Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Sverige (Zlatan) vs Portugal (Ronaldo + 10 til) gikk som man regnet med med blågul exit.

Ble litt spenning på slutten der. Zlatan sterk, men må le litt av Elmander som greit la seg lettere enn Ronaldo i situasjonen. Kalstrøm forsøkte rett før å ta en Ashley Young, men det har jo Webb sett før. Men de skal ha for innsatsen våre naboer, rimelig sikker på at våre menn hadde klappet sammen. Men så har vi ikke Zlatan heller. Uten han er ikke Sverige mye å skryte av!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Kampen fikk ikke noen følger for Mike "rotta" Riley. At han sitter som dommersjef i dag er jo en skandale.

 

Men den største skandalen i denne kampen, er rett og slett at Wenger ikke tok med laget inn i garderoben i det øyeblikket Riley dømte straffespark til United. Han skulle tatt med laget av banen for å vise sin avsky mot en korrupt kampleder. Vi hadde da uansett tapt kampen, vi hadde sikkert fått straff av FA i ettertid, men det hadde vært verdt det, og jeg tror faktisk fotballengland hadde applaudert oss

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer rett og slett ikke å se på denne videoen uten å bli forbanna!

------------

ja, dette er noe av det drøyeste man noen gang har sett i engelsk fotball. Jeg også sliter med å se på dette uten å bli forbanna, selv ti år etterpå! Det forteller ganske mye. I den grad det var noe positivt å hente her, så var det spillet til Arsenal. De var så utrolig mye bedre enn ManU på den tiden. Ganske påfallende at AF måtte ty til typisk "Stoke"-taktikk for å stoppe Arsenal - på hjemmebane. Hadde han forsøkt å konkurrere på rent spill hadde ManU blitt knust. Det som provoserte var ikke at han tydde til en slik taktikk - det fikk bli hans sak - men at han slapp unna med det! Dette er vel et historisk lavmål når det gjelder dommerprestasjon i PL?

Link to comment
Share on other sites

Man kan virkelig begynne å spekulere på hvem som sto for Rileys lønn. Først slipper utd unna tre klare rødkort, og deretter får de straffespark etter dårlig skuespill fra Wayne "shrek" Rooney. Nei, jeg må bare si at dette er noe av edt drøyeste jeg noensinne har sett på en fotballbane. Utd dominant force... Fryktelig! Og denne Riley er sjef for dagens dommere. En latterlig liten mann, som tydeligvis ikke har fotballforståelse eller integritet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg veit at jeg kan lage kamptråd selv.

 

Allikevel ber jeg ydmykt om at en av dere som er så flinke til det, kan lage en kamptråd for cupfinalen. Jeg sitrer allerede og gleder meg til søttendemai for første gang siden 2006.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jævlig lyst på denne.

 

BE

 

Jeg også

 

Er det forøvrig noen som har et godt forslag til hvor jeg kan få tak i den blå bortedrakten fra 04/05-sesongen? Det er den eneste drakten jeg mangler siden double-sesongen i 01/02. Og ja, jeg er klar over at man kan kjøpe på Ebay og andre nettauksjoner, men jeg tenker mer på om det finnes noen nettsider som selger gamle drakter som faktisk ikke er brukt.

Link to comment
Share on other sites

 

Er det forøvrig noen som har et godt forslag til hvor jeg kan få tak i den blå bortedrakten fra 04/05-sesongen? Det er den eneste drakten jeg mangler siden double-sesongen i 01/02. Og ja, jeg er klar over at man kan kjøpe på Ebay og andre nettauksjoner, men jeg tenker mer på om det finnes noen nettsider som selger gamle drakter som faktisk ikke er brukt.

 

Å finne butikker som sitter med et "restlager" med drakter fra den tiden skal vel godt gjøres. Kom tilfeldigvis over denne siden med (sannsynligvis brukte) drakter, om den er "seriøs" eller ikke vil jeg ikke vurdere.

Link to comment
Share on other sites

 

Å finne butikker som sitter med et "restlager" med drakter fra den tiden skal vel godt gjøres. Kom tilfeldigvis over denne siden med (sannsynligvis brukte) drakter, om den er "seriøs" eller ikke vil jeg ikke vurdere.

 

Den så forøvrig seriøs ut, men når eneste drakten de hadde tilgjengelig i korrekt størrelse var med Pennant bakpå drakten, så ble det fort uaktuelt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Når jeg nå trakker rundt på utenlandsk grunn og venter på at en ny sesong skal starte så har jeg noen tanker om overgangsvinduet og om hva jeg forventer kommende sesong.

 

For meg er ikke en tittel det viktigste i sesongen 14/15 men derimot hva laget kommer til å vise på banen i kampene som kommer. Mitt største ønske er at vi skal ha et lag og en manager som gir meg tro på at vi kan slå de andre store når vi møter dem til kamp, ikke bare i hjemmekampene men også på bortebane. I sist sesong så var jeg og flere med meg, med rette, pessimister når vi drog ut for å møte "de store", og det kan bli en "trist" sesong hvis denne tankegangen forsetter.

 

Kjøpet av Alexis gjorde meg litt optimist, men jeg får mer og mer følelsen av at Wenger faller tilbake sin gamle tankegang om at laget er godt nok som det er. Hvis dette slår til så tror pessimisten i meg at Wenger også forblir i sin gamle tankegang på sidelinjen under kamp, og det medfører (igjen) i min pessimistiske tankegang at kommende sesong blir "business as usual" og det beste vi kan håpe på er en ny fjerdeplass etter noen triste bortekamper på Ethiad, Brua og og Trafford.

 

Det er først og fremt defensiv midtbane jeg tror Wenger (dessverre) kommer til å satse på det gamle og kanskje teste noen for offensive spillere ved siden av vår waliser.

 

Men i morgen er en ny dag, og undertegnede setter foten på norsk jord igjen, og kanskje leser jeg da noen nyheter som medfører at humøret igjen svinger fra det negative til det positive.

Link to comment
Share on other sites

Kan vell ikke annet enn å innrømme at jeg deler en del av den samme pessimismen på flere av punktene dine. Og jeg tror både City og Chelsea blir enda sterkere enn ifjor, spesielt sistnevnte.

 

Men ! Vi var vell tross alt det laget som tok flest poeng i kalenderåret 2013 og den defensive stabiliteten vår forrige sesong var i en lang periode meget meget bra. Likte ikke at Sagna forsvant, men hvis vi klarer å bygge på det defensive samtidig som vi nå får en sterkere offensiv med mer gjennombruddskraft, blir vi forhåpentligvis mer uforutsigbare. Også mot topplagene.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...