Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Føler også at Wenger er inne på eit blindspor. Men kven skal erstatte han? Tottenham og Manchester United har tilsett manager med gode referanser, uten at dette ser ut til å hjelpe. Når Arsenal tilsette Wenger var det full match, ingen garanti for at dette skal skje igjen. Kanskje me skal bytte manager med Bayern...

Link to comment
Share on other sites

Føler også at Wenger er inne på eit blindspor. Men kven skal erstatte han? Tottenham og Manchester United har tilsett manager med gode referanser, uten at dette ser ut til å hjelpe. Når Arsenal tilsette Wenger var det full match, ingen garanti for at dette skal skje igjen. Kanskje me skal bytte manager med Bayern...

Ett managerskifte i Arsenal vil komme før eller siden, det er det eneste sikre. Vi kan få en merittert manager som feiler, vi kan få en urutinert kar som lykkes eller selvsagt aller best å få en rutinert manager som blir her en stund og som lykkes.

Mot slutten av sesongen 2013/14 da det også var en diskusjon om manager (før kontrakten ble forlenget) så var det enkelte som sa som så "Jeg vil ikke bytte ut Wenger for vi vet hva vi har men vi vet ikke hva vi får". Dette er vel egentlig det eneste argumentet for å beholde Wenger jeg ikke "aksepterer". Jeg har ingen problemer med å godta at mange/noen vil beholde Wenger fordi de mener at han forsatt er den rette, selv om jeg personlig er særdeles uenig dette valget. Det er viktig i managerdebatten at vi på begge sider klarer å holde en noenlunde saklig debatt når vi diskuterer for og i mot Wenger og når vi "krangler" om hvem som (eventuelt) bør erstatte han.

 

Når det gjelder å bytte med Bayern så er vedkommende der ikke min favoritt som etterfølger til Wenger (når den tid kommer).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan skal Wenger klare å snu supporterne nå til å tro på hans prosjekt igjen? Så en poll på ett av de engelske forumene der man stillte spørsmål vedr fremtiden til Arsne. 20% ønsket å beholde han videre etter sesongen. 60% ønsket at han gir seg etter sesongen og 20% ønsker han ut nå på dagen.

 

Hvem kan ta over sommeren 15? Hvordan skal man bruke penger i januar om Wenger alikevel skal ut av sjefsstolen 5mnd senere? Bør man la Wenger bruke mer penger på spillere som tydeligvis ikke holder mål? (finnes selvfølgelig unntak)

 

Det er mange spørsmålstegn som stilles nå. For Wengers egen skyld syntes jeg det er synd han ikke ga seg på "topp" etter FA cup'en i mai. Det ville vært mye hyggeligere enn slik det har blitt nå. Ser også vår nest største aksjonær Usmanov er ute å ønsker Wenger ut. Mange tror han har ønsket dette lenge, men det er ikke tilfelle da han tidligere har kritisert pengebruken altså mangle på bruken av disse. Det er ganske klare ordlag fra eier og store deler av supporterne at vi snart er der at: nok er nok.

Link to comment
Share on other sites

det som har skjedd det siste drøye året viser vel at pengebruk ikke er hovedproblem, kun en del av bildet. Ja, tidligere kunne man oppnådd mer med å bruke LITT mer penger, men som man enten ikke hadde eller ville bruke da. Nå er hovedproblemet mer sammensatt, og selv om man har kjøpt to verdensstjerner er ikke disse nok til å få skuta på rett kjøl igjen. Mye tyder på at Wenger ikke ville klare å skape et nytt mesterlag nær sagt uansett hvor mye penger han bruker, og at tiden på mange måter har løpt fra ham, dessverre. Det burde Wenger og alle andre i klubben snart innse, og handle deretter.

Link to comment
Share on other sites

Senest idag sier Wenger følgende:

- Jeg har stor tro på spillergruppa mi. Jeg er villig til å vedde med dere på at vi kommer til å ha en veldig sterk sesong.

 

Det er fint å ha tro på seg selv og sine spillere, noe annet ville vært uhørt i all den tid det er han selv som har valgt dem ut. Men jeg ønsker noen tar han på "veddemålet": Om vi ender opp med en veldig sterk sesong etter det som nå er prestert hitill kan han godt fortsette. Derimot om vi ikke får noen god sesong tar han hatten sin å går.

 

Så er spørsmålet i hva han legger i "en veldig sterk sesong". Jeg misstenker det er å karre seg inn på en 4.plass og rett ut av CL i 16-finalen.

Link to comment
Share on other sites

det som har skjedd det siste drøye året viser vel at pengebruk ikke er hovedproblem, kun en del av bildet. Ja, tidligere kunne man oppnådd mer med å bruke LITT mer penger, men som man enten ikke hadde eller ville bruke da. Nå er hovedproblemet mer sammensatt, og selv om man har kjøpt to verdensstjerner er ikke disse nok til å få skuta på rett kjøl igjen. Mye tyder på at Wenger ikke ville klare å skape et nytt mesterlag nær sagt uansett hvor mye penger han bruker, og at tiden på mange måter har løpt fra ham, dessverre. Det burde Wenger og alle andre i klubben snart innse, og handle deretter.

Pengebruk er ikke et problem i den forstand at Wenger har unnlatt å gå for de mest overprisede spillerne, men pengebruken er et problem når han unngår å forsterke de posisjonene der vi har menglende kvalitet.

 

Senest idag sier Wenger følgende:

- Jeg har stor tro på spillergruppa mi. Jeg er villig til å vedde med dere på at vi kommer til å ha en veldig sterk sesong.

 

Det er fint å ha tro på seg selv og sine spillere, noe annet ville vært uhørt i all den tid det er han selv som har valgt dem ut. Men jeg ønsker noen tar han på "veddemålet": Om vi ender opp med en veldig sterk sesong etter det som nå er prestert hitill kan han godt fortsette. Derimot om vi ikke får noen god sesong tar han hatten sin å går.

 

Så er spørsmålet i hva han legger i "en veldig sterk sesong". Jeg misstenker det er å karre seg inn på en 4.plass og rett ut av CL i 16-finalen.

Jeg har også stor tro på spillergruppa, for jeg mener at det er et stort potensiale (selv med skader) i laget hvis man ser bort fra et par trøblete defensive posisjoner. Jeg har dog dessverre ikke tro på at Wenger klarer å utnytte det potensiale som er i dagens spillergruppe. Jeg stiller også et stort spørsmålstegn ved hvor kvalifisert Wengers overordnede (styret) er til å vurdere kvaliteten i den sportslige ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel alle fått med oss banneret som flagret på The Hawtorns i går, og på Skysports.com diskuteres det i det vide og det brede om vi Goonere er for kravstore. Bedømmer man kommentarene så ser det ut som supportere av andre klubber forsvarer Wenger, mens vi er de største skeptikerne. Tilhengere av United, Liverpool og Tottenham taler Wengers forsvar, da de er meget inneforstått med konsekvensene av manager bytter. Det er vel mye som tilsier at Goonere er kravstore, spesielt med tanke på suksessen mellom 1997 og 2005. Pokalene kom som perler på en snor, og at forventningene skrus opp i samme takt er en helt naturlig reaksjon. I denne perioden var PL ett løp mellom to hester; oss og United, Wenger mot Ferguson. Men ting forandrer seg. Inn kommer Chelsea og City med sine oljemilliarder og enorme budsjetter. Omstendighetene forandres totalt. Lag som Liverpool, Tottenham og Everton gjør syvmilssteg. Konkurransebildet endres totalt. Men hva med forventningene? De ser ut til å forbli like høye som før.

 

Som om ikke det eksterne konkurransemiljøet forandrer seg nok, så påtar vi oss en enorm investering og gjeldsbyrde i form av Emirates Stadium. Det nye konkurransebildet møtes med hendene bundet fast. Forventningene forblir de samme. Til tross for disse forutsetningene har Wenger klart å holde oss i topp 4 og Europas gjeveste selskap. Det er ikke som noe trofé å regne, men likevel en enorm prestasjon, tar man de endrede forutsetningene til betraktning. Enkelte år er man nærmere tittelen enn andre (07/08 og 09/10 sesongen). Progresjon blir lite verdsatt så lenge det ikke resulterer i sølvtøy.

Men Wenger forandrer seg ikke, sies det. Senest i sommer kunne man lese kommentarer som "vi ender vel opp med en fransk/afrikansk 17 åring". Det var representativt for transferpolitikken i en lang periode, men dette har jo blitt endret drastisk. Spillere som Podolski, Giroud, Cazorla, Gervinho, Arteta, Mertesacker, Debuchy, Monreal og Welbeck har blitt hentet inn og vi har til og med hentet spillere av ypperste klasse i form av Özil og Sanchez. Men Wenger er en stabukk og forandrer seg ikke. Vi har gått fra en 4-4-2 formasjon til 4-3-3, 4-2-3-1, 4-1-4-1 og nå sist en ny variant. Men Wenger er så arrogant at han tviholder på sine prinsipper. Wenger bytter alltid vingene i det 70. minutt. En tendens vi så, som nå er endret men som han fortsatt blir kritisert for.

Dette innlegget er skrevet i ett makroperspektiv. Ett perspektiv som gjerne legges vekk etter ett skuffende tap hjemme mot United. De "enkle" grepene som å hente Carvalho til 37 millioner euro, og bare endre taktikken litt er lett å bruke mot han, men vil det utgjøre store forskjeller i form av pokaler? Jeg er skeptisk.
Jeg har forsøkt å endre mine egne forventninger. Som supporter lever jeg nå for de små øyeblikkene. Hvis ikke ville jeg blitt manisk depressiv. Resignasjon? Ja muligens. Men slik jeg ser det er det fint lite som kan gjøres i dagens utgave av PL for å bli like dominante som vi en gang var.

Link to comment
Share on other sites

Du har gode poenger, men faktisk ville Arsenal FC vært mye bedre rustet med ett rivjern på DM. Det er noe som har manglet lenge, og det har faktisk vært alternativer som Wenger kunne handlet inn her. Det er for meg og resten av Englands ekspertise ett "enkelt" grep.

 

Vi har "sluttet" å kjøpe afrikanske 17åringer som ingen hadde tidligere hørt om, det er gledlig med mange av de profilerte spillerne som har kommet inn senere år. Samtidig ser vi en stahet av Wenger selv når det gjelder å spille enkelte toppspillere ut av posisjon og selvtillit. Dette har vi flere eksempler på, samtidig som enkelte spillere får spille i sin favoritt posisjon uavhengig av hvordan de presterer.

 

Selv har jeg ikke mindre forventninger enn at vi skal kjempe i toppen i alle turneringer. Dette er også ord tatt ut av Wengers munn, som feiler hvert år. Det er også for lett å alltid skylde på oljemillioner, Liverpool som var uten CL spill i flere år var kun ett uhell fra tittelen ifjor. Hvis de er nære burde det ikke være noe i veien for at vi også burde snuse på dette. Derimot karrer vi inn som oftest en 4 plass langt langt unna noen tittel, avløst av noen 3 plasser. Mulig jeg er kravstor, men det er for dårlig.

 

Siste punktet som vel svir mest er den elendige statistikken mot "topplagene" som virker til å forværre seg hvert bidige år. Mohurino har Wenger i sin hule handske, og har aldri tapt mot han, mens United slår oss uansett hvem de har på sidelinjen. Det var ett hederlig unntak i CC før sesongen men når det ble alvor taper vi som alltid poeng igjen.

Link to comment
Share on other sites

Du har gode poenger, men faktisk ville Arsenal FC vært mye bedre rustet med ett rivjern på DM. Det er noe som har manglet lenge, og det har faktisk vært alternativer som Wenger kunne handlet inn her. Det er for meg og resten av Englands ekspertise ett "enkelt" grep.

 

Vi har "sluttet" å kjøpe afrikanske 17åringer som ingen hadde tidligere hørt om, det er gledlig med mange av de profilerte spillerne som har kommet inn senere år. Samtidig ser vi en stahet av Wenger selv når det gjelder å spille enkelte toppspillere ut av posisjon og selvtillit. Dette har vi flere eksempler på, samtidig som enkelte spillere får spille i sin favoritt posisjon uavhengig av hvordan de presterer.

 

Selv har jeg ikke mindre forventninger enn at vi skal kjempe i toppen i alle turneringer. Dette er også ord tatt ut av Wengers munn, som feiler hvert år. Det er også for lett å alltid skylde på oljemillioner, Liverpool som var uten CL spill i flere år var kun ett uhell fra tittelen ifjor. Hvis de er nære burde det ikke være noe i veien for at vi også burde snuse på dette. Derimot karrer vi inn som oftest en 4 plass langt langt unna noen tittel, avløst av noen 3 plasser. Mulig jeg er kravstor, men det er for dårlig.

 

Siste punktet som vel svir mest er den elendige statistikken mot "topplagene" som virker til å forværre seg hvert bidige år. Mohurino har Wenger i sin hule handske, og har aldri tapt mot han, mens United slår oss uansett hvem de har på sidelinjen. Det var ett hederlig unntak i CC før sesongen men når det ble alvor taper vi som alltid poeng igjen.

 

Vi ville nok bedret oss mye med en kvalitetsmann på DM-plassen. Bedre spillere gjør lag bedre. Men vi hadde nok også trengt en kvalitetsspiller til i midtforsvar, en verdensklassespiss og ny keeper for å ta det nødvendige steget, for ikke snakke om kvalitetsspillere man kan rotere med. For at laget som helhet skal vinne ligaen er det ikke nok med en ny DM. Det er i slike tilfeller oljepenger gjør STORE utslag. Det syns ikke jeg man kan feie under ett teppe, slik jeg får inntrykket av at du gjør. Liverpool hadde en meget god sesong i fjor, men som sagt spilte de ikke CL, og de var ferdig med hjemlige cuper relativt tidlig. De spilte langt færre kamper sesongen igjennom enn City og Chelsea. Nå som Liverpool spiller i CL skimter troppens sanne ansikt igjennom, og avhengigheten av Suarez er åpenbar. En sporadisk god sesong er vel og bra, men da må jeg innrømme at jeg foretrekker vår kontinuitet.

 

Det at spillere blir spilt ute av posisjon og at enkelte får for mye tillit kan jeg være enig i. Statistikken mot topplagene er mildt sagt begredelig. Men er dette nok for å sparke en manager av Wengers kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Liverpool skal jeg være enig i at de nok hadde en Max sesong med heldig utfall og fordel av få kamper. Samtidig var de vanvittig artige å se på, scoret vel 100 mål også. Suarez hadde vel 35% av disse :) Men de klarte det vi ikke har klart på mange mange år: utfordret

 

Jeg frykter vi kommer til å underprestere med Wenger ved roret i fremtiden, dels pga hans taktikk og disponeringer. Ett skifte kommer, for min del kan det ikke komme tidlig nok.

 

Lørdagens kamp var tilfeldig og heldig, kunne fort sittet med skjegget i postkassa her også. Heldigvis hadde vi marginer, noe vi selvfølgelig har manglet enkelte andre ganger.

 

Onsdag er det Southampton. City måtte slå de idag for å henge med, det samme må vi og vi har attpåtil hjemme fordel. Står vi igjen med 3p? Høyst usikkert

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Liverpool skal jeg være enig i at de nok hadde en Max sesong med heldig utfall og fordel av få kamper. Samtidig var de vanvittig artige å se på, scoret vel 100 mål også. Suarez hadde vel 35% av disse :) Men de klarte det vi ikke har klart på mange mange år: utfordret

 

Jeg frykter vi kommer til å underprestere med Wenger ved roret i fremtiden, dels pga hans taktikk og disponeringer. Ett skifte kommer, for min del kan det ikke komme tidlig nok.

 

Lørdagens kamp var tilfeldig og heldig, kunne fort sittet med skjegget i postkassa her også. Heldigvis hadde vi marginer, noe vi selvfølgelig har manglet enkelte andre ganger.

 

Onsdag er det Southampton. City måtte slå de idag for å henge med, det samme må vi og vi har attpåtil hjemme fordel. Står vi igjen med 3p? Høyst usikkert

 

Ja Liverpool var artige å se på, men fytti katta så lei jeg ble av YNWA og the Kops. :)

 

På papiret skal det være mulig å få mer ut av dagens tropp. Nå har riktignok skadesituasjonen vært horribel, men denne risikoen kunne vært unngått med ett kjøp av en stopper eller to i sommer. Men hvem skal få mer ut av troppen og hvordan skal dette gjøres? Özil sentralt i banen er ett klart forbedringspunkt. Cazorla på vingen er vel heller ikke optimalt. En start 11' med WS - Gibbs, Koscielny, Mertesacker, Debuchy - Arteta, Ramsey - Sanches, Özil, Walcott - Welbeck skal jo prestere bedre enn sesongen så langt skulle tilsi, men skader har stukket kjepper i hjulene for Wenger og han har vært tvunget til å gjøre endringer som langt i fra har vært optimale. Jeg tror ikke dette laget, i form, er godt nok til å tukte City og Chelsea. Hvilken manager kan da forbedre disse spillerne, individuelt og kollektivt, for å vinne PL? Det er ett spørsmål jeg sliter med å finne svar på. Klopp er hyppig nevnt, og vil sikkert gjøre en god jobb, men konkurransen om hans signatur vil bli knallhard.

 

Onsdagens kamp mot Soton blir nok like nervepirrende som samtlige andre kamper denne sesongen, og ett resultat er langt i fra sikkert.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja Liverpool var artige å se på, men fytti katta så lei jeg ble av YNWA og the Kops

Her er vi iallefall dønn enige ;) Artige er at de fleste skylder alt på at Sturridge er skadet iår. Jeg savner ikke alle disse YNWA trolla som plutselig våknet til liv. Merkelige skapninger

Link to comment
Share on other sites

Genierklærte Klopp har ledet laget sitt til bunnplass i Bundesliga. Vil dere fortsatt at han skal erstatte Wenger?

 

http://m.db.no/2014/11/30/sport/fotball/jurgen_klopp/borussia_dortmund/bundesliga/36506200/

Jepp, iallefall for min del. Slår lett Wenger i CL gruppa både iår og tidligere år :) (enkel retorikk slik du brukte)

Link to comment
Share on other sites

Klopp har gjort en mesterlig innsats i Dortmund med stramme budsjetter. Nå er Dortmund Tysklands nest rikeste klubb og formen i hjemlig liga er mildt sagt miserabel. Klopp har likevel til gode å prestere i en annen klubb, og medfører i så måte en ekstra risiko. På den andre siden står han for mange av de verdiene vi verdsetter i Arsenal. Det er vanskelig å spå. Hvor har det blitt av Orakelet? :)

Link to comment
Share on other sites

Klopp har gjort en mesterlig innsats i Dortmund med stramme budsjetter. Nå er Dortmund Tysklands nest rikeste klubb og formen i hjemlig liga er mildt sagt miserabel. Klopp har likevel til gode å prestere i en annen klubb, og medfører i så måte en ekstra risiko. På den andre siden står han for mange av de verdiene vi verdsetter i Arsenal. Det er vanskelig å spå. Hvor har det blitt av Orakelet? :)

Finner det urovekkende at det går dårligere jo mer ressurser de har selv, men jeg har likevel troen på at han kunne gjort en bra jobb for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Klopp jeg og syns BvB stort sett er underholdende å se på (det er litt jug, jeg ser bare på dem når dem spiller mot oss og det har ikke alltid vært morsomt, for oss altså).

 

Det jeg stusser på er at folk er så utrolig kritiske til egen manager og egne spillere, mens man har en tendens til å framstille andre managere og andre lags spillere som så utrolig fantastiske. Jeg har jo vært på forumet her i en årrekke og lest hva folk har ønsket av spillere/managere inn. Det er veldig mange av dem jeg er glad aldri har fått noe med Arsenal å gjøre for å si det litt pent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Klopp jeg og syns BvB stort sett er underholdende å se på (det er litt jug, jeg ser bare på dem når dem spiller mot oss og det har ikke alltid vært morsomt, for oss altså).

 

Det jeg stusser på er at folk er så utrolig kritiske til egen manager og egne spillere, mens man har en tendens til å framstille andre managere og andre lags spillere som så utrolig fantastiske. Jeg har jo vært på forumet her i en årrekke og lest hva folk har ønsket av spillere/managere inn. Det er veldig mange av dem jeg er glad aldri har fått noe med Arsenal å gjøre for å si det litt pent.

Det du påpeker her er jeg helt enig i. Bare se på sommeren som gikk. Enkelte var i harnisk fordi vi ikke signerte Balotelli og Remy. Welbeck ble mottatt med lunken applaus og har vært mindre utsatt for skader og scoret flere mål enn de to nevnte. Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av Arsenals lønningsliste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Klopp jeg og syns BvB stort sett er underholdende å se på (det er litt jug, jeg ser bare på dem når dem spiller mot oss og det har ikke alltid vært morsomt, for oss altså).

 

Det jeg stusser på er at folk er så utrolig kritiske til egen manager og egne spillere, mens man har en tendens til å framstille andre managere og andre lags spillere som så utrolig fantastiske. Jeg har jo vært på forumet her i en årrekke og lest hva folk har ønsket av spillere/managere inn. Det er veldig mange av dem jeg er glad aldri har fått noe med Arsenal å gjøre for å si det litt pent.

-------------

 

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet. Og det er urimelig å rose andre ukritisk opp i skyene, og samtidig ensidig kritisere Wenger. Rent personlig har ikke jeg konkludert verken når det gjelder om (og når) klubben bør avslutte samarbeidet med Wenger eller ikke, og jeg har i hvert fall ingen klare ideer om hvem som eventuelt bør overta per i dag. Det er mange mulige kandidater, men alle synes å ha noen riper i lakken. Men uavhengig av hva man måtte mene om mulige kandidater må Wenger tåle (konstruktiv) kritikk, og jeg mener det er gode grunner til å planlegge et managerskifte;

* Wenger begynner å dra på årene, han kan ikke fortsette i all evighet,

* Wenger synes å ha havnet i en ond sirkel, ute av stand til å lære av egne feil og fornye seg selv og laget. Prestasjonene har stagnert.

* Det Wenger har fått til er på noen måter imponerende, men resultatene står ikke i stil med hva det burde vært ut fra spillemessige prestasjoner,

* Laget synes å mangle killerinstinket som trengs for å ta det siste steget. Laget slipper seg for ofte ned, og selv om toppnivået er skyhøyet er bunnivået blant de dårligste i PL.

* siden dette har vedvart i omtrent ti år nå, er det grunn til å spørre om Wenger har klart å ta tak i dette, og gjøre noe med det. Det synes ikke slik sett utenfra.

Link to comment
Share on other sites

Da diskusjonen tidligere var oppe om Wenger v Klopp, så var min mening at denne diskusjonen var en "avsporing" ;D .

 

For meg er spørsmålet enkelt:

Er Wenger fremdeles den rette personen til å lede den sportslige satsingen i Arsenal?

Er svaret JA, så er personen Klopp og alle andre alternativer uten interesse.

Er svaret NEI, så vil det selvsagt kan selvsagt Klopp være et av flere alternativ.

Jeg er klar over at mange her (tildels også undertegnede) har dratt frem Klopp som et alternativ til Wenger så jeg forstår selvsagt diskusjonen som oppstår. Når jeg bruker uttrykket "avsporing" i denne sammenheng så er det rett og slett fordi som nevnt ovenfor at det er spørsmålet om Wenger skal forsette eller ikke som er det viktige spørsmålet. HVIS han skal erstattes så er jeg overbevist om at det finnes flere kompetente alternativer der Klopp kanskje er et av de alternativene.

Wenger må erstattes engang, om det er i nær eller litt lenger fremtid er uvisst, men jeg kan ikke se at det skal være vanskeligere å finne en erstatter f.eks. kommende sommer enn når den nåværende kontrakt går ut etter 2016/17 (?) sesongen eller eventuelt etter enda en kontraktforlengelse.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig må Arsenal planlegge for livet etter Wenger. Han er nå "godt voksen". Jeg håper og tror at styret i klubben har en hel liste over aktuelle kandidater, hva kandidatenes styrker og svakheter er osv. Alt annet ville vært uansvarlig.

 

Det som irriterer meg med Wengerdebatten er blant annet påstander som at han er en stabeis som ikke endrer seg. Jeg mener at hans lag hat endret spillestil. Slik jeg ser det, har han endret spillestil haugevis av ganger. Jeg syns det er gøy når folk påstår at Wenger endrer seg også ønsker at han skal gå tilbake til 442!

 

Jeg irriterer meg grønn over folk som irriterer seg over at han ikke hopper og spretter ved sidelinja dom en liten italiensk fascist (Di Canio). Hva hjelper det egentlig at mangeren er såkalt aktiv på sidelinjen?

 

Jeg irriterer meg også når jeg skriver på min telefon med ødelagt skjerm som gjør at jeg ikke får gått tilbake rette opp skrivefeil, så jeg stopper nå

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg med Wengerdebatten er blant annet påstander som at han er en stabeis som ikke endrer seg. Jeg mener at hans lag hat endret spillestil. Slik jeg ser det, har han endret spillestil haugevis av ganger. Jeg syns det er gøy når folk påstår at Wenger endrer seg også ønsker at han skal gå tilbake til 442!

 

 

Joda har nok sikkert endret spillestil, problemet er at det til tider er vanskelig å forstå den spillestilen han av og til velger. Den er kanskje rett og slett så genial at vi "dødelige" ikke forstår den :proud: . Men av og til så får jeg inntrykk av at han går fra å ha en spillestil til ikke å ha en (klar) spillestil.

 

 

Jeg irriterer meg grønn over folk som irriterer seg over at han ikke hopper og spretter ved sidelinja dom en liten italiensk fascist (Di Canio). Hva hjelper det egentlig at mangeren er såkalt aktiv på sidelinjen?

 

Nei Wenger hopper og spretter nok ikke langs sidelinjen, men han er så absolutt aktiv og da ikke minst med å kjefte på fjerdedommeren for både smått og stort han er uenig i når det gjelder dømmingen (eller mangelen på dømming).

 

------------

 

Men tilbake til spillestilen. Det som kanskje irriterer/forvirrer enkelte av oss er at han til tider skal kjøre sin "spillestil" uavhenging om han har (eller ikke har) de rette spillerne til å fungere i den aktuelle spillestilen.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...