Jump to content

Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall 2012/2013


1Bergkamp0

Recommended Posts

Nå er vel Giroud tilbake til Newcastle kampen, så da går han vel rett inn på laget igjen vil jeg tro.

Uansett så liker jeg bedre Podolski som trusel bak en spiss, hans store styrke er avsluttningene der han er i særklasse best av våre. Jeg trodde han ville gjøre seg bedre som ren spiss enn det han har vist, men jeg ser begrensningene tydelig. Derimot vil han som ving kunne trekke inn i banen og avslutte, noe som han gjør helt glimrende.

 

Giroud er heller ingen spiss jeg liker som hovedspiss. Han har slitt med å holde på ballen og rota mye til. Men han holder seg nok bedre i possisjon enn podolski. Jeg ville helst sett en spiss som lagde liv og røre med gode bevegelser der fremme, det håper jeg vi ser neste år. Uansett tror jeg nok fort vekk Giroud spiller på topp søndag, med podolski venstre kant og cazorla inn midt for Rosiscky.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Omtrent slik jeg har følt det også. Og det har vært særlig i de største kampene vi har gjort fatale feil som ledet til mål imot når vi egentlig hadde kontroll. Luke vekk dette + forsterkninger. Da ser jeg lysere på set enn på lang tid. ( nå autoretta iPhonen min til seriegull, håper det var ett tegn ;))

Link to comment
Share on other sites

Det å få ut Vermaelen hjalp stort. Ditto det samme med Ramsey for Wilshere. Fabianski for Szczesny hadde også en del å si da førstnevnte var god når han kom inn og sørget for at sistnevnte hevet nivået når han kom tilbake igjen.

 

Som sagt: De siste 9 kampene i ligaen viste mestertakter. Store deler av dette grunnet det defensive arbeidet vi fikk se.

 

En ting jeg lurer på dog: Var vel Sagna alene som stod for de 2 defensive feilene i de siste 9 kampene?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke god nok med ballen i beina til det, innbytterbenken.

 

 

Men vil heller ikke at han skal selges, da han er en som går fram, og har mot. Til tross for noe hodeløs synsing..-.-:P

Link to comment
Share on other sites

Er ikke god nok med ballen i beina til det, innbytterbenken.

Han er faktisk ganske presis med ballen i beina, men at han er hodeløs og ruser i enhver situasjon vil være for farlig på midten også. (Og på backen klarer han ingenting..)

Link to comment
Share on other sites

Det å få ut Vermaelen hjalp stort. Ditto det samme med Ramsey for Wilshere. Fabianski for Szczesny hadde også en del å si da førstnevnte var god når han kom inn og sørget for at sistnevnte hevet nivået når han kom tilbake igjen.

 

Som sagt: De siste 9 kampene i ligaen viste mestertakter. Store deler av dette grunnet det defensive arbeidet vi fikk se.

 

En ting jeg lurer på dog: Var vel Sagna alene som stod for de 2 defensive feilene i de siste 9 kampene?

 

Kunne ikke vært mer enig, Stefan.

 

Når det gjelder Sagna sitter jeg med en følelse av at han har vært mer errorprone de siste 36 kampene, enn han var i sine 200 første. Denne sesongen ble det faktisk 0 mål og 0 assist også. Kontinuitetsbærer. Jeg slites mellom tvil og tro...

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Ben Elfen sitt forslag om å dytte han inn i midten, sterkt. Fantastisk duellspiller. HÅPLØS på innlegg.

 

Har heller ikke den samme "driven" han hadde i glansdagene. Som f.eks borte mot City (tror det var 07/08 sesongen). Da brukte han råskap og stor fart, kom seg forbi og rundt backen, avanserte inn mot målet, la inn og fikk assist.Husker ikke hvem som scora.

 

Han løper fortsatt utrettelig langs sidelinjen, men nå har han ikke samme farten og til tross for at han er 30 (?) år så har han fortsatt ikke skjønt at dersom en motspiller står i veien, blir det vanskelig å få innlegget inn i boksen.. Han slår dem like herlig rett inn i mann gang etter gang. Herrejesus så mange innlegg som det blir absolutt ingenting ut av på høyresida. Skulle likt å se tall på det.

Link to comment
Share on other sites

179 - 179 goals were conceded in the Premier League last season due to personal errors. This is how the table would have looked without those goals. Oops.

 

The table ignores all own goals and any goals where a player made an individual error that directly lead to a goal.

 

For example, Robin van Persie's goal versus Arsenal on Nov 3rd 2012 is ignored because it was scored as a result of Thomas Vermaelen's poor clearance.

936043_10151607175072557_1314803052_n.png

749 - If only goals scored from open play counted this season, this is how the Premier League table would have looked. Slick.

 

This table ignores the goals scored from penalties, corners, free-kicks and throw-in situations.

969165_10151596799277557_1891874672_n.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...