Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

Tja, husker da tidligere når det var wenger out tider her inne, så ble det rettet litt skarp skyts mot at den slags ikke var innafor. Har ikke leitet det opp.

Uansett er nettet generelt sett der ute for en ting, og det er å hylle eller slakte. Det er det som lager klikk, selv leser jeg mindre og mindre av hva nettavisene skriver. Mye er reinspikka juging for å skape seg klikkene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Tapapa

Metro har vel lenge hatt et rykte her for å være særdeles tabloide til tider, men hovedpoenget mitt var at de tar ett sitat som de har hentet fra Arsenal.com, der Leno sier at han var litt uheldig (a little bit) i den situasjonen, og bruker det som sannhetsvitne til at det var en tabbe fra hans side. 

Når det gjelder den andre artikkelen du refererer til (the Guardian) så fremfører den en journalist sin subjektive vurdering av situasjonen og siden det gjelder en subjektiv vurdering så er troverdighet uten interesse. Min vurdering av situasjonen er selvsagt like subjektiv (og like mye/lite troverdig) og det er også din vurdering og andre sin vurdering. Det er også en subjektiv vurdering (ikke en faktisk sannhet) når en av oss er uenig med den andre av oss. 

Poenget mitt, er at tabben som ble påpekt av "the Metro", ikke kom fra en subjektiv vurdering av situasjonen (fra artikkelforfatter) men etter min mening så skrives artikkelen ved at de "forvrenger" Leno sin uttalelse. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
11 hours ago, Tapapa said:

Les linken under, det er et lengre intervju med Emery. Han sier blant annet ’Against Liverpool everyone was happy but we only drew. That’s not sufficient.'

 

https://arseblog.news/2018/11/unai-emery-interview-with-marca-english-transcript/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Leste det akkurat. Flott intervju og ærlige svar. 

 

Be

Link to comment
Share on other sites

Fra den ovennevnte artikkelen så var det ett avsnitt jeg bet meg ekstra merke i, og som jeg synes gir en relativt god beskrivelse av Arsenal pre-Emery:

"Before Wenger, Arsenal celebrated the 1-0 and it was based on defensive solidity. With Arsene the joy was in attack, with high quality players. The perfect combination was the Invincibles, but over time only technical quality and offensive freedom were taken care of, losing the defensive structure. What I want is to unite both essences and be more competitive. Arsenal was in decline, we had to stop it and start climbing."

Link to comment
Share on other sites

Flott intervju og jeg får virkelig følelsen at han vil føre klubben nærmere toppen igjen. Det er ikke godkjent å bare skulle spille uavgjort på hjemmebane f.eks. OG godt å se at han ikke bare legger seg og slikker lakkskoene til Wenger, men at han sier at noe var feil i klubben som Polljen snakker om over her.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
30 minutes ago, Ben Elfen said:

Emery, jeg håper du vet hva du gjør i Özil situasjonen. Her frykter jeg det kan gå rimelig bra til helvete 🙈

Enig. Jeg håper Emery og Arsenal for øvrig vet hva dem driver på med hensyn til at de ikke forlenget med Ramsey. Jeg føler meg ikke trygg på det klubben driver på med der heller.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Enig. Jeg håper Emery og Arsenal for øvrig vet hva dem driver på med hensyn til at de ikke forlenget med Ramsey. Jeg føler meg ikke trygg på det klubben driver på med der heller.

Godt poeng - selv om jeg kan styre min begeistring for Ramsey - så er også dette håndtert helt hinsides ræva. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Emery, jeg håper du vet hva du gjør i Özil situasjonen. Her frykter jeg det kan gå rimelig bra til helvete 🙈

 

1 hour ago, Tapapa said:

Enig. Jeg håper Emery og Arsenal for øvrig vet hva dem driver på med hensyn til at de ikke forlenget med Ramsey. Jeg føler meg ikke trygg på det klubben driver på med der heller.

 

51 minutes ago, Ben Elfen said:

Godt poeng - selv om jeg kan styre min begeistring for Ramsey - så er også dette håndtert helt hinsides ræva. 

Når det gjelder situasjonen rundt Özil så er jeg i villrede, jeg forstår forsåvidt hverken klubben eller spilleren i denne saken.

Når det gjelder Ramsey, så tror jeg at klubben godt vet hva de gjør, de har tatt en langsiktig vurdering og en kalkulert risiko, når de lar Ramsey forsvinne fra klubben for ingenting (eller noen få pund eventuelt i januar).
Jeg sier ikke at det nødvendigvis vil vise seg å være en riktig beslutning å ikke forlenge kontrakten med Ramsey, men jeg er overbevist om at Sanllehi og Emery selv mener at dette er en riktig beslutning for de planene de har for klubben sportslige utvikling.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

 

 

Når det gjelder situasjonen rundt Özil så er jeg i villrede, jeg forstår forsåvidt hverken klubben eller spilleren i denne saken.

Når det gjelder Ramsey, så tror jeg at klubben godt vet hva de gjør, de har tatt en langsiktig vurdering og en kalkulert risiko, når de lar Ramsey forsvinne fra klubben for ingenting (eller noen få pund eventuelt i januar).
Jeg sier ikke at det nødvendigvis vil vise seg å være en riktig beslutning å ikke forlenge kontrakten med Ramsey, men jeg er overbevist om at Sanllehi og Emery selv mener at dette er en riktig beslutning for de planene de har for klubben sportslige utvikling.

Mener du det var riktig å komme med et kontraktsforslag, få en muntlig aksept, for deretter å fjerne den? Eller synes du det var dårlig håndert @Polljen?

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ben Elfen said:

Mener du det var riktig å komme med et kontraktsforslag, få en muntlig aksept, for deretter å fjerne den? Eller synes du det var dårlig håndert @Polljen?

Jeg har ikke oversikt over alle omstendighetene rundt kontrakten til Ramsey så jeg finner det vanskelig å komme med en bastant konklusjon.

Det jeg dog finner litt merkelig er tidspunktet for at kontraktsforslaget ble trukket tilbake og det kan jeg alltids spekulere litt om.
Som jeg har skrevet i en annen tråd, så mener jeg å erindre at kontraktsforslaget ble trukket tilbake kort tid etter at Gazidis leverte sin oppsigelse og Sanllehi tok over det hele og fulle ansvaret for klubbens sportslige virke.
Under Gazidis så er min oppfatning at han hadde en klar finger med i spillet rundt kontraktsforhandlinger og liknende, og at han hadde en klar innflytelse på slikt. Så kan man spekulere på om kontraktsforslaget til Ramsey ble drevet frem av Gazidis med eller mot viljen til Sanllehi og Emery. HVIS dette er tilfelle så finner jeg det ikke så rart at klubbens nye regime valgte å gå en annen vei så snart Gazidis innflytelse var over.

Ble denne kontraktsituasjonen dårlig håndtert? Ja, kanskje det, men hvem var det som "skapte" problemene? Gazidis som eventuelt stod bak et kontraktsforslag som Sanllehi/Emery ikke ville ha, eller de to sistnevnte som eventuelt endret mening etter at Gazidis var ute av bildet. Som sagt jeg vet ikke hva jeg skal mene. Det er ingen tvil om at jeg mener hele saken er merkelig, samtidig så er spørmålet hva Sanllehi/Emery skulle gjort hvis de ikke hadde Ramsey med i sine fremtidige planer. Skulle de tegnet en ny kontrakt med konkrete planer om i ett av de neste to vinduene å prøve å selge han? Det ville jo være en anelse umoralsk akkurat det, om enn selvsagt noe mer økonomisk innbringende.

Det jeg har en mening om er at klubben i flere sesonger har vært særdeles dårlige på å få gjennomført kontraktsforhandliger med spillere før de går inn i sitt siste spilleår. I denne kategorien finner vi Ramsey, sammen med Sanchez, Özil, RvP og mange flere. Med unntak av spillere som planlegger å legge opp etter endt kontakt og spillere som ikke vil innbringe noe særlig ved salg så bør ikke klubben starte en sesong med spillere som er inne i sitt siste kontraktsår.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey kunne signere den gjeldene avtalen i lang tid. Det skjedde heller ikke, og han holdt klubben som gissel for egen vinning. At han så plutselig ønsket å signere, men at Arsenal av ulike årsaker trekker tilbudet er vel ikke så merkelig? 

Link to comment
Share on other sites

On 12/20/2018 at 9:59 PM, Marius- said:

Ramsey kunne signere den gjeldene avtalen i lang tid. Det skjedde heller ikke, og han holdt klubben som gissel for egen vinning. At han så plutselig ønsket å signere, men at Arsenal av ulike årsaker trekker tilbudet er vel ikke så merkelig? 

Og dette vet du eller spekulerer du?

Link to comment
Share on other sites

Vi vet jo at tilbudet stod i lengre tid. Ikke noe nytt det. Ramsey nølte og vurderte annet. Akkurat hva som skjedde når tilbudet ble trukket vet kun de involverte parter, men tilbudet stod i lang tid før det ble trukket ja. 

 

Spekulasjon fra min side blir at jeg tror tilbudet skjedde under Wenger, mens de nye herrer mente det kosta mer enn det smakte. For meg er ikke dette så utenkelig, men vet det selvsagt ikke. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Marius- said:

Vi vet jo at tilbudet stod i lengre tid. Ikke noe nytt det. Ramsey nølte og vurderte annet. Akkurat hva som skjedde når tilbudet ble trukket vet kun de involverte parter, men tilbudet stod i lang tid før det ble trukket ja. 

 

Spekulasjon fra min side blir at jeg tror tilbudet skjedde under Wenger, mens de nye herrer mente det kosta mer enn det smakte. For meg er ikke dette så utenkelig, men vet det selvsagt ikke. 

Jeg er enig i din tankegang rundt hendelsesforløpet, med unntak at jeg ikke tror at Wenger hadde noe å gjøre med fremforhandlingen av det tilbudet som ble trukket tilbake.

Wenger offentliggjorde sin avgang i mai og slik jeg tolker det jeg leser, så foregikk det forhandlinger også etter at inneværende sesong var startet. Som jeg har skrevet tidligere så er min "teori" (vi vet ingen ting konkret, så alt blir uansett bare synsing fra alle oss her inne) at det var Gazidis som var pådriver når det kom til ny kontrakt med Ramsey, og så snart han leverte sin oppsigelse så valgte de nye "makthaverne" å gå for det som de mente var den rette løsningen. Om den objektivt sett er den rette løsningen får tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I’m not even mad that we lost to Liverpool. We were supposed to lose to Liverpool. What I’m upset about is that 6 months into his tenure, Arsenal don’t have any identity. It’s a real worry that Emery hasn’t found a formation that he likes. Regardless of injuries, there needs to be some consistency of formation. It’s also a real worry that he keeps subbing players off at half-time. He did it again against Liverpool and frankly he took the wrong guy off. And.. I was blown away when he brought on Lacazette for Aubameyang in the 70th minute, down 5-1. I’m going to be honest, when I saw that, I literally said out loud to no one “fuck you, dude.”

(Deep breath)

Ok, there I said it. It’s frustrating. But hey, we have to keep trusting “the Process”. We have to give Emery 2 years. We have to keep muddling through this. Because. Oh yeah, because it’s Wenger’s fault. I forget that bit. Even though Wenger’s out, he’s still not out.

 

http://7amkickoff.com/index.php/2018/12/30/wenger-out/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uthevet tekst under er noe av det teiteste jeg har lest av en manager, ever.

on why he didn’t use Ozil…
We decided that the players here were the best for this match. We’ve won with him, we’ve lost with him. No one player makes the difference between winning and losing the game.

 

https://www.arsenal.com/fixture/arsenal/2019-Jan-12/west-ham-united-1-0-arsenal-match-report

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Tapapa said:

Uthevet tekst under er noe av det teiteste jeg har lest av en manager, ever.

on why he didn’t use Ozil…
We decided that the players here were the best for this match. We’ve won with him, we’ve lost with him. No one player makes the difference between winning and losing the game.

 

https://www.arsenal.com/fixture/arsenal/2019-Jan-12/west-ham-united-1-0-arsenal-match-report

Har han mistet det helt???

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...