Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

 

 

Men i morgen er en ny dag, og undertegnede setter foten på norsk jord igjen, og kanskje leser jeg da noen nyheter som medfører at humøret igjen svinger fra det negative til det positive.

Nå er det et par dager siden jeg kom tilbake til gamlelandet og humøret er allerede svakt oppadgående. Det er ikke mye som nå mangler på at jeg er tilfreds med hva overgangsvinduet har tilført spillerstallen.

 

Alexis som ving/spiss tilfører laget hurtighet og gjennombruddshastighet.

Ospina virker på meg som en "styrking" av keeperduoen.

Om Sagna fullt ut er erstattet av Debuchy og Chambers skal jeg ikke si sikkert, men jeg tror at vi totalt sett har en bedre "duo" på høgrebacken. Det faktum at Chambers virker å være en habil stopper gjør også behovet for en fjerde stopper mindre.

 

Hvis/når Vermaelen forsvinner så må han selvsagt erstattes. Hvis Cazorla skulle dra tilbake til Spania (noe jeg faktisk ikke tror at så skjer) så tror jeg likevel at vi har nok materiell på den offensive midtbanen så behovet for en erstatter der er minimalt.

 

Mens jeg nå venter på sesongstart så er det egentlig bare en spiller som mangler (ideelt sett kanskje to spillere). Kommer den etterlengtede defensive midtbanespilleren så spretter humøret mitt til topps når det gjelder spillerstallen, og bonusen ville selvsagt være en rask spiss (med det er ikke noe jeg lenger "forlanger").

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med innlegget over. P.d.d er DM det viktigste. "Man vinner ikke PL med Giroud som førstespiss" sies det, jeg heller mer og mer over på at han kanskje deler plassen sin med Alexis, Walcott og Podolski. Mulig det holder faktisk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter ......

 

på Champions League trekningen, her er de klubbene vi kan møte i kvalifiseringen:

 

Athletic Bilbao

Lille

København

Standard Liege

Besiktas.

 

Forsåvidt greie motstandere, men jeg har ikke noe imot at vi slipper tur til Spania eller Tyrkia, når det gjelder de andre tre lagene så spiller det ingen rolle for min del hvem vi møter.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på den nye sesongen.....

 

så kan det være greit å nevne at Hansa Pilsner har inngått en "partneravtale" med Arsenal. Nå er det "dessverre" ikke bryggeriet i Bergen det gjelder men derimot et Sør-Afrikansk bryggeri med "samme" navn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kanskje like greit med en landslags pause nå? Sesongen har vært en stor skuffelse så langt. Skadene kommer på løpende bånd, seierne mot antatt topplag uteblir og vi ligger i skorpa til top4. Kun 2 seire på 7 kamper er ikke godt nok, det er ikke godt nok til top4 heller.

 

18 okt blir neste match, det er bare å håpe på at landslagspausen gjør oss godt og men kan begynne på en seiersrekke så man igjen kan karre seg inn på top4. Det lukter også 2 plass i CL gruppa, og sterk motstander etter gruppespillet.

Alt i alt ser dette ut som en TYPISK Arsenalsesong de senere årene.

Link to comment
Share on other sites

Redknapp also revealed that he came close to signing Arsenal legend Patrick Vieira from Inter Milan:

He almost came to me at Tottenham from Inter Milan. I thought it was an incredible decision by him, after he’d been such a hero at Arsenal.

“I met him at his house in Hampstead and he had no fear about what people would think or what reception he would get. He had enough confidence in his ability to just brush it away.

“I remember talking to Daniel Levy, our chairman, about him. He said the crowd would be hostile. I knew that — but if he had enough bottle to want to put on our white shirt after all that had gone before, I thought it said something about the man.

“In the end, his circumstances changed and he decided to stay in Italy. By the time he did become available – the following January – our needs had changed and Manchester City snapped him up.”

(Telegraph)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Men jeg venter .....

 

på at helgen skal komme med ny kamp på en eller annen stream, så blir det til at jeg kikker rundt på overskriftene på "Newsnow", Og selv om jeg vet at minst 95% av de artiklene det lenkes til er bare "piss" og "oppgulp" så har jeg ikke styrke nok til å la være å klikke på og lese gjennom en del av disse artiklene.

 

Så når jeg ser følgende overskrift: Breaking News – Arsenal Star Ruled Out For 8 Weeks With Ankle Injury. Så blir det ett par høylytte bannegloser her jeg sitter og selvsagt klikker jeg på linken, for hvem er det NÅ som har kommet på vår stygge skadeliste. Listen er lang nok som den er uten at flere av våre "stjerner" (som det står i overskriften) skal havne der.

 

Overraskelsen er stor, selv om den ikke burde være det, når jeg leser følgende: Its being confirmed that Under-21 left back Brandon Ormonde-Ottewill has been ruled out for between six to eight weeks with an ankle injury.

Hææææ, hvem er det (jeg er ikke så kjent i Arsenals U21-verden), når ble han en Arsenal stjerne?

 

Men i morgen har jeg vel glemt saken og kommer sikkert da nok en gang til å se på Newsnow og klikke på en eller annen idiotisk artikkel der. :shy:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter .......

 

på søndagens kamp, så må jeg bare konstatere at til tross for all kritikken jeg har kommet med mot årets Arsenal så er det en klubb som skuffer uendelig mer (jeg liker forsåvidt det) ut ifra spillermateriell og favorittstempel før denne sesongen. Det laget heter Manchester City. Tør jeg spå at vi ser et managerskifte i den lyseblå delen av Manchester før nyttår?

Link to comment
Share on other sites

Vi har følgende kamper som kommer, om jeg skulle satt opp en tippekupong måtte det blitt noe slikt:

 

Arsenal - Man United: UB

Arsenal - Dortmund: UB

WBA - Arsenal: HUB

Arsenal - Southampton: HUB

Stoke - Arsenal: HUB

Galatasaray - Arsenal: HUB

 

Det er med andre ord ikke en eneste av de kommende 6 kampene jeg tror vi helt sikkert vinner. Det er egentlig litt deprimerende. Først ut er United, og tradisjonen tro klarer vi jo maks U mot "topplagene". Deretter er det Dortmund som vi neppe slår. WBA borte blir som Swansea: Vanskelig. Southampton er per dags dato bedre enn oss. Stoke borte er alltid vanskelig for Arsenal, og tur til Tyrkia er ingen walkover.

Link to comment
Share on other sites

Vi har følgende kamper som kommer, om jeg skulle satt opp en tippekupong måtte det blitt noe slikt:

 

Arsenal - Man United: UB

Arsenal - Dortmund: UB

WBA - Arsenal: HUB

Arsenal - Southampton: HUB

Stoke - Arsenal: HUB

Galatasaray - Arsenal: HUB

 

Det er med andre ord ikke en eneste av de kommende 6 kampene jeg tror vi helt sikkert vinner. Det er egentlig litt deprimerende. Først ut er United, og tradisjonen tro klarer vi jo maks U mot "topplagene". Deretter er det Dortmund som vi neppe slår. WBA borte blir som Swansea: Vanskelig. Southampton er per dags dato bedre enn oss. Stoke borte er alltid vanskelig for Arsenal, og tur til Tyrkia er ingen walkover.

Jeg er helt enig i at det blant de kampene ikke finnes en eneste "sikker" seier,. Men til tross for at det som vises på banen nesten kan karakteriseres som patetisk, så har Arsenal en tendens til å glitre med ujevne mellomrom så jeg ville egentlig satt HUB i alle kampene. Arsenal har ikke så mye å skryte av så langt men det har heller ikke United, så selv om Arsenal kommer til å gå på banen med en slags (ufortjent) respekt ovenfor ManUre så er alt er mulig her. Dortmund er fantastiske i CL og elendige i Bundesliga så her kan det også skje et under.

 

Jeg tror faktisk at jeg ville gardert alle de resterende kampene denne sesongen med HUB. Ja, selv hjemmekampen mot rubellaget (fra nede nær elva) er ikke en garantert B (sannsynlig, men ikke garantert).

Link to comment
Share on other sites

Har ikke den helt store troen på at Arsenal skal slå Man U. Mye avhenger av om spillerne klarer å legge vekk den respekten du nevner, Polljen. Toppkampene er et mangeårig mareritt som sannsynligvis viser at dette er noe av problemet.

 

Fjorårets Man U-utgave med selveste David Moyes ved roret klarte fire poeng mot Arsenal. Det sier en hel del.

Edited by Charlie George
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens jeg ventet på at forumet skulle komme opp å gå igjen så prøvde jeg meg på facebookdelen av Arsenal Norway, Jeg konkluderte raskt med at selv om det "ekte" forumet har hatt en litt laber aktivitet i det siste så er det likevel milevis over "kvaliteten" på Fjaseboka. Godt å være tilbake her igjen :proud:

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Interessant forside på Arsenal.com nå:

 

Wenger: 'There is life in our team, there's a dynamic in our team, there’s quality in our team

Wenger: Solidarity is our strength

Ramsey: I`m feeling really sharp again

 

Dynamikken i laget ser jeg ikke og samholdet brister gang på gang i flere baneledd. Og for meg har Ramsey syvmilsteg igjen til han er i nærheten av toppen.

 

Nå er dette kun overskrifter (står sikkert (bort)forklaringer i artikklene), men jeg måtte flire litt når jeg så det.

Link to comment
Share on other sites

Mens jeg ventet på at forumet skulle komme opp å gå igjen så prøvde jeg meg på facebookdelen av Arsenal Norway, Jeg konkluderte raskt med at selv om det "ekte" forumet har hatt en litt laber aktivitet i det siste så er det likevel milevis over "kvaliteten" på Fjaseboka. Godt å være tilbake her igjen :proud:

Enig, jeg skriver ekstremt sjeldent der inne. Det er så mange idioter med idiotiske meninger at jeg blir fysisk syk av å lese det, kjenner ankelen går ut av ledd bare av å tenke på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mens vi venter på at denne (bedrøvelige)sesongen skal bli ferdig så mener jeg at vi må erkjenne at dagens Arsenallag ikke fortjener å kalles "et av de fire store", det samme gjelder forsåvidt også to andre kandidater: Liverpool og Manchester United. Det som vises sportslig av de klubbene gir ikke inntrykk av storhet.

 

Det finnes rett og slett ikke "fire store" i England, bare "to store super-subsidierte lag" i blått/lyseblått.

 

Både Arsenal og United potensiale til å gå inn i firergruppen igjen, men pr.dato så ser jeg få signaler som skulle tilsi en snarlig inntreden i gruppen sammen med de to blå lagene. Liverpool er jeg mer usikker på, de har vært lenge ute av "gruppen" og jeg er usikker på om/når de kan være tilbake.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...