Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Clichy, Fabregas og Nasri er så mye sterke rykter om de i alle aviser om dagen værdag nå at de er på vei vekk.

Wenger skulle forsterke Arsenal kraftig, mister 3 så goe spillere, værfall Nasri og Cesc er spillere som vil gjøre at Arsenal bli så svekka kraftig.

Da blir det neste umulig å erstatte de med like goe spiller vis du ikke punger sikkert 500 til 600 mill for å få se goe spillere til klubben.

Da tenker jeg på prisen er så høyt på topp spillere, vis Van Persie også stikker da er Arsenal så ille ute som topp klubb.

Kan skjønner Van Persie godt vis han i rykter mener Arsenal ikke vil sattse som toppklubbb og selger unna de beste spilleren vi har.

ER så Mange spillere som har forhørt seg om Van Persie og etter en knall sessong etter jul med så mange skorte mål.

Sier det seg selv at mange klubber vil ha han, vet Barca har forhørt seg Van Persie i fjor og Inter har også hatt Van Persie på lista si før.

Så har vi KJøpe kåre Real Madrid, CHelsea og serlig sitte henter Van Persie vis de for sjangsen de betaler blodpriser uannsett og gir stjerne spillerne sykhøye lønninger. Ser jo i ryktene nå at City vil tiby Nasri 1.5 mill i lønn og bydd på spilleren i følge rykter i alle aviser.

Arsenal må nå lære av dette at de kan ikke vente til siste ite med å skrive nye kotrakter, de må gå inn å gi de beste spilleren nye kontrakter da de har 2-15 år i gjen av kontraktene sine så de slepper å havne i tap av spillere som Flamini, Nasri og Clichy.

KLubbene sitter i gjen som savarte per i slike saker at de bli tunget til å selge de beste spilleren, eller at de går gratis.

Skal Arsenal nå på alvord bli en toppklubbb som sloss om de gjeveste pokalen, så henger ikke det på greip det som skjer nå nok en gang.

Cesc som har 4 år i gjen av kontrakten min, er det sykt skuffanes at Arsenal som kaptien lar han gå for en mye lavere sum en han er vært.

Cesc har sakt mange agnger han trives i klubben, så 4 år i gjen av kontrakta burde Arsenal sette ned foten og si Barca dere for han ikke.

Tror Cesc kan bli ganske skuffa, men han må forstå han er katein og 4 år i gjen av kontrakta si.

Andre spillere i klubben må jo få panikk i tenke Arsenal vil ikke sattse hardt nok for å vinne pokaler.

Da tenker jeg på alt som skjer i klubben og ossen styre drives, Wenger, styre burde seriøst gi Nasri en mye bedre kontrak på cesc sitt nivå.

 

Uansette har Barca drevet et shittenspill lenge for å overtale Cesc, siden halve alge på Barca spiller på Spania.

Og barca spilleren har ofte vært i media for å overtale Cesc.

Har ikke vært borti være klubb som har drevet så shitten spill i så mange år nå :angry:

Link to comment
Share on other sites

Har absolutt ingen tillit til denne mannen lenger. Ikke signerer han de spillerene vi trenger og attpåtil er de beste på vei ut. Robin van Persie sa også at han etter sesongen vil vurdere hvor nærme vi er å vinne noe (han har forøvrig 2 år igjen av kontrakten, ny Nasri? Tror ikke de, men vet aldri i fotball)

 

Tror rett og slett at Wenger har utspilt sin rolle i Arsenal og at han aldri igjen vil klare å skape et vinnerlag igjen.

 

Og det verste av alt er hvor himla nærme vi har vært til tider de siste 5 sesongene. Jeg frykter at dette var den siste sesongen på lenge hvor vi er nære å vinne noe og at vi rett og slett ikke klarer å tiltrekke oss de store stjernene lenger, men istedet ikke har noe annet valg enn å kjøpe ungt og satse på at de en dag blir gode nok..

Link to comment
Share on other sites

Har absolutt ingen tillit til denne mannen lenger. Ikke signerer han de spillerene vi trenger og attpåtil er de beste på vei ut. Robin van Persie sa også at han etter sesongen vil vurdere hvor nærme vi er å vinne noe (han har forøvrig 2 år igjen av kontrakten, ny Nasri? Tror ikke de, men vet aldri i fotball)

 

Tror rett og slett at Wenger har utspilt sin rolle i Arsenal og at han aldri igjen vil klare å skape et vinnerlag igjen.

 

Og det verste av alt er hvor himla nærme vi har vært til tider de siste 5 sesongene. Jeg frykter at dette var den siste sesongen på lenge hvor vi er nære å vinne noe og at vi rett og slett ikke klarer å tiltrekke oss de store stjernene lenger, men istedet ikke har noe annet valg enn å kjøpe ungt og satse på at de en dag blir gode nok..

 

Jeg har fortsatt tillitt til Wenger, men utfallet av transfervinduet blir ekstremt viktig. Hvis vi 1 september har solgt Fabregas og kun har hentet Jenkinson, Gervinho og Alvarez, ja da stiller jeg meg nok annerledes. Nå MÅ han ta grep og styrke defensiven. Hente inn noen som kan gi klubben et boost.

 

Det som bekymrer meg mest med Wenger, er hans tilsynelatende mangelfulle evne til å motivere spillerne.. Hvordan er det mulig at laget dasser rundt på banen kamp etter kamp når man spiller om PL-gull? Dette er selvsagt også et individuelt ansvar blant hver enkelt, men Wenger er nødt til å gripe inn og mane til innsats når det er slette opptredener flere uker på rad. Dette gjør han åpenlyst ikke. Ikke uten grunn vi rakner mot slutten år etter år.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg grenseløst og gjør at jeg ikke har tillit til Wenger er at han alltid har sagt at hvis man vil at nye spillere skal tilpasse seg laget best mulig så må de bli hentet tidligst mulig. Allikevel får vi sjeldent et tidlig kjøp, men som oftest seine kjøp og spillere som ikke helt holder Arsenal standard.

 

Når han også etter en helt ELENDIG sesongavslutning sier han vil ha en meget aktiv sommer, men fortsatt ikke har foretatt et eneste kjøp (bortsett fra Jenkinson som var klar allerede i februar/mars) og ei heller har avklart fremtidene til Cesc, Nasri og Clichy så må man stille spørsmålstegn til mannen.

 

Hvor stor er sannsynligheten at vi kommer gjennom CL kvalikken hvis vi får inn 5 spillere i slutten av juli/begynnelsen av august hvorav 4 av de kanskje går rett inn på laget? For å ikke snakke om Newcastle borte, Liverpool hjemme og Manchester United borte i samme tidsperiode? Får vi en helt latterlig dårlig sesongstart så kommer Wenger og laget til å få supporterne mot seg allerede etter 3-4 kamper og da kan man banne på at dette laget her kommer til å slite med å ta seg inn i topp 4 og Champions League neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Assistant manager må da ikke være så negativ:-) Vi kan fort komme til å selge en eller to av våre gode spillere. Men det har vi da gjort før også, uten at det har gått ut over kvaliteten. Jeg regner med Wenger har god kontroll på sakene, og at vi til seriestart har et slagkraftig lag på banen. Jeg regner vel med at enten Nasri eller Fabregas går. Men jeg tror ikke begge går. Det vil blir litt mye, tror jeg. Om Clichy går, regner jeg med at Wenger henter inn en fullgod erstatter. Det skulle ikke være en umulig oppgave.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg bare vært assistenten til Wenger så :rolleyes:

 

Det jeg syntes er så fantastisk frustrerende er at vi aldri bygger videre. Vi mister alltid de beste spillerene våre etter nesten sesonger og neste sesong så kommer vi ikke noe nærmere.

 

Den eneste sesongen hvor vi faktisk ikke har mistet nøkkelspillere etter en nesten sesong var i fjor sommer, men da kom ikke de nødvendige forsterkningene og denne sesongen så fikk vi betalt for det.

 

Dette laget her er i endeløs limbo pdd. hvor vi kun er gode nok til å kvalifisere oss til Champions League og være med i et par runder i de forskjellige cupene. Såfremt ikke et skikkelig "kick" kommer inn så vil ikke klubben komme ut av denne transen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med en jævlig ekkel følelse av at en era er over og at Kroenke er en eier som kun eier.

 

Forundrer meg ikke om det lyser dollartegn i øynene til Kroenke om dagen når man tenker på at Nasri, Cesc og Clichy kan dra inn rundt £60-70M bare i overgangssummer (for å ikke snakke om lønninger spart!) og som mest sannsynligvis blir erstattet internt.

 

Hadde håpet Kroenke skulle legge et skikkelig press på Wenger om at han nå må legge om filosofien sin litt og heller hente et par etablerte spiller samt beholde de beste, men dessverre så virker det ikke akkurat som om Kroenke gjør det. At han er på andre siden av atlanteren hjelper heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tillit til Wenger når han klarte å beholde de viktigste spillerne, samt hentet inn nye etablerte spillere ved behov.

 

Behovet for endring har vært der i minst 4 år - uten at han har klart å forsterke laget. Han har kun hentet inn erstattere for de vi har mistet, og da i stor grad yngre, mer urutinerte spillere. Nei.. tilliten begynner å forsvinne mer og mer.

Link to comment
Share on other sites

Take a punt, Arsene

 

Hvor mange spillere og eksspillere involvert i klubben har nå uttalt seg om at Wenger må begynne å bruke penger? Parlour, Dixon, Winterburn, Pires, Parlour og Sanmson er hva jeg husker av eksspillere, mens Walcott, Nasri og Fabregas er de jeg husker av spillere..

 

Kjenner man Wenger rett så skal han bevise alle disse feil og ender opp med ingenting og kun interne løsninger. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Take a punt, Arsene

 

Hvor mange spillere og eksspillere involvert i klubben har nå uttalt seg om at Wenger må begynne å bruke penger? Parlour, Dixon, Winterburn, Pires, Parlour og Sanmson er hva jeg husker av eksspillere, mens Walcott, Nasri og Fabregas er de jeg husker av spillere..

 

Kjenner man Wenger rett så skal han bevise alle disse feil og ender opp med ingenting og kun interne løsninger. :unsure:

.....og vår egen president Frank McLintock!

men vil stabukken Wenger lytte til gode råd, eller skal det gå med ham som i Strasbourgh -sparken?

 

Jeg blir megairritert på Wenger og klubben, når de forholder seg passive og bare avventer billige kjøp.

Nå må Arsenal vise at de mener alvor, nå må de åpne lommeboka de gamle gnierne i styret.

Hva om vi ikke kvalifiserer oss til CL, hva om Spurvene og L`pool siger forbi på tabellen?

 

Nå KREVES det skikkelige klassespillere, det blir vel syltynt med bare Jenkinson.............

 

Hvor er du Arsene? Vi trenger en midtstopper, en midtbanespiller, en spiss og en keeper. Og vi trenger David Dein og kanskje Usmanov.

Link to comment
Share on other sites

En uke igjen til sesongens første pre-season friendly, og hva har egentlig skjedd?

 

Vi som virkelig trodde at Wenger nå måtte svelge sin stolthet etter en katastrofe av sesongavslutning, har fått seg en ny smell. Wenger og klubben har til nå, klart å kvitte seg med sin beste venstreback, og hentet inn et uskrevet blad på "samme posisjon".

Nydelig!!

 

Jeg trodde at det kom en skikkelig aksjon på spillerstallen, ut ifra hvordan enkeltspillere har prestert over tid, og hvor lite vilje enkeltspillere hadde de siste 3-4mnd av sesongen 2010/11. En sesong som de "sloss" om det ene etter det andre...., og hadde gode utsikter til glitter og ære.

Jeg trodde at det var dråpen, som fikk Wenger til å svelge sin evige stahet og tillitt til enkeltspillere. Jeg trodde dette var spikeren i kista for ungdomsprosjektet på den måten, som til nå har ødelagt flere gode sjanser for pokaler de siste 4-5 sesongene. Det kunne vært små grep i klubben (både 2-3 kjøp og salg, og en bedre defensiv jobb), som kunne vært løsningen for at vi virkelig kunne vært en seriøs kanditat til både den ene og den andre pokalen.

 

Det er lenge siden jeg har følt en slik negativitet og oppgitthet hos store deler av det supportere har gitt av ytringer, som det som skjedde våren 2011. Det virket som om dette var dråpen som fikk det til å renne over, og at mange nå krevde at Wenger måtte endre seg om klubben skal ha muligheter til å ta steget videre.

 

Nå har dager og uker gått, og det negative (frustrasjonen) vokser i takt med timeviseren. Er dette et smart trekk av klubben?

Er dette et trekk, som vil bidra til at harmonien og ikke minst troen i spillergruppa vokser før en ny sesong?

Eller er det slik, at spillerene ikke enser noe av det som skjer utenfor av holdninger, meninger, og frustrasjon?

 

Det er ikke slik at jeg skriker etter hastekjøp (eller salg for den saks skyld), men klubben og Wenger må ha tatt vurderinger underveis de siste sesongene på enkelte områder. Når man i tillegg faller sammen som vi gjorde utover sist sesong, så burde man virkelig tatt grep så tidlig som mulig etter sesongslutt. Da vil man vise (til oss supportere og spillerstallen), at klubben mener alvor for fremtiden.

Man må vise, at klubben virkelig vil gjøre et ærlig (og helt normalt) forsøk på å bli mestere.

 

Timing er riktig, men denne situasjonen klubben og Wenger har satt seg i med sin "passitivitet" er mindre klokt. De negative og frustrerende vibbene har fått et godt tak, og det maler seg på via media. Er det noen andre klubber som har så mye negativt i media denne sommeren, som vi?

Med et par kjøp og salg tidlig denne sommeren, så kunne man flydd videre på dette uten at frustrasjonen antakelig ville vokset.

 

Nå er det 5uker igjen til sesongstart, og jeg kan ikke huske sist jeg var så lite positiv før sesongstart. Må vel være engang for 20-25år siden.....

Så lenge klubben gjør det de kan, så har jeg alltid vært fornøyd om det ble en 2.plass, en 10.plass, eller en 12.plass for den saks skyld.

 

Nå føler jeg at viktige elementer har blitt oversett over så lang tid, at jeg føler det må en endring til i klubben. Vi må få inn en ny giv i klubben og for oss supportere, som kan gjøre at positiviteten bygges opp og evt løfte spillere og klubben til nye høyder.

Jeg tror dessverre at Wenger ikke takler denne utfordringen, siden han fortsatt er for tro på sitt prosjekt og sitt syn på å styre klubben slik han selv mener er det beste.

 

Å få inn en Adams eller en Bould, kunne løftet klubben på et helt nytt plan. Man kunne følt, at klubben kom nærmere til sine supportere og sin "historie" på et annet plan enn det Wenger er for mange i disse dager. Kanskje dette kunne løftet klubben (som Kenny i Liverpool) til nye høyder?

Kanskje dette kunne bidratt, til at supportere igjen stod 100% bak klubben.

Forstår at det er en gambling med tanke på cv som managere/ledere, men why not?

 

Jeg vil være evig takknemlig for det Wenger har gjort for klubben på veldig mange områder, men er redd han selv ødelegger mye av sin status om denne utviklingen fortsetter. Vi har ikke utnyttet de kvalitetene og de mulightene klubben har hatt (penger har vært tilgjengelig for et par gode spillerkjøp) over tid, og det virker som om man fortsetter å grave i samme hull. Det er ikke snakk om å svartmale alt, men at vi så åpenlyst ikke har tatt grep som kunne gitt oss et helt annet liv.

 

Sorry Wenger, men jeg drømmer om en Adams eller Bould som manager.

Jeg drømmer om et lag, som gir 100% i hver eneste kamp. Jeg drømmer om at man gjør alt, for å vinne pokalen uten at man ødelegger klubbens sjarm eller historie.

Da vil jeg være en stolt gooner, og det er jeg dessverre ikke idag.

 

Frustrert gooner.

Link to comment
Share on other sites

..., men er redd han selv ødelegger mye av sin status om denne utviklingen fortsetter. Vi har ikke utnyttet de kvalitetene og de mulightene klubben har hatt (penger har vært tilgjengelig for et par gode spillerkjøp) over tid, og det virker som om man fortsetter å grave i samme hull. Det er ikke snakk om å svartmale alt, men at vi så åpenlyst ikke har tatt grep som kunne gitt oss et helt annet liv.

 

Vi har ikke det desverre, og akkurat derfor er statusen allrede mer eller mindre ødelagt. Spørsmålet er om han greier å bygge den opp igjen. Fire dager før flyet til det fjerne østen letter er lite utrettet for å si det rett ut.

 

Kjernen i dette laget er Vermaelen, Fabregas og van Persie. To av dem er ombord, og jeg håper på at alle tre blir det. Gervinho ser jeg på som et greit kjøp, og salget av Clichy tar ikke fra med nattesøvnen. Spørsmålet jeg stiller er kun, når og hvordan skal de virkelige svakhetene adresseres?

Link to comment
Share on other sites

Glitrende innlegg som jeg tror de fleste goonere kjenner seg igjen (og enes) i. Det har rett og slett vært blytungt å være gooner helt siden ligacupfinalen

 

Og det er selvsagt ikke bare vi fansen som trenger et løft. Kan neppe være positivt for en ung spillergruppe at etablerte spillere som Clichy og Nasri ikke ønsker å skrive under på nye kontrakter. Clichy er nå borte og kanskje er det bare snakk om dager før også Samir ikler seg City-drakta.. Og på toppen av det hele : Cesc Fabregas. Kaptein og talisman. Blir han værende? Selvsagt gir det signaleffekter, selvsagt tenker lagkameratene på det. Hvor mye har det å si for oppkjøringa? Vanskelig å si, men det er laaaaaaaaaaaaaaangt fra ideelt. Det er helt sikkert

 

Det er fortsatt tid for Wenger til handle. Handle riktig. Handle slik at vi kan vinne PL i 2012. Men jeg har ikke troen. Jeg tror, som K.Fredheim, at Wenger har gått seg kraftig fast i sine egne prinsipper og verdier. Selv ikke en katastrofeavslutning som den vi leverte i våres kan rokke på fremgangsmåten Le Boss. Og det er trist som faen...

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Sorry Wenger, men jeg drømmer om en Adams eller Bould som manager.

 

Hvorfor noen vil ønske Tony Adams som manager er for meg en gåte. Slik jeg ser det har han vært en total fiasko som manager. Jeg vil beholde mine gode minner om spilleren Tony Adams og vil ikke at hans navn skal besudles ved å gi han en jobb han ikke er kvalifisert til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har helt klart fremdeles tillit til Arsene Wenger. Trolig tenker han som mange her inne. Han har hatt sitt prosjekt og sett at det detr på mange måter har vært ok,men ikke lyktes helt inn. Vi spiller blendende og kvalifiserer oss til den gjeveste cupen. Men dette er selvsagt ikke nok for en klubb som drev ligaen i tospann med Manchester United for noen år tilbake. Dette ser selvsagt også Wenger.

Og så er det noen valg en klubb som Arsenal må gjøre. Vi kjører etter moderate og forsvarlige økonomiske prinsipper. I motsetning til mange klubber som driver med økt gjeld og innputt av penger fra rike støttespillere. Skulle disse trekke seg ut, av en eller annen grunn, sitter klubbene med kostnader som innebærer katastrofe.

I dette spillet er ikke Arsenal med, klubben ønsker det ikke,så derfor vil ikke de store stjernene signeres i klubben. Selv om styret sier det er penger til spillerkjøp, så er det langt igjen til de "store"signeringene" Konsekvensen av dette er at mange setter spørsmålstegn ved ambisjoner. Og dette gjelder nasturlig nok noen av spillerne også. Gjerne de beste. Det er også lett å forstå at enkelte ønsker seg bort for å tjene noen hundretusen mer i uka. Sånn er det bare.

Skulle Arsenal vært med på dette, ja så måtte også vi tilføres penger utenfra, masse penger. Handler ikke bare om et eller to spillerkjøp, men handler om lønninger som skal betales i mange år framover.

Jeg har tillit til Wenger. Han forvalter klubbfilosofien og den økonomiske tenkningen på best mulig måte. Skaper et godt lag til en moderat kostnad. Mange vil si at man kan spare seg til fant, det kan man, men slik jeg ser det har Arsenal valgt å legge seg på en forsiktig linje, hvor innsatsen ikke er truende. Hadde styret sagt "go for it", så hadde Wenger gjort det, for maken til lojal støttespiller skal man lete etter. Han opererer innenfor de rammene han blir gitt. Og det gjør han glitrende.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor noen vil ønske Tony Adams som manager er for meg en gåte. Slik jeg ser det har han vært en total fiasko som manager. Jeg vil beholde mine gode minner om spilleren Tony Adams og vil ikke at hans navn skal besudles ved å gi han en jobb han ikke er kvalifisert til.

 

Bouldie tror jeg ville gjort det langt bedre enn Adams, men når han nå begynner å nærme seg 50 år og har vært i trenerteamet siden 2001 og fortsatt ikke virker å være i planene til Wenger om å lære av "mestern" så tror jeg nok det blir usannsynlig.

 

Av en eller annen grunn tror jeg Henry hadde blitt en meget god manager, men det er vel et par år til før han vil være klar til å trene sitt første lag. Det samme med Bergkamp som fortsatt lider av flyskrekk dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg sliter litt om dagen med å skjønne hva som er fremtiden til arsenal.

I flere år nå har vi vært utrolig irritert på lag som Chelsea og nå nylig city som de store stygge ulvene med lomma full av penger. Vi har også sett united og Liverpool få amerikanske eiere på både godt og vondt.

Selv har man vært stolt over at vi har hatt engelske eiere som har sittet der i en mannsalder. At vi også i den samme periode har klart å markere oss som en av de "rikeste" klubbene i verden, med en taktikk hvor vi har satset på unge spillere og ikke tatt følge med resten av fotball Europas giganter når det kommer til spillerkjøp.

Vi har vært stolte over at vi ikke eies av hverken russere eller amerikanere, og den kommentaren vi kanskje har latt høre fra oss Gooners aller mest, var at vi ikke ville miste vår identitet eller sjel!

Når det kommer til økonomien og det å være en seriøs aktør på spiller markdet så har isåfall jeg og mange andre sittet med inntrykket at så fort klubbens gjeld var godt under kontroll, så ville vi bli en av de store gutta i skolegården!

 

Men så sitter vi her da. Med både en amerikansk og en russisk eier! Den ene har ikke gitt klar beskjed om hvor han ønsker å ta klubben, mens den andre sitter på andre siden av gjerdet og gir inntrykk om at han ønsker å bruke arsenal i samme linje som vi ser fra de andre topp fire i England.

Nå er det ganske klart at Arsenal har stålkontroll på økonomien, og har i løpet av de siste årene betalt ned en stor del av klubbens gjeld på en imponerende måte! (mye takket være Arsene Wenger)

 

Så jeg må stille meg selv og dere et par spørsmål:

 

1 : Er det meningen at vi skal være den eneste topp klubben med utenlanske eiere som ikke skal se en form for innvestering i laget?

 

2: Hva er best av å bli drevet av en amerikaner som ikke er til stedet og ikke bruker penger på klubben, og en russer som vil det, men som muligens har en "iffen" bakgrund og som tydeligvis vil sette oss i samme båt som Chelsea og City når det kommer til spillerkjøp?

 

3: Hva er egentlig visjonen til Wenger nå? Hans visjon med å skape et vinnerlag ut av unge tekniske spillere har ikke lykkes, og tidsrammen han hadde satt for det prosjektet var etter sesongen som nettopp passerte. Hva nå?

 

4: Fotball verden har forandret seg de siste årene, og det er tydelig at hvis arsenal skal kunne konkurere i topp eliten, så må det bli en endring når det kommer til spillerkjøp. Eller tror dere at vi kan utfordre med samme mentalitet som klubben har i dag?

 

5: Vi har to "sterke" eiere i Kroenke og Usmanov. Vi har en av verdens beste trenere. Vi har 'topp class' trenings fasiliteter. Vi har en av Europas beste stadioer i Emirates Stadium. Vi har en utrolig sterk økonomi og med god kontroll på klubbens gjeld. Vi hadde en katastrofal avsluttning på sesongen. Vi har sett billett prisene øke....

Så hvorfor sitter vi her nå godt ut i Juli og under 1 uke til pre-season, og fortsatt har det ikke skjed noe i arsenal?!

 

6: Er det virkelig klubbens ambisjon å bare være i Champions League?

 

7: Er Arsene Wenger den rette personen til å lede Arsenal videre? Eller må vi se oss avhengig av han da vi har en klubb som ikke legger penger inn i laget?

 

8: Har vi mistet vår sjel ved å selge til Kroenke og Usmanov? Isåfall, bør vi ikke da styres av en som vil sørke for at arsenal kan konkurere i øverste hylle?

 

 

Ble ikke så mye Wenger her, men gledelig å se han sammen med David Dein. En mann som er sårt savnet i arsenal!

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor noen vil ønske Tony Adams som manager er for meg en gåte. Slik jeg ser det har han vært en total fiasko som manager. Jeg vil beholde mine gode minner om spilleren Tony Adams og vil ikke at hans navn skal besudles ved å gi han en jobb han ikke er kvalifisert til.

 

Adams har ikke vært en fantastisk manager til nå, men han har heller ikke styrt et lag med de mulighetene nettopp Arsenal har. Vi har ganske god academy, vi har mange spillere i topp klasse, vi har god økonomi, et fantastisk treningsfelt, mange dyktige ansatte på hvert sitt felt, og en ny fantastisk stadion. Dette er faktorer som kan gjøre det enklere å lykkes, enn det han har erfart under tidligere. Som sagt; ingen garanti.

 

Mitt argument på Adams/Bould handler ikke om hvilke cv de har som ledere, men hva det kan gi av trykk tilbake i klubben. Hvilket løfte det kan gi både til eiere, spillere, supportere, sponsorer, og media, for å nevne noen områder.

Slik utviklingen har skjedd de siste sesongene, så er det en nedadgående kurve på forholdet klubb/Wenger og supportere. Forholdet blir mer og mer negativ, jo mer frustrasjon vi som supportere føler at klubben ikke gjør de tiltakene som burde vært gjort. Tiltak som ikke hadde ødelagt hverken klubbens sjel, Wenger sitt prosjekt, eller gått utover den stabile økonomimien som vi faktisk har.

Det er flere som setter store spørsmålstegn med Wenger nå, kontra 4-5 år siden. Det er også flere som mener han har utspilt sin rolle i klubben nå, kontra 4-5 år siden. Dette er signaler man faktisk må diskutere på styrerommet.

 

Uten supporterene bak seg, så vil det bli negative vibber. Supporterene og klubben vil ikke gå som hånd i handske, med et slikt utgangspunkt. Nå har det ikke bare blitt forstyrrelser fra supportere, men også spillere gir hodebry til fremtiden.

 

Adams/Bould kan være personer som får en helt ny giv i klubben på flere områder, som jeg nevnte over. Ser man på hvilke effekt Kenny har hatt i Liverpool, så har det samlet både supportere og spillere. Kenny hadde erfaring som manager (både på godt og vondt), men det var nesten 10år siden han sist styrte en skute om jeg ikke tar helt feil.

 

Jeg tror vi trenger nye elementer inn i klubben, og en gammel helt kan være en slik løsning. Adams/Bould har god erfaring som spillere, de har fått noe erfaring som ledere, de har opparbeidet seg en viss kunnskap på mange felt med hva de har vært igjennom i "gamet", og kan utvikle seg under slike forutsetninger.

En risiko er det, men det er det jaggu meg også med Wenger og måten han har holdt på de siste sesongene.

 

Jeg mener tiden er over, for det er for mye negativitet i klubben og blandt supportere, siden Wenger ikke har gjort tiltak som mange mener har vært en nødvendighet. Staheten har tatt helt overhånd over sitt prosjekt, og vi har et helt annet utgangspunkt nå enn det vi har hatt tidligere.

Vi har tatt skritt tilbake, og når skal det stoppes?

 

Kanskje man skal prøve å samle troppene på de ulike områdene og stå sammen, og da kan enten Adams eller Bould være spennende navn.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...