Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Så nå noen nevne Micah Richards på twitter. Han hadde jo vært en perfekt signering for oss, han er Arsenalsupporter fra liten, kan spille midtstopper og høyreback og City har ikke bruk for han. Men Wenger kommer neppe til å se på konkurrentene.

Definitivt en spiller som ville styrket oss.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en keeper om ikke Fabianski blir klar snart jeg....

 

Fabianski er ennå verre. På tide med Martinez.

 

Ellers har jeg nå kommet til det stadiet hvor jeg ikke engang gidder å ytre ønsker engang. Vet jo at ingen av de spillerene kommer allikevel.

Link to comment
Share on other sites

 

Fabianski er ennå verre. På tide med Martinez.

 

Ellers har jeg nå kommet til det stadiet hvor jeg ikke engang gidder å ytre ønsker engang. Vet jo at ingen av de spillerene kommer allikevel.

Fabianski er den beste keeperen vi har. Husker du gnåla mye om Martinez helt til han spilte mot reading (og alle vi fikk sett ham). etter det holdt du klokelig kjeft om han en stund.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig med BE.

Fabianski er den eneste keeperen vi har som virkelig kan bli stor. Ja, han gjør noen tabber, men soleklart den med de største matchvinneregenskapene. Og med et noe passivt soneforsvar på dødballer kunne det kanskje være greit med en keeper som angriper ballen noen ganger?

 

Martinez har milevis igjen før han er klar for en førsteoppstilling.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er den beste keeperen vi har. Husker du gnåla mye om Martinez helt til han spilte mot reading (og alle vi fikk sett ham). etter det holdt du klokelig kjeft om han en stund.

 

BE

 

Fabianski er elendig BE. Selv om jeg er uenig i mye av det Wenger gjør så er jeg helt enig i at han ikke bruker Fabianski. Martinez mot Reading gjorde 1 feil og viste at han var litt umoden, men han gjorde også en herlig dobbeltredning. Dog var Szczesny tilbake like etter og derfor har jeg ikke "gnålt" noe mer om det.

 

Hadde forøvrig glatt tatt imot en ny keeper slik situasjonen er i dag. Verken Szczesny, Fabianski, Mannone og Martinez er gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Enig med BE.

Fabianski er den eneste keeperen vi har som virkelig kan bli stor. Ja, han gjør noen tabber, men soleklart den med de største matchvinneregenskapene. Og med et noe passivt soneforsvar på dødballer kunne det kanskje være greit med en keeper som angriper ballen noen ganger?

 

Martinez har milevis igjen før han er klar for en førsteoppstilling.

 

dette har jeg gnålet om i evigheter.

Problemet til Fabianski er at han har en skulder som ikke kan forenes med toppidrett. Får man gjort noe med den så er keepersituasjonen løst.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Fabianski er elendig BE. Selv om jeg er uenig i mye av det Wenger gjør så er jeg helt enig i at han ikke bruker Fabianski. Martinez mot Reading gjorde 1 feil og viste at han var litt umoden, men han gjorde også en herlig dobbeltredning. Dog var Szczesny tilbake like etter og derfor har jeg ikke "gnålt" noe mer om det.

 

Hadde forøvrig glatt tatt imot en ny keeper slik situasjonen er i dag. Verken Szczesny, Fabianski, Mannone og Martinez er gode nok.

 

Det der er en historieløs påstand stefan B. I starten av forrige sesong var Fabianski første keeper, etter noen kamper begynte han å spille svært så solid, og all gnålingen om hvor dårlig han var etc forsvant fullstendig fra dette forumet. Ingen ropte lenger om Szczesny eller Martinez. desverre fikk Fabianski en skade noe som gjorde at Szczesny ble førstekeeper.

 

Jeg har uttallige ganger påpekt at Fabianski har en spillestil som funker når han spiller uke ut uke inn. Han spiller med svært høy risiko og er aggressiv i feltet og har raske igangsettinger, den rake motsetningen til Szczesny altså. Når han spiller en kamp i ny og ne ser han keitete ut, når han spiller fast er han solid.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Det der er en historieløs påstand stefan B. I starten av forrige sesong var Fabianski første keeper, etter noen kamper begynte han å spille svært så solid, og all gnålingen om hvor dårlig han var etc forsvant fullstendig fra dette forumet. Ingen ropte lenger om Szczesny eller Martinez. desverre fikk Fabianski en skade noe som gjorde at Szczesny ble førstekeeper.

 

Jeg har uttallige ganger påpekt at Fabianski har en spillestil som funker når han spiller uke ut uke inn. Han spiller med svært høy risiko og er aggressiv i feltet og har raske igangsettinger, den rake motsetningen til Szczesny altså. Når han spiller en kamp i ny og ne ser han keitete ut, når han spiller fast er han solid.

 

BE

 

Forrige sesong var Szczesny også førstekeeper. Sesongen du tenker på var i 10/11, men da startet Almunia som førstekeeper før Fabianski kom inn og startet meget shaky før han tok seg opp. Hans største øyeblikk og vendepunkt var redningen i kampen mot Wolves. Han spilte godt den perioden må jeg innrømme, men så kom denne skulderskaden og etter det har han ikke akkurat blitt sett noe særlig i Arsenaldrakt og siden januar 2012 så har han visstnok fått beskjed om at han ikke er påtenkt i førstelagsplanene. Var jo på vei ut i sommer også før han ble skadet igjen.

 

Du sier han er veldig aggressiv i feltet, men jeg har aldri sett det. Han har som Almunia og Szczesny tatt utallige to skritt frem og et tilbake for deretter å havne i ingenmannsland. Og i motsetning til de to andre er han også den keeperen jeg har sett som har har klart dårligst spenst. Han har en brukbar høyde på rundt 1,88-90, men det er ikke mye spenst i kroppen hans og som oftest så ender det opp med mye rart i feltet. Syntes dog han er god med beina og utkastene hans er tidvis veldig bra.

 

Fabianski er en grei keeper. Szczesny er en grei keeper. Ingen av de er strålende i mine øyne. Forskjellen er at Szczesny er 5 år yngre og har selvtilliten og fysikken Fabianski ikke har. Blir dog mer og mer usikker på om han noen gang vil bli den toppkeeperen vi håper på. Mignolet hadde muligens vært et lite kupp, men jeg har veldig lyst på Stoke sin keeper Begovic.

Link to comment
Share on other sites

En keeper som ikke er helt umulig å få tak i, og som holder høyt nivå, er De Sanctis. Napolikeeperen er både erfaren, og innehar ferdigheter som en topp keeper bør ha. Sammen med den etterhvert så billige M'Vila og Yanga-Mbiwa, ville laget vært svært så forsterket bakover. Om Villa er den som trengs for at Arsenal skal score mange flere mål, ja da tror jeg Wenger frigjør han fra benken til Barcelona. Men det er vel lite trolig at det blir hentet inn fire spillere på det nivået...

 

Men det som er fint, er jo at det ikke er direkte umulig å hente disse, for en akseptabel slump med € :D

Edited by refser
Link to comment
Share on other sites

Aller helst vil man selvfølgelig se en noe yngre spiss inn. Si vi kunne fått Benzema eller Cavani inn f.eks. Men det kommer ikke til å skje og derfor tar jeg GLADELIG

imot Villa hvis vi kan få til en god deal. Jada han er 31 år og har vært lenge ute, men før den alvorlige skaden, har han ikke vært noe spesielt skadeplaget, så det er grunn til å tro at han vil kunne komme opp mot gamle høyder, tror jeg. Og da får vi en spiss som virkelig vet hvor målet står, en teknisk spiss som passer inn i måten vi spiller fotball på. En klassespiss vi kan få stor glede av i 2-3 sesonger. Selvfølgelig vil det være en risk da vi av og til ser hva slike skader kan gjøre med spillere, men du er da glad i en "gamble" du Wenger ! ;D

 

Forøvrig har han 52 mål på 83 kamper for Spania. Tidenes mestscorende på det spanske landslaget(!) Helt sikkert mistet en del fart, men jeg sier go for it !

 

Edit: Leser nå at Roselii utelukker at Villa forsvinner....

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Diaby er skadefri i en kort periode + Walcott med ny kontrakt = 2 nye signeringer!

 

Som regel så går overgangsvinduene for Arsenal som det her:

 

Før overgangsvinduet åpner så sitter man og drømmer seg bort og håper at Wenger gjør noen grep og styrker laget betraktelig. Diaby er tilbake fra skade som oftest eller så er han "en uke eller to unna".

 

Det går en uke etter åpningen av vinduet, men ryktene surrer ikke noe særlig og det meste virker dødt rundt Arsenal. Rivalene har allerede gjort et grep eller to og er konstant ryktet til nye spillere (gjerne de du selv ønsker til Arsenal). Av medforumister så får man høre den samme gamle "Slapp av. Vinduet har jo knapt åpnet! Det er godt med tid igjen.)

 

Nå er man midtveis i vinduet. Gått på et par poengtap og gjerne mistet et par spillere i samme slengen. Wenger nevner at han er på utkikk etter et par "super super kvalitetsspillere". Dog er det fortsatt særdeles lite røyk rundt klubben og nye spillere. Medforumistene roer ned igjen med en "Det er fortsatt rimelig med tid igjen. Det er ikke som på FM når det kommer til kjøp av nye spillere. Ting tar tid!"

 

Det er 29 januar og fortsatt er det ikke lys i tunellen. Vi har akkurat gått igjennom et knalltøft vinterprogram og gått på noen leie poengtap. Pluss at vi såvidt gikk videre i FA cupen. Attpåtil har vi mistet "X" for "X" antall uker og med Champions League kamper i februar så ser ting dystert ut. Nå begynner til og med de andre forumistene å bli urolige, men prøver allikevel å være optmistiske: "Er rimelig sikker på at Wenger har noen spillere han jobber intenst med å få inn til klubben. Bare vent å se! Wenger drar nok en kanin opp av hatten på deadlineday!".

 

Vi går inn i februar med ingen nye spillere. Panikken og skuffelsen er i full effekt og folk forbanner seg over Wenger og frykter for CL plassen.

 

Første kamp i februar: Diaby blir skadet. Prognosen sier 2 uker.

 

Så hopper vi helt til slutten: 19-20 mai: Vi karrer oss til 4. plassen på nære nippet. Folk jubler på forumet og kaller Wenger et geni. 4. plassen er så godt som et trofé. Wenger er enig.

 

3. juni: Abou Diaby er tilbake i trening. Wenger er sikker på at han blir som en ny signering. Tomas Rosicky er fortsatt et par uker unna full fitness.

 

Mvh en trøtt Stefan :)

 

God natt!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...