Jump to content

Hvem ønsker du BLIR i klubben?


tome

Recommended Posts

Etter denne sommeren som startet med Flaminis avgang og en skrå sikker Wenger som sa at resten av spillerne hans blir på Emirates neste sesong, og at hans 2 eller 3 signeringer i sommer skulle komme før EM startet kan man vel begynne å se på hvem man ønsker blir i klubben fremfor å se på nye signeringer.

 

Etter Wengers uttale om at Flamini og Lehmann var de eneste som skulle gå har Hleb,Ade og Gilberto ønsket og er i samtaler med andre klubber.

 

Så da er sp. målet, Hvem ønsker vi blir i klubben?

Link to comment
Share on other sites

Etter denne sommeren som startet med Flaminis avgang og en skrå sikker Wenger som sa at resten av spillerne hans blir på Emirates neste sesong, og at hans 2 eller 3 signeringer i sommer skulle komme før EM startet kan man vel begynne å se på hvem man ønsker blir i klubben fremfor å se på nye signeringer.

 

Etter Wengers uttale om at Flamini og Lehmann var de eneste som skulle gå har Hleb,Ade og Gilberto ønsket og er i samtaler med andre klubber.

 

Så da er sp. målet, Hvem ønsker vi blir i klubben?

 

Samtlige! Wengers brutte løfte om å signere spillere begynner jeg og bli mektig lei.

Link to comment
Share on other sites

Samtlige! Wengers brutte løfte om å signere spillere begynner jeg og bli mektig lei.

 

Brutte løfter??? Tror du ikke Wenger har forsøkt å signere spillere? Wenger er ikke en manager som kjøper spillere bare for å kjøpe spillere, som visse klubber gjør. Wenger har sett seg ut noen få spillere som han mener kan passe inn i Arsenal. Hvis han ikke får tilslag på disse, så velger han heller å stole på de spillerne som allerede er i klubben.

 

Selvfølgelig hadde det vært fint med nye spillere, men jeg er enig med Wenger's filosofi om ikke å kjøpe bare for å kjøpe.

 

Skal man kritisere Wenger på noe, så må det være at han innimellom fremstår med en noe naiv tro på egen stall. At han går ut før sesongen, og proklamerer med at stallen er bred nok, at vi ikke trenger nye forsvarspillere osv. Da blir det litt dumt å skylde på nettopp disse elementene utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Skulle Wenger kjøpt spillere for å kjøpe spillere, og kjøpt spillere for å blidgjøre alle supporterne gjennom sommeren så måtte han vel kjøpt 2-3 spillere hver eneste dag.

 

Lenge til sesongstart enda, kjøpene kommer - hvis Wenger ser det som nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

hehe for å svare på tråden vil jeg si at jeg håper Adebayor og Gilberto blir i klubben.

Adebayor vil jeg ha fordi det ikke finns mange spillere i verden som kan putte 30 mål for en pris under 30 mill pund. Gilberto vil jeg ha på grunn av hans rutine og lojalitet. Syns faktisk han spilte bra de kampene han kom inn på for flamini med noen få unntak. Ramsey, Denilson og Diaby har også mye de kan lære av han. Hleb kan dra for min del. Han er ikke uerstattelig. Får vi Nasri så tror jeg vi har en minst like god erstatter. Hleb har tross alt bare hatt en brukbar sesong.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor vil jeg ha fordi det ikke finns mange spillere i verden som kan putte 30 mål for en pris under 30 mill pund.

 

Jeg kommer på to spillere i farten som er mer enn kapable nok til å putte 30 mål iløpet av en sesong. Huntelaar og Santa Cruz. Vi kan få begge disse spillerne for tilsammen £30 millioner. Adebayor er langt fra uerstattelig, selv om han virker å tro det selv utifra lønnskravet han har kommet med.

 

Hadde vi solgt Adebayor, og erstattet han med en av de ovennevnte spillerne, så hadde jeg vært meget fornøyd

Link to comment
Share on other sites

ikke kom med noen santa cruz i arsenal!!!!

herregud...

 

Hold kjeft da! Hvis han mener at Santa Cruz hadde vært et bra tilskudd i stallen, så skal han få lov til å mene det uten at det kommer slike sure oppgulp fra andre. Jeg er også enig i at Santa Cruz hadde vært glimrende å hatt i Arsenal. En notorisk målscorer som setter sjansene sine - med andre ord noe vi mangler i Arsenal, Ade eller ikke.

 

De jeg ikke håper blir i klubben er for øyeblikket Gilberto og Hleb. Det blir kanskje litt drøyt å si at jeg ikke ønsker dem i klubben, men sistnevnte har vist seg så grisk denne sommeren, og gjentatte ganger sagt at han ønsker seg bort at jeg ser ingen grunn til å beholde ham. Gilberto er virkelig en lojal spiller, i motsetning til Hleb. Men han begynner å bli gammel, og jeg ser liten grunn til å beholde ham når vi får £20 millioner for ham, samtidig som det øker sjansene for at vi henter inn en defensiv midtbanespiller i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

ikke kom med noen santa cruz i arsenal!!!!

herregud...

 

Nå får du slutte med disse bastante kommentarene dine. Hvis du ikke begynner å begrunne hvorfor du er uenig med folk, kan du bare se til å slutte å skrive på dette forumet.

 

Anse dette som en advarsel.

 

 

mvh

 

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har store problemer med å forstå er hvordan spillere som Flamini, Hleb og Ade anser det som mer sannsynlig å vinne mer med andre klubber.

 

- Flamini går for lønnen, og får ikke engang spille i CL samtidig som han må slåss med Gattuso om plassen på midten.

 

- Hleb påstår livet i London er masete, vel, har denne mannen noensinne vært i Barcelona? Hva får han til å tro at Katalanerene kan bygge et nytt storlag i løpet av en sommer. Hvordan skal han kunne få mer spilletid og tillit en Wenger har vist han.

 

- Adebayor, den spilleren jeg aller mest håper at blir, og jeg ser gjerne at lønnstaket i Arenal sprenges for å beholde han. Nå mener jeg ikke 120.000 £ men kanskje 60-80.000 £ i uka. Han er allerede på topp 20 av beste spisser i Europa etter min mening, og han har samtidig et enormt forbedringspotensiale. Når det er sagt, får vi 30 mill £ for han, er det ingen vits å holde han.

 

For egen del, håper jeg de aller fleste spillerene blir, da dette øker muligheten for sølvtøy neste sesong. Samtidig mener jeg Wenger burde handlet før EM og hvertfall før juli. Hvis det hadde betydd at noen spillere ble dyrere, ja vel, men de blir samtidig mer innspilt, samt at det skaper ro i gruppa, og kanskje kan spillere også få mer lyst til å bli om de ser at det satses.

 

Silly season er dessverre langt fra over, og mye kan skje - hva som skjer - Arsene knows.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at samtlige spillere blir i klubben. Vi kan ikke fortsette å miste viktige spillere år etter år!

For 3 år siden dro Vieira, så dro Henry, Cambpell, Ljungberg, Reyes, Pires, og i år har Flamini dratt, og det virker som at Hleb har så og si dratt fra Arsenal. Vi kan ikke bygge nytt lag hvert eneste år, vi må en stamme i stallen som blir der i flere år! Vet at et par av disse navnene begynte å bli gamle og ikke holdt mål i en første ellever, men syns at vi bør holde på våre viktigste spillere! :D

Link to comment
Share on other sites

ikke kom med noen santa cruz i arsenal!!!!

herregud...

 

Hold kjeft da! Hvis han mener at Santa Cruz hadde vært et bra tilskudd i stallen, så skal han få lov til å mene det uten at det kommer slike sure oppgulp fra andre. Jeg er også enig i at Santa Cruz hadde vært glimrende å hatt i Arsenal. En notorisk målscorer som setter sjansene sine - med andre ord noe vi mangler i Arsenal, Ade eller ikke.

 

De jeg ikke håper blir i klubben er for øyeblikket Gilberto og Hleb. Det blir kanskje litt drøyt å si at jeg ikke ønsker dem i klubben, men sistnevnte har vist seg så grisk denne sommeren, og gjentatte ganger sagt at han ønsker seg bort at jeg ser ingen grunn til å beholde ham. Gilberto er virkelig en lojal spiller, i motsetning til Hleb. Men han begynner å bli gammel, og jeg ser liten grunn til å beholde ham når vi får £20 millioner for ham, samtidig som det øker sjansene for at vi henter inn en defensiv midtbanespiller i verdensklasse.

 

 

Hvilken klubb kan tenke seg og betale £20 millioner for Gilberto?

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke £2mill, og ikke £20mill som var prisen på Gilberto? Virker hvertfall ikke så logisk at Gilberto skal være verdt mye mer enn Hleb og Nasri. Uansett, det vil på mange måter være trist å minste Gilberto, han er en av de mest erfarne spillerne våre, en av de som har tjent klubben lengst og ikkie minst en av de mest lojale spillerne vi har i stallen per dags dato. Personlig tviler jeg dessverre på at Gilberto vil kunne gi midtbanen et nytt løft, og siden klubben tydeligvis godtar et salg av Gilberto tar jeg det som et tegn på at heller ikke Wenger ser på Gilberto som noe løsning. Hvis han nå stikker håper jeg det kommer en ny mann inn, Veloso er mitt største håp, men det skulle ikke forundre meg om Denilson eller Ramsey i god gammel Wengerånd fyller rommet etter Flamini og spiller som guder hele sesongen gjennom, slik Flamini gjorde i fjorårssesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Håper Ade blir i klubben,men ikke for enhver pris.

Som det er nevnt ovenfor så kjøper Wenger den/de spillerne som han tror vil passe inn og forsterke klubben.

Ser en scoringskåt brasilianer er i rykteflommen.,Martins,Huntelaar og Santa Cruz også.

Det er gode spillere som kan dekke en evt Ade exit.

Men nå håper jeg ikke flre forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg mente selvfølgelig £2 millioner, ikke 20. En skriveielf, beklager.

HA HA :P ;) Vet jeg er pirkete nå men du skrev skrivefeil, feil ;)

 

Skulle skrive skriveleif, men når jeg klarer å skrive det feil til og med, så er det vel bare å gi opp. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt uttalt av Wenger at vi må selge spillere hver sommer i 17 år fremover, noe som er frustrerende såklart. Og for å skaffe disse penger blir dette gjerne et sommersalg av en eller to av de meste profilerte og beste spillerne.

F.eks. Vieira og Henry ble solgt mens de fortsatt hadde en forholdsvis høy verdi i tillegg til at de kanskje ønsket seg bort selv også.

Ingen av de har vel slått til særlig etter det, men kan se tilbake til en stor Arsenal-karriere.

Det unødvendige i de sakene var to-tre silly seasons med sagaer og unødvendige overskrifter.

Men Wenger ser tydeligvis når en spiller begynner å miste litt av kvaliteten.

Samtidig holder han aldri fast i spillere som vil dra og dermed cash'er inn og henter nye spillere.

 

Lojalitet er nok noe utvasket i forhold til før, men likevel tror jeg vi kunne beholdt flere spillere hvis de hadde vært engelskmenn. Det er få engelske spillere som prøver lykken i Europa og sjansen er større for at de blir i klubben.

Vi kunne trengt en spiller eller to ala Tony Adams, Ray Parlour osv. som valgte å tilbringe over 20 år i Arsenal.

 

Jeg håper vi beholder Adebayor, men samtidig er jeg ganske likegyldig hvor han havner til slutt. Skulle han bli hva skjer da i neste transfervindu eller neste sommer? Ligger en usikkerhet der ja.

Skjønner at han vil ha bedre lønn, men han er ikke på noe Henry-nivå og i nærheten av samme status enda så han bør nok jekke seg ned litt. Kanskje heller jobbe hardt for å lære seg offside-regelen?? :P

 

Santa Cruz eller Huntelaar er gode alternativ som erstattere, men jeg tror det holder å kjøpe èn av dem. Vi har jo en del spisser fra før og bør kanskje i tillegg forsterke på midtbanen eller i forsvar.

 

Så er det Hleb da. Han takker for seg nå, og har vel uttalt at det ikke er pga. av lønnskrav, Wenger eller Arsenal han drar og det er vel en grei grunn. Skulle gjerne sett han bli, men trives han ikke er det vel best å velge noe annet. Får håpe vi får igjen det vi kjøpte han for ihvertfall.

 

Og Gilberto, som har mye erfaring og hadde jo en veldig god 06-07 sesong, men viste også svakheter nå sist sesong tross lite spilletid og noe mangel på selvtillit.

Han må gjerne bli for meg, men ønsker han også lykke til videre hvis han velger en annen klubb. Han har ihvertfall vist veldig bra lojalitet og vært tvers gjennom profesjonell.

 

Vi må nok belage oss på en del utskiftninger i årene som kommer, men jeg syns likevel Wenger klarer å holde et bra nivå på spillet vårt. Bare synd at spillerne ikke er like tålmodig og lojal lenger.

Det vi savner foreløpig er vel det lille ekstra som gjør at vi kaprer trofèer igjen.

 

Men håpet er der....vi var "so close" i år!

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt uttalt av Wenger at vi må selge spillere hver sommer i 17 år fremover, noe som er frustrerende såklart. Og for å skaffe disse penger blir dette gjerne et sommersalg av en eller to av de meste

Lojalitet er nok noe utvasket i forhold til før, men likevel tror jeg vi kunne beholdt flere spillere hvis de hadde vært engelskmenn. Det er få engelske spillere som prøver lykken i Europa og sjansen er større for at de blir i klubben.

Vi kunne trengt en spiller eller to ala Tony Adams, Ray Parlour osv. som valgte å tilbringe over 20 år i Arsenal.

 

 

Kanskje netopp derfor engelske spillere er så dyre?

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt uttalt av Wenger at vi må selge spillere hver sommer i 17 år fremover, noe som er frustrerende såklart. Og for å skaffe disse penger blir dette gjerne et sommersalg av en eller to av de meste

Lojalitet er nok noe utvasket i forhold til før, men likevel tror jeg vi kunne beholdt flere spillere hvis de hadde vært engelskmenn. Det er få engelske spillere som prøver lykken i Europa og sjansen er større for at de blir i klubben.

Vi kunne trengt en spiller eller to ala Tony Adams, Ray Parlour osv. som valgte å tilbringe over 20 år i Arsenal.

 

 

Kanskje netopp derfor engelske spillere er så dyre?

 

Eller så lojale som f.eks Lampard? Det er bare tull at engelskmenn er så fryktelig lojale. Det er to store grunner til at mange engelskmenn ikke reiser utenlands. Den første er at de tjener så godt hjemme og det andre er at det er ikke så mange som er så fryktelig gode.

 

Det finnes mange illojale engelske fotballspiller i england, forskjellen er at de bytter klubber i samme liga.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt uttalt av Wenger at vi må selge spillere hver sommer i 17 år fremover, noe som er frustrerende såklart. Og for å skaffe disse penger blir dette gjerne et sommersalg av en eller to av de meste

Lojalitet er nok noe utvasket i forhold til før, men likevel tror jeg vi kunne beholdt flere spillere hvis de hadde vært engelskmenn. Det er få engelske spillere som prøver lykken i Europa og sjansen er større for at de blir i klubben.

Vi kunne trengt en spiller eller to ala Tony Adams, Ray Parlour osv. som valgte å tilbringe over 20 år i Arsenal.

 

 

Kanskje netopp derfor engelske spillere er så dyre?

 

Eller så lojale som f.eks Lampard? Det er bare tull at engelskmenn er så fryktelig lojale. Det er to store grunner til at mange engelskmenn ikke reiser utenlands. Den første er at de tjener så godt hjemme og det andre er at det er ikke så mange som er så fryktelig gode.

 

Det finnes mange illojale engelske fotballspiller i england, forskjellen er at de bytter klubber i samme liga.

A. Hole for eksempel :(

Link to comment
Share on other sites

Det har vel blitt uttalt av Wenger at vi må selge spillere hver sommer i 17 år fremover, noe som er frustrerende såklart.

 

 

Bare en korrigering. Wenger har aldri uttalt at vi MÅ selge spillere hver sommer de neste 17 år.

 

Rett skal være rett:

 

http://blog.emiratesstadium.info/2008/07/0...s-of-the-world/

Link to comment
Share on other sites

Tillat meg å ikke svare på topic og i tillegg banne stygt i kirka: Jeg håper Ade IKKE blir i klubben. For det første er han blitt stormannsgal, for det andre står han i offside 50% av kampen, for det tredje mistenker jeg at han er et one-season-wonder (men håper jeg tar feil om han velger å bli), for det fjerde mener jeg at kvalitetene hans er kraftig overvurdert - han er ingen goalgetter mer enn f.eks. Bendtner er det. Vela, Walcott eller Bendtner sammen med offensiv midtbane Nasri vil skape havoc i motstanderforsvarene (om ikke franskmannen blir å erstatte Hleb på flanken).

 

Den jeg virkelig håper blir, er Senderos! Han spiller med hjertet utenpå drakten og er alltid ute etter å yte 100% for klubben. Han er bestemt, ung, tøff og sympatisk - men urutinert og overivrig. Gi ham en sesong i midtforsvaret, så vil han bevise sin verdi.

 

Ellers sier det seg selv at den vi absolutt ikke vil miste, er Fabregas. DET hadde vært et slag i trynet og et spark i juvelene på samme tid.

 

Ok, nå kan dere brenne meg på bålet! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...