Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Først og fremst ønsker jeg meg en ny manager (er ikke Martin O'Neill ledig enda?), men når det er sagt: Selg Denilson, Arshavin, Schilacci, en av keeperne og en av spissene, så har vi finansiert minst to-tre toppspillere á la Mertesacker, og jeg vil tro at vi samtidig vil gå i pluss økonomisk med et slikt "bytte." Sportslig er det ingen tvil om at dette vil gagne oss. Ta med noen relativt unge talenter av typen Oxlade-Chamberlain og Hazzard på kjøpet for pengene som blir til overs. :)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst ønsker jeg meg en ny manager (er ikke Martin O'Neill ledig enda?), men når det er sagt: Selg Denilson, Arshavin, Schilacci, en av keeperne og en av spissene, så har vi finansiert minst to-tre toppspillere á la Mertesacker, og jeg vil tro at vi samtidig vil gå i pluss økonomisk med et slikt "bytte." Sportslig er det ingen tvil om at dette vil gagne oss. Ta med noen relativt unge talenter av typen Oxlade-Chamberlain og Hazzard på kjøpet for pengene som blir til overs. :)

Vi spiller ikke FM, du får ikke byttet ut 5 spillere vi ikke vil ha med tre toppspillere, dessuten er ikke Martin O'Neill en notorisk pengesløser? Vi må handle forsiktig og lurt da vi fortsatt trenger tjene inn penger for å betale ned stadion.

Link to comment
Share on other sites

Keeper:

Vel, noen trenger vi for både Almunia og Mannone tror jeg er ferdig i Arsenal til sommer'n.

Jeg tipper derimot Wenger fortsetter å satse på Sczezsny å ha Fabianski som reservekeeper.

 

Forsvar:

I utgangspunktet er Djourou-Vermaelen et solid stopperpar og Kos en grei backup, men skal jeg nevne noen hadde jeg notert Sahko eller Zapata på blokka.

 

Midtbane:

Egentlig bra besatt på midtbanen, men jeg ønsker vi gjør en ryddesjau og får inn noe nytt blod her.

Vi trenger en kriger (gjerne med erfaring) i cover/konkurranse med Song. Og kanskje en spillertype ala Ljungberg/Parlour med stor løpskapasitet og en egen evne til å komme på gode løp. Vi kan jo håpe Ramsey blir en slik spiller. Time will show. Og vi har jo også Wilshere som garantert blir fast på laget i flere år fremover og kan bekle de fleste rollene på midtbanen.

 

Er ellers mange aktuelle navn på nye spillere så orker ikke nevne noen.

 

Angrep/ving:

Lukaku bør jo aboslutt være et aktuell. Han er jo en okse allerede og scorer mye i Anderlecht. Om han er en typisk bakromsspiss (noe vi knapt har i dag) vet jeg ikke, men en med fart og eksplosivitet og vet hvor målet står ville vært et spennende kjøp.

Eden Hazard blir jo også nevnt i alle medier og vi får vel tro han faktisk er så god som alle sier..så hvorfor ikke?

 

Men flesteparten av disse offensive spillerne kommer til å koste minst £20 mill. og det tror jeg desverre gjør at dette forblir ønsker. Wenger betaler jo aldri så mye med mindre en ny policy finner sted i sommer.

 

Samtidig er det veldig spennende å se utviklingen til Ryo Miyaichi som spiller veldig bra i Feyenoord. Han kan fort kapre en fast plass på laget neste sesong.

 

___

 

Som jeg nevnte føler jeg det er på tide med en opprydding i troppen og få inn nye spillere: (Spesielt hvis vi ikke skulle vinne dette ligagullet)

 

Bl.a. Almunia, Squillaci, Rosicky, Denilson, Diaby og Bendtner føler jeg vi faktisk kan kvitte oss med og få en god slump penger for.

Dette er spillere som kan ha gode øyeblikk, men aldri helt klarer å utvikle seg videre i Arsenal.

Almunia og Rosicky er over the top, Squillaci virker som et slags bomkjøp, mens Denilson og Diaby føler jeg rett og slett ikke innehar kvaliteten for å spille på Arsenal. Ustabil og laaaangt i mellom høydepunktene.

Syns heller ikke Eboue er god nok, men han har jo fått ny kontrakt og fast ansatt som klovn og reserve :)

 

Bendtner er vel vårt heteste salgsobjekt for tiden. Han kan være enormt god inni boksen, men har også mange begrensninger i spillet som irriterer og han er også ganske ustabil i prestasjonene. Helt ok hvis han blir også, men da må han brukes riktig og heve seg ytterligere. Jeg tror derimot han aldri kommer til å spille seg til fast plass på laget.

 

En skikkelig ryddesjau kan være bra for laget nå. Lite suksess (i trofèskapet) fører til at man må endre kurs å prøve noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå å ser Bayern - Inter og ser mye jeg ønsker meg her, stor fan av Müller som jeg mener er innsatsvillig og svært god, kunne vært en tilvekst til laget. Eller så har jeg alltid vært stor fan av Chivu, som jeg tror kunne tatt plassen til Clichy og gitt oss en langt større trygghet bakover og sist men størst, Lucio, denne mannen er et geni, vinner overalt han drar, en naturlig leder, hodesterk og rask, ville glatt betalt 150 millioner + lønn for å ha Lucio i tre år. Han er nemlig en trofegarantist

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå å ser Bayern - Inter og ser mye jeg ønsker meg her, stor fan av Müller som jeg mener er innsatsvillig og svært god, kunne vært en tilvekst til laget. Eller så har jeg alltid vært stor fan av Chivu, som jeg tror kunne tatt plassen til Clichy og gitt oss en langt større trygghet bakover og sist men størst, Lucio, denne mannen er et geni, vinner overalt han drar, en naturlig leder, hodesterk og rask, ville glatt betalt 150 millioner + lønn for å ha Lucio i tre år. Han er nemlig en trofegarantist

 

Jupp, enig angående Müller. Ellers er jo Schweinsteiger eller Cambiasso arbeidshester vi kunne hatt bruk for.

 

Lucio har jo alltid vært stabilt god, men skal sies han blir 33 år i mai. Derimot tonnevis av rutine og fortsatt ganske hurtig. Dog ikke verdt 150 mill.

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå å ser Bayern - Inter og ser mye jeg ønsker meg her, stor fan av Müller som jeg mener er innsatsvillig og svært god, kunne vært en tilvekst til laget. Eller så har jeg alltid vært stor fan av Chivu, som jeg tror kunne tatt plassen til Clichy og gitt oss en langt større trygghet bakover og sist men størst, Lucio, denne mannen er et geni, vinner overalt han drar, en naturlig leder, hodesterk og rask, ville glatt betalt 150 millioner + lønn for å ha Lucio i tre år. Han er nemlig en trofegarantist

Mhm, spillere som sliter mot et Bayern som ligger på 4. plass i Bundesliga...

Link to comment
Share on other sites

Mhm, spillere som sliter mot et Bayern som ligger på 4. plass i Bundesliga...

Få RVP(feks) mista all verdi fordi vi spilte 4-4 mot Newcastle? Og det skal sies at Bayern har hatt store skadeproblemer i år. Trodde han fylte 32 i løpet av neste sesong, men imo verdt 10 mill pund til tross for alder, 3-4 gode år igjen på toppnivå virker det som.

Link to comment
Share on other sites

Få RVP(feks) mista all verdi fordi vi spilte 4-4 mot Newcastle?

Nå har verken Lucio eller Chivu vært i nærheten av så gode i år som de var i fjor. Tror de kan takke Mourinho veldig mye for at de fikk spille på sine styrker i fjor. Tror ingen av de hadde fungert like bra hos oss med tanke på hvordan vi spiller...

Link to comment
Share on other sites

Det kan stemme, ser ikke mye på Inter, men så Chivu for Ajax for et par år siden, men lest han har mistet mye av ferdighetene pga skadene sine (Noe jeg ikke så mye av i fjor for da var han god) Men Lucio har vært glitrende i ti år, best i Leverkusen, best i Bayern og best i Inter, vært i CL finale med alle de tre.

Link to comment
Share on other sites

Nå har verken Lucio eller Chivu vært i nærheten av så gode i år som de var i fjor. Tror de kan takke Mourinho veldig mye for at de fikk spille på sine styrker i fjor. Tror ingen av de hadde fungert like bra hos oss med tanke på hvordan vi spiller...

 

Sier seg selv at man taper seg som spiller når man har Benitez som manager.

Link to comment
Share on other sites

Det er én ting dette laget trenger mer enn noe annet, og det er en leder. Gjerne en midtbanespiller. En som kan være kaptein. Fabregas duger ikke nok til dette, og er for mye skada. Vi trenger en god midtbanespiller som gir og får juling.

Link to comment
Share on other sites

Det er én ting dette laget trenger mer enn noe annet, og det er en leder. Gjerne en midtbanespiller. En som kan være kaptein. Fabregas duger ikke nok til dette, og er for mye skada. Vi trenger en god midtbanespiller som gir og får juling.

 

Vi trenger en tidsmaskin!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sett ca 10 kamper av Gourcuff i løpet av siste halve året, og jeg må si jeg er meget glad han ikke endte opp i Arsenal. Var vel mye snakk om det rundt Fabregas-sagaen i fjor. Mannen hadde for såvidt passet inn i Arsenal slik de har fremstått de siste ukene; tafatt, umotivert, uteknisk osv :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke ny keeper, selv om tredjekeeperen vår ikke burde fått penger for å spille for oss..

de to førstekeeperne holder høyt nivå, stopper trenger vi(Subotic?) Trenger også en defensiv midtbanespiller(Sissoko? Maitudi?) En bakromsspiss hadde også vært fint samt en ving som kan holde bredden. Siden Hazard har fornya kontrakt har jge ingen forslag på de to siste.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke ny keeper, selv om tredjekeeperen vår ikke burde fått penger for å spille for oss..

de to førstekeeperne holder høyt nivå, stopper trenger vi(Subotic?) Trenger også en defensiv midtbanespiller(Sissoko? Maitudi?) En bakromsspiss hadde også vært fint samt en ving som kan holde bredden. Siden Hazard har fornya kontrakt har jge ingen forslag på de to siste.

 

Ikke keeper? har jeg sett et annet arsenal lag enn deg?

 

Vi har ikke keepere som er match vinnere...det har lag som man u og chelsea.

Keeper plassen er utrolig viktig og der har vi ikke vært gode nok på de siste årene.

 

Vårs polske keeper kommer til å bli en utrolig bra keeper, men han er for ung enda. Keeper plassen bør være første pri rett etter ny midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Ut: WENGER,almunia, Denilson, Diaby, Scuilacci, Clichy, og bendtner

 

Inn: En trener med ambisjoner om å vinne troèer ikke bare tjene penger. 2 KLASSE midtstoppere, 1 GOD DM, En ving ( noe vi ikke har 1 av i hele Arsenal), og en målscorer / v.Persie er for mye skadet og bendtner og chamackh er ikke spisser som scorer opp mot 20 mål pr. sesong!

Av disse spillerne Trenger vi EN LEDER og en kaptein. fabregas duger ikke som kaptein.

av keeper. så kan shesshshny bli bra, men trenger en keeper foran seg enda til han får litt mer kjøtt på beinet

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig her, gi han en sesong til, nå som han har feilet med prosjektet hans tror jeg han kommer til å ta tak i dette og forsterke/finpusse troppen. Det har vi midler til!

 

Ingenting som hadde gledet meg mer enn om akkurat dette hadde skjedd, men er redd for at Wenger har gått seg fast og har stagnert og ikke greier å få til sluttproduktet med dette Arsenal laget. er redd han heller ikke greier å bruke penger fordi han føler han går bort fra filosofien sin....

Link to comment
Share on other sites

Ingenting som hadde gledet meg mer enn om akkurat dette hadde skjedd, men er redd for at Wenger har gått seg fast og har stagnert og ikke greier å få til sluttproduktet med dette Arsenal laget. er redd han heller ikke greier å bruke penger fordi han føler han går bort fra filosofien sin....

 

Det har jo vært det samme i en del sesonger nå. Alle supporterne ser vi trenger et par forsterkninger. Wenger ser det også, men beslutter å ikke forsterke stallen med annet enn et par unge spillere.

 

Deretter etter et par måneder så ender det opp med at vi som regel får en skade eller tre i disse områdene og vi må stille med spillere som er milevis unna det nivået erstatterne burde være på.

 

Wenger burde slå på stortromma og få inn en ordentlig klassespiss, en god backup for Song (eller en utfordrer) og en midtstopper som er stor, sterk og meget posisjoneringsdyktig.

 

Deretter burde han finstille taktikken og få inn en ny defensiv trener.

Link to comment
Share on other sites

Ikke keeper? har jeg sett et annet arsenal lag enn deg?

 

Vi har ikke keepere som er match vinnere...det har lag som man u og chelsea.

Keeper plassen er utrolig viktig og der har vi ikke vært gode nok på de siste årene.

 

Vårs polske keeper kommer til å bli en utrolig bra keeper, men han er for ung enda. Keeper plassen bør være første pri rett etter ny midtstopper.

 

Her må jeg si meg helt uenig. Både Szczesny og Fabianski har, i mine øyne, vist seg som matchvinnerkeepere denne sesongen. Szczesny er etter min mening best av de to, og han har alle forutsetningene og egenskapene for å bli en verdensklassekeeper. Han oser trygghet og autoritet, selv om han bare er 20 år. Teknisk synes jeg han er en fantastisk keeper å se på. Enorm rekkevidde, spenst, balanse og hurtighet, råskap i feltet og han er kanskje den råeste jeg har sett i en-mot-en-situasjoner. I tillegg har han en vinnerskalle som langt på vei overgår alle de andre på laget.

Wojciech er allerede nå en veldig god keeper og hvis han gjør de riktige tingene kan han være en verdensklassekeeper i 20 år fremover.

Derfor mener jeg at vi ikke trenger en ny keeper, spesielt når vi har Fabianski, som har reist seg fantastisk etter fjorårssesongen og Mannone, som virker som et spennende talent.

 

PS. Hvis noen vil dra frem det siste målet i CC-finalen, så står jeg fast på at 90% av skylden må legges på Koscielny der...

Link to comment
Share on other sites

Uenig..En keeper skal vise autoritet i denne situasjonen,derfor 80% skyld på Polakken...Men er også enig i att han er vår førstekeeper med verdensklassepotensiale! Men hva hjelper det når vi har Almunia til å kuke det til? Kansje vi bør kjøpe ny 3e keeper :D

Link to comment
Share on other sites

Uenig..En keeper skal vise autoritet i denne situasjonen,derfor 80% skyld på Polakken...Men er også enig i att han er vår førstekeeper med verdensklassepotensiale! Men hva hjelper det når vi har Almunia til å kuke det til? Kansje vi bør kjøpe ny 3e keeper :D

Sczczny er muligens vår beste keeper og kanskje en av verdens største keepertalenter men i ovennevnte situasjon er all skyld hans.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sczczny er muligens vår beste keeper og kanskje en av verdens største keepertalenter men i ovennevnte situasjon er all skyld hans.

 

BE

 

Sczczny er et stort talent som kommer til å bli veldig god, men han trenger tid. Et topplag som Arsenal trenger en klassekeeper som alle andre topplag i PL har. Derfor må vi ha ny keeper, med Sczczny som andre valg. Se på Man u, de har en keeper som holder dem inne i de fleste kamper, en matchvinner. Det har ikke vi, men Sczczny kan bli det.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...