Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La oss feire med en skikkelig krangel. Fabianski>Wenger i dag? Når det er sagt, så deilig å se Wenger smile igjen. Man kan mene mye om mannen, men at han lever for Arsenal er det liten tvil om. Gratulerer, Arsene. Så, sørg for at du får labbene på pokalen 17. mai.

 

Det kan man aldri si noe på nei. Ingen tvil om at Wenger lever og ånder for klubben, men hvorvidt han er det beste valget for klubben pdd. er en annen diskusjon.

 

Uansett: Herlig å gå videre! Håper virkelig dette er begynnelsen på sesonginnspurten vår som fører til topp 4 og seier i FAC.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger får avsluttet med FA-cupgull og CL-kvalifisering. Neste sesong mener jeg vi må kikke videre. Wenger viser evner til å forandre seg nå til større grad enn han brukte, men slik vi spilte i går der vi dunker ballen langt og slår tonnevis av innlegg er ikke slik jeg mener Arsenal burde spille og i hvertfall ikke noe jeg har troen på at blir effektivt så lenge Wenger er trener.

 

Vil vi skal få inn en trener med en god CV som kan være her i flere år og er fan av en raskere spillestil - Cazorla, Podolski, Sanogo og Arteta er 4 spillere som kan shippes ut når denne nye manageren kommer.

 

Fortsatt en superfan av Wenger, men mener han nå bør trekke seg tilbake, eventuelt finne seg en ny klubb i et annet land.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Arteta, Cazorla og poldi kan gå, men Sanogo fortjener mer tid.

 

BE

 

Enig.

 

Dog skulle jeg gjerne sett Cazorla som backup, men vi kan nok få en god slump penger for han så det beste vil nok være å selge. Pluss at han neppe vil være fornøyd med å få flis i ræva.

Link to comment
Share on other sites

Opprydding trengs ja, hvem som bør ut kan nok avhenge endel av hvordan vi tenker å spille fremover. Om Wenger skal lede laget bør Podolski ut da jeg ærligtalt ikke ser hvordan han ønsker å bruke han. Derimot med en stilendring kan tyskeren være gull. Cazola har en dårlig sesong. Arteta begynner bli gammel. Uansett må ting skje ;)

Link to comment
Share on other sites

Tyskeren er average. Han har mistet den eksplosiviteten som gjorde han til en ekstremt farlig spiller for 4-5 år siden, samt at han er rimelig giddalaus og som Arshavin så forsvinner han veldig ofte.

 

God spiller å kaste innpå fra benken, men ikke noe mer. Er ikke en spiller man bygger laget rundt akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Må medgi at når det gjelder Wenger med videre eller ikke så er jeg ekstremt usikker.

 

En del av meg ønsker at vi får CL-kval og vinner FA-cupen slik at Wenger kan gå ut med et minimum av stil, og vi kan få gjort fornyelsen av laget som de tilbakevendende problemene våre viser at trengs.

 

Den mer positive siden husker 2013, der det så ut som om Wenger klarte å få en slags form på laget igjen. En form som så ut til å love store ting helt til ting kludra seg til fra januar og utover.

 

Så jeg vet ikke hva jeg skal håpe på, egentlig.

 

Og har styret noen tanker om en erstatter? En som kan garantere for noe mer enn topp fire?

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger har en historisk posisjon i klubbens historie. En posisjon han har inntatt ved å revolusjonere hele klubben. Først i garderoben, så på banen, deretter utenfor banen og til slutt hele banen bokstavelig talt. På denne veien har han sanket sammen trofeer og skapt et nytt trofe, 4th. Jo, 4th har faktisk vært et trofe. Trofeet heter Emirates Stadium. Alle disse stadiene er nå imidlertid unnagjort og har egentlig vært det en stund, men klubben har valgt å holde seg på den smale sti og ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. En kan hevde at de har vært vel overforsiktige på denne veien, men nå er vi her. Hva skjer resten av sesongen? Hva skjer etter sesongen? Vinner han FA.Cupen og 4th? Forlenger han eller får vi en ny manager? Ikke vet jeg, men det eneste vi kan være helt sikre på er at ingenting medfører garantier om noe som helst. Det inkluderer faktisk Arsene Wenger like mye som livet etter Wenger. Til syvende og sist ender dette opp med hva Arsene selv føler. Begrepet "Arsene knows" har aldri vært mer aktuelt enn nå. Har han energien som skal til? Han har sett minst like nedkjørt ut som spillerene den siste tiden. Hvis Arsene mener han har det og ønsker å gå på en ny kontraktsperiode så er det slik det blir. Det jeg da forventer av han er at han innser at vi er inne i en ny fase av klubbens utvikling og en annen virkelighet enn det var sist han oppdaterte det gjeveste trofeskapet. Det gjør han selvsagt, noe også kjøpet av playmakeren til selveste Real Madrid viser, men det krever også at han må være mer kynisk og fleksibel i kamper. My way or the highway fører ikke frem. I alle fall ikke helt frem. Dessuten at han blir mer proaktiv og besluttsom i forhold til opplagte mangler som faktisk kan bøtes på. Slikt som sesong etter sesong med spillere som ikke har nivået i nøkkelposisjoner, hele sesonger med i praksis en spiss, spillere inn eller ut etter 67 minutter blank uansett situasjon, en spillerstall med overflod av 10'ere og en mangel på naturlige breddeholdere, fart og styrke. Arsenal er en klubb med enorme ressurser, men ikke mest. For å kompensere for det trenger vi et mer variert og effektivt arsenal, Arsene, men fremfor alt trenger vi full fyr i kjelen. En energisk manager som sprer rå sult og ureddhet blandt sine egne, og usikkerhet og frykt blandt sine motstandere. Hvis du mener innerst inne at du kan gi oss det Arsene så skriv på. Hvis ikke så ønsker jeg deg en fantastisk 17. mai, og at du tar din plass på toppen blandt alle klubbens aller største legendariske skikkelser som har gjort klubben til det den er i dag. David Danskin, Henry Norris, Herbert Chapman og Arsene Wenger.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Sir J, du skriver: "Til syvende og sist ender dette opp med hva Arsene selv føler. Begrepet "Arsene knows" har aldri vært mer aktuelt enn nå. Har han energien som skal til? Han har sett minst like nedkjørt ut som spillerene den siste tiden. Hvis Arsene mener han har det og ønsker å gå på en ny kontraktsperiode så er det slik det blir."

 

Jeg tror du har helt rett. Rett i at det er Wenger selv som bestemmer det meste. Styret er opptatt av en balansegang av fornøyde fans, og økonomi. Jeg nekter å tro de ville hatt baller til å sparket Wenger uansett sportslige resultater. Selv mener jeg dette er en svakhet i klubben, vi har få autoritære personer med fotballkunnskap oppover i rekkene. Hovedeieren vår eier flere andre sportsklubber som har vist samme tendens som Arsenal FC (store klubber, solide overskudd og sportslig nedgangskurve).

 

Historisk sett har Wenger enorm inflytelse på Arsenal FC og fortjener all den ros dette medfører. Samtidig kan man ikke gjemme seg bak fortiden år inn og år ut. Det er 50% sjanse for nytt trofè og top4 iår, det ville vært en verdig avsluttning på samarbeidet i mine øyne. Nye tanker inn ville gjort klubben godt på sikt, men jeg ser for meg at det må renskes oppover i rekkene også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg Sir J.

En Wenger som innser sine og lagets svakheter og som tar konsekvensen av det i sin managergjerning er en Wenger selv en skeptiker som meg kan leve godt videre med.

Men samtidig så er det absolutt ingen tegn fra Wenger sin side som skal tilsi at at han har denne innsikten.

 

Marius-

Jeg er enig med deg i at det er Wenger selv som styrer sin skjebne videre i klubben. Akkurat som deg så er jeg sikker på at eier/styre pr. dato ikke har baller til å gi Wenger fyken, men jeg har en følelse av at hvis Wenger forsetter og vi får nok en "kjempe for fjerdeplass"-sesong så kan det eksterne presset bli for stort selv for Silent Stan. Kroenke har ikke vært fremmed for å sparke relativt suksessfulle trener på den andre siden av dammen når resultatet ikke har vært godt nok. Sist ute var Denver Nuggets coach, som ble kåret til NBA coach of the year i 2013, men likevel fikk sparken siden laget røk tidlig ut av sluttspillet.

 

bjervell

En ny manager kan ikke garantere en fjerdeplass eller bedre, det kan heller ikke Wenger, men skal vi klamre oss til det gamle bare fordi vi er redd for det ukjente?

 

-----------

 

Jeg har fremstått som en av de som mener at tiden er inne for et skifte, men samtidig så anser jeg det som mest sannsynlig at Wenger skriver under på en ny kontrakt.

 

Uansett om Wenger går eller blir, så mener jeg det nå er på tide at det kommer en avgjørelse som stopper spekulasjonene. Jeg ser ingen grunn til at en eventuell 4. plass, eller seier/tap i cupen, skal ha noen avgjørende innvirkning på om Wenger blir eller går. Både Wenger og klubben bør se litt mer helhetlig på det, og klubben bør sette en klar tidsfrist (innen 1. mai er min mening) slik at saken er avgjort før sesongen avsluttes.

Hvis Wenger trekker seg så fortjener fansen å få hylle han på hjemmebane i siste seriekamp og ikke bli avspist med en pressemelding 18. mai Og hvis han har bestemt seg for å bli så ser jeg ingen grunn til at denne debatten skal rulle videre, så uansett utfall så bør Wenger nå avklare sin framtid!

Link to comment
Share on other sites

Mange gode poenger, men på den annen side: hvis vi vinner FA-cupen og havner på 4 synes jeg det blir drøyt å forlange avgang. Det er nesten sånn at ikke City eller Chelsea hadde gjort det engang.

 

Tap i FA-cup og 5. plass blir noe annet. Da har utviklingen gått i feil retning.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode poenger, men på den annen side: hvis vi vinner FA-cupen og havner på 4 synes jeg det blir drøyt å forlange avgang. Det er nesten sånn at ikke City eller Chelsea hadde gjort det engang.

 

Tap i FA-cup og 5. plass blir noe annet. Da har utviklingen gått i feil retning.

Som nevnt ovenfor så mener jeg at hvor vi havner i serien og tap/seier i FA-cupen ikke bør ha noen avgjørende virkning på Wengers skjebne. For meg så er det en helhetlig og en relativ langvarig vurdering av hvordan klubben har utviklet seg under Wenger over mer enn en sesong (inneværende), og hvordan jeg tror den vil utvikle seg videre med franskmannen i managerstolen, som har ført til min konklusjon. Det er mange moment som gjelder for meg, og plassering i serien og pokaler ellers er faktisk ikke av de viktigste momentene når jeg har gjort meg opp min oppfatning om Wenger. For meg så gjelder det i stor grad hvordan laget fungerer på banen, hvordan jeg vurderer Wengers innsats på benken under kamp og hvordan han har håndtert salg og kjøp av spillere i overgangsvinduene de siste sesongene.

For meg har det vært en lang og forsåvidt vanskelig prosess å komme til det standpunkt at det nå er på tide med et skifte i managerstolen. Ingen ting vil gjøre meg gladere enn at Wenger får avslutte med en viktig pokal og at han klarer å føre laget til en ny deltakelse i CL. Og selv om jeg mener at det er på tide at Wenger forlater Arsenalskuta så skal de ikke komme noen som helst negativ ytring fra meg, når jeg sitter på Emirates i siste hjemmekamp denne sesongen. Men jeg håper at jeg i den anledning sitter (står) og hyller en manager som har offentliggjort sin avgang og ikke at vi sitter på tribunene og i pubene og diskuterer "skal - skal ikke".

 

Jeg har full respekt for de som ønsker nye år med Wenger og jeg har på ingen måte tenkt å angripe dem (personlig), men jeg håper virkelig at de har kommet til sitt standpunkt utfra hvordan de mener Arsenal vil utvikle seg videre under Wenger og ikke bare med en begrunnelsen at han fortjener det p.g.a. en cup-seier, en fjerdeplass eller titlene vi tok tidlig i hans managerkarriere. En slik begrunnelse virker rett og slett litt for enkel og lite framtidsrettet slik jeg ser det.

 

EDIT!!

 

PS!! Som jeg skrev over så ønsker jeg personlig en avklaring, uansett om har går eller blir, FØR serien er avgjort og Cup-finalen blir spilt!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Er enig i bunnlinjen om at man må se på helheten og om Wenger er rett man til å ta laget videre. Resultater er bare en del av pakka, dog den viktigste vil jeg mene.

 

Beveger vi oss bak resultatene synes jeg likevel at Wenger har utviklet seg litt fra de siste årene, det gjelder både taktisk og på overgangsmarkedet. Her må jeg vektlegge litt, for det har ikke vært tilstrekkelig, og kun når nøden virkelig har presset på.

 

Wengers kardinalfeil i år var at han ikke fikk inn en toppspiss i noen av vinduene. Det har sikkert kostet oss 10 poeng, minst. Det er klart det er et tankekors at en så åpenbar svakhet ikke ble adressert, men samtidig er det bra av Wenger å ha et lag som egentlig bare har en stor mangel.

 

Nå forenkler jeg litt her, men: fremgangen har vært der, men det hjelper ikke om vi ikke får resultatene å bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i bunnlinjen om at man må se på helheten og om Wenger er rett man til å ta laget videre. Resultater er bare en del av pakka, dog den viktigste vil jeg mene.

 

Beveger vi oss bak resultatene synes jeg likevel at Wenger har utviklet seg litt fra de siste årene, det gjelder både taktisk og på overgangsmarkedet. Her må jeg vektlegge litt, for det har ikke vært tilstrekkelig, og kun når nøden virkelig har presset på.

 

Wengers kardinalfeil i år var at han ikke fikk inn en toppspiss i noen av vinduene. Det har sikkert kostet oss 10 poeng, minst. Det er klart det er et tankekors at en så åpenbar svakhet ikke ble adressert, men samtidig er det bra av Wenger å ha et lag som egentlig bare har en stor mangel.

 

Nå forenkler jeg litt her, men: fremgangen har vært der, men det hjelper ikke om vi ikke får resultatene å bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Føler vi har mer enn en stor mangel, for at en spiss skal kunne true i bakrom bør det være flere raske spillere på banen. Vi savner en rask venstrekant, og høyrekant. Walcott er jo soleklar på ene posisjonen men spiller sjeldent en hel sesong. Hvorfor Gnabry ikke ble mer involvert etter gode kamper vet jeg ikke, men nå er han skadet så uaktuell han også.

 

For meg er det to store svakheter, begge i det absolutt offensive spillet: Spiss som har fart, samtidig som han kan skape noe på egenhånd ut av ingenting. Ving med fart og bakromstrussel. Sentralt midt er vi godt dekt utenom ankeret. Helt bakerst er det også mangler.

Link to comment
Share on other sites

Laget her har hatt flere svakheter denne sesongen og hadde det ikke vært for Flamini så hadde vi virkelig vært rævkjørt på midten. Attpåtil har vi vært ekstremt heldige som ikke har hatt særlig med skader på midtstopperene våre (hvertfall ikke likt!), men sistnevnte har tydelig tæret på vår tyske general baki der som har spilt alt av kamper han har vært tilgjengelig i.

 

Når sesongen ble avsluttet i fjor så var mine ankepunkter for sesongen å forsterke på spissplass, venstrekant og sentral midtbane. Jeg mente også at en midtstopper til ville være nødvendig og at vi også kanskje burde gå etter en keeper.

 

Hva endte vi opp med? Özil, Sanogo, Miyaichi, Gnabry og Flamini. Førstnevnte og sistnevnte var gode signeringer. Dog var ingen av de helt de spillerene vi burde ha gått etter. Begge to føles i ettertid mer ut som om vi bare "kastet oss inn" fordi de var der og var tilgjengelige. Det føles ikke som om det er noe plan rundt det hele.

 

Dog kan det selvfølgelig endre seg i sommer, men jeg tviler på det. Jeg tenker meg vi går inn i neste sesong med store mangler på de samme områdene. Skulle faen ikke forundre meg om Giroud fortsatt er førstevalg på topp engang.

Link to comment
Share on other sites

Man hadde vel en plan, og han het Suarez. I ettertid har det jo vist seg at Han faktisk HADDE en utkjøpsklausul slik Arsenal hadde tolket det.

 

Nuvel. Vi hadde flere sjanser vi ikke gikk for, Higuain var en av dem. Så feil ble helt klart gjort, og det er klart vi har andre svakheter i laget.

 

Likevel: hadde vi hatt en toppspiss mener jeg vi hadde sanket inn 10-12 poeng mer denne sesongen, og da hadde vi vært der. Eller hvor mange poeng mener dere en toppspiss hadde utgjort i forskjell?

 

Vi har kanskje vært heldig med skader på stopperplass, men desto mer "uheldig" i andre posisjoner.

 

Det jeg sier er vel at det tross alt har vært fremgang i år, bortsett fra et par ubegripelige blundere, GITT AT vi sikrer topp 4 og FA-cupen. Nok til å se hva Wenger kan bygge videre på, hvis han er motivert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest et par steder at Liverpools eier har tøffet seg med utsagnet om at det var en gyldig klausul for Suarez. Det tviler jeg sterkt på da PFA var inne og vurderte kontrakten i sommer. Enten har Liverpool aktivt bløffet juristene til PFA og brutt loven , PFA er totalt inkompetente eller så bløffer Liverpool nå. Jeg tror det siste.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så er det opp til Suarez selv om han ville forfølge saken og dra Liverpool til retten. Personlig tror jeg Suarez som mange andre før han brukte Arsenal for å få et vanvittig kontraktforslag fra klubben. Hadde han ikke fått kontraktforslaget og en vanvittig ukeslønn så hadde han sikkert dratt Liverpool til retten og krevd at de aksepterte budet fra Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Trur rett og slett ikkje Suarez ville til oss dessverre, og kanskje han valgte rett sett med nøytrale auger?

 

For min del henger eg meg på polljen. Det er ikkje mangel på trofé som gjer at eg ynskjer ny manager. Eg meiner mangel på utvikling av laget, spelarar, spelestil er det som gjere at det bør vere på tide at wenger går. Eg syns rett og slett puls har peika nedover i fleire år. No var det nokre tendensar til at ting var betre i 2013, men sjølv ikkje i den perioden har vi gode resultat mot topplaga i PL.

 

Sjølv om eg håpar på at wenger gir seg, vil eg vere trist inni meg når det skjer, da vi snakkar om kanskje den viktigaste manageren i Arsenal og engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Trur rett og slett ikkje Suarez ville til oss dessverre, og kanskje han valgte rett sett med nøytrale auger?

 

For min del henger eg meg på polljen. Det er ikkje mangel på trofé som gjer at eg ynskjer ny manager. Eg meiner mangel på utvikling av laget, spelarar, spelestil er det som gjere at det bør vere på tide at wenger går. Eg syns rett og slett puls har peika nedover i fleire år. No var det nokre tendensar til at ting var betre i 2013, men sjølv ikkje i den perioden har vi gode resultat mot topplaga i PL.

 

Sjølv om eg håpar på at wenger gir seg, vil eg vere trist inni meg når det skjer, da vi snakkar om kanskje den viktigaste manageren i Arsenal og engelsk fotball.

 

 

 

..............................................

 

Trist når Wenger gir seg ja, men det er på tide med forandring. Alt kan da skje, så det blir en vanvittig spennende sesong , den første uten Wenger :) Men den må komme før eller siden uansett, så det kan like godt komme med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har enda ikke bekreftet at han fortsetter. Blir bare spekulasjoner men jeg tolker det som et tegn på at gir seg. Rart å vente så lenge med å signere hvis det er det som er planen.

 

I så fall lurer jeg på hvem som skal ta over. Håper Arsenal lærte av Manu sitt feilskjær og går for høy profiler manager med en gang. Simone, Van gaal, Conte, Klopp eller Løw for eksempel.

Edited by Mariu5
Link to comment
Share on other sites

Nå går vel kontrakten til Wenger ut første neste sommer? Mulig han sitter ut kontrakten for så å takke for seg? Jeg håper og tror han drar i sommer etter å ha hevet FA trofeet. Klopp må gjerne bli hans etterfølger.

Link to comment
Share on other sites

Nå går vel kontrakten til Wenger ut første neste sommer? Mulig han sitter ut kontrakten for så å takke for seg? Jeg håper og tror han drar i sommer etter å ha hevet FA trofeet. Klopp må gjerne bli hans etterfølger.

 

Nei. Wenger sin kontrakt går ut i år.

 

Arsenal Football Club is today delighted to announce that its most successful manager, Arsène Wenger, has signed a three year extension to his current contract, taking his tenure at the Club to June 2014.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...