Jump to content

VM i Tyskland 2006


Imerslundinho

Recommended Posts

Straffe og straffe Fru. Blom. Tja....mulig det, men de svalestupene til Ghana i de to situasjonene ville enhver italiener vært stolt av. Essien sine albuer og overspillingen i "straffesituasjonene" gir meg liten grunn til å ha noe sympati. Italia vant kampen helt fortjent, gørrkjedelig eller ikke.

 

Vi satt og å diskuterte straffesituasjonene. Første hadde vært billig å blåse på.

Den andre ble han hekta men han overspilte så enormt at da har de seg

sjøl å takke.Essien har jeg ikke sansen for.Til tider stygg i tacklinger.

Italia var best og vant fortjent.

'

Absolutt. Italia var best. Men hele andreomgangen kan karaktiseres som anti-fotball. Og selv om han overspilte, skulle han absolutt hatt straffe. Hadde ikke vært noe i veien for å blåse straffe i begge situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Nok en særdeles trist andreomgang mellom Frankrike og Sveits. Forferdelig lite spennende offensivt spill fra Frankrikes side, og forferdelig lite offensivt spill i det hele tatt fra Sveits side. Frankrike skuffer stort. Kan det være at Domenech har tatt med for mange spillere som spiller på rutinen? Alt for mange som skal stå og fordele pasninger og styre spillet, men ingen som ønsker å ta løpa som trengs. Ribery var frisk i første omgang, og til tider hadde også Henry og Wiltord noen helhjerta løp.

 

Frankrike trenger noen unge spillere som kan vise seg fram med innsatsen sin. Elleveren i dag bar altofr stort preg av fransk arroganse. De er for gode til å bry seg med slike "enkle" fotballkamper. Gi Domenech en Fabregas, en Messi eller en Lennon. Spillere som fortsatt suter etter suksess, og som kan være med å dra i gang kamper som kjører seg så til de grader fast som denne gjorde.

 

Frankrike burde aldri hentet tilbake Makelele, Thuram og Zidane (selv om han var Frankrikes beste i dag).

 

Lurer for øvrig på hvorfor alle maser etter straffe i dag. I FIFAs kampreglement står følgende:

A direct free kick is [...] awarded to the opposing team if a player [...] handles the ball deliberately.

Det gjorde ikke Patrick Müller. Ballen søkte hånda, ikke omvendt. Idioter av noen "fotballeksperter" som alle bastant slår fast at det var en soleklar straffe.

Link to comment
Share on other sites

En litt morsom hendelse i kampen skjer rett før slutt. Da Alex Frei handser på Sveits' siste frispark i kampen. Hadde han ikke tatt opp handa der, ville Djourou(som kom rett bak) scoret mot Frankrike. Synd for Djourou og sveits, idiotisk av Frei.

Link to comment
Share on other sites

Frankrike fortsetter å skuffe, mens Sveits imponerer igjen. Lurer faktisk på om Frankrike også dette mesterskapet vil slite mer en normalt.

 

Vil tippe at Djourou og Senderos kommer tilbake med en solid porsjon erfaring når dette mesterskapet er ferdig. Utrolig artig!

Link to comment
Share on other sites

Er nok ingen tvil om at Frankrike vil slite også i dette mesterskapet. De har bare ikke noe samspill, og de jobber ikke for hverandre. Selv med stjernespillere som det Frankrike har, vil det ikke bli noe særlig god fotball av det. Og jeg synes at Zidane skrytes litt for mye opp i været av kommentatorer og "eksperter" fra Norge. Greit at han har en eminent teknikk og en super pasningsfot, men hva gjør vel det når han istedet for å spille ballen når han bør, tar en rundans for så å spille ballen til feil tidspunkt? Det blir litt for mye egotripper på Zidane til tider mener jeg. Det samme med Robben for Nederland mot Serbia. Han gjorde en god kamp, men altfor ofte prøver han på egen hånd når han burde spilt ballen.

Våre såkalte "fotballeksperter" må huske på at fotball er et lagspill, og at laget ikke kan fungere særlig bra når enkeltspillere kjæler for mye med ballen.

Slike spillere har kanskje super teknikk, og mister sjelden ballen, men hva gjør vel det når de gang på gang gjør feil valg når laget er i angrep?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe bombe med 0-0 for Frankrike.Lenge siden de har spilt god fotball nå.

Frankrike's arroganse kan sende dem ut fort i dette VM og.

Er som andre sider for mange spillere som ikke er sultne nok.

Synd for Henry,men Frankrike er blitt et kjedelig lag.

Link to comment
Share on other sites

Har vore monge kjedelege kampar til no i VM, det har skuffa meg, men det hever seg vel etterkvart.

Men Franrike skuffa meg også stort, hadde forventa litt meir guts og vilje frå den gjengen der.

Men det positive som kan kome utav det, er at dei ryk ut tidleg og Henry kjem skadefri utav bataljen og får god tid til å lade batteria til debutsesongen på Ashburton.

 

Senderos hadde ei stor tabbe, ellers syns eg at han hadde full kontroll med den tame angrepsrekka til Frankrike. Alt i alt så hadde Sveits fortjent seieren i den kampen.

 

Eit lag som eg ikkje hadde forventningar til, men som imponerte meg var Kroatia. Dei skapte en del mot Brasil og jobba godt. Hadde dei hadde ein skikkeleg avsluttar i front så kunne vi fort fått et anna resultat i den kampen. Ronaldo labba rundt som en halvfeit apekatt og tilførte null og niks i kampen. Håper han blir benka til neste kamp. Eg trur og håpar at Brasil ikkje spelte for fullt, for viss ikkje så kjem til kjede meg utover mesterskapet.

Link to comment
Share on other sites

Må sei at e blei VELDIG imponert av Spania i dag. Selv om det var mot Ukraina som debuterte i VM(men deg var meget gode i kvalikken så deg er ikkje noe dårlige) og at deg fikke ein utvisning da.

Spania spilte glimrende angrepsfotball og fortsatte deet høye tempoet selv om Ukraina fikk utvisning.,... deg daffet vell litta av, men hvem kan spille i et så høyt tempo ein heil kamp.

 

Morro å se Fabregas komme innpå. Blei Spanias yngeste VM-spiller gjennom tidene.

Etter han kom inn hadde han ikkje ein feilpasning og viste effektiv teknikk som kommentatoren sa.

Må seg at jeg var litt skuffet over at ikkje Reyes kome innpå, men han får nok spilletid i de andre kampene.

 

Ellers må e bare seg at Fernando Torres var rett å slett fantastisk. Han gjorde alt riktig i denne kampen og viste en meget god avslutningsteknikk på målet sitt.

Hadde vært meget morro med han i Arsenal... men det kommer ikkje til å skje etter at Henry blei.

TIpper han kommer til å gå til enten Man U eller ein anna toppklubb.

 

Spania kan meget godt komme langt i Vm for en gang skyld...

Link to comment
Share on other sites

Yes!

Jeg gjorde det visst bra i å velge lag jeg skulle holde med i dette VM... Spania og Tsjekkia! ..og det valgte jeg FØR åpningskampen mellom Tyskland og Costa Rica...

 

Jeg fikk desverre ikke sett den første Tsjekkia-kampen, og jeg får desverre heller ikke sett den neste som går i morra eller på lørdag, men Spania skal jeg nok få sett, og det er de jeg holder mest meg også.

 

Spania imponerte meg enormt i går.. de har jo alt virket det som; Teknikk, godt samspill, defensiv kontroll, gode avslutninger, fart i spillet [ved siden av veldig kjappe spillere også], veeldig god keeper.

Torres er bare fantastisk, det samme må jeg få sagt om David Villa, men han har jeg aldri sett i aksjon før..[hvor spiller han?]. Xavi er jo også i storform, til og med etter en lanvgarig skadeperiode.. Puyol og *høyrebacken* [husker ikke navnet.. Sergio Ramos?] er jo forsvaret for seg selv. Må faktisk si at jeg var stort imponert av Luis Garcia i går også.. god spiller som [helt seriøst] fortjener en mer stabil og kanskje bedre klubb enn Liverpool.

 

...og ikke minst spiller de UNDERHOLDENDE.. noe VM skal være, og som jeg håper kommer til å fortsette!

 

 

Men hvor var JosèAR i går egentlig, noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

enig i mye av det du sier, men til tross for 4-0 syns jeg faktisk ikke kampen var saa underholdende..

Ukraina gjorde jo fint lite, og Spania gjorde ikke mye de heller egentlig. Scorte allikvel 4 maal, imponerende. Torres var god ja, men Villa var da ikke saa god? Scorte paa et frispark, som med flaks gikk inn, og scorte paa en feil idoemt straffe, men ellers ikke noe spesielt. Menmen, Spania blir spennende fremover ihvertfall. Og Reys faar sikkert muligheten fremover.

Link to comment
Share on other sites

En litt morsom hendelse i kampen skjer rett før slutt. Da Alex Frei handser på Sveits' siste frispark i kampen. Hadde han ikke tatt opp handa der, ville Djourou(som kom rett bak) scoret mot Frankrike. Synd for Djourou og sveits, idiotisk av Frei.

Ja frei er så jævla dum i hodet sitt :huh: . Hadde vært hyggelig om Djourou hadde avgjort kampen da :D

 

Vet noen om spillerne tar med seg gule kort til viderespillet, ellerom de begynner på nytt.

Jeg synes forøvrig det gis hvor mye gule kort, et eksempel er i går, da Ghanas Asamoah skyter straffen før dommeren blåser. Hvorfor får han gult kort for det? Hvis det er negativt for noen, er det bare han selv det er dumt for.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi tippe Fabregas får starte neste kamp for Spania? Jyplingen viser klasse i VM når han slipper til.

 

Allerede bedre enn eit av idola, Xavi. Lite med speletid for Reyes dette vm..

Link to comment
Share on other sites

Hvilket innhopp av Fabregas i kveldens kamp mot Tunisia! Nest sist på de to første målene til Spania må regnes som svært imponerende. Pasningen til 2-1 målet er magisk. Får frysninger langt nedover ryggen.

 

Eneste minus er at ikke Reyes slipper til, men det gjør han sikkert i neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Må si at Senderos spilte mildt sagt begredelig mot Togo. Men Adebayor var utrolig positiv, han har et fantastisk rykk og parkerte forsvaret gang på gang....

 

En litt morsom hendelse i kampen skjer rett før slutt. Da Alex Frei handser på Sveits' siste frispark i kampen. Hadde han ikke tatt opp handa der, ville Djourou(som kom rett bak) scoret mot Frankrike. Synd for Djourou og sveits, idiotisk av Frei.

Ja frei er så jævla dum i hodet sitt ;) . Hadde vært hyggelig om Djourou hadde avgjort kampen da ;)

 

Vet noen om spillerne tar med seg gule kort til viderespillet, ellerom de begynner på nytt.

Jeg synes forøvrig det gis hvor mye gule kort, et eksempel er i går, da Ghanas Asamoah skyter straffen før dommeren blåser. Hvorfor får han gult kort for det? Hvis det er negativt for noen, er det bare han selv det er dumt for.

 

Skulle ikke vært gult kort. Det var noen tilskuere som hadde med seg fløyter og han ble lurt av det. Selv Petr Cech holdt med Asamoah i den situasjonen. Elendig av FIFA(som vanlig)å ikke ta hensyn til det i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Må si at Senderos spilte mildt sagt begredelig mot Togo. Men Adebayor var utrolig positiv, han har et fantastisk rykk og parkerte forsvaret gang på gang....

 

Adebayor var veldig positiv mot Sveits ja, og ble snytt for minst én straffe. Senderos var fryktelig skuffende i 1. omgangen, men spilte seg opp litt i 2. Men det Senderos presterte i 1. omgangen får meg til å håpe Wenger får hentet inn en ny midtstopper, spesielt om Sol drar. Senderos virker å utvikle seg til en ny Cygan...

Link to comment
Share on other sites

Flott start for Cesc..

 

Satser på både Reyes- og Cesc-start i den siste gruppekampen. Hvis jeg ikke tar feil så har Garcia gult allerede, og da ville det vært smart av Agarones å spare ham, hvis han mener at han er bedre enn Reyes, noe jeg er uenig i..

Link to comment
Share on other sites

La meg se, hvor mange av Arsenal spillerne går ut i gruppespillet, jeg bryr meg først og fremst om Arsenal selv om jeg også synes det er flott å se på all den positive fotballen i VM.

 

For Arsenal er det ønskelig at alle spuillerne går ut tidlig,uten å skade seg, for å kunne rette blikket inn mot en ny knalltøff sesong i Premier League.

 

Arsenal har med 16spillere i VM.

9 av disse er allerede klare for åttendedelsfinalene, etter kampen mellom Sverige og England. Disse er: Gilberto(Brasil), Cole, Campbell, Walcott(Alle England), Lehmann(Tyskland), vanPersie(Nederland), Fabregas, Reyes(Begge Spania) og Ljungberg(Sverige).

Våre 3 afrikanske spillere er allerede ute av mesterskapet. Disse er Adebayor(Togo), Eboue og Toure

(Begge Elfenbenkysten).

For 4 av spillerne er det fortsatt ikke avgjort om de kommer videre, disse er Rosicky(Tsjekkia), Henry(Frankrike), Senderos og Djourou (Begge Sveits).

Av disse tror jeg Rosicky(Tsjekkia) er den eneste som ryker ut. Frankrike slår Togo med mer enn 1 mål og Sveits taper ikke mot Sør-Korea, da går både Henry(Frankrike), Djorou og Senderos(Begge Sveits) videre.

 

Om jeg får rett går 12 av 16 spillere videre i VM. Jeg hadde håpet det hadde vært færre.

 

Link to comment
Share on other sites

Det skjedde noen utrolig merkelige ting i kampen mellom Kroatia-Australia i dag. Jeg hadde kun Spania og Australia igjen på oddsen.

 

1. Det skulle vært 3 straffespark til Australia, de fikk kun 1.

2. En Kroatisk spiller får 3 gule kort før han blir utvist.

3. Australia scorer på overtid, men av en eller annen merkelig grunn blåser Graham Poll av når de scorer... :D

Link to comment
Share on other sites

Det skjedde noen utrolig merkelige ting i kampen mellom Kroatia-Australia i dag. Jeg hadde kun Spania og Australia igjen på oddsen.

 

1. Det skulle vært 3 straffespark til Australia, de fikk kun 1.

2. En Kroatisk spiller får 3 gule kort før han blir utvist.

3. Australia scorer på overtid, men av en eller annen merkelig grunn blåser Graham Poll av når de scorer... :D

 

Enig, en helt merklig kamp.

Tror nok Mr Poll blir sendt hjem sammen med Krotia gitt. Makan til møkka dømming.

 

Flere Poll-tabber

Link to comment
Share on other sites

Aldri opplevd at en dommer har gitt en spiller rødt etter 3 gule i en og samme kamp.

Tror nok Poll får guide Tomas R. hjemover nå.

Poll var utrolig svak i 2 omgang i går.

 

Bra at Australia gikk videre da. Et morsomt lag.

Synd Essien fikk gult kort og ikke kan spille mot Brasil. Essien har imponert

kraftig i dette VM.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...