Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 7/19/2018 at 9:04 PM, ben elfen said:

Jepp. Sitter og kjeder meg på et hotellrom i en av verdens styggeste byer - Stavanger. 

 

BE

 

Wtf? Hvor kommer hatet mot Stavanger i fra? Greit nok at fotball laget i byen suger, men byen er da grei!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
11 minutes ago, Verminator5 said:

http://www.skysports.com/football/news/11670/11485575/unai-emerys-arsenal-whats-changed-in-the-new-regime

 

Arsenal har løpt lengst og spurtet flest ganger i PLs tre første runder. Det er noe på gang her.

Så bra. Kanskje vi skal satse på friidrett isted for?

 

be

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest Gunners68

Merkelig hvilken betydning en manager kan ha på spillere. Nå har vi riktig nok kun spilt tilsammen 9 kamper , tror det er rett , og ser at spillere som  jeg hadde latt gå gratis sist sesong nå ser en ny vår. Spillere som jeg har avskrevet , men som nå er i ferd med å spille seg inn i laget. Det var høyst på tide at vi fikk et nytt regime i klubben. Hadde Wenger fortsatt denne sesongen også så hadde vi trynet skikkelig. Det er en ny mentalitet i laget - vi vinner nå de kampene som vi tapte flere av sist sesong. Sesongen er lang , men det blir spennende å se fortsettelsen. Vi vinner kamper , vi er faktisk med i toppen , vi har fått ny manager , nye folk i forskjellige stillinger i støtteapparatet - vi har fått det vi har ropt etter i mange år ( iallefall en del av oss da ). Vi er ikke friske meldte på alle områder - men det kommer seg :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnar Gunnersen

Synes det er litt tidlig å mene noe om hvilken betydning Emery har hatt så langt.  Bortsett fra seieren mot Watford, så er jo alle de andre mot "bunnlag" som "alle" vinner over. At vi har holdt nullen i de to siste er jo en hyggelig og sjelden opplevelse, men om det er Emerys fortjeneste eller ren flaks, vil ikke jeg utale meg om :)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , som jeg sier så er det vel kun spilt 9 offisielle kamper så langt - 2 forventende tap og 7 seiere. Kampene i PL som vi har vunnet er mot de som vi i lange tider har kalt for såkalte " bunnlag " - men noen av de har sørget for å ta skalpen vår flere ganger i senere tid. Hadde vi spilt mot disse lagene i vår verste periode i siste sesong så hadde vi vel tapt samtlige som vi nå har vunnet. Den perioden sist sesong toppet vi vel med hjemmetapet mot Østersund. 

Virker på meg som om Emery skal ha slutt på sånne stjernesmeller. 

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer til å gå på flere stjernesmeller, men de fleste gode lag går på stjernesmeller i blant. Det som nå forhåpentligvis snart er over er at vi nærmest forventet jevnlige stjernesmeller under Wengers siste sesonger. 

Fasit sett fra mitt ståsted er at det går rett vei, men det er fremdeles et godt stykke til vi er der laget skal være. 

2. November, når vi møter Pool, blir langt på vei den dagen da vi skal se hvor langt laget har kommet. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnar Gunnersen

Vi har bare to poeng mer nå enn det vi hadde med Wenger etter 7 runder i fjor, men jeg håper selvsagt at du har rett og at vi er inne i en positiv trend nå

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi åpnet sånn noenlunde i hans siste sesong men det ble jo verre og verre etter hvert. På nyåret og utover gikk vi på en del blemmer. Det endte jo med at han fikk beskjed om at det var hans siste sesong - og den beskjeden kom februar /mars hvor supporterne uteble. Vi får se på forsettelsen. Det er mer positive tendenser enn på lang lang tid.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Guest Gunnar Gunnersen said:

Vi har bare to poeng mer nå enn det vi hadde med Wenger etter 7 runder i fjor, men jeg håper selvsagt at du har rett og at vi er inne i en positiv trend nå

Du har helt rett i det du skriver om at vi poengmessig ikke var så mye lenger bak sist sesong enn den poengfangsten vi har så langt denne sesongen.

I min/vår iver etter å finne positive signaler nå under Emery versus det vi så under Wenger så er det selvsagt lett å gi uttrykk for at alt var så mye verre siste sesong, og sesongen foran det o.s.v., selvsagt var det ikke det. Høstsesongen 2018 var faktisk ganske bra den. På dette tidspunkt så hadde vi et solid tap mot Pool, et knapt tap mot Watford og en uavgjort mot Chelsea, det siste resultatet er det som utgjør de to "minuspoengene". Egentlig så hadde vi en god høstsesong der de andre tapene i PL var mot de to Manchesterlagene, når romjulen og nyåret kom så startet den mer bedrøvelige delen av sesongen.

Det å ha en god halv sesong og en dårlig halv sesong har langt på vei vært kjennetegnet til Arsenal under Wenger på 2010-tallet. Det har variert litt hvilket halvår som har vært bra og hvilket som har vært dårlig (Ps ! Halvår er en "løselig" periodebenevnelse).

For meg, som jeg har gnålt om det sesong etter sesong, så var Wengers problem mangelen på evne eller vilje til å rette opp de problemene som var i laget, og det er der Emery forhåpenligvis (og som jeg ser tendenser til) både har viljen og evnene til å ta tak.

Som Sir John skrev i en annen tråd i dag "Wengers "vil det ikke så skal det" filosofi er byttet ut med Emerys "virker det ikke så endrer vi det" filosofi"

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Hvis vi er et lag av noenlunde standard så er det vel en grense også for hvor langt bak vi kan ligge etter 7 kamper. Se heller på hvordan vi endte etter 38 kamper sist sesong. 37 poeng bak City. Var det rart det måtte nye kluter til. Emery virker som en mann som tar tak i problemene. De han har signert virker bra. Så må han få de gamle spillerne til å tenke nytt. Klarer Emery å få skikk på forsvaret så er mye gjort. Det var jo det defensive i laget som tok rotta på Wenger til slutt. Offensivt er vi ganske bra. Som sagt flere ganger i forskjellige temaer her inne. Vi har forbedrings potensiale - samtidig er det flere positive tegn enn på lenge. Så langt velger jeg å gi den æren til Emery.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Så langt må vi si oss veldig fornøyde. 8 kamper på rad har vi vunnet. Når skjedde det sist. Det er veldig positivt tatt i betraktning hvordan vi fremsto sist sesong. Det er de som vil si at det er ikke mange store lag vi har slått , greit nok , men det er 8 seiere uansett. Vi hadde tapt flere av de med Wenger som manager. Vi har forbedrings potensiale , men vi er på vei. Det skjer ting taktisk , det byttes spillere til rett tid ,  det er innsats selv om ikke alt flyter vår vei. Engasjert manager på sidelinjen betyr også mye. Den gallions figuren Wenger ble i mine øyne de siste årene bare satt der. Kun tegn til engasjement når han skulle krangle med 4 dommeren. Skulle hatt ny manager for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Siden jeg skrev siste post over her så er vi nå oppe i 9 seiere på rad. 5 - 1 borte over Fulham. Spesielt 2 omgangen vil huskes for en stund. Det meste gikk vår vei :-) Engasjement igjen fra vår nye manager , nok en gang bytter av spillere som fikk betydning , - med andre ord så var det nok en gang en rekke ting å glede seg over. Vi er i medvind. ikke alt var perfekt - fortsatt sliter vi med å få frem presise pasninger /innlegg , kladder litt her og der , men så tar vi oss sammen og vinner.

Leser i engelsk presse i dag om forandringer vår nye manager har gjort i forhold til Wenger.  For eksempel høy intensitet på treningene , i stedet for å trene tidlig på dagen så foregår treningene nå på ettermiddagen . Wenger ga ut lagoppstillingen 3 dager før kamp. Emery gir den først ut på kampdagen. Spillerne skal gå i det uvisse - han skal ha full intensitet på treningene helt frem til kamp dag. Det betyr kamp om plassene hele veien. Wenger ga rom for lavere intensitet ved at spillerne viste flere dager i forveien at de skulle spille. Det skal ikke Emery ha noe av.

Han har gjort nye trekk på treningsfeltet for å forhindre skader hos spillerne.

Hvor gode vi er får vi vite 1 eksamens dag mot Liverpool neste måned. Frem til da får vi suge på karamellene. Vi fortjener oppturen så langt. Som Goonerrolf alltid sa : Time will show :-)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Siden jeg skrev siste post over her så er vi nå oppe i 9 seiere på rad. 5 - 1 borte over Fulham. Spesielt 2 omgangen vil huskes for en stund. Det meste gikk vår vei ? Engasjement igjen fra vår nye manager , nok en gang bytter av spillere som fikk betydning , - med andre ord så var det nok en gang en rekke ting å glede seg over. Vi er i medvind. ikke alt var perfekt - fortsatt sliter vi med å få frem presise pasninger /innlegg , kladder litt her og der , men så tar vi oss sammen og vinner.

Leser i engelsk presse i dag om forandringer vår nye manager har gjort i forhold til Wenger.  For eksempel høy intensitet på treningene , i stedet for å trene tidlig på dagen så foregår treningene nå på ettermiddagen . Wenger ga ut lagoppstillingen 3 dager før kamp. Emery gir den først ut på kampdagen. Spillerne skal gå i det uvisse - han skal ha full intensitet på treningene helt frem til kamp dag. Det betyr kamp om plassene hele veien. Wenger ga rom for lavere intensitet ved at spillerne viste flere dager i forveien at de skulle spille. Det skal ikke Emery ha noe av.

Han har gjort nye trekk på treningsfeltet for å forhindre skader hos spillerne.

Hvor gode vi er får vi vite 1 eksamens dag mot Liverpool neste måned. Frem til da får vi suge på karamellene. Vi fortjener oppturen så langt. Som Goonerrolf alltid sa : Time will show ?

 

Ja det er mye positive tegn fra Emery så langt. Innledningsvis i sesongen ga jeg han kudos for å holde seg til sine prinsipper ved å spille seg ut fra eget forsvar, til tross for at man møter vanskelige motstandere. Vi bør snart se konturene av forbedring. Toppnivået ved å spille seg ut bakfra er tydelig, ref. Ramseys mål. Bunnivået er tilsvarende tydelig ref. målet til Fulham. Videre syns jeg det er spennende at Emery våger å endre formasjon fra kamp til kamp. På 8 dager har vi spilt med 3 forskjellige formasjoner og vunnet samtlige kamper. Ekstra artig å se en effektiv bruk av 4-4-2 i helgen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...