Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Etter å ha sett Sevillas to siste kamper er jeg helt sikker på at Geoffrey Kondogbia hadde vært noe for Arsenal. Han er 20 år, fransk og det nærmeste jeg har sett Vieira på lang tid!

Etter å ha sett Atletico Madrid mot Sevilla, er jeg forresten HELT sikker på at Arsenal for all del IKKE må kjøpe Diego Costa. Fy flate for en usympatisk spiller.

Edited by Ravenghost
Link to comment
Share on other sites

Arsenal ready to break wage barrier this summer to attract talents of Stevan Jovetic and Mario Götze

 

 

It is understood that Arsenal were prepared to offer Robin van Persie a new contract worth £140,000 a week last summer and are prepared to reach similar figures this year for the right player. Stevan Jovetic, the Fiorentina striker, is being regularly watched and Wenger retains a strong interest in Borussia Dortmund playmaker Mario Götze. Both would command transfer fees and wages well in excess of Arsenal’s previous budget.

 

At 23, Jovetic is regarded as similar in style and potential to a young Van Persie and would cost around £20 million. Wenger is also targeting a right-back amid uncertainty about Bacary Sagna’s future and wants another holding midfielder as an option alongside Mikel Arteta, with Toulouse’s Étienne Capoue still on his radar.

 

Sagna has been offered a one-year extension to a contract that expires in 2014 but is understood to want a longer deal. Arsenal believe that their offer is sensible for a player who has just turned 30 and suffered several serious injuries. Wojciech Szczesny’s dip in form will also force careful consideration of the goalkeeping department, with both Pepe Reina and Asmir Begovic among the options.

 

Skulle nesten tro de satt inne på forumet og så på ønskelistene våre. Hadde vært fantastisk artig om det faktisk stemte, men sannheten er vel at av alle disse navene så ender vi trolig ikke opp med en eneste en. Den største sannsynligheten er vel Capoue for rundt £10M.

Link to comment
Share on other sites

Om vi henter Jovetic, Gøtze, Capoue OG Begovic.. Ja visst faen da er jeg fornøyd! :P Ikke Reina, da blir jeg egentlig bare sint:P

 

I tillegg håper jeg vi får solgt/Slippet et par!

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Om vi henter Jovetic, Gøtze, Capoue OG Begovic.. Ja visst faen da er jeg fornøyd! :P Ikke Reina, da blir jeg egentlig bare sint:P

 

I tillegg håper jeg vi får solgt/Slippet et par!

Meget beundringsverdig at det fortsatt finnes folk her inne som kan skrive slikt... Har kommet meg ut av den boblen for lenge siden...

Link to comment
Share on other sites

I sommer håper jeg shava, squillaci, chamakh, denilson, rossa, diaby, og gervinho selges.

Men faller vi utenfor top4, ender vi vel opp med at vi selger en vi trenger ala: sagna, podi, wilshere eller arteta.

 

Bobla over at vi skal kjøpe kjempespillere og da i flertall er sprukket for lenge siden. Tror ingen verdens ting på noe kjøpsfest til sommeren uansett CL spill eller ikke.

Får vi CL spill, så er laget godt nok for ledelsen, og faller vi utenfor så tror jeg ikke mange toppspillere i europa ser på oss som særlig attraktive.

Link to comment
Share on other sites

Meget beundringsverdig at det fortsatt finnes folk her inne som kan skrive slikt... Har kommet meg ut av den boblen for lenge siden...

 

Beundringsverdig at jeg håper. Betyr ikke jeg tror at det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Tolker tittelen på denne tråden til at man under ønsker også kan ta med drømmer.

 

Keepere:

- Mannone og Fabianski ut.

- Begovic/Mignolet/Handanovic inn.

 

Backplass:

- Santos og Sagna ut.

- Luke Shaw og Richards inn.

 

Midtstoppere:

- Mertesacker, Djourou og Squillaci ut.

- Hummels og Sakho inn.

 

Sentral midtbane:

- Diaby, Frimpong, Rosicky, Denilson og Eastmond ut.

- Wanyama/Capoue og Götze/Modric inn.

 

Ving/kantspillere:

- Gervinho og Arshavin ut.

- Nani, Ben Arfa eller Isco inn. (sistnevnte veldig usannsynlig siden han forlenget kontrakten i fjor)

 

Spiss:

- Chamakh, Park og Bendtner ut.

- Higuain, Cavani eller Falcao kvalitet inn.

--------------------------------------------------------------------

 

Da vil jeg gjerne se dette laget neste sesongen:

Begovic

Richards - Hummels - Sakho - Monreal

Wanyama - Wilshere

Nani - Götze - Cazorla

Falcao

-------------

Andrelaget blir da noe slikt:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs/Shaw

Ramsey - Arteta

Walcott - Podolski - Chamberlain

Giroud

 

Er dette realistisk? Så absolutt ikke med Kroenke som eier og det styret vi har i dag. Kanskje om de rike sjeikene i Saudi-Arabia og Qatar finner ut at de skal legge pengene på bordet, og stiller knallharde krav til Wenger om at det skal satses mot toppen. - og der våknet jeg fra dagdrømmingen...

Link to comment
Share on other sites

Andrelaget er milevis bedre enn hva vi har i dag for å si det slik.

 

Er meget fan av Falcao og Cavani, men for å være litt realistisk så dropper jeg drømmer om signeringer av de uansett mtp. at de vil koste trolig £40m+ og for en klubb uten rike onkeler så kan man rett og slett ikke bruker slike summer på spillere som er 26-27 år gamle. Liker dog tildels laget, men er meget usikker på Wanyama og Sakho. Førstnevnte er litt ung og sistnevnte har rett og slett vært dårlig i en lengre periode. Usikker på om han ville ha danket ut Koscielny som jeg syntes er en fantastisk stopper individuelt sett.

 

Uansett: Et artig lag å drømme om, men dessverre er vi milevis unna slik kvalitet og jeg tipper vi neppe får se en radikal endring i førstelaget når sommervinduet stenger heller. Tipper vi får inn en ny andrekeeper, en backup midtstopper, Capoue (eller en lignende spiller), en kantspiller for å erstatte Gervinho og muligens en ny spiss hvis ikke Akpom blir hentet inn på førstelaget.

 

Når det gjelder mine ønsker så hadde jeg sagt meg fornøyd med bare denne "mannen" her. Og ingen andre..

 

http://www.youtube.com/watch?v=AwFyjTz4kAU

 

Vært hemmet i utviklingen sin de par siste sesongene, men har nå for alvor begynt å ta steget videre. Er allerede en meget god spiller, men har det lille ekstra som gjør at han kan bli helt oppi toppen i verden i mine øyne. En skikkelig van Persie erstatter som trolig ville vært forskjellen på 10+ poeng eller mer fra en god spiss i løpet av en sesong. Kommer dog neppe til å skje. Han er rett og slett for god (dyr) for oss nå og jeg er stygt redd for at han ender opp i Chelsea/City.

 

Ellers over til en annen spiller jeg ikke ønsker meg til laget.. nemlig Ashley Williams. En grei midtstopper, men ikke noe bedre enn hva vi har pdd.. Håper virkelig ikke det er noe hold i dette ryktet. I så fall er det hvertfall ikke å lure på hvorfor vi gradvis blir dårligere og dårligere for hvert år som går.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Leser på ryktebørsen (jada, silly news) at Barca ønsker seg kapteinen vår igjen. Hadde vært interessant om vi nok engang hadde solgt kapteinen vår. Hadde jo vært litt komisk :)

Uansett, så er det vel den av kapteinene jeg hadde sørget minst over tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Keepere: NY + Szczesny-Martinez

- Mannone og Fabianski (han fortjener en ny klubb) ut.

- En etablert annerkjent keeper inn pluss opprykk på Martinez.

 

Backplass: Sagna-Jenkinson + Monreal-Gibbs

- Ingen ut. Ny kontrakt til Sagna.

- Ingen inn.

Få organisert de spillerene vi har igjen. De er mer enn gode nok.

 

Midtstoppere: Mertesacker-Vermaelen-Koscielny-Miquel

- Djourou og Squillaci ut.

- Ingen inn, men opprykk på Miquel.

Få organisert de spillerene vi har igjen. De er mer enn gode nok.

 

Sentral midtbane: NY + Rosicky-Arteta-Wilshere-Ramsey-Coquelin

- Diaby (det er på tide å gi opp), Denilson og Frimpong ut.

- Yennaris og Eisfeld på utlån til en PL klubb.

- En gigant inn og en siste sesong for Rosicky.

 

Ving/kantspillere: NY + Walcott-Chamberlain + Cazorla-Gervinho

- Arshavin ut. Gervinho får en sjanse til, men kun en.

- Miyaichi på utlån til en PL klubb.

- En kjappfot inn.

 

Spiss: NY + Podolski-Giroud

- Chamakh, Park og Bendtner ut.

- En etablert annerkjent målgarantist inn.

 

4 nye spillere inn i sommer. Keeper, Midtbaneanker, Ving og Spiss. Dette skal være spillere i absolutt toppklasse.

Hva de heter vet jeg ikke, men de har navn som gir gruppen et kvantesparng mentalt. Det vil koste flesk, men for £70M skulle det være mulig. De pengene har vi, hvis vi vil.

 

Arsene Wenger må få orden på forsvaret. Steve Bould eller en annen dertil egnet person må få ansvar og anledning.

 

Det bør også renskes unna en del i de yngre avdelingene.

Link to comment
Share on other sites

Keepere: NY + Szczesny-Martinez

Backplass: Sagna-Jenkinson + Monreal-Gibbs

Midtstoppere: Mertesacker-Vermaelen-Koscielny-Miquel

Sentral midtbane: NY + Rosicky-Arteta-Wilshere-Ramsey-Coquelin

Ving/kantspillere: NY + Walcott-Chamberlain + Cazorla-Gervinho

Spiss: NY + Podolski-Giroud

 

4 nye spillere inn i sommer. Keeper, Midtbaneanker, Ving og Spiss. Dette skal være spillere i absolutt toppklasse.

Hva de heter vet jeg ikke, men de har navn som gir gruppen et kvantesparng mentalt. Det vil koste flesk, men for £70M skulle det være mulig. De pengene har vi, hvis vi vil.

 

Arsene Wenger må få orden på forsvaret. Steve Bould eller en annen dertil egnet person må få ansvar og anledning.

 

Det bør også renskes unna en del i de yngre avdelingene.

 

Det er ikke så mye jeg er uenig i når det gjelder den troppen du setter opp, men ideelt så kunne jeg tenke meg et par endringer til.

 

Blant midtstopperne så skulle jeg gjerne byttet en av de tre etablerte ut med en ny "forsvarskjempe" som kan styre forsvaret. Jeg vil rett og slett ha inn en "skikkelig" sjef der bak.

Jeg er heller ikke sikker på om jeg ønsker å gi Gervinho en ny siste sjanse. Ikke fordi jeg mener han er dårlig, men fordi det virker som at han er på vei til å bli den neste "Arshavin". Han ville nok fungere mye bedre på et annet lag, og vi ville kanskje få inn en spiller som fungerer bedre hos oss. Uansett så mener jeg at et nytt midtbaneanker bør være førsteprioritet, deretter målvakt og spiss.

 

Jeg har klart flagget min misnøye med dagens sportslige ledelse, men samtidig så har jeg ingen spesiell tro på at det blir noen utskiftning neste sesong, så det minste jeg vil "forlange" er at Wenger innser viktigheten av den defensive organiseringen av laget og virkelig tar i et tak på det feltet. Hvis ikke så blir det samme "leiken" til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt en spiss til £30M, ving og midtbanespiller til £20M og keeper til £15M.

Forhåpentligvis klarer jeg å raske sammen såpass på opprenskningen at det dekker inn kjøpeutlegg over £70M og en del av lønnskostnaden.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Det er alltid mulig å forsterke, men jeg har ikke mer penger igjen.

Et av mange "useriøse" rykter sier at Barca ønsker Vermalen for £15 mill. Kanskje det langt på vei kan dekke mitt ønske om en bedre sjef i de bakre rekker.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen ut for £15m og Hummels inn for £18-20m? Ja takk. Problemet er bare at vi sikkert får inn en eller annen fjott som koster £10m og er verre enn Vermaelen.

 

Når det gjelder Vermaelen så kan man banne på at belgieren også kommer til å heve seg flere hakk når han ikke har kapteinsbåndet og spiller i et system hvor fokus på det defensive er hakket høyere. De basis feilene han gjør i Arsenal kommer garantert til å bli luket ut av en trener/manager som vet hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen ut for £15m og Hummels inn for £18-20m? Ja takk. Problemet er bare at vi sikkert får inn en eller annen fjott som koster £10m og er verre enn Vermaelen.

Jeg ser at med dagens ledelse så viser historien at det er en stor sjanse for at det ved salg av spiller så blir det innkjøpt en "nedgradert" erstatter, men ideelt sett fra min side så ville jeg gjerne ha byttet ut en av de tre bak med en ny "forsvarsleder".

Når det gjelder Vermaelen så kan man banne på at belgieren også kommer til å heve seg flere hakk når han ikke har kapteinsbåndet og spiller i et system hvor fokus på det defensive er hakket høyere. De basis feilene han gjør i Arsenal kommer garantert til å bli luket ut av en trener/manager som vet hva han gjør.

Jeg tror også at det kan skje, ikke bare med Vermalen men med forsåvidt hvem som helst på laget. Det som skuffer meg mest med dagens lag er at det synes som det er få (eller ingen) som får ut sitt maksimale potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Det som skuffer meg mest med dagens lag er at det synes som det er få (eller ingen) som får ut sitt maksimale potensiale.

 

Når jeg ser Arsenal nå for tiden ser jeg mer elleve spillere og mindre ett lag. Det virker rett og slett noe planløst og ustrukturert enten det er offensivt eller defensivt, og gode spillere blir da fort middelmådige. Det kreves spillere med ekstreme kvaliteter for å klare å skinne da. De har vi få, om noen igjen av, men er våre spillere virkelig ikke bedre enn det ofte kan se ut som? Nei, det tror jeg heller ikke på. Det må være grunnet feil som gjøres under trening og forberedelser. Noe som også er vanskelig å forstå, men hva annet kan det være og hvem andre kan være ansvarlig for denne svikten enn AW?

 

Så er det et knippe posisjoner i laget der vi nok hadde hatt godt av en kraftig oppgradering av individuelle ferdigheter. Verdensklasse fremst og bakerst, en dose anerkjente muskler og defensive fibre på midten og en direktespillende, lynhurtig, teknisk briljant kantspiller av høy klasse.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal forbereder seg aldri spessielt til kamper. De har samme tilnærming om det er Stoke eller United i andre enden. Dette tror jeg er endel av problemet da spillerene går seg fast når ting ikke flyter.

RVP bekrefter vel dette i flere intervjuer der han kommenterer endringene han opplever når han kom til United. Her er de utrolig fokuserte på hva de skal gjøre med neste motstander for å bryte de sammen.

Ser ut som deres metode fungerer mye bedre enn vår.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne Rooney i Arsenal drakt neste sesong! Dette kun pga. han er en fantastisk spiller som tilfører oss god slagkraft og fordi det ville irritert United fans verden over som en slags payback på United!

 

Rooney som spiller ser jeg gjerne i Arsenal, men jeg hater virkelig mannen som person. Hadde han dog til all formodning endt opp i Arsenal drakta så hadde jeg selvfølgelig heia på kødden, men mtp. at han har lønnskrav på over £200k i uka og trolig ville kostet tett opp mot £30m så er det bare å glemme.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...