Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

SAF flytter Welbeck ned til reservelaget grunnet arroganse etter en mål feiring. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2548784.ece. Det er visst ikke bare hos dommerne Ronaldo har sine egne regler...

 

Og hva var det idag med å ikke vise ut Ronaldo? Han sparket til en Blackburn spiller, noe dommeren MÅ ha sett. Eboue får gult for å bare løfte foten, mens Ronalo får lov til å sparke og spytte. Er så jævlig drittlei! Når kommer FA/dommerne til å gjøre noe med oppførselen hans? Eller er det store spørsmålet, kommer de noen gang til å gjøre noe? Jeg kunne utifra denne sesongen samlet inn et videoarkiv, som hadde vært nok til å suspendere ham hele året, hadde bare FA vært nøytral...

 

Skryt til United som for tiden er flere hakk bedre enn alle andre i PL, men ett av de "hakkene" har de rett og slett fått fra dommerne.

Da jeg idag fikk melding fra en kompis: VIVA LA Ronaldo etter at han skåra på frisparket, tenkte jeg: Fy f*** så glad jeg er for at jeg ikke holder med verdens kvalmeste lag! :)

Link to comment
Share on other sites

SAF flytter Welbeck ned til reservelaget grunnet arroganse etter en mål feiring. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2548784.ece. Det er visst ikke bare hos dommerne Ronaldo har sine egne regler...

 

Og hva var det idag med å ikke vise ut Ronaldo? Han sparket til en Blackburn spiller, noe dommeren MÅ ha sett. Eboue får gult for å bare løfte foten, mens Ronalo får lov til å sparke og spytte. Er så jævlig drittlei! Når kommer FA/dommerne til å gjøre noe med oppførselen hans? Eller er det store spørsmålet, kommer de noen gang til å gjøre noe? Jeg kunne utifra denne sesongen samlet inn et videoarkiv, som hadde vært nok til å suspendere ham hele året, hadde bare FA vært nøytral...

 

Skryt til United som for tiden er flere hakk bedre enn alle andre i PL, men ett av de "hakkene" har de rett og slett fått fra dommerne.

Da jeg idag fikk melding fra en kompis: VIVA LA Ronaldo etter at han skåra på frisparket, tenkte jeg: Fy f*** så glad jeg er for at jeg ikke holder med verdens kvalmeste lag! :)

Ja, det var på tide at raketten gikk inn. :)

Link to comment
Share on other sites

Og hva var det idag med å ikke vise ut Ronaldo? Han sparket til en Blackburn spiller, noe dommeren MÅ ha sett. Eboue får gult for å bare løfte foten, mens Ronalo får lov til å sparke og spytte. Er så jævlig drittlei! Når kommer FA/dommerne til å gjøre noe med oppførselen hans? Eller er det store spørsmålet, kommer de noen gang til å gjøre noe? Jeg kunne utifra denne sesongen samlet inn et videoarkiv, som hadde vært nok til å suspendere ham hele året, hadde bare FA vært nøytral...

 

Det er helt klart at ronaldo burde hatt sett det ihvertfall gule kortet etter å ha sparket til Dunn og da ville han fått rødt kort ettersom han filmet til seg et gult kort rett etterpå... :)

 

 

ronaldo diving and kicking

Link to comment
Share on other sites

Og der var Manscums Ligacupmestere 2008/2009.

Grunnen til dette er at Harry Redknapp var dum nok til å la en ung O'Hara ta første straffen, mens Sur Alex var smart nok til å la rutinerte Giggs ta deres første...

Link to comment
Share on other sites

Æsj! liker virkelig ikke at Man U vant denne cupen. Det får holde. Nå vinner de etter all sannsynlighet ligaen, så dette begynner å bli ille. Unner virkelig ikke at SAF vinner CL eller FA-cupen igjen! Sååååå gode har de ikke vært i år!

Link to comment
Share on other sites

Æsj! liker virkelig ikke at Man U vant denne cupen. Det får holde. Nå vinner de etter all sannsynlighet ligaen, så dette begynner å bli ille. Unner virkelig ikke at SAF vinner CL eller FA-cupen igjen! Sååååå gode har de ikke vært i år!

De har nok fire (4) troféer i mai.

Link to comment
Share on other sites

Æsj! liker virkelig ikke at Man U vant denne cupen. Det får holde. Nå vinner de etter all sannsynlighet ligaen, så dette begynner å bli ille. Unner virkelig ikke at SAF vinner CL eller FA-cupen igjen! Sååååå gode har de ikke vært i år!

Var kipt av dem vant idag. Men et lite lyspunkt er det jo at tottenham ikke får e-cup spill neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Litt blandede meninger om hva man ønsket i denne kampen, men det virker som om de fleste endte opp med å være misfornøyd med det som ble utfallet. Ikke helt uten grunn slik jeg ser det. Nettopp fordi det ikke ser ut til å være det eneste trofeet ManU kommer til å få i år. I serien gjør de stort sett det som skal til for å vinne 1-0. Ofte ved å imponere og ofte ved flaks. Flaksen kan ta slutt, men spørsmålet er hvor mye det vil påvirke dem. Ikke fordi de er så ufattelig gode, men fordi alle lagene bak tøyser det til hver gang det gjelder. Før denne sesongen så jeg på Chelsea som det desidert beste laget, men hva er det som har skjedd med dem? Og hva med Liverpool? Det er kanskje ikke uten grunn at de aldri har vunnet Premier League. Når det gjelder oss, så kan vi godt la det ligge.

 

FA-cupen har de banet seg greit videre i samtidig som de ser ut til å satse. Mange gode lag er også ute. Allikevel har jeg stor tro på at vi skal kunne ta innersvingen på dem her. Jeg ser for meg en finale mellom Arsenal og ManU. Hvis vi bare ikke møtes på veien..

 

Inter Milan ble en vanskelig trekning for ManU i CL og jeg må si jeg hadde forventet at Inter skulle vinne første kamp som ble spilt hjemme. 0-0 ble det, men det var desverre ingen tvil om at ManU var best. Jeg hadde på kampen i bakgrunnen da Arsenal spilte. Inter viste til tider hvor gode de egentlig er, men i denne kampen var det faktisk ManU som så ut til å gjøre dem dårlige. Grusomt å innrømme. 0-0 er også etter min mening et svært godt utgangspunkt for ManU. Enkelte supportere mener ikke det selv, men det er vel bare forventningene om at de skulle ha vunnet borte som slår inn - og slår ut alt håp.

 

Måtte Carling-Cupen bli det eneste troféet de vinner i år, men det ser virkelig ikke slik ut. Det sier jeg med et dypt, dypt sukk.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg drittlei flaksen til manu. Joda, de er ganske gode, men de har enorme mengder flaks også. la meg ta noen eksempel fra nå etter jul.

 

West Ham ( b ) : Ferdinand er på etterskudd mot Carlton Cole, hindrer han (drar i skuldra), og som bakerste mann mot en Cole i klar scoringsposisjon skal Ferdinand selvsagt vises ut. Men nei, det skjer ikke. Dette på stillingen 0-0.

 

Stoke ( b ) : Denne kampen fikk se 1 rødt kort. Spørsmålet er nok om det var nok. Wilkinson ble utvist for Stoke, helt riktig, etter at han sparket etter Ronaldo. Det som er latterlig derimot, er at i samme kamp planter Rooney en albue i hue på en Stoke spiller en meter fra linjemannen, pluss at Ronaldo sparker etter en spiller (har da allerede gult kort). Hva fører dette til? Ingenting.

Dette på stillingen 0-0.

 

Blackburn ( h ) : G.Pedersen blir hindret av en Manuspiller. I følge reglene skal man i en situasjon hvor man hindrer en spiller en klar målsjanse, vises ut. og når det i tillegg skjer innenfor 16-meteren, er det straffe.

Den kampen kunne gått endt uavgjort 2-2. I tillegg scorer Ronaldo på et frispark som ikke kan kalles noe annet enn en keepertabbe.

 

Newcastle ( b ) : her er det ikke snakk om dommerfeil, men om at Newcastle gir vekk 2 mål til Manu. Først gjennom en keepertabbe, så gjennom latterlig forsvarsspill.

Kunne godt en uavgjort her også.

 

Bolton ( b ) : En ganske jevn kamp ender med at manu scorer på overtid. Ingen dommerfeil, men nok en gang en stor feil i forsvaret.

 

Det samme som hendte i den Boltonkampen, hendte også mot Sunderland før jul. Joda, jeg vet at vi også har coret mål på overtid, men det har da ført til at vi har fått 1 poeng, ikke 3...

 

Hadde disse seks kampene endt slik de kanskje burde, hadde vi kun vært 2 poeng bak de nå...

 

 

Og i dag, Fulham har en gigasjanse, og fortjener å lede, men så kommer drittlaget og scorer to ganger.

Jeg klarer det snart ikke mer. :)

Link to comment
Share on other sites

Har det fortsatt ikke gått opp for deg at det gjelder en egen lov for Rooney? Skulle man fulgt fotballreglene, ville Rooney vært utvist annenhver kamp han spilte. Han er i mine øyne den største grisespilleren i PL. Kjefter på dommerne HELE tiden uten at det får noen konsekvenser og takler unødvendig hardt hver gang han får sjansen. Det virker som at dommerne nærmest har gitt han opp og tenker at det ikke går ann å "temme" han.

 

Ronaldo har også hatt en del stygge hendelser i år som ikke har fått følger. Vi har dog hatt et par hendelser hvor vi har vært heldige, det samme med Chelsea (Kalou(?) mot Man U for eksempel). Dommerne er rett og slett for feige til å vise ut spillere på de to store lagene. Jeg synes det er helt greit at dommere gir advarsler til spillere TIDLIG i kampen, men utover det skal man være streng. Hvorfor kan ikke FA utestenge spillere i etterkant? Dersom Eboue ikke hadde blitt utvist mot Spurs, hadde jeg synes det hadde vært greit om han hadde blitt straffet i etterkant for etterslengeren sin. Bot til spillerne er tidenes dårligste straffemetode. 2 ukelønner? Gi dem karantene, ikke en pengebot de uansett ville brukt opp på byturer.

 

Det er bare å se på det positive ved marginene til Man U: De er langt ifra så overlegne som folk ha det til. Vi får slå dem ut i CL og FA og vise hvem som er de egentlige kongene av balløya :)

Link to comment
Share on other sites

Hater stort sett alle Manu sine spillere. Noen unntak er det likevel. MEN, de blir færre og færre. Nå i dag er Park ført opp på hat-listen pga sitt latterlige skuespille som førte til straffespark mot liverpool. Alle ser at Reina trekker armene til seg og at det aldri skulle vært straffe. Manu har blitt slik som Barca i spania; de får straffe og frispark hele tiden, og svært ofte feil.

Link to comment
Share on other sites

Og Torres skulle hatt straffe, men det er ikke uten grunn at bortelag ALDRI får straffe der...

Kan bare huske at David Dunn og Gilberto har tatt straffe der de siste åra. Begge bommet

 

Det ble nettopp straffe til Liverpool der, Evra feller Gerrard.

Link to comment
Share on other sites

Aner at ikke du er helt objektiv nå, Ravenghost :) I mine øyne har dommeren gjort en veldig god jobb så langt. Begge straffene er riktige, og det skulle neppe vært noen flere. Fantastisk å se Vidic og Evra drite seg ut, håper virkelig de kan fortsette med det i andreomgang.

 

Føler meg overbevist om at Gerrard dunker inn en til.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...