Jump to content

VM i Tyskland 2006


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Yes!

Jeg gjorde det visst bra i å velge lag jeg skulle holde med i dette VM... Spania og Tsjekkia! ..og det valgte jeg FØR åpningskampen mellom Tyskland og Costa Rica...

 

Jeg fikk desverre ikke sett den første Tsjekkia-kampen, og jeg får desverre heller ikke sett den neste som går i morra eller på lørdag, men Spania skal jeg nok få sett, og det er de jeg holder mest meg også.

 

Spania imponerte meg enormt i går.. de har jo alt virket det som; Teknikk, godt samspill, defensiv kontroll, gode avslutninger, fart i spillet [ved siden av veldig kjappe spillere også], veeldig god keeper.

Torres er bare fantastisk, det samme må jeg få sagt om David Villa, men han har jeg aldri sett i aksjon før..[hvor spiller han?]. Xavi er jo også i storform, til og med etter en lanvgarig skadeperiode.. Puyol og *høyrebacken* [husker ikke navnet.. Sergio Ramos?] er jo forsvaret for seg selv. Må faktisk si at jeg var stort imponert av Luis Garcia i går også.. god spiller som [helt seriøst] fortjener en mer stabil og kanskje bedre klubb enn Liverpool.

 

...og ikke minst spiller de UNDERHOLDENDE.. noe VM skal være, og som jeg håper kommer til å fortsette!

 

 

Men hvor var JosèAR i går egentlig, noen som vet?

Gjorde du det så bra i å holde med Tsjekkia????

Link to comment
Share on other sites

Det skjedde noen utrolig merkelige ting i kampen mellom Kroatia-Australia i dag. Jeg hadde kun Spania og Australia igjen på oddsen.

 

1. Det skulle vært 3 straffespark til Australia, de fikk kun 1.

2. En Kroatisk spiller får 3 gule kort før han blir utvist.

3. Australia scorer på overtid, men av en eller annen merkelig grunn blåser Graham Poll av når de scorer... ;)

Ja, merkelig kamp. Spesielt i sluttminuttene, for enten skal Australia ha straffe eller så skal de ha mål. Jeg synes det var merkelig at NRK ikke snakke om situasjonen langt på overtid etter kampen. Spørsmålet er jo om hva somhadde skjedd hvis stillingen hadde vært 2-1 til Kroatia fire minutter på overtid.

Poll er like usikker som alle spillerne om jhva som skjer. Svakt av 4 dommer å ikke gi Poll beskjed om at Simunic skulle bli utvist.

Håper dette var Poll sin aller siste kamp i VM.

Link to comment
Share on other sites

Herlig at Frankrike gikk videre. Var mye mer trøkk over spillet i kampen mot Togo i går enn det har vært i de to foregående kampene. Er godt å se Henry sammen med Viera igjen.

 

Allez les blues!!

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Frankrike skal slite med å slå Spania...

Frankrike har jo kanskje ikke imponert slik som Spania har i dette VM, men jeg ser uansett positivt på kampen med Frankrikes øyne. De har vist solid stopperspill annført av Gallas. I Togo kampen fikk vi også se en solid Vieira som ved siden av Makelele ser bedre og bedre ut. Angrepspillet har tidevis vært glimrende med gode kombinasjoner startet av Henry, med en energisk Ribery på kanten.

 

Jeg tror jommen meg Frankrike tar gullet.

 

England gjør det ihvertfall ikke etter dagens meget skuffende forestilling mot Ecuador. Det laget trenger en kreatør på midten. En Zidane. En Ronaldinho. Det de har vist til nå er bare pjatt, og lange baller.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Frankrike skal slite med å slå Spania...

Frankrike har jo kanskje ikke imponert slik som Spania har i dette VM, men jeg ser uansett positivt på kampen med Frankrikes øyne. De har vist solid stopperspill annført av Gallas. I Togo kampen fikk vi også se en solid Vieira som ved siden av Makelele ser bedre og bedre ut. Angrepspillet har tidevis vært glimrende med gode kombinasjoner startet av Henry, med en energisk Ribery på kanten.

 

Jeg tror jommen meg Frankrike tar gullet.

 

England gjør det ihvertfall ikke etter dagens meget skuffende forestilling mot Ecuador. Det laget trenger en kreatør på midten. En Zidane. En Ronaldinho. Det de har vist til nå er bare pjatt, og lange baller.

 

Det er vel sånn Tyskland har vunnet VM før.Med elendig spill oppigjennom

turneringene.England vinner kamper og holder nullen.

VM er helt åpent ennå det. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Frankrike skal slite med å slå Spania...

Frankrike har jo kanskje ikke imponert slik som Spania har i dette VM, men jeg ser uansett positivt på kampen med Frankrikes øyne. De har vist solid stopperspill annført av Gallas. I Togo kampen fikk vi også se en solid Vieira som ved siden av Makelele ser bedre og bedre ut. Angrepspillet har tidevis vært glimrende med gode kombinasjoner startet av Henry, med en energisk Ribery på kanten.

 

Jeg tror jommen meg Frankrike tar gullet.

 

England gjør det ihvertfall ikke etter dagens meget skuffende forestilling mot Ecuador. Det laget trenger en kreatør på midten. En Zidane. En Ronaldinho. Det de har vist til nå er bare pjatt, og lange baller.

 

Synes ikke Ribery burde starte kampen. Han er rett og slett ikke voksen nok for en slik oppgave. Brente gigantiske muligheter i forrige kamp. Det blir litt som Nistelrooy og Ronaldo, Henry løper stadig i offside og må løpe tilbake for så å få pasningen fra Ribery og slå støttepasninger bakover mot Vieira. Blir lite fremdrift av det.

 

Virker som om Ribery ikke har troa på det han gjør noen ganger....

Link to comment
Share on other sites

Javell.. I dag kommer den første store prøven til Spania.

 

De har imponert stort i gruppespillet, men denne kampen er mer åpen, og jeg vil ikke si at noen er favoritt.

 

Jeg heier Spania frem, og håper Frankirike ryker ut i dag... eller, det høres feil ut, for jeg vil ikke ha Frankrike ut, men jeg vil ha Spania videre uansett hvilken bekostning.

 

Lykke til Cesc, herlig å se at du har fått plass i start 11'eren til denne viktige kampen. Synes også Reyes skulle fått spilletid.. han har evnen til å komme inn og jobbe Spania opp, hvis de har en dårlig periode.

 

Come on you Spain!!!

Link to comment
Share on other sites

Synd for Spania, hadde helt klart fortjent en plass i kvartfinalen, men Frankrikes taktikk fungerte prikkfritt, og slapp ikke inn et eneste spillemål.

 

Må bare legge til at Torres er en fantastisk fotballspiller!! <_<

Link to comment
Share on other sites

JENSEMANN!!!!!! <_< , synd at Tyskland gikk videre, men trøsten var at Jens ble matchvinner!

 

Da har du samme tankegang som meg om denne kampen.

 

Synd at to så store lag må møte hverandre så tidlig.. ville likt å sett begge de lenger i mesterskapet.. helst Argentina!

 

Javell, så må jeg til å heie på Portugal i morgen da.. liker når det er lag som virkelig spiller fotball som går videre.. tragisk å se lag som England, Frankrike, og til og med Brasil, slippe seg bakpå og spille bar epå taktikk.. latterlig når du er kanskje et av verdens største fotballag på papiret.

 

[har forøvrig gått mellom tre lag til nå i VM.. heia på Spania først, -> Argentina -> Portugal nå, og jeg må nok ta meg i nakken nok en gang i morgen når Portugal sannsynligvis ryker ut, men hvem jeg skal holde med da.. det vet jeg ikke enda..]

Link to comment
Share on other sites

JENSEMANN!!!!!! :) , synd at Tyskland gikk videre, men trøsten var at Jens ble matchvinner!

 

Da har du samme tankegang som meg om denne kampen.

 

Synd at to så store lag må møte hverandre så tidlig.. ville likt å sett begge de lenger i mesterskapet.. helst Argentina!

 

Javell, så må jeg til å heie på Portugal i morgen da.. liker når det er lag som virkelig spiller fotball som går videre.. tragisk å se lag som England, Frankrike, og til og med Brasil, slippe seg bakpå og spille bar epå taktikk.. latterlig når du er kanskje et av verdens største fotballag på papiret.

 

[har forøvrig gått mellom tre lag til nå i VM.. heia på Spania først, -> Argentina -> Portugal nå, og jeg må nok ta meg i nakken nok en gang i morgen når Portugal sannsynligvis ryker ut, men hvem jeg skal holde med da.. det vet jeg ikke enda..]

 

Portugal spilte vel ikke så mye mot Nederland de heller :P

Det gjorde de forøvrig heller ikke mot Angola og Mexico. Men de er ikke såååå liite spillende som England og France ihvertfall, selvom France helt klart tok seg opp mot Spania.

Link to comment
Share on other sites

JENSEMANN!!!!!! :) , synd at Tyskland gikk videre, men trøsten var at Jens ble matchvinner!

 

Da har du samme tankegang som meg om denne kampen.

 

Synd at to så store lag må møte hverandre så tidlig.. ville likt å sett begge de lenger i mesterskapet.. helst Argentina!

 

Javell, så må jeg til å heie på Portugal i morgen da.. liker når det er lag som virkelig spiller fotball som går videre.. tragisk å se lag som England, Frankrike, og til og med Brasil, slippe seg bakpå og spille bar epå taktikk.. latterlig når du er kanskje et av verdens største fotballag på papiret.

 

[har forøvrig gått mellom tre lag til nå i VM.. heia på Spania først, -> Argentina -> Portugal nå, og jeg må nok ta meg i nakken nok en gang i morgen når Portugal sannsynligvis ryker ut, men hvem jeg skal holde med da.. det vet jeg ikke enda..]

 

Portugal spilte vel ikke så mye mot Nederland de heller :P

 

Hehe...en sånn kamp bør man kunne unne seg en gang iblant.. :P

 

Men jeg tenker først og fremst på lag som bare legger seg bakpå, og vet at de har godt nok forsvar til å kunne stå i mot hvilket som helst fotballag..derfor frykter jeg at Frankrike kan slå Brasil i morgen.

 

Og i Nederland - Portugal-kampen spilte Portugal fotball utenom slosskampene, de bare hadde noen avbrekk innimellom! B)

Link to comment
Share on other sites

Haha...LOL, den soleklare favoritten gikk på trynet i søla i dag ja!

 

Funny.. håper alle mennesker i hele verden som spiller fotball, så i dag hva som ødelegger: Brasil har så stor selvtillit, og er så passive at de legger seg bakpå og slipper Frankrike oppå seg og lar seg rundspille.

Se i de siste minuttene når Cicinho og Robinho kommer inn, og laget setter fart fremover... de rundspiller jo Frankrike, og de har e n så god stall at de hadde hatt råd til å kunne kjørt slik hele kampen og vunnet lett over Frankrike, men istedet så legger de seg bakpå, og dermed gir dem Frankrike rom til å komme til store sjangser.

Håper hele fotballverdenen skjønner etter i dag at det lønner seg lite å legge seg bakpå og vente på motstanderen, når VM-favoritten fyker på trynet ut i dag! Strålende!

 

TAKK, Thierry!!

Link to comment
Share on other sites

En liten oppsummering av VM før finalen i morra:

 

VM i Tyskland synes jeg har vært en liten skuffelse i forhold til Korea/Japan VM i 2002. Talenter har vært mindre synlige og fått generelt liten spilletid (tenker mest på Walcott).

 

England har havnet der de alltid pleier å havne, altså sånn midtveis til finalen. Spania har atter en gang visst at de ikke er noe mesterskapslag tross glimrende spill. Brazil har ikke klart å leve opp til forventningene og "verdens beste fotballspiller", Ronaldinho har slått utallige støttepasninger isteden for å utfordre. Frankrike har hevet seg fra forrige VM's flause og visst tidvis glimrende spill med Zidane og Henry i front. Italia har visst atter en gang at de har max flaks og vinner på tilfeldigheter og annet fiks faks. Tyskland har derimot vært ett av VM's beste lag og har etter det jeg har sett overraskende svake defensivt, men så har de jo også vært helt strålende offensivt. Argentina har etter min mening storspilt og vist at de er ett lag og regne med i de nærmeste årene og kanskje også neste VM. Ellers så har de nordiske landene, denne gang bare representert av Sverige, ikke slått igjennom eller vist noe dominerende.

De afrikanske landene har vist at de vil stå for fin og underholdende fotball de neste årene, synd at de bare ikke klarte å slå igjennom i dette VM. Brikkene blir vel kanskje snudd i neste VM som vil foregå i Sør-Afrika.

 

Ut i fra dette har VM vært greit i seg selv, men den mangler den siste finpussen i forhold til Korea/Japan etter min mening

Link to comment
Share on other sites

Da var det gjort. Italia vant over Frankrike. Selv hadde jeg håpet på Frankrike og ble litt skuffet over at de ikke klarte å avgjøre dette før straffene. Synes Frankrike var hakket bedre enn Italia.

 

Hva Zidane driver med er det trolig bare han selv som vet. Litt av en måte å avslutte på. Er spent hva som ble sagt/gjort før Zidanes angrep.

 

Uansett så imponerer også Italia. De har levert et solid mesterskap, spesielt med tank på hva som skjer i den hjemlige serien. Tipper at en og annen får en ny hverdag når de kommer tilbake.

 

Gratulerer!

Link to comment
Share on other sites

selv om hjertet banket for Frankrike var det spennende aa oppleve at Italia ble verdensmestere her fra mitt sommereksil i Firenze. Ville jubelscener, og mye tvilsom atferd i trafikken! :P Men som anglofil maa det vaere lov aa si at "vi" er bedre paa feiring! :D

 

Finalen var kanskje den mest dramatiske i VM noen gang. Italia best i 1.omg, Frankrike i den andre, og i ekstraomgangene. Henry spilte godt, men kom aldri til den helt store sjansen, kanskje bortsett fra skuddet Buffon reddet i den andre omgangen. Men han hadde noen flotte raid. Ikke mange som klarer aa skjaere gjennom verdens beste forsvar paa en slik maate! B)

 

Vanvittig "springskalle" av Zidane. Og uten aa rettferdiggjore dette - et klarere rodt kort er det vanskelig aa tenke seg - saa maa jo noe ha skjedd paa forhaand. Og det er et problem at dommerne ikke klarer aa slaa hardere ned paa provokasjoner, filming og ufinheter, for italienerne er ikke bare verdensmestere i fotball.... ;)

 

Sporsmaalet som imidlertid maa melde seg er om Zidane ble et offer for "videodomming". Linjemannen maa ha sett reprisen paa storskjermen paa stadion, og det maa utvilsomt ha paavirket avgjorelsen, for hvis han hadde sett den umiddelbart burde han jo ha vinket ganske heftig med flagget, hvilket han ikke gjorde. Selv om dette kanskje ikke hadde paavirket resultatet til slutt, bor jo dette gi opphav til en storre prinsippdiskusjon om hvor inkonsekvent og lemfeldig fotballreglene blir praktisert og forvaltet.. Den dobbeltmoralen man ser er faktisk ganske irriterende, og odeleggende for fotballens "troverdighet" spor du meg.

 

PS: sorry for manglende bruk av skandinaviske bokstaver (AE,OE,AA). Skyldes at jeg ikke har tilgang paa skandinavisk tastatur her i italia.

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig "springskalle" av Zidane. Og uten aa rettferdiggjore dette - et klarere rodt kort er det vanskelig aa tenke seg - saa maa jo noe ha skjedd paa forhaand. Og det er et problem at dommerne ikke klarer aa slaa hardere ned paa provokasjoner, filming og ufinheter, for italienerne er ikke bare verdensmestere i fotball.... :P

 

Vanvittig, soleklart og velfortjent rødt kort - ja......

 

.....men jeg er langt fra overbevist om at det Zidane gjorde egentlig var "grovere" en hva det enn er Materazzi har gjort (psykisk vold).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...