Jump to content

VM i Tyskland 2006


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Det blir nok et spennende fotball VM selv om det går i Tyskland. Soleklar favoritt er Brasil med sitt stjernespekkede mannskap som under deres landslagssjef har gjort det meget sterkt. Virker også solide defensivt og er nesten ustoppelige offensivt.

 

Utfordrere:

 

Nederland: Van Basten ser ut til å ha komponert et meget godt lag med unge og også noen eldre spillere med solid rutine. Meget spennende lag som jeg ser på som den største utfordreren til Brasil. De er etter min mening det eneste utfordrerlaget som har kvalitetene og spiskompetanse til å slå Brasil i VM.

 

Tyskland: Mye av det samme her.. En 80 tallsstjerne som Jurgen Klinsmann har et meget talentfult lag med stortalenter som Schweinsteiger og Lukas Podolski. I tilleg har de storspillere som Kyriani og Ballack som kan avgjøre kamper nærmest på egenhånd. Har folket med seg på hjemmebane, og en enorm optimisme følger laget mot Verdensmesterskapet.

 

Argentina: Alttid et godt lag,alltid i toppen. Spørsmålet er om Pekerman klarer å komponere sammen et farlig fotballlag som kan slå sine naboer i øst. Riquelme blir en nøkkelspiller.

 

Frankrike: Domenech har klart å få vekk Rober Pires, noe som illustrer hans manglende kompetanse som fotballtrener for en så stor nasjon som Frankrike. Frankrike har alltid yndilinglandslaget mitt, noe som kanskje har en sammenheng med alle arsenal spillerne som har ikledd seg de blå fargene på stade de france. De har Verdensspillere i alle ledd, men jeg tror ikke Domenech klarer å føre de Blå til VM gull slik som geniet Santini gjorde i 1998.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Fotball VM slår alt av hva tradisjon, underholdning, spenning og glede angår innen denne herlige sporten fotball! :lol:

 

Gleder meg enormt til 9.juni selvom Norge dessverre ikke deltar:(

Link to comment
Share on other sites

såklart vinner Nederland VM! etter at van Basten tok over er dette er klasselag, virkelig! de vinner heile driten! slår tyskland i finalen, fin revansj for det som skjedde i 70 åra

33953[/snapback]

 

Hvor i alle dager har Brasil blitt av her da?? Brasil er soleklare favoritter, og de har andre lag som kan "utfordre" dem.. Men jeg spår at Brasil vinner overlegent mot Argentina i finalen!

 

Lista, selv om det ikke går etter sånne lister i slutten, men dette er lista om hvem som kommer til å være gode i VM2006:

 

1.Brasil

2. Argentina

3. Tyskland

4. Elfenbenskysten

5. Tsjekkia

6. Nederland

7. Frankrike

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vil du ha fasiten? Her kjem den, som på SanderSpace

 

 

GRUPPE A

 

1. Tyskland

2. Ecuador

3. Polen

4. Costa Rica

 

GRUPPE B

 

1. England

2. Sverige

3. Paraguay

4. Trinidad & Tobago

 

GRUPPE C

 

1. Argentina

2. Nederland

3. Elfenbenskysten

4. Serbia (og Montenegro?)

 

GRUPPE D

 

1. Portugal

2. Mexico

3. Iran

4. Angola

 

GRUPPE E

 

1. Italia

2. Tsjekkia

3. USA

4. Ghana

 

GRUPPE F

 

1. Brasil

2. Kroatia

3. Australia

4. Japan

 

GRUPPE G

 

1. Frankrike

2. Sveits

3. Sør-Korea

4. Togo

 

GRUPPE H

 

1. Spania

2. Ukraina

3. Tunisia

4. Saudi Arabia

 

 

1/8 DELS FINALER

 

Tyskland vs. Sverige

 

Argentina vs. Mexico

 

Italia vs. Kroatia

 

Frankrike vs. Ukraina

 

England vs. Ecuador

 

Portugal vs. Nederland

 

Brasil vs. Tsjekkia

 

Spania vs. Sveits

 

 

KVARTFINALER

 

Tyskland vs. Argentina

 

Italia vs. Frankrike

 

England vs. Nederland

 

Brasil vs. Spania

 

 

SEMIFINALER

 

Argentina vs. Italia

 

Nederland vs. Brasil

 

 

BRONSEFINALE

 

Nederland vs. Italia

 

 

FINALE

 

Argentina vs. Brasil

 

 

Med forbehold om feil! :D

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha fasiten? Her kjem den, som på SanderSpace

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil! :D

 

 

Viss du ikkje feilar her så er du:

 

1. En veldig stor gledesdreper

2. Sinnsykt god til å tippe

 

Men når du først er i gong, skal ikkje du prøve deg på resultat og målscorera også då?

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha fasiten? Her kjem den, som på SanderSpace

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil! :D

 

 

Viss du ikkje feilar her så er du:

 

1. En veldig stor gledesdreper

2. Sinnsykt god til å tippe

 

Men når du først er i gong, skal ikkje du prøve deg på resultat og målscorera også då?

Har aldri vore noko god til å tippe, så trur gledja di skal vere i trygge hender..

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha fasiten? Her kjem den, som på SanderSpace

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil! :angry:

 

 

Viss du ikkje feilar her så er du:

 

1. En veldig stor gledesdreper

2. Sinnsykt god til å tippe

 

Men når du først er i gong, skal ikkje du prøve deg på resultat og målscorera også då?

Har aldri vore noko god til å tippe, så trur gledja di skal vere i trygge hender..

 

Det oppsettet ditt mangler jo overraskelsen som alltid(?) kommer i VM, og som dermed er temmelig vanskelig å spå!

Link to comment
Share on other sites

Da var de to første kampene ferdig. Tyskland imponerte offensivt, men var skuffende defensivt. Bra mål og en fortjent seier. Morsomt å se Paulo Wanchope igjen, lenge siden jeg har sett han spille. Artig at han puttet to også. ;)

 

At Ecuador vant var litt overraskende, men de viste at de har mange gode spillere med bra kvaliteter og man skal jo ikke se helt bortifra at de nå kan gå videre fra gruppespillet. De møter jo Costa Rica i neste kamp, og med seier der tror jeg det meste er gjort.

Link to comment
Share on other sites

Fantastico mål av Lahm, og også av Frings.. for å lage det enda mer tungvidt å lese så var det første målet til Klose også et nydelig mål, helt fra Schneider til Schweinsteiger og til Klose.

 

Men det første og siste målene var bare helt fantastiske!

 

Man skal også nevne to fine mål av Wanachope.. ikke dumt!

Link to comment
Share on other sites

Var meget skuffet over England i dag!

Sleit med angrepspillet og spilte rett å slett kjedelig fotball. Crouch-pasninger....

Det hjalp heller ikkje at Svennis gjorde om til 4-5-1 etter 55 min...synes det er feigt, i hvertfall når du spiller i mot Paraguay..

Seier ikkje at deg er dårlige, men England skal være betraktelig mye bedre!

 

Må sei Sverige var både dårlige og uheldige som ikkje vant mot TT!!

Freddie virket frisk, men det gikk ikkje heilt han sin vei..

Men det var morro at TT klarte et poeng...de feiret som de hadde vunnet VM!!

 

nå er det Argentina-Elfenbenkysten snart.

Kan bli en meget underholdene kamp!!

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg var ekstremt skuffet over Argentina i dag. De spilte laber fotball, og lot VM-debutanten kjøre over seg til de grader.. Men effektive var de.

 

[fikk ikke med meg de siste 10 min av kampen.. noe som skjedde da?]

Link to comment
Share on other sites

Akkurat sett ferdig Ghana-Italia. Gud bedre for en ræva-fotball. Førsteomgangen holder et nogenlunde nivå, men det at Italia ligger igjen med fire spillere på corner, når Ghana kommer hjem med alle 11, sier det meste om innstillinga. Andre omgang må være noe av det verste jeg har sett på en fotballbane. Essien er ikke en fotballspiller, han er en slakter, og jamen ser det ikke ut som om han har lært opp høyrekanten (nr 15) også. Var også en midtstopper som ba om rødt kort da han harvet ned Iaquinta etter at han hadde blitt avblåst for offside. Italienerne spiller for øvrig som bare italienere kan; de tar ledelsen og drar så ned tempo og filmer, lager frispark og spiller gå-fotball.

 

Dommeren var for øvrig helt elendig. Ghana skulle hatt to straffespark (hørte jeg noen hviske korrupsjon?) og han gir kort som ikke skulle vært kort, og unngår og gi kort på det som er soleklare kort. Den andreomgangen var en lidelse å komme seg igjennom. Det er slik fotball de viser i helvete.

Link to comment
Share on other sites

Straffe og straffe Fru. Blom. Tja....mulig det, men de svalestupene til Ghana i de to situasjonene ville enhver italiener vært stolt av. Essien sine albuer og overspillingen i "straffesituasjonene" gir meg liten grunn til å ha noe sympati. Italia vant kampen helt fortjent, gørrkjedelig eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Straffe og straffe Fru. Blom. Tja....mulig det, men de svalestupene til Ghana i de to situasjonene ville enhver italiener vært stolt av. Essien sine albuer og overspillingen i "straffesituasjonene" gir meg liten grunn til å ha noe sympati. Italia vant kampen helt fortjent, gørrkjedelig eller ikke.

 

Vi satt og å diskuterte straffesituasjonene. Første hadde vært billig å blåse på.

Den andre ble han hekta men han overspilte så enormt at da har de seg

sjøl å takke.Essien har jeg ikke sansen for.Til tider stygg i tacklinger.

Italia var best og vant fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...