Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ok, dårlig eksempel. Jeg gidder ikke å lete gjennom alle kampene vi har spilt i år for å finne bedre eksempel, men jeg vet at jeg ofte har tenkt selv at stopperne våre er for lave når vi har møtt fysiske lag. Men jeg vil gjerne gjenta dette:

 

Det sier seg selv at et stopperpar på 180 og 183 ikke kan hamle opp mot Drogba, Crouch, Anelka, Torres, Carlton Cole, Adebayor osv.

 

Er du ikke enig?

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg selv at et stopperpar på 180 og 183 ikke kan hamle opp mot Drogba, Crouch, Anelka, Torres, Carlton Cole, Adebayor osv.

La meg fortelle deg om den gangen vi røk ut av VM i 1998. Da spilte 1.93 cm høye Tore Andrè Flo spiss for oss, og 1.74 cm høye Fabio Cannavaro tapte ikke en eneste hodeduell mot Flo. Høyde er ikke alt! Dette er også 1.78 cm høye Puyol et godt eksempel på.

 

Drogba er 1.89, Anelka er 1.85, Torres er 185, Cole er 1.91. Gjennomsnittshøyden er da forholdsvis 4,5 og 7,5 cm høyere enn våre stoppere. Jeg mener da at Vermaelen/Gallas ikke har noen unnskyldning for å tape regelmessig i lufta mot disse spissene. Når det gjelder Ade og Crouch er det jo bare en ting å gjøre, og det er å gå knallhardt i kroppen på de. Det kan t.o.m en mann på 1.50 få til. M.a.o høyde har ikke så forferdelig mye å si.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er litt rart å blande inn Cannavaro vs Flo. Førstnevnte er en av de beste stopperne noen sinne, mens Flo aldri har vært mer enn middelmådig. Samme med Puyol, han er i en klasse for seg selv. Richards er ingenting i forhold til disse spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst, så at flere skreiv at keeperplass var mye viktigere enn stoppere for å vinne noe neste sesong. Håper og regner med at det er skrevet med tanke på at Gallas blir, om ikke så er det en helt forferdelig måte å tenke på. Rett og slett fordi et stopperpar dannet av Djourou og Vermaelen aldri er prøvd, og jeg ville ikke satt ei krone på at de to har evner sammen til å føre Arsenal nærmere seriegull med en god keeper, enn det Almunia ville gjort med et godt forsvar.

 

Nå som det ser vanskelig ut i forhold til Gallas, så er jeg sikker i min sak, stopper må være førsteprioritet. For det første så har vi ikke store backupen slik det er nå. Og om vi da mister Gallas, så må Djourou trå til, sett at Vermaelen og Djourou vil fungere, men hva har vi da bak de to? Ingenting. Dette vil være et meget stort problem for oss neste sesong. Jeg håper ikke og tror ikke, jeg viet at Wenger ser denne problemstillinga og vil gjøre noe med den. Om det da er penger tilgjengelig så er keeperplassen som er neste mål.

 

Diskusjonen om høyde syns jeg er litt artig, jeg vil ikke si at det er høyden og duellspillet vi har tapt mest på i forsvaret i år. Jeg føler det har gått enormt bra, og jeg syns vi har rettet endel av problemene med å slippe inn mål på cornere osv. Det vil si at høyden i år ikke har hatt så mye å si, mot de store lagene har posisjoneringen og kommunikasjonen mellom Gallas og Vermaelen som har sviktet, med tanke på hvem som har gått offensivt og ikke. Ihvertfall imot United så var begge to framme eller på vei fram, noe som gjorde at vi etterlot oss enorme rom. Dette har vært problemet mot de større lagene, høyde har noe å si, uten tvil. Men ikke nok å si til at vi skal velge en Gary Cahill framfor en enormt rask, engelsk og lovende spiller som Richards, det er min mening. Aller helst ville jeg sett en manns om Mertesacker i Arsenal, hadde heller ikke hatt noe imot at vi hadde vært en liten tur til Madrid og forhørt oss med Metzelder som også er en brukbar spiller. Om han ikke hadde vært aktuell som fast stopper, så hadde det ihvertfall vært en mann å stole på etter min mening. Er heller ikke enig med alle som avskriver en Hangeland på grunn av fart, vi har fart nok i forsvaret, det vi trenger er først og fremst en stabil, posisjoneringssikker stopper. Det er min mening, men hvilken høyde spilleren har er ikke noe jeg er spesielt interessert i.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er litt rart å blande inn Cannavaro vs Flo. Førstnevnte er en av de beste stopperne noen sinne, mens Flo aldri har vært mer enn middelmådig. Samme med Puyol, han er i en klasse for seg selv. Richards er ingenting i forhold til disse spillerne.

Med tanke på din påstand om at to stoppere på 1.80/183 ikke har sjans mot spillere som er 4-7 cm høyere enn de, så syns jeg det er en glimrende illustrasjon på at høyde ikke er alt. Selv om Flo etter din mening var en middelmådighet (noe jeg er uenig i med tanke på hva han gjorde i Chelsea), så var han likevel god i lufta. DERFOR trakk jeg inn dette eksempelet. Det jeg prøver å argumentere for er at høyde ikke automatisk betyr at man er god i lufta. Crouch er jo ikke en spesielt god hodespiller...

Link to comment
Share on other sites

I natt drømte jeg faktisk at vi kjøpte Eljero Elia til klubben vår for 7 millioner pund. Har vært en spiller jeg har fulgt med på helt siden han var linket til oss fra twente. Denne spilleren er helt syk, minner om Quincy bortsett fra at Elia har spilleforståelse noe Quincy manglet. Han spiller for Hamburg, er relativt ung 22 eller 23 år og spiller venstreving for Nederland. Jeg hadde virkelig satt pris på om vi hadde hentet han før VM, for etter VM kommer prislappen hans til å bli skyhøy med mindre det skjer mirakler.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DYcqjlQSxbE

 

edit: leser i dag dette

Tottenhams ønskeliste. Redknapp håper også å sikre seg Steven Pienaar fra Everton, og Gary Cahill fra Bolton. I forhold til sistnevnte er det ventet at Alan Hutton går motsatt vei.

 

Men det ender ikke der. Londonklubben skal også ha Hamburgs Eljero Elia i kikkerten. Nederlenderen skal være verdsatt til rundt 120 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mannone var bedre mot West Ham (eller hvem det var)...! ;)

 

Mot West Ham var det på mange måter Mannone sin feil at vi ga bort en 2-0-ledelse. Så hvis den prestasjonen var bedre enn det dagens Svetis-keeper leverte, så ønsker jeg ikke han til Arsenal for å si det sånn. ;)

 

Er nok Fulham du tenker på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Neuer, Enyeama, Benaglio er alle tre keepere jeg kjenner godt til fra før som jeg har fått lyst på(I arsenaldrakten, ikke feiltolk ;)) Men er nok heller tvilsomt at det skjer, inn med en stopper og en stopper som kan bekle midtbanen håper jeg.. En keeper vil overraske meg nå..

Link to comment
Share on other sites

Neuer, Enyeama, Benaglio er alle tre keepere jeg kjenner godt til fra før som jeg har fått lyst på(I arsenaldrakten, ikke feiltolk :P) Men er nok heller tvilsomt at det skjer, inn med en stopper og en stopper som kan bekle midtbanen håper jeg.. En keeper vil overraske meg nå..

 

Enyeama er en keeper som virkelig har imponert meg hittil i VM. Hadde kanskje en liten brøler i dag mot Hellas ved at han slapp en retur ut i feltet, men uten han hadde nok Nigerianerne tapt med mye mer enn bare et mål.

 

Dog måler han bare 1,80 på strømpelesten, men fortsatt en utrolig god keeper som vi visstnok var vanvittig nærme å kjøpe i fjor for £1,2M. Men vi trakk oss ut i siste liten ifølge ryktene. Ellers er Neuer også en keeper som virker bunnsolid, og som jeg gjerne hadde sett i Arsenal drakta, men tror nok vi ender på en litt eldre keeper mtp. Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Winston Reid på New Zealand storspiller jo i VM! klasse stopper, spiller for FC midtjylland! skule likt å sett han på et høyere nivå, Temmer Italia for øyeblikket , en målgivende mot italia no, og et mål mot Slovakia!

 

Grunnen til at Wiston Reid spiller for New Zealand skal ha vært fordi han aldri fikk sjansen til å spille for Danmark. Han er sikkert en god stopper, men vil ha en klassestopper i sommer, ikke mange middelmådige.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Wiston Reid spiller for New Zealand skal ha vært fordi han aldri fikk sjansen til å spille for Danmark. Han er sikkert en god stopper, men vil ha en klassestopper i sommer, ikke mange middelmådige.

 

God stopper er han definitivt! Iaquinta og Gilardino har blitt pakert i hittil! slik som det ser ut , vist han greier og holde dette nivået stabilt er det ikke lang tid før han ender opp i en Premier Leauge klubb!!! Husk de ordene!

Link to comment
Share on other sites

kan gjerne ta 5 fra tyskernes startoppstilling i dag... neuer, lahm, mertesacher, ozil, keidra.

dessverre kommer Wenger aldri til å kjøpe spillere som Özil. Derimot er det langt større mulighet for at han havner i Manu.

Man kan godt si at Wenger er god på å finne talenter som få andre ser, men MEGET GODE talenter som alle andre ser, de ser han ikke...

Link to comment
Share on other sites

dessverre kommer Wenger aldri til å kjøpe spillere som Özil. Derimot er det langt større mulighet for at han havner i Manu.

Man kan godt si at Wenger er god på å finne talenter som få andre ser, men MEGET GODE talenter som alle andre ser, de ser han ikke...

 

er nok desverre mye sant i det du sier her ja. men vi kan jo håpe :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker enkelte ønsket seg van der Wiel. Så han for første gang i dag mot Slovakia, men lot meg ikke imponere. Blir spennende å se om han spiller kvartfinale!

 

Så ikke hele kampen i dag, men van der Wiel virket ikke å spille så fantastisk bra nei. Tok seg opp helt på tampen syntes jeg da.

 

Ellers har han vært veldig solid både fremover og bakover for Nederland, i alle kampene hittil i VM syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...