. Vi lar Rooney få gjøre hva han vil, vi lar Scholes, Carrick og Giggs strø rundt seg med pasninger. Vi lar Nani få ballen og snudd seg før vi presser han. Og det samme skjer mot Chelsea med Lampard, Ballack, Deco, J.Cole, Drogba, Anelka. Kanskje derfor burde Wenger gjøre ett unntak i disse kampene?

Fordi Chelsea eller United er ikke så mye bedre enn oss som resultatene tilsier.

Men jeg er en enorm tilhenger av fotballen Wenger har gitt oss og resten av fotballverdenen, ingen tvil om det, bare han kunne ha vært litt mer kynisk i enkelte tilfeller gjør at vi kunne ha vært helt der oppe!

Og nå vet alle hvordan Arsenal spiller, og de vet hvordan de skal stoppes, så litt variasjon hadde nok ikke laget hatt skade av.

Så jeg kommer nok ikke til å se på Wenger som verdens beste taktikker.

 

 

Du husker ikke så veldig godt, gjør du vel??

Hvordan gikk det i kampene mot manu og chelsky forrige sesong??

Også denne sesongen var vi det soleklart beste laget i det første møtet med manu, bare et bizarre selvmål av Diaby gjorde at manu fikk en lucky seier.

Vi har åpenbart en del å hente ved å utvikle/kjøpe bedre individuelle spillere i backrekka/keeper men ingen må tro at spillerne der bak hadde spilt bedre bare vi hadde "tatt hensyn" til dem.

Fotball handler om å være fokuserte, vinne dueller og inneha ferdigheter, samme hvem man spiller mot.

 

 

 

pff...

 

 

Bare du å begynne å telle gutten min, neste sesong kommer det enda flere ;)

Link to comment
Share on other sites

Du husker ikke så veldig godt, gjør du vel??

Hvordan gikk det i kampene mot manu og chelsky forrige sesong??

Også denne sesongen var vi det soleklart beste laget i det første møtet med manu, bare et bizarre selvmål av Diaby gjorde at manu fikk en lucky seier.

Vi har åpenbart en del å hente ved å utvikle/kjøpe bedre individuelle spillere i backrekka/keeper men ingen må tro at spillerne der bak hadde spilt bedre bare vi hadde "tatt hensyn" til dem.

Fotball handler om å være fokuserte, vinne dueller og inneha ferdigheter, samme hvem man spiller mot.

Bare du å begynne å telle gutten min, neste sesong kommer det enda flere ;)

 

Forrige sesong var vi gode mot de gode og dårlige mot de dårlige, hvordan kan det ha seg?

Hvordan var det taktisk brilliant av Wenger?

Har forresten også veldig liten tro på pokaler de neste årene hvis det fortsetter slik at den mentale styrken vi har er lik 0.

Nei, spillerne våre hadde ikke spilt så mye bedre hvis vi hadde "tatt hensyn" til dem, men spillerne deres kunne kanskje spilt dårligere og hjulpet oss i så måte?

Link to comment
Share on other sites

Forrige sesong var vi gode mot de gode og dårlige mot de dårlige, hvordan kan det ha seg?

Hvordan var det taktisk brilliant av Wenger?

Har forresten også veldig liten tro på pokaler de neste årene hvis det fortsetter slik at den mentale styrken vi har er lik 0.

Nei, spillerne våre hadde ikke spilt så mye bedre hvis vi hadde "tatt hensyn" til dem, men spillerne deres kunne kanskje spilt dårligere og hjulpet oss i så måte?

 

 

Tror ikke du tok poenget mitt Chris, tapene mot manu og chelsky i år og det faktum at vi gjorde det motsatt forrige sesong betyr bare en ting etter min mening, det har absolutt ingenting med taktiske valg å gjøre.

 

Forrige sesong var vi gode mot de gode og dårlige mot de dårlige, hvordan kan det ha seg?

Hvordan var det taktisk brilliant av Wenger?

Har forresten også veldig liten tro på pokaler de neste årene hvis det fortsetter slik at den mentale styrken vi har er lik 0.

Nei, spillerne våre hadde ikke spilt så mye bedre hvis vi hadde "tatt hensyn" til dem, men spillerne deres kunne kanskje spilt dårligere og hjulpet oss i så måte?

 

 

Forresten, selvtillit er ikke noe du har men noe du får ;)

Og da etter å lykkes med det du skal gjøre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...